Ik vind die afscherming van scheldwoorden irritant

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:41

Haha het is nog leuker als je een bokkend klasgenootje hebt en je dus helemaal dubbel kan liggen om een verhaal over fietsen Haha! Overigens is het dan ook heel verleidelijk om gewoon in bokt-censuur met elkaar te praten, werkt erg goed Haha!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:43

Ik vind die censuur wel fijn Lachen schelden enzo komt zo veel minder hard aan, en in sommige zinnen is het best grappig Haha!

maar ik ben eigenlijk wel benieuwd welke censuurwoorden ze allemaal hebben..
ik ken alleen:

poedersuiker
banketstaaf
klote
oliebol
prutsmuts
fiets

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:48

Wat is fiets als ik vragen mag? Verward Schijnheilig

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:01

lindatje schreef:
Wat is fiets als ik vragen mag? Verward Schijnheilig


Fiets is Bokts voor f*ck.

En dan is een ook nog paasei al weet ik daar even het "orgineel" niet meer van.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:03

ik vind ze eigelijk wel heel grappig

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:07

paasei = t ering

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:09

Fairie schreef:
Btw,
Ik zou van een 'volwassen vrouw' (je bent 18... volwassen noemen ze dat) verwachten dat ze zouden weten hoe ze zich moeten gedragen tegen over mensen en dan helemaal in het openbaar op iets als Bokt...

Lekker die censuur laten, zo word niet iedereen dood gegooit met die woorden.


Ach...


Ik weet gewoon niet, ik zit ook op een ander forum, waar ook wel jongere mensen komen, rond de 13 jaar en daar hebben ze beschaafds taal gebruik. Ik bedoel ook niet dat je meteen obsceen en veelvuldig moet gaan schelden, maar af en toe zet het wel kracht bij je woorden en drukt het uit wat je daadwerkelijk voelt, en als ik me bijvoorbeeld k u t over iets voel dan voel ik me dat en dan wil ik geen poedersuiker zien.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:10

in het begin dacht ik echt dat ik gek was als er een woord van mij werd gesensureerd, ik schrok me rot steeds Haha!
maar nu vind ik het wel ok, beter idd dan alles lekker te laten staan. en het zijn alleen de ergste woorden toch, trut en bitch enzo toch niet of?
het enige nadeel, toen mijn ma met sinterklaas zei dat ze een banketstaaf ging halen bij de bakker lag ik in een scheur, en zij maar vragend kijken Haha!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:31

Trut en bitch worden dus niet gecensureerd, voor zover ik weet is alles hierboven genoemd, behalve een appelflap geloof ik, maar daar weet ik het origineel ook niet van? Ik zie het ook niet dikwijls langs komen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:35

Jacksel schreef:
paasei = t ering


Weet je dat, als ik dat woord gebruik ik vanaf de eerste keer gewoon zelf paasei intyp ipv je-weet-wel Haha!

Ik had geen idee voor wat het stond maar het klonk zo leuk Clown

Maar dat wil dus t-ring zeggen

Oliebol had bij mij ook een heel andere betekenis, maar daar had je Robin Hood (de Disney) voor moeten zien Haha!

Weet je wat ook wel leuk is Ryanne? In het vervolg schelden door "Scrotum" te roepen ipv "klote", of "Vulva" ipv poedersuiker *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:49

appelflap, oftewel die vent hierboven, en ver domme...

Verder heb ik geen problemen met de censuur, vind de verhalen zo veel leuker van toon overkomen Lachen

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:53

vvtjuh schreef:
Ga toch fietsen. Tong uitsteken Scheve mond


ja, dagelijkst hea Knipoog Tong uitsteken

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:56

Ik vind het zelf fantastisch opgelost!

Schelden doe ik in het dagelijks leven genoeg, maar op internet kan het gewoon superslecht overkomen. Echt, houden zo! en wat mij betreft mag er meer bij Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:05

Ik vind het zeer educatief verantwoord, zeker op een paardenforum als Bokt .

De woordcensuur die hier op Bokt wordt toegepast vind ik trouwens ook niet zo overdreven hoor! Het voorkomt ook weer dat bokkers schuttingtaal overnemen van/verpest worden door andere bokkers Knipoog.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:08

Het is zo makkelijk: Take it, or leave it!
Waar je je al niet druk om kunt maken....

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:14

LOL Jacksel *LOL*
Wij in boktcensuur praten? Nooit toch?
Een banketstaaf en oliebol met poedersuiker halen op de fiets toch? Tong uitsteken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:20

Margreet schreef:
Het is zo makkelijk: Take it, or leave it!
Waar je je al niet druk om kunt maken....


Mee eens, vind het wel prettig, er wordt dagelijks al genoeg gescholden, ook door mijzelf btw. Maar door deze censuur ga je er denk ik toch onbewust meer op letten, wat je typt. Als er namelijk censuur komt te staan, wil je er liever toch iets anders van maken Lachen.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:27

Sypheron schreef:
Als er namelijk censuur komt te staan, wil je er liever toch iets anders van maken Lachen.


Dan schrijf je bijvoorbeeld |u| Haha!

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:28

*LOL* Ik vind het OK dan! en was een hele opluchting voor mij toen ik doorhad dat dit BOKT "cencuur" was Haha! . Ik vond het al zo'n vreemd taalgebruik hier en dacht dat het nieuws bij de jeugd was dat ik gemist had Verward Clown . Ik word al een dagje ouder Verdrietig Knipoog . Zelf scheld en vloek ik niet zo snel Schijnheilig en had het bij mijn eigen berichten ook nog nooit gezien .

Totdat ik laatst iemand uit wilde leggen wat de afkortorting RTFM (read the f*ing manual ofwel .. lees de gebruiksaanwijzing.. sukkel)
Toen stond er dus ineens iets anders dan ik ingetypt had. Clown Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 07:49

Margreet schreef:
Het is zo makkelijk: Take it, or leave it!
Waar je je al niet druk om kunt maken....


Eh, ik maak me er niet druk om, maar ik erger me er wel aan. Wel een verschil he darling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 07:52

Oja en trouwens, als jullie echt goed willen censueren, zorg er dan ook voor dat je de titel boven in de pagina dan ook afschermt.

[JH] Ik voel me zo poedersuiker , voorbeeldje.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:54

over dat wat jij nu zegt staat al ergens een topic (merdere zelfs), ook bij FZ, als je even via de zoekfunctie kijkt Knipoog

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:56

Ryanne"]
[quote="Vanillia schreef:
Ik word toch liever uitgemaakt voor poedersuikerprutsmuts dan voor k*tho*r.. (Bijvoorbeeld) En als je er eenmaal aan gewend bent is het helemaal niet irritant meer hoor..



Hoe vaker ik het zie, hoe meer ik mij hieraan erger. Ik vind dat je gewoon vrijheid moet hebben in wat je zegt. Als ik iemand een t r u t vind, dan vind ik dat en dat moet dan geen prutmuts ofzo worden,want dat bedoelde ik niet.
[/quote]
zoizo is het niet de bedoeling om in het openbaar mensen uit te schelden op bokt, dat doet men maar per pb als het nodig is!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:07

Vind het juist leuk.
In het begin vond ik het wel even raar maar mben er nu helemaal aan gewend. En gebruik deze woorden thuis ook (tot oplichting van mijn ouders die mijn gevloek en geteir zat waren)
Dus bokt: Super gedaad!!!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:18

Ik vind het ook super van bokt. Ik lach me meestal kapot als ik weer een zin zie staan met bokt-censuur.
In het begin ( zoals de meesten zie ik ) snapte ik daar niets van. Ik dacht ook dat het een nieuw taaltje was ofzo haha. Haha! Blond