[Dienstmededeling]De Nieuwsredactie zoekt nieuwe leden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

[Dienstmededeling]De Nieuwsredactie zoekt nieuwe leden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-17 17:13

Ter uitbreiding van de Nieuwsredactie zijn wij op zoek naar twee nieuwe leden met affiniteit voor paarden en een vlotte schrijfstijl die het leuk vinden om artikelen te schrijven en mensen te voorzien van actueel nieuws. Als lid van de Nieuwsredactie werk je samen in een klein team van vrijwilligers. Er wordt van je verwacht dat je gemiddeld één uur per dag besteedt aan je functie als Nieuwsredactielid. De ene dag zal dit wat meer zijn, de andere dag kan dit weer minder zijn. Je functie bestaat niet alleen uit het verzamelen, (her)schrijven, vertalen en plaatsen van artikelen, maar ook uit het begeleiden en helpen van de bloggers en correspondenten. We vragen je om per dag ongeveer twee artikelen te schrijven/plaatsen en om wanneer nodig in overleg te gaan met de andere redactieleden. Tijdens evenementen is het ook mogelijk om in naam van Bokt aanwezig te zijn en verslag uit te brengen.

Wij zoeken naar leden die:

- 18 jaar of ouder zijn;
- Communicatief vaardig zijn, makkelijk contacten leggen en plezier hebben in het schrijven van goede artikelen;
- Zelfstandig maar ook in een team kunnen werken;
- Niet bang zijn om nieuwe dingen uit te proberen;
- Voldoende tijd hebben: reken op gemiddeld een uur per dag;
- De Nederlandse taal goed beheersen;
- Naast Nederlands ook minimaal één andere taal kunnen lezen;
- Ervaring met het schrijven van artikelen is een plus. We kunnen je helpen om dit verder te ontwikkelen;
- Minimaal 1000 berichten op Bokt hebben geplaatst.

Ben jij het toekomstige Nieuwsredactielid dat wij zoeken en heb je zin om je voor de Nieuwsredactie in te zetten? Dan horen wij heel graag van je!

Je kunt solliciteren middels een privébericht naar Amanda, het hoofd van de Nieuwsredactie. Vermeld in je aanmelding:

- Wat informatie over jezelf: wie ben je? Hoe oud ben je?
- Een korte motivatie: waarom wil jij je inzetten voor de Nieuwsredactie?
- Hoeveel tijd je beschikbaar hebt en op welke momenten van de dag.
- Welk gebied van de paardenwereld jouw interesse heeft.

Solliciteren is mogelijk tot en met 24 maart 2017. Hierna zullen wij een selectie maken en zullen wij enkele mensen vragen om een opdracht te maken. Wij willen iedereen die de moeite neemt om te reageren alvast heel hartelijk bedanken voor hun interesse.

Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van deze vacature, schroom dan niet om deze te stellen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [Dienstmededeling]De Nieuwsredactie zoekt nieuwe leden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 17:43

Jullie vragen veel. Wat bieden jullie?

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 17:45

Kuggur schreef:
Jullie vragen veel. Wat bieden jullie?


Paars jasje. :')

M. 21-07-2017. <3

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-17 17:47

Net als bijna alle functies op Bokt (moderator, Bezwaarcommissie, Wiki-moderators en de Nieuwsredactie) is dit een vrijwillige functie. Met als aanvulling t.ov. dat je namens Bokt naar (grote) evenementen kunt.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [Dienstmededeling]De Nieuwsredactie zoekt nieuwe leden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 17:50

Bedankt voor je snelle antwoord Amanda.

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:27

Amanda schreef:
Net als bijna alle functies op Bokt (moderator, Bezwaarcommissie, Wiki-moderators en de Nieuwsredactie) is dit een vrijwillige functie. Met als aanvulling t.ov. dat je namens Bokt naar (grote) evenementen kunt.


Worden de kosten daarvoor vergoed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:49

LiVetime schreef:
Amanda schreef:
Net als bijna alle functies op Bokt (moderator, Bezwaarcommissie, Wiki-moderators en de Nieuwsredactie) is dit een vrijwillige functie. Met als aanvulling t.ov. dat je namens Bokt naar (grote) evenementen kunt.


Worden de kosten daarvoor vergoed?

Ik neem aan dat net als bij officiële media gezorgd wordt voor een vorm van een perspas waardoor je gratis naar binnen kan en mensen die jij wilt spreken je ook kunnen herkennen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [Dienstmededeling]De Nieuwsredactie zoekt nieuwe leden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:13

Ik heb een maandje dit geprobeerd.

Voor mij was het te tijdrovend. Dat ligt meer aan mijn situatie dan dan wat van je gevraagd wordt.

