Bij antwoord TS andere kleur icoontje.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Bij antwoord TS andere kleur icoontje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 12:35

Als je op mijn berichten (of actieve onderwerpen) klikt dan krijg je gemakkelijk te zien welke topics weer nieuwe berichten hebben door de kleur van het icoontje vooraan: Afbeelding

Maar in sommige topics zit ik niet direct te wachten op een nieuw bericht van een andere bokker of nog erger het zoveelste "hoe gaat het nu ts?" bericht.
Daar klik je dan dat topic voor open terwijl er eigenlijk niets te lezen valt.

Nu vroeg ik mij dus af is het mogelijk dat icoontje een andere kleur te geven als de TS van een topic weer heeft gereageerd voor jou als nieuw bericht. Bijvoorbeeld blauw.

En terwijl ik dit neer type denk ik, misschien is het ook wel handig als het groen wordt als er een moderator opmerking staat die je nog niet gelezen hebt.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 31-03-17 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Bij antwoord TS andere kleur icoontje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:38

ik vind dit ook iets om over na te denken!

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:38

Dit vind ik nou echt een super goed en innovatief idee! Ik zeg doen! :D
Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bij antwoord TS andere kleur icoontje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:45

Maar dan klik je toch gewoon weer weg..... Een ander kan ook een update plaatsen voor de ts bijvoorbeeld. Wordt het dan niet een beetje teveel gemakszucht zeg maar als overal een knopje voor moet zijn terwijl er al een heel handig knopje voor is nl het kruisje :D

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bij antwoord TS andere kleur icoontje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 12:45

Ja dat kruisje gebruik je dan vanzelf wel.
Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? :)

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:47

Ik vind het een goed idee! Mod opmerking kan ik me niet zo druk om maken, maar soms wil ik inderdaad gewoon alleen een update van TS lezen.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:18

Super goed idee, ik ben voor +:)+

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Bij antwoord TS andere kleur icoontje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:20

Ja ook voor!! *\o/*

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:27

Het hele stipje was me nog niet eens opgevallen..... :')
Maar het klinkt wel heel goed, jouw voorstel!

pmarena

Berichten: 48096
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Bij antwoord TS andere kleur icoontje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:30

Ik weet niet hoe makkelijk of moeilijk dit technisch gezien is, maar het zou wel super handig zijn soms +:)+

Overigens wel weer jammer als je dan een update mist die door een andere gebruikersnaam is geplaatst, maargoed uitzonderingen hou je toch :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 13:48

Ik heb ook helemaal geen idee of het technisch kan.

De update door een andere gebruikersnaam komt niet zo erg vaak voor.
Die uitzondering is prima.
Daarnaast zijn er natuurlijk een heleboel topics die je toch helemaal leest.
Maar vooral wat lang lopende waar je het verloop graag wilt weten is een ander kleur icoontje wel handig.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Bij antwoord TS andere kleur icoontje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:52

Ik vind het ook een goede! Vooral bij volgtopics is het fijn wanneer je weet of het echt een update van ts is.

Maar dit kan inderdaad iets zijn wat heel makkelijk klinkt, maar heel ingewikkeld te programmeren is.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Bij antwoord TS andere kleur icoontje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:15

Je kan toch ook op 'door de topicstarter' klikken bij de openingspost om de berichten van ts te filteren

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Bij antwoord TS andere kleur icoontje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:18

Niet voor. Hoe had je het in gedachten bij én-én? De helft van het bolletje groen en de andere helft blauw?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 17:33

Napie
Ja dat kan. Terwijl je eerst op de laatste pagina bent gekomen waar ts niet heeft gereageerd.
En je de op of een ander bericht van haar moet zoeken om er op te klikken.

Steeph.
Niet over na gedacht:D
Omdat mijn eerste idee eigenlijk alleen over ts ging.

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Re: Bij antwoord TS andere kleur icoontje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:43

Goed idee!
Lekker simpel houden en enkel als ts gereageerd heeft oranje stipje?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:56

Wat een superidee! Ik ben heel erg voor.



Steeph schreef:
Niet voor. Hoe had je het in gedachten bij én-én? De helft van het bolletje groen en de andere helft blauw?

Er is geen en-en natuurlijk. Als er nieuwe berichten zijn (door andere gebruikers) is het oranje, als TS een nieuw bericht geplaatst heeft wordt het volgens jouw voorbeeld blauw en dús zijn er nieuwe berichten waarvan minimaal één van de TS.



420BlazeIt schreef:
Goed idee!
Lekker simpel houden en enkel als ts gereageerd heeft oranje stipje?

Nee.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Bij antwoord TS andere kleur icoontje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:22

Dit idee heb ik 2 à 3 jaar geleden ook al eens voorgesteld. Er zijn denk ik al een stuk of 5 topics geweest met hetzelfde idee. Is nooit wat mee gedaan helaas...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 20:44

Kaus schreef:
Dit idee heb ik 2 à 3 jaar geleden ook al eens voorgesteld. Er zijn denk ik al een stuk of 5 topics geweest met hetzelfde idee. Is nooit wat mee gedaan helaas...

Dacht ik eens het beste idee van Nederlandbokt gevonden te hebben :P

Wat jammer dat er niets mee gedaan is.
Kon het technisch gezien wel?

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:07

GDG schreef:
Steeph schreef:
Niet voor. Hoe had je het in gedachten bij én-én? De helft van het bolletje groen en de andere helft blauw?

Er is geen en-en natuurlijk. Als er nieuwe berichten zijn (door andere gebruikers) is het oranje, als TS een nieuw bericht geplaatst heeft wordt het volgens jouw voorbeeld blauw en dús zijn er nieuwe berichten waarvan minimaal één van de TS.

En als jij de OP had gelezen, dan was er ook het idee om na een MOD-opmerking het icoontje groen te maken. Dus wat nou als TS én een MOD hebben gerageerd?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:26

Steeph schreef:
En als jij de OP had gelezen, dan was er ook het idee om na een MOD-opmerking het icoontje groen te maken. Dus wat nou als TS én een MOD hebben gerageerd?

Sorry, je hebt gelijk. Of een MOD gereageerd heeft vind ik niet relevant (dat is toch niet iets waar je echt op zit te 'wachten', itt tot een bericht van de TS soms) dus dat vind ik een slecht idee. Dus oranje voor 'nieuw bericht' en kleurtje x voor 'nieuw bericht van TS' is meer dan genoeg wmb.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:28

GDG schreef:
Steeph schreef:
En als jij de OP had gelezen, dan was er ook het idee om na een MOD-opmerking het icoontje groen te maken. Dus wat nou als TS én een MOD hebben gerageerd?

Sorry, je hebt gelijk. Of een MOD gereageerd heeft vind ik niet relevant (dat is toch niet iets waar je echt op zit te 'wachten', itt tot een bericht van de TS soms) dus dat vind ik een slecht idee. Dus oranje voor 'nieuw bericht' en kleurtje x voor 'nieuw bericht van TS' is meer dan genoeg wmb.

:j Dat vind ik ook

pmarena

Berichten: 48096
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:31

Ach het groene kleurtje vind ik ook wel nuttig eigenlijk, als je dan toch bezig bent :P

Maar dan wel dat het TS-heeft-gereageerd-kleurtje alles overruled :j

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Bij antwoord TS andere kleur icoontje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:19

Ik snap de behoefte maar technisch is dit behoorlijk lastig en dit is ook niet perse heel intuitief. Super handig als je snapt wat die andere kleurtjes betekenen, verwarrend in andere gevallen. Ook is het niet altijd heel interessant of het de TS is die gereageerd heeft.

Maar los van die bezwaren en tegenwerpingen zie ik zeker het nu van een functie als dit. Ik zou dat echter liever zoeken in het beter mogelijk maken van volgtopics. Aan dat soort topics is namelijk nog wel wat meer te verbeteren. Daar zijn wel wat ideetjes voor, maar de tijd (=geld) die we beschikbaar hebben voor het bouwen van dat soort zaken is erg beperkt helaas.

Goed idee dus, maar ik ben bang dat we hier niet op heel korte termijn iets aan kunnen doen.

Overigens wel benieuwd hoe groot die behoefte is. Bij welke percentage (ongeveer) van de topics in 'Eigen berichten' of 'Actieve onderwerpen' zou dit voor jullie relevant zijn?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 10:27

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Op je vraag over het percentage vind ik dat behoorlijk moeilijk te beantwoorden.
Het gaat voor mij dan vaak om de topics waar een paard ziek is en je benieuwd bent voor een update of topics op LZP. Ook daar waar een ts een probleem heeft en de 100e keer hoe gaat het nu niet echt relevant is.

Maar een percentage, best vaak dat wel, maar een cijfer er aan geven valt niet meteen mee.