[Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:38

Inloopstal schreef:
Nuttige berichten is een waardeoze instelling imo. Als je al antwoorden geeft op paard gerelateerde zaken zou dat voldoende moeten zijn. Het voelt alsof je je eerst moet bewijzen iets van paarden af te moeten weten, of anderen met nuttige tips te kunnen helpen.....Ik moet er nu nog 14, zou deze ook meetellen :-)


Antwoorden op paard gerelateerde zaken tellen ook zeker mee, zolang je het maar onder het juiste tabblad doen.

Deze regel is er gekomen om te zorgen dat niet zomaar iedereen zich aan zou melden, juist omdat Bokt een paardenforum is. De rest is zeg maar 'bijzaak' om het even heel kortaf uit te leggen.

Deze telt niet mee, want dit is onder het kopje "Algemeen". Het gaat om paardgerelateerde berichten op de paardgerelateerde fora, (Tabblad informatief)

Vaak is het wel handig als je je aanmeldt op een paardenforum, dat je enigszins iets met paarden hebt.
Vragen stellen is overigens ook toegestaan, het hoeven geen tips of adviezen te zijn, je kunt ook verduidelijking vragen of vragen waarom iemand een bepaalde 'noem maar op' manier heeft met z'n paard en waarom. Informatie winnen mag ook, dat telt ook als een bericht namelijk.


Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:39

Inloopstal schreef:
Nuttige berichten is een waardeoze instelling imo. Als je al antwoorden geeft op paard gerelateerde zaken zou dat voldoende moeten zijn. Het voelt alsof je je eerst moet bewijzen iets van paarden af te moeten weten, of anderen met nuttige tips te kunnen helpen.....Ik moet er nu nog 14, zou deze ook meetellen :-)



Zo dacht ik ook.
Dus vandaar dat ik al een paar keer gekeken had hoeveel reacties ik geplaatst had.
En omdat ik "nuttige berichten" niet al te zwaar moest tillen was ik er van overtuigd dat ik er ondertussen al wel eens moest zijn.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:39

Maar het is toch ook een paardenforum? Als je niks met paarden hebt dan kun je beter naar een ander forum gaan :)

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:24

Het onderdeel paarden is juist wat vrijwel iedereen op bokt met elkaar bindt, daarom vind ik het zeker een goede zaak dat deze regel is ingesteld. De topics zijn ook te lezen voor niet-leden, dus is bokt wel voor iedereen bereikbaar, maar niet helemaal toegankelijk voor iedereen. Het idee hierachter is imo niet verkeerd mijns inziens.
Het zou voor nieuwe leden wel prettiger zijn, als 'nuttige berichten' bijvoorbeeld wordt veranderd in 'paardgerelateerde berichten' of inderdaad 'informatieve berichten'. Nuttige berichten klinkt zo.. onduidelijk en kan inderdaad zo geïnterpreteerd worden dat men denkt dat iemand deze berichten beoordeeld.
Zou het niet een idee zijn om dit wellicht meteen te vermelden op de aanmeldpagina? Een kleine uitleg erbij met hoe en wat bijvoorbeeld.

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:34

Selka schreef:
Maar het is toch ook een paardenforum? Als je niks met paarden hebt dan kun je beter naar een ander forum gaan :)


Zo dacht ik ook...hahahahaha

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:39

Cinderella schreef:
Het onderdeel paarden is juist wat vrijwel iedereen op bokt met elkaar bindt, daarom vind ik het zeker een goede zaak dat deze regel is ingesteld. De topics zijn ook te lezen voor niet-leden, dus is bokt wel voor iedereen bereikbaar, maar niet helemaal toegankelijk voor iedereen. Het idee hierachter is imo niet verkeerd mijns inziens.
Het zou voor nieuwe leden wel prettiger zijn, als 'nuttige berichten' bijvoorbeeld wordt veranderd in 'paardgerelateerde berichten' of inderdaad 'informatieve berichten'. Nuttige berichten klinkt zo.. onduidelijk en kan inderdaad zo geïnterpreteerd worden dat men denkt dat iemand deze berichten beoordeeld.
Zou het niet een idee zijn om dit wellicht meteen te vermelden op de aanmeldpagina? Een kleine uitleg erbij met hoe en wat bijvoorbeeld.



Voor mij, iemand die veel dingen letterlijk neemt, was het zeker verwarrend.
En stelde daarom ook de vraag "wie bepaald of iets nuttig is".
Terwijl ik gerust wel weet dat "iemand" niet persoonlijk alle berichten van "nieuwe" leden gaat controleren.

Wat ik gewoon jammer vind is dat ik wegens ontzettend graag op wil reageren maar dan word tegen gehouden door die "25 nuttige berichten".

Kan dat niet omlaag naar 15?
Dan ben ik er al bijna ;-p

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:40

En dat ook deze berichten gaan meetellen?
Dan ben ik volgens mij wel al bij de 25 :-)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:45

Of een regel paardgerelateerd 25 berichten. Niet paard gerelateerd 100 berichten. Dan moet je er iets meer moeite voor doen maar dan kom je er ook wel.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:46

Of net als met een schaduw account dat je kan aanvragen om op een andere manier aan die status te komen.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:08

Met de term 'informatieve berichten' ben je er ook niet. Dit topic is behoorlijk informatief, maar telt niet mee. 'Paard-gerelateerd word hem ook niet, want ITP telt niet mee, maar is wel paard-gerelateerd.

Misschien gewoon veranderen in wat het is, '25 berichten op het tabblad informatief'.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 01:13

Lalidan schreef:
Met de term 'informatieve berichten' ben je er ook niet. Dit topic is behoorlijk informatief, maar telt niet mee. 'Paard-gerelateerd word hem ook niet, want ITP telt niet mee, maar is wel paard-gerelateerd.

Misschien gewoon veranderen in wat het is, '25 berichten op het tabblad informatief'.


Of 25 paard gerelateerde reacties maar dan in de breedste zin van het forum.

Anoniem

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:39


Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 01:26

Nog 5 nuttige berichten te gaan.
Yes we zijn er bijna voordat ik in de kudde mag posten, waar het onderwerp dan waarschijnlijk allang niet meer actief is ....hahaha

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 01:27

Of misschien kan beheer mijn reactie plaatsen?

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 01:33

[***] schreef:
Achter de schermen is het stukje uit de help onder de loep gegaan en dit hebben wij nu uitgewerkt.

Ik hoop dat het hiermee een stuk duidelijker is hoe je in de kudde kunt komen.

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F



Afbeelding

Bij mij ging het meer om deze regel "nuttige".
Misschien dat jullie dit ook kunnen aanpassen?
Vind het namelijk nog steeds verwarrend al ik heel eerlijk ben....sorry

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 02:51

Knoetje het is in elk geval niet nuttig om 3 berichten zo kort achter elkaar in 1 topic te posten. Edit je post gewoon?

Het is ook niet nuttig om te drammen over het aantal berichten die je moet posten. Niemand gaat voor jou de uitzondering maken dat jij er maar 15 hoeft. Het beheer gaat ook geen bericht namens jou posten in één of ander topic, ze hebben wel wat anders te doen.

Plaats gewoon die berichten in een topic geheel naar keuze onder het tabblad informatief. Dan kun je je daarna aanmelden voor de kudde en in dat ene topic waar je je blijkbaar voor hebt aangemeld reageren als het nog zin heeft. Maar hou hier nou gewoon op met zeuren.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 03:03

Iedereen heeft dit moeten doen. Echt, ga dan naar het VIVA forum ofzo.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:49

Knoetje schreef:
[***] schreef:
Achter de schermen is het stukje uit de help onder de loep gegaan en dit hebben wij nu uitgewerkt.

Ik hoop dat het hiermee een stuk duidelijker is hoe je in de kudde kunt komen.

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F



[ [url=m/88RCvA.png]Afbeelding[/url] ]

Bij mij ging het meer om deze regel "nuttige".
Misschien dat jullie dit ook kunnen aanpassen?
Vind het namelijk nog steeds verwarrend al ik heel eerlijk ben....sorry

Hier zijn we mee bezig, ook deze melding zal nog aangepast worden. :)

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:01

Is het een idee om ook berichten in delen van de Kantine mee te laten tellen als nuttige posts? Zeker het rassengedeelte is bijv. best heel informatief.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers