Ik vind die afscherming van scheldwoorden irritant

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:18

Ryanne"]
[quote="Margreet schreef:
Het is zo makkelijk: Take it, or leave it!
Waar je je al niet druk om kunt maken....


Eh, ik maak me er niet druk om, maar ik erger me er wel aan. Wel een verschil he darling.
[/quote]


jajablabla
Blijft staan: Take it, or leave it!

en ik ben je darling niet

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:29

Ryanne"]
[quote="Margreet schreef:
Het is zo makkelijk: Take it, or leave it!
Waar je je al niet druk om kunt maken....


Eh, ik maak me er niet druk om, maar ik erger me er wel aan. Wel een verschil he darling.
[/quote]
Ergeren is het zelfde als druk om maken Knipoog

Ben het met Margreet eens, je hebt het maar te nemen want dit word denk ik toch niet veranderd. Ben je het er niet mee eens kun je net zo goed een ander forum opzoeken.

Btw, Margreet, Gefeliciteerd met je verjaardag!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:31

Ik vind het wel grappig Haha!

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:31

Ja, waar kun je je druk om maken...
Het is juist grappig *LOL* En ik ben er na een jaartje hier op Bokt wel aan gewend... Lachen Moet absoluut zo blijven! (Bokt-eigen die 'Bokt-scheldwoorden' Knipoog )

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:35

Heb je vanwege je verjaardag appelflappen met poedersuiker bij de koffie? of liever een lekkere banketstaaf Haha! Knipoog

En na je feestje een eindje fietsen met de visite !

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:39

Mareska schreef:
Ik vind die censuur wel fijn Lachen schelden enzo komt zo veel minder hard aan, en in sommige zinnen is het best grappig Haha!

maar ik ben eigenlijk wel benieuwd welke censuurwoorden ze allemaal hebben..
ik ken alleen:

poedersuiker
banketstaaf
stinkmodder
oliebol
prutsmuts
fiets



Wie heft dit eigenlijk verzonnen?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:41

Ryanne"]
[quote="Margreet schreef:
Het is zo makkelijk: Take it, or leave it!
Waar je je al niet druk om kunt maken....


Eh, ik maak me er niet druk om, maar ik erger me er wel aan. Wel een verschil he darling.
[/quote]


Nou Nou.......... tantje terug mag ook wel zeg!

Ik vind het heerlijk niet al die vleeswaren om mn oren om het minste geringste........ geef mij maar poedersuiker anytime.........


BTW Gefeliciteerd Darlin Haha! Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:15

Je kan je maar ergens druk over maken... Verward

Ik lees liever prutsmuts als h**r en ga zo maar door. Dit is juist een leuke actie om Bokt een beetje vriendelijk te houden.

En idd. als ik iemand over een banketstaaf hoor praten, dan denk ik automatisch aan *** Haha! Haha!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:55

Levy"]
[quote="Mareska schreef:
Ik vind die censuur wel fijn Lachen schelden enzo komt zo veel minder hard aan, en in sommige zinnen is het best grappig Haha!

maar ik ben eigenlijk wel benieuwd welke censuurwoorden ze allemaal hebben..
ik ken alleen:

poedersuiker
banketstaaf
stinkmodder
oliebol
prutsmuts
fiets



Wie heft dit eigenlijk verzonnen?
[/quote]


Wie heeft het nou verzonnen???

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:02

de mods.....Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:04

Volgens mij de beheerders en mods samen Haha!

overigens... Ik zit nu nast die andere bokker te ehhhh bokken Haha! Erg grappig Tong uitsteken

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:05

Zeker grappig *LOL*

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:08

Ik vind het juist goed dat die scheldwoorden worden afgeschermd. Is toch wat netter vind ik en ik vind de 'vervangende' wel grappig eigenlijk. Als er in een zin 'stinkmoddern' staat moet ik altijd weer lachen. Zie de humor er wel van in en erger me er echt helemaal niet aan!!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:56

Als je geen scheldwoorden gebruikt (ik zie ook niet het nut er van in om ze überhaupt op het internet te gebruiken naar mensen toe die je niet eens kent), zul je ook geen bokt-namen voor scheldwoorden zien en is je probleem dus opgelost..
Voor degene die het wel nodig vinden om een (in de meeste gevallen) volkomen vreemdeling uit te schelden, vind ik de bokt oplossing prima geregeld..

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:02

vanavond eten we poffertjes met veeeel poedersuiker? En daarna gaan we rollen in de stinkmodder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:43

Margreet"]
[quote="[naam]"][quote="Margreet schreef:
Het is zo makkelijk: Take it, or leave it!
Waar je je al niet druk om kunt maken....


