Ik vind die afscherming van scheldwoorden irritant

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:53

Citaat:
Ook het gebruik van scheldwoorden is verboden.


dit is regel negen, ik vind het erg storend dat mensen deze nu omzeilen door een letter voor een sterretje te vervangen.
ik lees namelijk dan toch gewoon de letter die ermee bedoeld word.
las laatst ook een titel waarin 'verdomme' stond, telkens als die voorbij kwam ergerde ik mij hieraan.
dit is danwel geen scheldwoord, maar een vloek, ik weet niet of dat wel mag, maar ik vind dat het ook nogal dom is om dat te zeggen, verdom mij, wie wil dat nou?
maar als er l*l of l*llig, of k*t staat, vind ik dat een zeer flauwe manier om een regel te omzeilen, zal wel heel tuttig van mij zijn.
is nu ook weer een topic, kl*teweer, en in het verhaaltje is het ook nog k*t, moet dat nou?? Scheve mond

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:50

kijk (ryanne en anderen) en voor mensen als jij is deze regel ingevoerd, helaas voor jou is het opzich gemakkelijk om toch die woorden erin te zetten, maar het scheelt toch alweer 90% ofzo!

niet aanvallend bedoeld trouwens, mocht iemand dat nu denken Lachen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 00:33

Maar als er nu ergens prutsmuts staat, voelen jullie je dan niet alsnog beledigd omdat het eigenlijk gewoon h oer betekent?

En ach, er zijn ergere dingen in het leven dan het woord 'verdomme' lezen...

Dit is niet aanvallend bedoeld, regels zijn nou eenmaal regels, dit is gewoon mijn mening en wie weet ben ik er over een paar maanden ook wel aan gewend Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:10

Yessy schreef:
kijk ([naam] en anderen) en voor mensen als jij is deze regel ingevoerd, helaas voor jou is het opzich gemakkelijk om toch die woorden erin te zetten, maar het scheelt toch alweer 90% ofzo!

niet aanvallend bedoeld trouwens, mocht iemand dat nu denken Lachen


Het is niet zo dat ik wil schelden, als jij mijn berichten leest die ik tot nu toe heb geplaatst, dan kan je dat zien. Knipoog

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:42

dat bedoelde ik niet, dat jij sloeg op degene die scheldwoorden niet wilde lezen op bokt...

ik bedoel meer jij ergert je aan de vervangende woorden, maar luxx (en met haar waarschijnlijk vele anderen) ergeren zich aan de normale woorden.
en misschien vreemd, maar als iemand mij prutsmuts noemt ipv h.oer vind ik het toch "vriendelijker" overkomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:40

Yessy schreef:
dat bedoelde ik niet, dat jij sloeg op degene die scheldwoorden niet wilde lezen op bokt...

ik bedoel meer jij ergert je aan de vervangende woorden, maar luxx (en met haar waarschijnlijk vele anderen) ergeren zich aan de normale woorden.
en misschien vreemd, maar als iemand mij prutsmuts noemt ipv h.oer vind ik het toch "vriendelijker" overkomen..


Ja dat komt ook vriendelijker over. Maar als jij weet dat er tegen jou prutsmuts wrodt gezegd maar je weet dat diegene prutsmuts bedoelt, wat heeft het dan voor zin? Het geeft allebei namelijk hetzelfde idee.

Maar het is inderdaad dus wel zo dat prutsmuts minder aanstootgevend is dan h.oer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:46

Het leuke van het woord banketstaaf vind ik ook nog steeds de associatie die ik ieder jaar weer krijg als ik na de kerstdagen in de Appie Heijn sta en daar de banketstaven in de aanbieding liggen Schijnheilig Ik heb wel eens spontaan in mijn eentje de slappe lach gekregen Haha!

dat trut gecensureerd werd wist ik nog niet.
[edit: o, het woord trut word dus niet gecensureerd Haha!]

Zelf gebruik ik niet zo vaak scheldwoorden, bij mij zijn het vaker tiepfouten, dan verandert hier dus in h.oer en dus in prutsmuts. Maar als ik me af en toe eens aan bepaalde topics van met name jeugdige bokkertjes waar de tyfushoeren en de kankerwijven allemaal hun grote bek moeten houden, dan snap ik weer helemaal waarom die censuur is ingevoerd.

Volgens mij begon het met oliebol, dat werd dus oliebol, en toen moest er een woord gecensureerd worden met poedersuiker omdat dat zo leuk bij elkaar paste. Dat werd dus poedersuiker. Via poedersuiker kwamen we bij banketstaaf en dat werd idd banketstaaf, gezien de associatie... Schijnheilig Stukje bokthistorie uit de hele oude doos (die ook vast al eens genoemd is in de 6 pagina's die ik niet allemaal doorgelezen heb)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:50

Nou Zep, bij jou wordt niet gecensureerd zie ik, hoe doe je dat???
Haha! Haha! Haha!.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:26

Huh? Dus kankerwijf mag wel, en f.uck niet???
Logisch.... Scheve mond

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:28

Leuk om zo de 'geschiedenis'van die woorden te lezen, dat is wel leuk als je zo bij het begin van een forum lid bent. Ik ben nog niet zo heel lang lid .

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:28

En zeker niet verslaafd Schijnheilig Haha!

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:52

Ryanne schreef:
Maar als jij weet dat er tegen jou prutsmuts wrodt gezegd maar je weet dat diegene prutsmuts bedoelt, wat heeft het dan voor zin? Het geeft allebei namelijk hetzelfde idee.


Het valt mij op dat er erg veel mensen zijn die prutsmuts en banketstaaf enzo nog niet kennen, dus voor zo iemand is het juist een goede oplossing Vork

Alleen vind ik het inderdaad raar dat sommige woorden er gewoon doorheen komen, dit zijn waarschijnlijk de woorden die ze op Bokt niet onvriendelijk genoeg vinden ofzo Scheve mond


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:21

als iemand mij spontaan prutsmuts noemt zou ik toch ff een moddie gaan waarschuwen trouwens Knipoog maar toch komt het vriendelijker over dan h0er, ondanks dat ik de betekenis weet...

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:23

Ynzo schreef:
Alleen vind ik het inderdaad raar dat sommige woorden er gewoon doorheen komen, dit zijn waarschijnlijk de woorden die ze op Bokt niet onvriendelijk genoeg vinden ofzo Scheve mond

dat woorden als kanker*achtervoegsel* wel kunnen is opzich logisch, stel dat je moeder kanker heeft en je hele topic loopt de soep in omdat dat woord niet mag...en dat bitch en trut mogen sja...tegenwoordig zijn dat nou niet de meest erge woorden meer...al kan ik begrijpen dat mensen zelf die woorden de erg vinden.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:24

Yessy schreef:
opzich het l*llig is niet erg, maar als je mensen voor l*l gaat uitschelden is het alweer een minder leuk woord. en sterrretjes hebben als nadeel dat je geen idee hebt wat er heeft gestaan, hier kan je met logisch nadenken vaak ver komen..

Juist

Ik lees liever iets als:
ik haat die fietsing banketstaaf met zijn stinkmodder gebanketstaaf over zijn prutsmuts

Dan dit:
ik haat die ******* *** met zijn ***** ***** over zijn ****

Zeg nou zelf... >;)

... And we like all the fluffy animals.


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:28

als je het met *** doet, maar dan meteen overal [piep] van, dan krijg je:
ik haat die [piep] [piep] met zijn [piep] [piep] over zijn [piep]

komen alle katten ineens op bokt af Haha!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:42

Misja schreef:
Huh? Dus kankerwijf mag wel, en f.uck niet???
Logisch.... Scheve mond

Niet meer dan lochish, wijf is geen scheldwoord en kanker is toch echt geen scheldwoord, maar een ziekte, zodra daarmee gescheld wordt op bokt kunnen ze dat bericht beter weghalen icl de gebruiker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:24

Lieke"]
[quote="Misja schreef:
Huh? Dus kankerwijf mag wel, en f.uck niet???
Logisch.... Scheve mond

Niet meer dan lochish, wijf is geen scheldwoord en kanker is toch echt geen scheldwoord, maar een ziekte, zodra daarmee gescheld wordt op bokt kunnen ze dat bericht beter weghalen icl de gebruiker.
[/quote]

Maar de combinatie kanker en wijf is wel dégelijk een scheldwoord...

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:30

ja laten we meteen alles eruitslopen...zoals lieke zegt, als mensen dat gaan gebruiken kan je beter de hele user verwijderen, die is dan wat mij betreft niet meer welkom...

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:55

Bitch of l*l vind ik niet veel voor elkaar onder doen, net als f*ck... Ik vind die scheldwoorden niet zo erg allemaal...


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:04

nee maar jij bent nog geen 60 Knipoog

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:08

Bloos!

Was het maar zover ja, lekker achter de geraniums zitten, de hele dag bokken op m'n laptopje, en maar klagen over wat er wel niet mis is met de banketstaaf en de oliebol Vork


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:07

Ik erger me eraan dat dit onderwerp nu al 6 pagina's telt Lachen Zo boeiend is het toch niet ?
En voor wie het daar niet mee eens is.... tja .... IK zeg maar even niks ..

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 02:40

Ik vind het eigenlijk, nu ik er zo over denk, ook best wel irritant.
Ik onthou bijvoorbeeld echt níet wat die woorden betekenen, wil het ook niet, dus ik zit soms echt te kijken van, huh, wat staat daar nou Verward
Ik scheld bijna nooit, maar als ik het doe, waarom zou het dan gecensureerd worden? In het echte leven gebeurt dat toch ook niet.
Kijk, ik ben het ermee eens dat als iemand echt voortdurend scheld dat diegene dan een waarschuwing moet hebben, maar ik vind het érg overdreven om kleine kindjes te beschermen tegen scheldwoorden die ze voor de rest overal toch wel horen...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:00

_Scarlet_ schreef:
Ik vind het eigenlijk, nu ik er zo over denk, ook best wel irritant.
Ik onthou bijvoorbeeld echt níet wat die woorden betekenen, wil het ook niet, dus ik zit soms echt te kijken van, huh, wat staat daar nou Verward
Ik scheld bijna nooit, maar als ik het doe, waarom zou het dan gecensureerd worden? In het echte leven gebeurt dat toch ook niet.
Kijk, ik ben het ermee eens dat als iemand echt voortdurend scheld dat diegene dan een waarschuwing moet hebben, maar ik vind het érg overdreven om kleine kindjes te beschermen tegen scheldwoorden die ze voor de rest overal toch wel horen...


Inderdaad...

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers