Blogs een waardevolle aanvulling op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Vind jij blogs een waardevolle aanvulling op bokt?

Ja
36 (9%)
Nee
180 (47%)
Dat zou het kunnen zijn met een andere opzet
162 (42%)

Totaal aantal stemmen: 378


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:57

KoudbloedKim schreef:
Ik vind juist de blogs van Geenpaardhaar leuk en kijk zelden naar een andere. :o
Ben sowieso geen bloglezer eigenlijk.
Het meest recente blog vind ik wel iets minder leuk dan de vorige, maar ik stoor me er absoluut niet aan; het is maar een topic dat je weer kunt sluiten.
Gewoon niet te serieus nemen. :)


Eens!!

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:57

Amanda schreef:
Heel fijn dat je de poll/het topic hebt geopend. +:)+
Dat geeft ons weer inzicht in hoe jullie er over denken. Ook uit de enquête (die overigens nog loopt: [FZ] [Dienstmededeling] Enquête Bokt Nieuws) kwam ook hele goede tips en adviezen over blogs. Daarvoor dank.

Ik kan jullie nog geen details geven, maar wil wel aangeven dat we ermee aan de slag zijn gegaan en dat er meer blogs komen. Waarbij er uiteraard gelet wordt op afwisseling tussen blogs en bloggers, zodat er (hopelijk) voor ieder wat wils is. Natuurlijk kunnen we niet iedereen tevreden houden en zijn er ongetwijfeld ook bokkers die het helemaal niets vinden. Maar over het algemeen vinden de meesten blogs wel een aanvulling op Bokt.

Ook de eindredactie nemen we onder de loep. Het is nieuw, dus ook voor ons is het even zoeken naar de juiste manier (hoeveel pas je aan in een blog, hou je het zoveel mogelijk in tact of niet, enz.). Daarom zijn we ook zeker blij met de gefundeerde adviezen en tips. We nemen ze weer mee. Maar we moeten ergens een keer beginnen en het is nog in de opbouwende fase. Ik wil jullie dan ook vragen daar rekening mee te houden en het even tijd te geven. We gaan er in ieder geval mee aan de slag om jullie een leuk en gevarieerd aanbod aan blogs te kunnen bieden :j


Super dat jullie aangeven hier mee aan de slag te gaan. Eerlijk? Als eindredactie moet je open zijn naar de blogger en zelf concrete tips kunnen geven. Ik ben zelf 6 maanden geleden begonnen als blogster op vrijwillige basis, en werk inmiddels als fulltime blogger. Dit was niet gelukt zonder het advies van mijn baas/eindredactie. Ben hard, wijs ze op de feiten, schrijf het in puntjes neer, of kopieer het hele blog naar een bestand en begin met aanpassen. Zo ziet de blogger wat er mis gaat en waar verbetering in zit. Het is super dat er vrijwillig geschreven wordt, maar let er wel op dat dit ook een vorm van marketing is zoals het nu gaat. Er wordt immers verwezen naar Geenpaardhaar zijn eigen website. Dit is een vorm van marketing of linkbuilden en dus niet zo vrijwillig als het lijkt, daarom mag je in mijn ogen ook blogs verwachten die echt iets toevoegen of in ieder geval een handige zinsopbouw hebben.

Schrijf in stappen op wat verbetering nodig heeft en laat de bloggers oefenen. Vraag om 2/3 blogs per week anders, en plaats er maar 1. Gewoon om te oefenen. Ik zie dat Geenpaardhaar veel tips heeft gekregen na zijn eerste blogs, maar er is gewoon nog geen verbetering. Dat kan niet, ook niet als het vrijwillig is. Hij krijgt immers wel een naam op Bokt, en een vermelding naar zijn eigen website. Ik weet zeker dat er veel Bokkers zijn die graag zouden bloggen voor Bokt, al dan niet vrijwillig of met naamsvermelding naar website, maar dit idee is alleen leuk als beide partijen zich goed inzetten. Na een paar weken 0 verbetering zijn zou in mijn eigen wel wat opbouwende kritiek moeten opleveren naar Geenpaardhaar. Zelf kreeg ik als beginnend blogger ook de nodige kritiek van mijn baas, maar dit heeft mij alleen maar geholpen.

Succes, het idee is super: de uitwerking komt vast nog :) De blogs over de derby waren erg leuk. Ik zou bijna voorstellen een klein 'bloggersteam' op te richten. Een groepje van 3, waarvan er 1 wekelijks een blog schrijft. De andere 2 kijken het blog na en verbeteren het. Dit zo rouleren, waardoor iedereen elke 3 weken een blog kan schrijven en plaatsen. Ze kunnen elkaar tips geven, en natuurlijk kijkt iemand van de eindredactie het ook nog voor de laatste keer na voordat het geplaatst wordt.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Blogs een waardevolle aanvulling op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:02

Happyfeet2: bedankt voor je feedback! Heel bruikbaar en concreet en veel dingen komen (gelukkig al) overeen met zoals we het nu ook willen gaan aanpakken. :j
Een van ons gaat zich nu specifiek op de begeleiding van de bloggers en de opzet ervan richten en er komen meerdere bloggers met verschillende achtergronden, expertise, ervaring, enz. De eindredactie zal bij de Nieuwsredactie komen te liggen.
Ik ga je post in ieder geval ook even meenemen achter de schermen.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:06

Amanda schreef:
Happyfeet2: bedankt voor je feedback! Heel bruikbaar en concreet en veel dingen komen (gelukkig al) overeen met zoals we het nu ook willen gaan aanpakken. :j
Een van ons gaat zich nu specifiek op de begeleiding van de bloggers en de opzet ervan richten en er komen meerdere bloggers met verschillende achtergronden, expertise, ervaring, enz. De eindredactie zal bij de Nieuwsredactie komen te liggen.
Ik ga je post in ieder geval ook even meenemen achter de schermen.


Super, mochten er nog vragen zijn of mocht er een plan van aanpak nodig zijn dan hoor ik het graag :)

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Blogs een waardevolle aanvulling op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:23

Maar waarom nog meer geblog? Terwijl er geen vraag naar is?
Vind dat eerder blogs opdrammen naar de bokkers, vind dat echt een min pu nt van mij mogen de blogs weg blijven

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:24

Esmee_98 schreef:
De blog over de derby vond ik ook heel interessant! Persoonlijk vind ik zulk soort blogs veeeele malen interessanter om te lezen. Zulk soort blogs zouden er van mij wel meer mogen komen, blogs die inhoudelijk interessant zijn. Als ik de visie van iemand zonder paardenverstand over de paardenwereld wil hebben kan ik net zo goed met mijn vader over paarden gaan praten.


Precies! Er zijn bovendien genoeg getalenteerde schrijvers op Bokt die wél inhoudelijk schrijven - Suelza bijvoorbeeld, zij schrijft volgtopics over paarden die zij rehabiliteert die ik ademloos kan lezen. Of die bokker die onlangs een boek over Friezen schreef en die veel onderzoek doet naar de geschiedenis van paarden, daar zou ik ook wel meer van willen lezen! En er zijn ook vast wel Bokkers die een avontuurlijk leven leiden (een grote trektocht te paard, met paarden in the middle of nowhere zitten aan de andere kant van de wereld, meetrekken met een bekende ruiter als groom of assistent) en die bovendien de eventuele extra inkomsten van een blog wel kunnen gebruiken om zulke avontuurlijke dingen te kunnen blijven doen.

Bij geenpaardhaar heb ik het idee dat de blogger een schrijfcursus of communicatie-opleiding heeft gevolgd en daar 'leuke' schrijftrucjes heeft geleerd, en daar nu een publiek (en een inkomen) voor wil hebben. Dat het huidige publiek niet helemaal bij zijn persoonlijke ervaring of interesses past vind ik echter storend: als ik algemene "grappige" blogs wil lezen ga ik wel naar een blog-site. :o

Als je ergens over schrijft, zeker op Bokt, verwacht ik toch een zekere basis-kennis over dat onderwerp naast eventueel schrijf-talent.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:36

NathalietjeB schreef:
Maar waarom nog meer geblog? Terwijl er geen vraag naar is?
Vind dat eerder blogs opdrammen naar de bokkers, vind dat echt een min pu nt van mij mogen de blogs weg blijven


Waaruit concludeer je dat er geen vraag naar blogs op Bokt is?

