p moderator-af?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

p moderator-af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 04:44

Ik zie ineens dat deze bokker niet meer groen maar zwart is. Waarom is daar geen ruchtbaarheid aan gegeven?

Het boktbeleid wordt steeds abstracter. De ene keer wordt uitgebreid gemeld wie er van zwart naar groen of andersom gaat. En dan weer gaat het geruisloos. Zou het boktbeheer hier misschien één lijn in kunnen trekken zodat de gewone, argeloze gebruiker het nog een beetje kan volgen?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Piendumaitre moderator-af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 04:54

Volgens mij gebeurd dat wel vaker en wordt het in de volgende BBB gemeld! Kan dan wel een paar dagen tussen zitten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17990
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Piendumaitre moderator-af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 07:25

Bij mijn weten zit daar 1 lijn in, en dat is een vermelding in het BBB. En ja, dan kan het soms wel even duren.
Maar Bokt is de gebruikers toch geen verantwoording schuldig over wie van kleur verschiet? Ik vind het al uitermate netjes dat ze het in het BBB melden. De toon van de OP staat mij eerlijk gezegd een beetje tegen :o.

Wat niet weg neemt dat het mij ook opgevallen is en dat ik het ontzettend jammer vind, vond haar echt een aanwinst voor het team.

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Piendumaitre moderator-af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:06

Wat Lalidan en Maureen zeggen klopt. Wanneer een teamlid stopt of met break gaat zetten we dit in het eerstvolgende BBB dat begin van de maand online komt. Voor nieuwe moderators (andere kleurtjes weet ik niet zeker overigens) maken we ook een dienstmededeling hier op Forumzaken. Ook worden zij nogmaals vermeld in het BBB :)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:06

Ik snap Koper wel, wat ik mij herinner werden er vroeger afscheidstopics geplaatst voor mods zodra er een stopte.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16134
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Piendumaitre moderator-af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:50

Ik kan me voorstellen dat er met opzet voor gekozen is om pas achteraf te melden dat een teamlid gestopt is. Inderdaad via het BBB.

In dit geval ben ik erg blij om te lezen dat jullie het net zo jammer vinden als de teamleden dat pien_2010 gestopt is.
Maar indien er voor gekozen word het vtv te melden en er komen reacties als "Jehhh, wat fijn dat die of stopt" is dat erg pijnlijk voor degene.

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:23

Essie73 schreef:
Maar indien er voor gekozen word het vtv te melden en er komen reacties als "Jehhh, wat fijn dat die of stopt" is dat erg pijnlijk voor degene.

Volgens mij is dat nog werkelijk nooit gebeurt....

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:54

Maureen95 schreef:
Volgens mij gebeurd dat wel vaker en wordt het in de volgende BBB gemeld! Kan dan wel een paar dagen tussen zitten


Dit dus. 21 Oktober heb ik na lang nadenken besloten om te stoppen. Twee jaar heb ik het modereren met erg veel plezier gedaan, maar hoe je het ook went of keert er gaat veel tijd in zitten als je het zo intensief doet als ik deed. Ik buffel graag dus ik doe iets intensief of ik doe het niet. Ik ben niet van het halve werk, is niet mijn karakter.
Begin november heb ik aangegeven dat ik wil gaan stoppen, dus is er vervanging gezocht en kon ik een week geleden weer op zwart. Het zal de volgende BBB aangekondigd worden zoals gebruikelijk is.

Nu Koper dit topic heeft geopend, wil ik wel terug geven aan iedereen die dit leest, dat ik erg onder de indruk was van alle hulp die wij moderators elke dag krijgen (ik kreeg). De enorme betrokkenheid met Bokt, hetgeen tot uiting komt in o.a. de tems. Maar ook in de FZ fora waarin feedback wordt gegeven op van alles en nog wat dat te maken heeft met BOkt, is echt heel groot. Dat die betrokkenheid zo groot is, wist ik niet voordat ik moderator werd.
Ook als ik wel eens een foutje maakte kreeg ik een pb waarin gewezen werd dat b.v. een slotje niet op een topic stond, of de verplaatsing fout was gegaan, of dat ik een bericht onterecht van die bokker had verwijderd. Altijd super correct en vrijwel altijd klopte de feedback ook }> :o .

