Ik vind die afscherming van scheldwoorden irritant

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Ik vind die afscherming van scheldwoorden irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:15

Pfffffffffffffff

Banketstaaflig enzo...

Ik erger met duizend keer meer aan die 'vervang' woorden, dan aan de woorden die er waarschijnlijk onder horen te staan.

Kan hier niet iets op verzonnen worden?

Ik pleit er gewoon voor dat je gewoon k u t en zo kan typen.


Vanillia

Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:33

Ik word toch liever uitgemaakt voor poedersuiker dan voor k*tho*r.. (Bijvoorbeeld) En als je er eenmaal aan gewend bent is het helemaal niet irritant meer hoor..

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:35

Ik vind het wel grappig Haha!
Staat beter dan de woorden die ze vervangen.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:36

ik denk dat we bokt een beetje 'beschaafd' proberen houden en daarom deze woorden mijden.

we weten heus wel dat er achter banketstaaflig woorden als k u t en l u l l i g zitten.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:36

Idd, ik word dan toch liever uitgescholden voor prutsmuts dan kl*teho*r
Ach, je wordt het wel gewoon Knipoog

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:37

Vanillia schreef:
Ik word toch liever uitgemaakt voor poedersuikerprutsmuts dan voor k*tho*r.. (Bijvoorbeeld) En als je er eenmaal aan gewend bent is het helemaal niet irritant meer hoor..



Hoe vaker ik het zie, hoe meer ik mij hieraan erger. Ik vind dat je gewoon vrijheid moet hebben in wat je zegt. Als ik iemand een t r u t vind, dan vind ik dat en dat moet dan geen prutmuts ofzo worden,want dat bedoelde ik niet.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:47

Ja maar er zijn hier ook jonge kinderen,en ik vind het juist wel goed dat bokt dit doet!!
Kijk een naar andere fora's ,die vol gescheld staan....heel de sfeer word dan verpest!
En ik begin trouwens door de 'bokt-scheldwoorden' tegenwoordig poedersuiker te zeggen ,als ik anders keihard ku.t zei.
Nee,ik vind het juist super van bokt!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:52

Als je echt echt echt wil schelden, zet dan gewoon fiets ** neer... of *&$@#!&@*#@
Kijk het gaat erom dat iedereen weet, dat als er poedersuiker klote prutsmuts staat ergens, dat er dan gescheld werd. En wat boeit het, dat het echte scheldwoord er dan niet meer staat?
Ik vind het juist wel grappig...
En als je wil dat je bericht geplaatst wordt, zoals je hem geschreven hebt, scheld dan niet... Simpel zat.

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:56

Ik ben absoluut voorstandig van woorden als banketstaaflig en weet ik wat nog meer.
Als volwassen zijnde gaat men ervanuit dat er op een normale manier topics geplaatst kan worden zonder dat men de ander (die hij vaak geeneens kent!!) voor alles en nogwat uit kan maken! Dit is neutraler, en de aangewezen persoon, of context, maar vanzelf je scheldwoord wel duidelijk denk ik zo!

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:01

Ik vind het juist super leuk van Bokt!Je went er ook aan.Ik lees er nu zo overheen, en ook ik scheld nu in het gewone leven met poedersuiker Haha!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:02

Ik vind het heerlijk! Ik haat dat gevloek en getier. En ik begin het thuis ook al te gebruiken Haha!

OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:06

Lig er niet bepaald wakker van..*LOL*

i was hoping;
we could crack each other up
<3

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:14

Men moet die woorden zoveel mogelijk vermijden! Dus ook geen * of een spatie. En ook niet gewoon het scheldwoord. Dus ik plaats van ik voel me zo poedersuiker gewoon het zit vandaag niet mee. Stomme scheldwoorden!

- Offline -

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:31

Inderdaad DeesDeBest!
We moeten maar eens leren ons normaal te gedragen zonder gelijk een misselijk woord er uit te gooien!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:35

Jady schreef:
Ja maar er zijn hier ook jonge kinderen,en ik vind het juist wel goed dat bokt dit doet!!
Kijk een naar andere fora's ,die vol gescheld staan....heel de sfeer word dan verpest!
En ik begin trouwens door de 'bokt-scheldwoorden' tegenwoordig poedersuiker te zeggen ,als ik anders keihard ku.t zei.
Nee,ik vind het juist super van bokt!


Hier sluit ik me 100% bij aan.
En dat je moet kunnen zeggen wat je wilt ben ik absoluut niet mee eens, je mag best zeggen wat je wilt, maar dan kun je het best een beetje beschaaft proberen tehouden.
Volgens mij is bokt er voor de gezelligheid en een zo goed mogelijke sfeer.
Vind de vervangwoorden erg leuk bedacht, een enkele keer gebruik ik ze in het echt en dat wordt ik toch raar aangekeken. Haha!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:52

Ik vind het juist een hele leuke vorm van censuur. Iedereen weet wat er bedoeld wordt, maar het leest (vind ik) een stuk prettiger. Ik kan alleen geen oliebol met poedersuiker meer zien zonder aan wat anders te denken Clown

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:56

Haha!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:58

Ik vind ze juist superleuk verzonnen! Als ze er nu k*t etc van zouden maken, zou ik minder leuk vinden.
Zo blijft bokt ook vrij beschaafd.

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:59

Ga toch fietsen. Tong uitsteken Scheve mond

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:17

Op een ander forum zat er eentje die constant zat te schelden en te vloeken. Daar worden die woorden niet aangepast, maar keihard vervangen door sterretjes. Dat leest dus voor geen meter... Dan stond er iets als: "Jullie stelletje ****** *** ***, van mijn part kunnen jullie ******* ***** *******!!!!" Verward
Dan moet je zelf maar bedenken wat daar gestaan zou kunnen hebben. Dan zie ik toch liever "poedersuiker" of zo. Staat een stuk vriendelijker, maar je weet toch precies wat er geschreven is en je kunt gewoon lekker doorlezen. OK dan!

(die scheldende figuur is inmiddels geband, trouwens Tong uitsteken )

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:19

Wat jammer, dat er nog geen operator oid heeft gereageerd!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:22

Ik vind het juist wel grappig.
Waarom al die scheldwoorden??
Als je dat toelaat dan gaat het van kwaad tot erger.
Ik vind het wel een goede oplossing zo Schijnheilig

XANTHA

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:31

Toen ik net op "Bokt" kwam heb ik me er vaak over verbaasd..snapte er niets van(geheimtaal ofzo Blond ).
Ik vind het (nu ik weet waar het voor staat) eigenlijk alleen maar goed.......als er al woorden moeten vallen dan lijkt dit toch beschaafder.......

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:32

Btw,
Ik zou van een 'volwassen vrouw' (je bent 18... volwassen noemen ze dat) verwachten dat ze zouden weten hoe ze zich moeten gedragen tegen over mensen en dan helemaal in het openbaar op iets als Bokt...

Lekker die censuur laten, zo word niet iedereen dood gegooit met die woorden.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:33

Ik geef ze groot gelijk, alleen vind ik het erg jammer dat een woord als 'banketstaaf' nu anders in beeld komt, maar dit is nou niet echt ergernis nummer 1 van mij op Bokt Nagelbijten / Gniffelen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elin_, Koekie73, Pieneappel en 3 bezoekers