En als blogs je niet interesseren, dan vermijd je ze toch gewoon?

"Opdrammen" vind ik wel erg dramatisch.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:40

antje_vip schreef:
sanne1992 schreef:
Ik denk dat 90% van de mannen in mijn omgeving er waarschijnlijk net zo over denken, en met een glimlach zullen lezen.


Maar dat is de doelgroep niet O:)


Dat weet ik zo nog niet. Het is mannen humor, en ondanks dat bokt voor een groot deel uit vrouwen bestaat. Vindt ik juist de mannen humor verfrissend. Maar ja, daar zal ik waarschijnlijk dan wel een van de weinigen in zijn.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Blogs een waardevolle aanvulling op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:50

Nee Sanne,je bent niet de enige.
Ik kan de 'mannenhumor' ook wel waarderen. Des te meer omdat ik het wel leuk vind om 'onze paardenwereld' eens te zien door de ogen van iemand die er geen ruk van snapt wat wij er nou zo leuk aan vinden. :D
Paarden zijn onze lifestyle,we gaan daar zo in op dat we soms wel eens vergeten hoe gek het voor een ander kan zijn wat wij allemaal voelen bij die dieren,de dingen die we er voor over hebben.
Dus in dat opzicht vind ik het wel verfrissend.

Echter,de laatste blog is inderdaad slecht opgezet en heeft niet echt een heel duidelijke boodschap.
Maar het compleet afbranden van geenpaardhaar vind ik nou ook weer niet nodig. (En sinds wanneer mogen gebruikers nu wel openbaar besproken worden? :o )

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:03

Boras schreef:
NathalietjeB schreef:
Maar waarom nog meer geblog? Terwijl er geen vraag naar is?
Vind dat eerder blogs opdrammen naar de bokkers, vind dat echt een min pu nt van mij mogen de blogs weg blijven


Waaruit concludeer je dat er geen vraag naar blogs op Bokt is?

En als blogs je niet interesseren, dan vermijd je ze toch gewoon?

"Opdrammen" vind ik wel erg dramatisch.


Nou zie jij al veel ja stemmen in de pol? Ik niet namelijk.
Bokt word met nutteloze blogs er nou niet bepaald beter op

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:07

Ik vind het zeker leuk dat er een apart gedeelte gaat komen voor bloggers, en ik zal ook zeker bloggers volgen met interessante onderwerpen. Ik heb zelf ook een paardenblog en zou het leuk vinden als ik ook af en toe een artikel met bokt kan delen.
Maar op de voorpagina vind ik dan niet nodig, zeker niet wanneer het zo slecht geschreven is en weinig mensen het leuk vinden. Dus er mag zeker iets veranderen van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:12

Esmee_98 schreef:
Ik heb even een optie toegevoegd aan de poll, dat is misschien iets eerlijker. Ik heb het niet over 1 specifieke blogger, maar ik heb het over het algemeen.

Met andere opzet bedoel ik bijvoorbeeld dat blogs meer een onderdeel zoals de markt en de wiki worden. Een kopje bovenaan, en de blogs dan op een apart gedeelte en niet in de actieve berichten. Als je het leuk vind kan je daar de blogs bekijken, en als je geen interesse hebt hoef je ze dan ook niet te zien :)

Dit is denk ik qua marketing oogpunt de interessantste optie. Zo is het voor gebruikers van het forum niet verplicht om te lezen, maar kunnen mensen die het wél willen opzoeken ook zo vinden. Op die manier heb je een mooie verzamelpagina, overzichtelijk en zou je zelfs met een stuk meer bloggers kunnen werken. Ik denk dat een stuk of 5/6 bloggers in totaal juist hartstikke leuk zou zijn. Verschillende takken van de sport, waardoor mensen ook eens iets lezen waar ze normaal niet zo veel mee bezig zouden zijn.

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:16

Het lezen van de blogs is nooit verplicht. ;) Er staat ook duidelijk aangegeven dat het om een blog gaat.

Zoals al eerder aangegeven is het de bedoeling in de toekomst een eigen stukje te maken voor de blogs. Maar dat is er nu nog niet en ook niet op korte termijn. Daarom hebben we ervoor gekozen de blogs voorlopig op VN te plaatsen. Dat er nog geen apart deel is, heeft alles te maken met de techniek. Er spelen heel veel dingen qua techniek om Bokt goed te laten draaien en er ligt nog heel veel dat aangepast of verbeterd moet worden. :)

De Nieuwsredactie is momenteel bezig met het verder vormgeven van bloggers op Bokt en met het contact leggen met andere bloggers waarvan gebleken is dat men die blogs interessant vindt. :)

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:22

Maar wacht dan met blogs tot er wel technisch een andere ruimte voor is en er andere betere bloggers gevonden zijn, ipv een blogs van een niet op bokt geliefde blogger op de voorpagina te knallen, met als excuus 'we zijn het nog aan het vormgeven'. Uit de reacties en ook die topic blijkt toch wel dat het overgrote deel het niet zeer waardeert. Maak het eerst achter de schermen in orde, hoe jullie blogs op bokt willen gebruiken, en begin er dan pas aan, in plaats van deze rare proef periode op een plek waar het niet thuishoort, van een vriendje van een mod (vriendjespolitiek), die niet fatsoenlijk kan schrijven.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:35

ElineS schreef:
Maar wacht dan met blogs tot er wel technisch een andere ruimte voor is en er andere betere bloggers gevonden zijn, ipv een blogs van een niet op bokt geliefde blogger op de voorpagina te knallen, met als excuus 'we zijn het nog aan het vormgeven'. Uit de reacties en ook die topic blijkt toch wel dat het overgrote deel het niet zeer waardeert. Maak het eerst achter de schermen in orde, hoe jullie blogs op bokt willen gebruiken, en begin er dan pas aan, in plaats van deze rare proef periode op een plek waar het niet thuishoort, van een vriendje van een mod (vriendjespolitiek), die niet fatsoenlijk kan schrijven.


Ben t er helemaal mee eens, zoiezo plaats t dan lekker in niet paard gerelateerde optie en niet als voorpagina nieuws

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:36

sanne1992 schreef:
Waardevolle aanvulling: nee, MAAR

Ik vindt het wel dat het zorgt voor een beetje nuchterheid op bokt. Helemaal de blog van geenpaardhaar. Die moet je nu eenmaal met een korreltje zout nemen, en dat vindt ik heerlijk. Gewoon even wat nonsens, wat ik makkelijk weg vindt lezen. Bij sommige reacties eronder denk ik dan ook dat mensen het te serieus opvatten. Natuurlijk zijn (pak de laatste blog er even bij) baby's niet met paarden de vergelijken. Maar boeien, ik vindt het een leuke kijk van een (niet paarden) man op de paardenwereld. En om heel eerlijk te zijn. Ik denk dat 90% van de mannen in mijn omgeving er waarschijnlijk net zo over denken, en met een glimlach zullen lezen.

De overige blogs lees ik wel, en ondanks dat ik ze interessant vindt (en daarom dus lees) vindt ik ze heel erg binnen bokt standaard. En dus meer als bokt.

Ik neem die blog niet serieus, maar toch kan ik er niet om lachen. Vind de blogs het gewoon net niet. En die laatste was het helemaal niet.

Het werkwoord vind heeft overigens in de ik-vorm geen t.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:38

Jessica schreef:
Het lezen van de blogs is nooit verplicht. ;) Er staat ook duidelijk aangegeven dat het om een blog gaat.