Achter de schermen heb ik mijn collega's bedankt voor de enorme fijne samenwerking en onderlinge hulp, nu er dit topic is geopend, grijp ik de kans en wil ik jullie graag bedanken voor alle hulp, mee denken, feedback etc. Zonder dat is goed modereren vrijwel onmogelijk. Ik heb de samenwerking met bokkers als heel erg fijn en vooral verrassend gevonden daar ik dit totaal niet verwacht had!
Dus jullie zijn +:)+

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 11:45

Amandavd schreef:
Ik snap Koper wel, wat ik mij herinner werden er vroeger afscheidstopics geplaatst voor mods zodra er een stopte.

Dit dus. Ik wist niet meer dat dat niet meer was.

De BBB's lees ik niet. Als ik daar op had moeten wachten dan excuus. Neemt niet weg dat als het achteráf er in staat je toch, in elk geval in de geesten der bokkers en nu dan ook op FZ, reacties als dit krijgt. Neem ik aan. Of ben ik de enige?

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Piendumaitre moderator-af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:28

Dat moet dan al heel lang geleden zijn Koper. Zo lang als dat ik mod ben (nu iets meer dan 2 jaar) zetten we de teamleden die vertrekken in het BBB :)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:32

goldenarrow schreef:
Dat moet dan al heel lang geleden zijn Koper. Zo lang als dat ik mod ben (nu iets meer dan 2 jaar) zetten we de teamleden die vertrekken in het BBB :)


Dus 2 jaar is al heel lang geleden :')

Toch kan ik het mij nog vrij goed herinneren dus meer dan een paar jaar terug zal het niet zijn.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Piendumaitre moderator-af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:36

Nou Pien weer meer tijd om van je mooie paardjes en omgeving te genieten. /3

RianneH

Berichten: 28234
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Piendumaitre moderator-af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:48

Ik heb even snel terug gezocht wanneer het laatste afscheidstopic op FZ is geweest. Dat was in 2010, het topic van Winged ;) Daarna is het, maar ik kan wat gemist hebben, enkel nog gemeld in de BBB.

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:51

Amandavd schreef:
goldenarrow schreef:
Dat moet dan al heel lang geleden zijn Koper. Zo lang als dat ik mod ben (nu iets meer dan 2 jaar) zetten we de teamleden die vertrekken in het BBB :)


Dus 2 jaar is al heel lang geleden :')

Toch kan ik het mij nog vrij goed herinneren dus meer dan een paar jaar terug zal het niet zijn.

In 2 jaar kan best veel gebeuren, dus ik vind dat best lang geleden :')

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:14

RianneH schreef:
Ik heb even snel terug gezocht wanneer het laatste afscheidstopic op FZ is geweest. Dat was in 2010, het topic van Winged ;) Daarna is het, maar ik kan wat gemist hebben, enkel nog gemeld in de BBB.

Nee hoor, in 2015 zijn nog topics geweest van teamleden (niet per se alleen groen) die aangaven terug te gaan naar zwart.

Essie73: eerder namen teamleden op die manier altijd afscheid. Sinds ik op Bokt zit, ben ik 3x mod geweest en zulke reacties zoals jij die aanhaalt, heb ik op FZ nog nooit meegemaakt. Ook niet bij andere collega's die afzwaaiden. Vond het juist een meerwaarde, zwarte bokkers die hun waardering uiten en je bedanken voor je vrijwillige inzet. Zoals je het hier schrijft, vind ik ontzettend ongelukkig en absoluut niet terecht...

Maar waar het echt om gaat:
Beste Pien, echt super jammer dat je deze keuze hebt moeten maken. Ik hoop dat het je wat meer rust biedt nu. Je was echt één van de betere mods in mijn ogen. :) Super bedankt voor je inzet en alle goeds gewenst!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Piendumaitre moderator-af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:25

Hè Pien, is echt even wennen om je weer in het zwart te zien!! Heb altijd heel fijn met je gewerkt, jouw inzet is altijd voor zelfs meer dan de volle 100% geweest en dat is heel erg gewaardeerd :)
Heel erg bedankt!!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Piendumaitre moderator-af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:42

Als je de formulering neutraal houdt, zie ik geen bezwaar in een apart topic voor vertrekkende teamleden.

Ik vind het juist meerwaarde geven om de reden die Julia aangeeft.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 15:44

Julia schreef:
RianneH schreef:
Ik heb even snel terug gezocht wanneer het laatste afscheidstopic op FZ is geweest. Dat was in 2010, het topic van Winged ;) Daarna is het, maar ik kan wat gemist hebben, enkel nog gemeld in de BBB.