Voor wie twijfeld, het team helpt je enorm. Het is super gezellig en een heel leerzame ervaring.
Heb je een klein beetje tijd? Dan zeg ik doen!

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:23

Twee artikelen per dag in een uurtje schrijven? :+

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:25

Narya schreef:
Twee artikelen per dag in een uurtje schrijven? :+


Nee valt mee.

Kijk mijn werk vraagt dat ik soms dagen niet op bokt kan zijn en daarna dagen wel. Dat is voor de nieuwsredactie niet handig.

Maar als je het in je vingers krijgt is die 2 artikelen per dag echt goed te doen,

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:27

Narya schreef:
Twee artikelen per dag in een uurtje schrijven? :+

En dat zonder vergoeding. Ik vermoed dat de nieuwsredactie bedolven wordt onder sollicitatie brieven.... :D

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:38

Ja precies. Voor een beetje een fatsoenlijk artikel zul je toch ook research moeten doen, dus tenzij je echt enorm snel schrijft en artikeltjes van twee alineatjes schrijft zul je toch wel iets langer bezig zijn..

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Anoniem

Re: [Dienstmededeling]De Nieuwsredactie zoekt nieuwe leden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:43

Niet om af te doen aan de redactie hier maar ik heb nog nooit een artikel gezien waar echt meer dan een half uur in gezeten heeft hoor, als ik dat zo kan inschatten. Echte research wordt er niet gedaan, volgens mij is het meer ingaan op tips van Bokkers en dan een stukje tikken met de wie wat waar (al dan niet vrij vertaald van bv Engelse sites)

xKatinkii
Berichten: 87
Geregistreerd: 12-10-16
Woonplaats: Harlingen

Re: [Dienstmededeling]De Nieuwsredactie zoekt nieuwe leden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:45

Hmm, vind t vooral heel jammer dat ik niet aan de eisen voldoe. Ik schrijf namelijk graag artikelen.

Valt er nog te spelen met de eisen?

What do you mean, 'life is boring'? Are we living on the same planet?

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [Dienstmededeling]De Nieuwsredactie zoekt nieuwe leden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:47

Ik heb een poging gewaagd, ben ontzettend benieuwd :D

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-17 00:56

Citaat:
Emmaa_ schreef:
Worden de kosten daarvoor vergoed?

Ik neem aan dat net als bij officiële media gezorgd wordt voor een vorm van een perspas waardoor je gratis naar binnen kan en mensen die jij wilt spreken je ook kunnen herkennen.

Dat klopt inderdaad. Je kunt voor het evenement een persaccreditatie aanvragen, waarmee je toegang en een perspas krijgt. Onderling spreken we af wie waarheen gaat.

Wat betreft de tijd voor artikelen: dit zal per artikel schelen. De ene keer heb je persberichten die je 1 op 1 kunt overnemen en alleen hoeft te redigeren. De andere keer heb je een vertaling te doen, waar meer tijd in gaat zitten. Dan weer maak je een achtergrondartikel met meer research. Of heb je een artikel waarbij je een en ander na moet vragen. Het wisselt. Dan heb je nog de begeleiding van de bloggers en de correspondenten. Ook hiermee heb je overleg, redigeer je artikelen, enz. Het is echt niet altijd een uur. Maar soms is het zeker wel meer. Daarom staat er ook gemiddeld.

Natasja: we vinden het nog steeds jammer :D

XKatinkii: dat hangt er een beetje vanaf. Als je volgende maand 18 wordt en verder overal aan kan voldoen, zeker schrijven. Heb je 900 berichten en klopt de rest, dan is er ook zeker over te praten. Maar het moet wel in de buurt van het lijstje komen :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [Dienstmededeling]De Nieuwsredactie zoekt nieuwe leden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:56

Chips, te jong (again, natuurlijk :P )!
Ach, we zien wel in de toekomst, blogs schrijven mbt de evenementen waar Bokt heengaat lijkt me ook een leuke manier van nieuws brengen trouwens. :j

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Dienstmededeling]De Nieuwsredactie zoekt nieuwe leden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-17 14:36

Open sollicitatie sturen wanneer je aan de eisen voldoet mag altijd :D

We hebben een aantal aanmeldingen ontvangen, dank daarvoor!
Voor wie nog interesse heeft, of twijfelt, je hebt nog een paar dagen om je aanmelding in te sturen!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 12:14

Een korte update. Naar aanleiding van deze oproep zijn de afgelopen week drie nieuwe leden toegevoegd aan de Nieuwsredactie en een nieuwe correspondent.
Chiave, Celine_Famke, Isabel_K en baroeg: welkom en veel succes.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers