[Dienstmededeling] Harddisk en stroomaansluiting vervangen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 16:24

Oops. Toch een probleem met de upload-foto's gevonden. Tijdens het uploaden van een foto :+

Afbeelding

De servers :) Van boven naar onder:
Gullfaxi (zoekfunctie en backups)
Gulltoppr (manusje van alles, o.a. mail, ontwikkelomgeving, zoeken voor de markt, etc, etc)
Arion (webserver)
Skinfaxi (databeest)
Sleipnir (webserver)

En dat allemaal in een KPN knalgroen 19"-rack.
Aan de achterkant zitten nog twee netwerkswitches en een powerbar (en heel veel kabels).

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:26

Ik heb nog steeds last van het uitlogprobleem zodra ik "Home" aanklik.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:30

BartVB schreef:
Hebben jullie voorbeelden van foto's die het niet doen? Hier lijkt alles het (weer) te doen :j

Goed punt van de Markt, die zou het ook weer moeten doen :)


Ik kreeg hier een klein vierkant icoontje te zien, zo een met een 'gescheurd blaadje' erin ofzo haha.
Maar die kan ik nu niet meer vinden dus denk idd dat je het probleem hebt opgelost.
Vanochtend had ik dat heel veel bij foto's..

Zelf niks geĆ¼pload vandaag dus daar heb ik geen problemen mee gehad haha.

Lente
Berichten: 27778
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:52

BartVB schreef:
Oops. Toch een probleem met de upload-foto's gevonden. Tijdens het uploaden van een foto :+

[ [url=m/fUcWAg.jpg]Afbeelding[/url] ]

De servers :) Van boven naar onder:
Gullfaxi (zoekfunctie en backups)
Gulltoppr (manusje van alles, o.a. mail, ontwikkelomgeving, zoeken voor de markt, etc, etc)
Arion (webserver)
Skinfaxi (databeest)
Sleipnir (webserver)

En dat allemaal in een KPN knalgroen 19"-rack.
Aan de achterkant zitten nog twee netwerkswitches en een powerbar (en heel veel kabels).


Ben ik nou gek en kijk ik over Skinfaxi heen of is hij nou zo dun?

Leuk om bokt eens zo te zien! En inderdaad zoals ik al dacht.. Stickertjes :D

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Dienstmededeling] Harddisk en stroomaansluiting vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:56

Skinfaxi zal dat gat wel zijn.
die is weggelopen, vandaar die problemen vandaag. :')

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [Dienstmededeling] Harddisk en stroomaansluiting vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 17:06

Skinfaxi is redelijk skinny. Is de server met de rode vlakjes. Daar past geen fatsoenlijke sticker op.

Inlogprobleem ben ik naar aan het kijken, maar zie niet helemaal hoe dat veroorzaakt kan worden door het onderhoud. Gaat dat op al je apparaten mis of maar op 1? Wat zou kunnen helpen is het verwijderen van je cookies.

Lente
Berichten: 27778
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: [Dienstmededeling] Harddisk en stroomaansluiting vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:07

Skinnyfaxi :))

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: [Dienstmededeling] Harddisk en stroomaansluiting vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:13

Misschien een vraag die al ooit is beantwoord, maar waarom hebben de servers allemaal paarden namen uit de Noorse mythologie? :+

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: [Dienstmededeling] Harddisk en stroomaansluiting vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:31

Al die namen zijn wel creatief :)
Leuk om eens te zien.

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:24

BartVB schreef:
Oops. Toch een probleem met de upload-foto's gevonden. Tijdens het uploaden van een foto :+

[ [url=m/fUcWAg.jpg]Afbeelding[/url] ]

De servers :) Van boven naar onder:
Gullfaxi (zoekfunctie en backups)
Gulltoppr (manusje van alles, o.a. mail, ontwikkelomgeving, zoeken voor de markt, etc, etc)
Arion (webserver)
Skinfaxi (databeest)
Sleipnir (webserver)

En dat allemaal in een KPN knalgroen 19"-rack.
Aan de achterkant zitten nog twee netwerkswitches en een powerbar (en heel veel kabels).