Zoals al eerder aangegeven is het de bedoeling in de toekomst een eigen stukje te maken voor de blogs. Maar dat is er nu nog niet en ook niet op korte termijn. Daarom hebben we ervoor gekozen de blogs voorlopig op VN te plaatsen. Dat er nog geen apart deel is, heeft alles te maken met de techniek. Er spelen heel veel dingen qua techniek om Bokt goed te laten draaien en er ligt nog heel veel dat aangepast of verbeterd moet worden. :)

De Nieuwsredactie is momenteel bezig met het verder vormgeven van bloggers op Bokt en met het contact leggen met andere bloggers waarvan gebleken is dat men die blogs interessant vindt. :)
Misschien is het een idee om dat wat er is eerst te verbeteren. Er is nog zo veel te winnen qua geschreven tekst op Bokt, alleen op de nieuwspagina al. Is er überhaupt iemand/een team die redigeert?

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Re: Blogs een waardevolle aanvulling op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:46

Amanda heeft daar al wat uitleg over gegeven. Door jullie feedback zijn we de afgelopen weken al aan de slag met het beter vormgeven van het bloggen op Bokt. Voor het redigeren en begeleiden van de bloggers wordt inderdaad iemand verantwoordelijk. :j

Het bloggen is ook voor ons nieuw, we zijn blij met de feedback. We zullen niet alles gelijk kunnen veranderen, maar we zijn wel hard bezig om het bloggen beter te laten verlopen en ook een diverser aanbod aan te bieden.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:49

NathalietjeB schreef:
Ben t er helemaal mee eens, zoiezo plaats t dan lekker in niet paard gerelateerde optie en niet als voorpagina nieuws


In het kippenhok bijvoorbeeld, maar dan klikt niemand het aan waarschijnlijk. Alle niet-serieuze-niet-paardgerelateerde topics gaan daar toch heen?

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:16

antje_vip schreef:
NathalietjeB schreef:
Ben t er helemaal mee eens, zoiezo plaats t dan lekker in niet paard gerelateerde optie en niet als voorpagina nieuws


In het kippenhok bijvoorbeeld, maar dan klikt niemand het aan waarschijnlijk. Alle niet-serieuze-niet-paardgerelateerde topics gaan daar toch heen?


Maar zoveel word t al helemaal niet aangeklikt, en van die voor getrokken mod man al niet wat ik begrijp.
Dus ja beetje dom om t dan op de voorpagina te zetten, als t toch slap prutsmuts is wat niks te maken heeft met paarden of bokt.
Kan dus prima naar t kippenhok of andere niet paard gerelateerde topic

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 16:29

Fijn dat we ook wat antwoorden vanuit het team krijgen! +:)+

Maar er wordt nu vanuit jullie gezegd dat de meeste mensen het wel een goede aanvulling vonden, maar dat blijkt helemaal niet uit de poll en de reacties. Hebben jullie van te voren nog een soort marktonderzoek of zo iets gedaan, om te kijken hoe veel bokkers hier interesse in hebben en in wat voor blogs zij zich vooral interesseren? Of is het meer een soort van experiment?

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:34

Ik zie de toegevoegde waarde gewoon niet maar ik sla ze verder gewoon over :o

Ben ook heel benieuwd hoe je dit interessant wilt houden voor alle voor en tegenstanders van bepaalde dingen. Dat krijg je namelijk snel met al deze hormonale dames :P

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Blogs een waardevolle aanvulling op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:56

Deze bokker hoeft geen blogs. En zeker niet op de voorpagina.

Al tot 2 keer toe heb ik per ongeluk een blog geopend en gelezen. In eerste instantie niet gezien dat het om een blog ging. En mij mateloos geirriteerd.

Als bokt dit nou zo graag wil zet ze dan in een aparte rubriek.

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:57

Ik heb interesse voor blogs die met paarden te maken hebben en van mensen komen die er ook echt verstand van hebben en niet het geleuter van iemand die niks van paarden weet. Dus wat mij betreft mag geenpaardhaar prima worden vervangen door degenen die echt boeiend blogs schrijven.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:59

Een aparte rubriek is dan ook de bedoeling en is een plan voor de toekomst.
Zelf vind ik ze erg leuk om te lezen (al ben ik zelf een blogger dus dat is vrij logisch), maar geenpaardhaar vind ik ook niet leuk. Dit is gewoon smaak, niks aan te doen.