Eh, ik maak me er niet druk om, maar ik erger me er wel aan. Wel een verschil he darling.
[/quote]


jajablabla
Blijft staan: Take it, or leave it!

en ik ben je darling niet
[/quote]

Geldt ook voor Fairie :


Dus ik mag niet op het forum zeggen dat ik me ergens aan erger? Dan moet ik maar weggaan? Ik mag toch zeker mijn beklag wel ergens over doen hoor en ik weet ook wel dat het niet gewijzigd gaat worden, maar dat betekent niet dat ik dan er niks over zeg.

En ik maak me er niet druk om, maar ik vind het wel irritant. En dat vind ik niet hetzelfde! Ook al kunnen jullie vinden van wel.

En net zo leuk als jou: Ik leave niet.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:49

Gaaaap
Okee, we weten dat je je eraan ergert. Maar wat moeten we er verder mee dan?
Als je een topic opent kan je ook reacties van mensen verwachten die het niet met je eens zijn hoor!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:56

Maar wat is het nut van schelden? De meesten (in ieder geval de gevorderde bokkers en de nieuwelingen leren het snel genoeg) weten toch wat er bedoeld wordt. In het echt erger ik me aan mensen die om elk wissewasje met allerlei vleeswaren en ziektes gaan strooien. En op internet is dat echt niet anders. Als je iemand niet mag, moet je dat ook niet openbaar gaan rondstrooien. Als dat wel gedaan wordt, trekt m'n muis altijd zo naar de Tem-knop Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:13

MarianneR schreef:
:O
Okee, we weten dat je je eraan ergert. Maar wat moeten we er verder mee dan?
Als je een topic opent kan je ook reacties van mensen verwachten die het niet met je eens zijn hoor!


En omdat een paar mensen nu feller tegen mij in gaan kom jij nu ineens ook ofzo? Verward

En er staat ook nergens dat ik van iemand verwacht dat hij het met me eens is, daar was ook niet eens van uit gegaan, maar dat weerhoudt mij er dus echt niet van om het even goed te posten.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:15

geen ruzie maken he?
Iedereen mag natuurlijk zijn of haar mening hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:20

Zonnebloem schreef:
geen ruzie maken he?
Iedereen mag natuurlijk zijn of haar mening hebben.

Schijnheilig

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:07

Ryanne"]
[quote="MarianneR schreef:
:O
Okee, we weten dat je je eraan ergert. Maar wat moeten we er verder mee dan?
Als je een topic opent kan je ook reacties van mensen verwachten die het niet met je eens zijn hoor!


En omdat een paar mensen nu feller tegen mij in gaan kom jij nu ineens ook ofzo? Verward
En er staat ook nergens dat ik van iemand verwacht dat hij het met me eens is, daar was ook niet eens van uit gegaan, maar dat weerhoudt mij er dus echt niet van om het even goed te posten.
[/quote]

Pfffff...slaat nergens op wat je nu zegt. Ik reageer op die opmerking die je maakte naar iemand 'boven'' mij. Je reageerde heel raar dus ik reageer daar weer op. Kom op zeg, je bent toch geen 2 meer?!
Ik vond trouwens dat ik netjes reageerde??

BTW: Ik had al ergens gereageerd hoor dus ik 'kom' niet ineens nu iemand fel op jou reageert.

Als je niet tegen commentaar kunt houd dan gewoon je mond!

En nu stop ik want ik heb geen zin een eindeloze discussie aan te gaan.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:15

ik vraag het me al een tijdje af, maar zeg het nu toch maar. kijk ik begrijp dat je je eraan ergert, en met jou misschien toch een paar hoor, daar niet van. maar die gesecureerde dingen zijn er al jaren (iig sinds ik hier kwam feb vorig jaar), en jij bent hier sinds november. dus klagen is fijn, maar na 3 reacties had je waarschijnlijk wel door dat er meer mensen voor dan tegen zijn dus er gaat toch niets aan veranderd worden.

dus dan is het leuk ruzie te gaan maken met anderen die het niet met je eens zijn (en omgekeerd geldt dat ook misschien, het boeit me niet wie er begon), maar dat heeft ook totaal geen nut.

dus doe asjeblieft lief tegen elkaar, het enige gevolg van ruzie's is een slotje heb ik in dat jaar hier gemerkt...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:22

Ik vind die censuur voor die woorden juist geweldig verzonnen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:24

De scheldwoorden zijn gecencureerd om vaak de scherpe kantjes van iets af te halen. Met een gecencureerd woord komt het altijd wat vriendelijker over.

daarbij worden scheldwoorden vaak te pas en te onpas gebruikt. Sommige mensen denken er niet eens meer bij na. Door de woorden te vervangen valt het extra op en dus geef je er meer aandacht aan.

En als je zelf die woorden niet gebruikt, dan worden ze ook nooit veranderd! Je kunt namelijk altijd wat anders gebruiken.

Vaak levert het ook grappige situaties op. Stel je bent bij de bakker en en die bied je een warme banketstaaf aan? Of bij je schoonouders die net heerlijk gefietst hebben......leg dat dan maa eens uit!