Nee hoor, in 2015 zijn nog topics geweest van teamleden (niet per se alleen groen) die aangaven terug te gaan naar zwart.

Het was me gewoon echt niet opgevallen, domweg doordat ik er niet op let. Van de meeste gebruikers vind ik het allemaal wel prima als ze een ander kleurtje krijgen dus meestal gaat het langs me heen.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Piendumaitre moderator-af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:43

Bedankt voor de tijd die je erin hebt gestoken om Bokt een stukje mooier, aardiger en opgeruimder te maken!

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:08

Fish_n_Chips schreef:
Bedankt voor de tijd die je erin hebt gestoken om Bokt een stukje mooier, aardiger en opgeruimder te maken!
Graag gedaan en jij bedankt voor alle temmetjes die je elke dag deed en waarschijnlijk nog doet! Super is dat.

Dreamy schreef:
Hè Pien, is echt even wennen om je weer in het zwart te zien!! Heb altijd heel fijn met je gewerkt, jouw inzet is altijd voor zelfs meer dan de volle 100% geweest en dat is heel erg gewaardeerd :)
Heel erg bedankt!!
Heb ook altijd heel fijn met jou samen gewerkt dreamy. Dank je wel! Lief van je om dit op te schrijven.

Indestal schreef:
Nou Pien weer meer tijd om van je mooie paardjes en omgeving te genieten. /3
Deden we toch al en ik heb altijd met plezier gemodereerd, maar nu voelt het toch weer heel fijn geen verplichtingen :))

On topic. Zelf heb ik wel eventjes overwogen om een topic aan te maken op FZ, maar omdat dit niet de gewoonte is heb ik het nagelaten. Ik wilde graag iedereen bedanken, want ik heb me altijd een "zwart/ groen bokker genoemd en was me zeer bewust dat zonder elkaar (zwart en groen en ook in die volgorde in mijn beleving) echt goed modereren niet mogelijk is . Dus fijn dat ik dat nu via dit topic heb kunnen doen.
Ik zou het een goed idee vinden als er iets zou komen waarin moderators die dat willen, dit zelf eventjes kunnen aankondigen. Ik vond het zelf een beetje raar dat na zo'n tijd intensief modereren en dus bokkers anders tegen komen, er geen plekje voor was. Van te voren had ik daar eigenlijk niet zo over nagedacht.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17990
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Piendumaitre moderator-af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:29

Toen ik stopte was het gewoon mijn eigen keuze of ik wel of niet zelf een topic op FZ wilde openen.... sommige teamies maakten daar gebruik van, andere niet. Jammer te horen dat dat blijkbaar veranderd is, maar fijn dat het nu toch zo kan.

Misschien toch die keuze weer invoeren?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Piendumaitre moderator-af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:48

Ik kan me indenken dat sommige ex-mods liever geen topic hebben. Ook al is het een eigen beslissing, soms moet je die nemen, al had je het graag anders gezien.

Als hij/zij het echter wel leuk vindt, zou hij/zij daar zelf voor kunnen kiezen denk ik.

Pien: bedankt voor je inzet, ik heb nog nooit meegemaakt dat je iets niet correct deed- altijd een goeie insteek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:31

Lalidan schreef:
Toen ik stopte was het gewoon mijn eigen keuze of ik wel of niet zelf een topic op FZ wilde openen.... sommige teamies maakten daar gebruik van, andere niet. Jammer te horen dat dat blijkbaar veranderd is, maar fijn dat het nu toch zo kan.

Misschien toch die keuze weer invoeren?


Er is volgens mij nooit gezegd dat dit niet meer mocht, Amanda heeft toen zij stopte als HM bij de BZC ook zelf een topic geopend met haar uitleg :j (vorig jaar volgens mij)

Omdat eigenlijk niemand dit doet, is het ook niet iets wat je automatisch zou doen. Het wordt sowieso elke maand benoemd in het BBB :j

Alleen nieuwe teamleden krijgen een eigen topic op FZ (en worden ook nogmaals benoemd in het BBB), overige wijzigingen, afscheid en breaks staan ook in het BBB.


Edit: BBB = BoktBeheerBulletin
Bijv. [FZ] [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin oktober

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:39

Laatst bijgewerkt door Peetstap op 19-11-16 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:46

Bedankt P, ik vond je altijd super vriendelijke en uitgebreid antwoorden op TEMs. Ook als het maar iets heel simpels was kreeg ik echt het gevoel dat je het waardeerde. +:)+