Virus dankzij bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:43

Wel snel zijn, want MyDoom gaat morgen toch de aanval op Microsoft openen? Haha!

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:56

Bii veel gratis sites wordt wel bagger geladen, geen echte virusssen maar wel spyware of cookies die gegevens verzamelen die hun niks aangaan of ze zeten deurtjes open waardoor ze reclame via andere sites kunnen meesturen, Ik heb het zelfs eens gehad dat ik niet eens mijn eigen internet security kon instellen.

Sindsdien draai ik regelmatig "ADAWARE"van Lavasoft. Kan je downloaden op http://www.lavasoft.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:29

Ik heb Norton antivirus. Het ligt echt aan Bokt. Ik heb op mijn laptop een nieuwe, schone installatie staan. Zodra ik naar Bokt ga begint Norton te zeiken. Op school krijg ik ook continu meldingen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:39

Ik heb ook norton geinstalleerd met de nieuwste virusdefinities, helemaal niets aan de hand Verward

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:32

Ik heb ook norton, goed geupdate, nergens last van...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 01:13

Het ligt ECHT NIET aan bokt. Gewoon onmogelijk. De kans dat het bokt is is nog kleiner dan een gekloond schaap dat 20 jaar in leven blijft...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 08:49

Volgens mij kan het ook absoluut niet aan bokt liggen, want dan hadden alle users er volgens mij last van, of toch in ieder geval een groot deel...
Ik denk eerder dat je elders een virus hebt opgeraapt (mail, msn, spammail, noem maar op...) en dat je pc daar nu door begint op te spelen...

Ann

Berichten: 13261
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:51

Met McAfee ook geen enkele problemen op Bokt.nl Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:07

Sypheron schreef:
Het ligt ECHT NIET aan bokt. Gewoon onmogelijk. De kans dat het bokt is is nog kleiner dan een gekloond schaap dat 20 jaar in leven blijft...


Oke:
Ik heb mijn laptop helemaal opnieuw geinstalleerd. Alleen een virusscanner erop gezet meer niet! Vervolgens een internetverbinding gemaakt en METEEN naar Bokt gegaan, en het eerste wat mijn Norton pakket deed was piepen dat hij een virus vond.
DUs het moet wel hier vandaan komen. Op een schoongeinstalleerde pc staan geen virussen. Verward

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:10

Dat hangt ervanaf hoe je hem leeg hebt gemaakt Knipoog
Maar het is toch ook heel apart dat jij de enige bent die de waarschuwing krijgt terwijl anderen (ook met norton) geen waarschuwing krijgen... Daarom lijkt het mij erg onlogisch als het aan bokt zou liggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:19

Jacksel schreef:
Dat hangt ervanaf hoe je hem leeg hebt gemaakt Knipoog
Maar het is toch ook heel apart dat jij de enige bent die de waarschuwing krijgt terwijl anderen (ook met norton) geen waarschuwing krijgen... Daarom lijkt het mij erg onlogisch als het aan bokt zou liggen...


Hoe ik hem leeg maak? Eerst f-disk dan tijdens de installatie formateren (volledig) dus leeg is ie echt wel hoor.

En ik ben overigens niet de enige die het probleem heeft. Bij ons op school staat Bokt op de zwartelijst en mag al niet meer bezocht worden Huilen

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:20

haha ik zit hier vanaf school Tong uitsteken
Maarre ik vrees dat ik je nu toch echt antwoord schuldiug moet blijven, vind het erg raar... Wat voor melding geeft Norton precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:22

Jacksel schreef:
haha ik zit hier vanaf school Tong uitsteken
Maarre ik vrees dat ik je nu toch echt antwoord schuldiug moet blijven, vind het erg raar... Wat voor melding geeft Norton precies?


Hij meld dat er een virus gevonden is en gooit dat meteen in quarantaine.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:44

Sorane schreef:
En ik ben overigens niet de enige die het probleem heeft. Bij ons op school staat Bokt op de zwartelijst en mag al niet meer bezocht worden Huilen


Ja, en? Op het werk worden ook tig sites geblokkeerd... Niet vanwege virussen! Maar alles wat een explicite prive-karakter heeft is gewoon verboden terrein... Op mijn ouder school hadden ze paardensites ed ook geblokkeerd...

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:51

Citaat:
Op het werk worden ook tig sites geblokkeerd...


bij mij ook, ik werk op een school (ROC) waar ze alle msn-gerelateerde sites al geblokeerd hebben waaronder hotmail, dat is erg lastig, want ik zeg vaak tegen leerlingen dat ze het maar ff moeten mailen Boos! en ze hebben bijna allemaal hotmail...

Ik heb al 1 waarschuwing gehad dat ik zat te bokken, bij de 2e waarschuwing blokkeren ze de site.... Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:15

Als het aan bokt zou liggen, dan had ik ook allang een melding moeten hebben ,maar die heb ik nog niet gekregen,terwijl ik up to date ben.

Ook op mijn werk ben ik even op bokt geweest en daar zei de virusscanner ook niks (en die is ook up to date want ik zit bij systeembeheer)

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 20:21

Sypheron schreef:
Als hij niet de hele pc afsluit is het niet het blastervirus, wees gerust. Installeer idd via windowsupdate even versie 6.0 van internet explorer met de nieuwste servicepacks voor jouw windowsversie.
Http://windowsupdate.microsoft.com
Even ja clicken daar om eerst de update engine te installeren Lachen.

Het probleem is eindelijk opgelost. Heel erg bedankt, idd dit heeft geholpen want heb nog nergens last van, dus daar moet dat wel doorkomen. OK dan! Maar weet niet waar het aan lag, maar misschien wel aan bokt. Want hoe verklaar je dan dat het beeld verschijnt met die tekst 'sluit de computer nu' alleen op de bokt pagina's gebeurd?
Dus dat blijft wel vaag, ben er iig blij mee dat hij niet zo vaag doet.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:02

Sorane schreef:
Op een schoongeinstalleerde pc staan geen virussen. Verward


Er zijn virussen zoals blaster, die binnen kunnen komen zodra jij je netwerkkabel erin plugt en een ip adres krijgt, via een open poort, als je dat doet voordat je een windowsupdate gedraait hebt, en je virusdefinities up-to-date hebt, heb je gegarandeerd een virus te pakken. Heb het op stage op verschillende schone splinternieuwe systemen gehad, vooral in de tijd dat het blaster virus ranzendsnel om zich heen vrat.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:17

Sorane"]
[quote="Sypheron schreef:
Het ligt ECHT NIET aan bokt. Gewoon onmogelijk. De kans dat het bokt is is nog kleiner dan een gekloond schaap dat 20 jaar in leven blijft...


Oke:
Ik heb mijn laptop helemaal opnieuw geinstalleerd. Alleen een virusscanner erop gezet meer niet! Vervolgens een internetverbinding gemaakt en METEEN naar Bokt gegaan, en het eerste wat mijn Norton pakket deed was piepen dat hij een virus vond.
DUs het moet wel hier vandaan komen. Op een schoongeinstalleerde pc staan geen virussen. Verward
[/quote]


Euhm waarom hebben andere mensen dat niet dan? Verward

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:17

Ook hier met Norman (Ja echt Norman, geen Norton!) geen centje pijn.
Je zal zelf wel iets verkeerd gedaan hebben denk ik...

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:19

op mijn werk heb ik ook Norman, maar die laat nogal eens wat door aan virussen......en ze updaten voortdurend, maar ja, die gozertjes die de ICTopleiding doen, zijn slim......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:39

Sypheron"]
[quote="Sorane schreef:
Op een schoongeinstalleerde pc staan geen virussen. Verward


Er zijn virussen zoals blaster, die binnen kunnen komen zodra jij je netwerkkabel erin plugt en een ip adres krijgt, via een open poort, als je dat doet voordat je een windowsupdate gedraait hebt, en je virusdefinities up-to-date hebt, heb je gegarandeerd een virus te pakken. Heb het op stage op verschillende schone splinternieuwe systemen gehad, vooral in de tijd dat het blaster virus ranzendsnel om zich heen vrat.
[/quote]

Ik snap hoe het werkt, maar als ik nou gewoon inbel met de telefoon heb je dat probleem niet. En dat is wat ik gedaan heb. Netjes een inbel verbinding gemaakt. Hoewel ik 100% zeker weet dat ons netwerk virusvrij is wou ik het gewoon eens testen.

De site is bij ons op school geblokt vanwege de vele virusmeldingen. Want andere 18+ sites zeg maar, zijn wel te benaderen.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:18

Ook dan heb je dat probleem met een inbelverbindingetje! Als je direct inbelt heb je hem direct.