En zien ze er aan de achterkant net zo netjes uit als aan de voorkant of is het een heerlijke dradensoep zoals je vaak ziet :+

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [Dienstmededeling] Harddisk en stroomaansluiting vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 21:00

Het komt eerder in de buurt van de kabelsoep idd :\ Is lastig om echt netjes te maken, ook omdat je de servers naar voren kan halen (ze zitten op een rail), de kabels moeten daar allemaal lang genoeg voor blijven. Maar het zijn er maar een paar, dus het is ook geen enorme chaos :)

Idd allemaal Noorse mythologie. Is leuker dan 'ams01' of 'bokt-db' en ik heb een half jaar in Noorwegen gewoond. Heb wel wat met dat (prachtige! Vakantietip!) land :)

mala26

Berichten: 4998
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [Dienstmededeling] Harddisk en stroomaansluiting vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:16

succes en sterkte met de zieke baby, Bart. Het heerst op dit moment echt.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:31

BartVB schreef:
Idd allemaal Noorse mythologie. Is leuker dan 'ams01' of 'bokt-db' en ik heb een half jaar in Noorwegen gewoond. Heb wel wat met dat (prachtige! Vakantietip!) land :)

Cool! Dankjewel :D

Ankje11
Berichten: 1264
Geregistreerd: 08-07-09

Re: [Dienstmededeling] Harddisk en stroomaansluiting vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:07

Kabelsoep, hoe kom je dr op? Maar paar tayreps (of hoe je het ook schrijven mag :P) dr bij en het lijkt al stukje netter over het algemeen.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:18

Ankje11 schreef:
Kabelsoep, hoe kom je dr op? Maar paar tayreps (of hoe je het ook schrijven mag :P) dr bij en het lijkt al stukje netter over het algemeen.

Totdat je 1 kabeltje wil omleggen en je je hele hand open haalt omdat de kl#te dingen loei scherp zijn als je ze knipt, en nog steeds een warboel lijken als je ze niet knipt :Y)

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [Dienstmededeling] Harddisk en stroomaansluiting vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:57

Ahhhh kijk eindelijk eens een foto van Arion. Haaaaaai Arion :wave: mijn favo webserver al zit ik tegenwoordig continu op Sleipnir.

Sorry erg melig :D :+ Fijn dat alle updates en veranderingen redelijk goed en snel zijn verlopen. Thanks Bart. En als je nog een paar oordopjes moet hebben moei me even je adres sturen, gooi ik er een paar voor je op de post :P

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:14

BartVB schreef:
Het komt eerder in de buurt van de kabelsoep idd :\ Is lastig om echt netjes te maken, ook omdat je de servers naar voren kan halen (ze zitten op een rail), de kabels moeten daar allemaal lang genoeg voor blijven. Maar het zijn er maar een paar, dus het is ook geen enorme chaos :)

Idd allemaal Noorse mythologie. Is leuker dan 'ams01' of 'bokt-db' en ik heb een half jaar in Noorwegen gewoond. Heb wel wat met dat (prachtige! Vakantietip!) land :)


Nog een paar weekjes en ik zit in Noorwegen *\o/*

Leuk om te zien Bart! Hoe bokt er nu in hardware uitziet. Als ik op kantoor de server ruimte open trek word ik al gek als ik aan alle kabeltjes piepjes en lampjes denk. Ziet er wel lekker geordend uit zo met die stickers :P

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [Dienstmededeling] Harddisk en stroomaansluiting vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:17

Voor zover ik nu zie, werken alle foto's weer :D

En man man man, ik ben blij dat ik niet met hardware werk, ik snap de logica nu al niet meer _O-

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [Dienstmededeling] Harddisk en stroomaansluiting vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 11:29

Ik heb thuis een rol klitteband liggen om de kabelsoep wat te bedwingen maar vergeet die iedere keer mee te nemen :+ Maar eens op de onderhoudlijst zetten :)*

@A_nouk; Goed plan! Heel erg veel plezier daar!

De opslag van de foto's is ook weer helemaal OK en draait weer met alle disks. Moet vooral nog zorgen dat de volgende keer de voorpagina niet plat gaat als Gulltoppr moeilijk doet en het uitloggen op de hoofdpagina geeft nog wat hoofdbrekers.

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:29

Weet niet of t hier aan ligt, maar ik kan niet zoeken op de wiki

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [Dienstmededeling] Harddisk en stroomaansluiting vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 11:47

Ah, dank, GarBel! Zoeken op de wiki is gefixt :j

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:38

BartVB schreef:
Oops. Toch een probleem met de upload-foto's gevonden. Tijdens het uploaden van een foto :+

[ [url=m/fUcWAg.jpg]Afbeelding[/url] ]

De servers :) Van boven naar onder:
Gullfaxi (zoekfunctie en backups)
Gulltoppr (manusje van alles, o.a. mail, ontwikkelomgeving, zoeken voor de markt, etc, etc)
Arion (webserver)
Skinfaxi (databeest)
Sleipnir (webserver)

En dat allemaal in een KPN knalgroen 19"-rack.
Aan de achterkant zitten nog twee netwerkswitches en een powerbar (en heel veel kabels).

Ziet er zoooooooo herkenbaar uit dit. Wel een hip rack overigens :')

BartVB schreef:
Het komt eerder in de buurt van de kabelsoep idd :\ Is lastig om echt netjes te maken, ook omdat je de servers naar voren kan halen (ze zitten op een rail), de kabels moeten daar allemaal lang genoeg voor blijven. Maar het zijn er maar een paar, dus het is ook geen enorme chaos :)

Idd allemaal Noorse mythologie. Is leuker dan 'ams01' of 'bokt-db' en ik heb een half jaar in Noorwegen gewoond. Heb wel wat met dat (prachtige! Vakantietip!) land :)

Wij hadden in het verleden vogel-, vissen- en dierennamen hier. Meeste daarvan zijn weg, maar we hebben er nog een paar. Aardmuis, Poedel, Bladluis, Gerbil, Zadelrob, Sprot, etc. Het is leuk, maar als je zoals wij over een serverpark van 1000+ servers beschikt niet echt praktisch meer. :P Levert overigens wel leuke gesprekken op. "Waar staat dat bestand precies?" "Op share on olifant" :')

Steeph schreef:
Ankje11 schreef:
Kabelsoep, hoe kom je dr op? Maar paar tayreps (of hoe je het ook schrijven mag :P) dr bij en het lijkt al stukje netter over het algemeen.

Totdat je 1 kabeltje wil omleggen en je je hele hand open haalt omdat de kl#te dingen loei scherp zijn als je ze knipt, en nog steeds een warboel lijken als je ze niet knipt :Y)

Voor kabels hebben ze dubbelzijdig klittenband uitgevonden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:10

Wat tof om zo even bij de servers te mogen binnenkijken! Maar eh, ik mis Podagros...? Of woont die ergens anders?

(bijna altijd als bokt er uit ligt doet podragros.bokt.nl het nog wel, dus ik hoop dat dat geheime trucje nog werkt)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 07:41

Blijheid schreef:
Wat tof om zo even bij de servers te mogen binnenkijken! Maar eh, ik mis Podagros...? Of woont die ergens anders?

(bijna altijd als bokt er uit ligt doet podragros.bokt.nl het nog wel, dus ik hoop dat dat geheime trucje nog werkt)

En is er niet ook een hele tijd een Pegasus geweest?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Dienstmededeling] Harddisk en stroomaansluiting vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 07:45

Kennelijk nog steeds hihi. Tenminste. Podagros doet 't nog. Alleen... Je hebt het geheim verklapt. :oo