Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:55

Het valt mij ook zeeeeer positief op dat er zeker iets gedaan is met onze 'klachten'. Laatste tijd zit ik me positief te verbazen over de uitgebreide en heldere modopmerkingen. Het is imo echt veel duidelijker nu!

Lente
Berichten: 27778
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:51

Ik kwam vandaag ook weer een fijne mod-opmerking tegen! +:)+

Zal jullie ongetwijfeld wat meer moeite kosten maar ik denk dat het echt goed ontvangen wordt door de gebruiker en dat het jullie uiteindelijk ook meer energie oplevert. :)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:22

Mars schreef:
Tampons en maandverband zijn algemene ingeburgerde producten die iedereen kent. Dit niet, er zijn zeer weinig ervaringen mee maar wel een heel grote groep die er graag meer van wil weten. Dus wat is nu de behoefte van de gebruiker? Mod je voor regels of voor mensen? (waarin 'je' staat voor mods in het algemeen). Dacht nu juist dat men daarin dankzij dit topic een beetje nader tot elkaar was gekomen

Ik kom een beetje laat binnenvallen, maar 'de behoefte' van 'de gebruiker' is in mijn geval dat ik niet echt graag steeds de details tegenkom van bloederige bakjes en (nog zoiets wat laatst ergens langskwam) mensen die lekker een emmertje bebloede lappen laten staan weken voordat ze hun maandverband met de normale was mee uitwassen.
Ja, het is voor vrouwen vast een heel normaal maandelijks gebeuren, maar daarmee nog steeds niet heel smakelijk om in alle varianten open en bloot in topictitels al te gaan bespreken.
Daar is niet voor niets een centraal hoekje voor gemaakt, en daar kun je toch prima bespreken of je er gewoon een stop in douwt, het opvangt in een bakje, er je was mee kleurt of voor mijn part pastasaus van maakt. Moet voor al die varianten een apart topic op een paardenforum gemaakt worden?

*edit: ik zie dat de discussie inmiddels weer stukken verder is (was nog aan het bijlezen, maar viel even over het 'de behoefte van de gebruiker' die op zijn zachtst gezegd nogal divers kan zijn op zo'n groot forum).

Wat ik wel nog even wil toevoegen is dat ik enorm waardeer hoe het team en de gebruikers in dit topic openstaan voor elkaars wensen en kritiek en hier steeds op een constructieve wijze over blijven discussiëren.

Duhelo

Berichten: 28546
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:13

oomens: ik denk dat je daar ook echt wel de vinger op de wond legt. Bij een forum zoals hier met zoveel verschillende gebruikers, zijn er ook evenveel verschillende meningen.
Jij vindt dat betreffende topic erg onsmakelijk (en na je grafische uitleg kan ik nooit meer hetzelfde denken over pastasaus :D), dus als we het open laten respecteren we jouw behoefte niet. Sluiten we het, dan respecteren we niet de behoefte van de TS.

Uiteindelijk is iédere keuze altijd zo dat er iemand een plezier gedaan wordt en iemand teleurgesteld wordt.
Dat is simpelweg heel erg moeilijk, hoe je het ook draait of keert.

Edit: Ik wil trouwens ook even complimenteren hoe de discussie de laatste pagina's gaat. Het is erg fijn dat iedereen nu respectvol reageert naar elkaar, zowel onderling als naar ons toe. +:)+

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:59

Van mijn kant ook een enorme +:)+
Stille meelezer in een topic waar ik vind dat er nu correct/netjes en meedenkend een oplossing aangeboden word (die de mod in kwestie redelijk wat extra werk bezorgd).

Blij dat er echt iets gedaan word met wat er door de mensen hier gezegd is geweest :j

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:42


elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:49

daar kan die TS toch zelf om vragen alsnog Slimmerik?
slotje is terecht geplaatst en het is dan tussen TS en de moderators om daar verder uit te komen.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 08:07

Als een specifieke beslissing van het moderatorteam twijfels oproept dan is het verreweg het handigste om even contact te zoeken met de moderators van het betreffende subforum, zij kunnen waar nodig een beslissing verder toelichten. Dit topic is meer bedoeld voor de algemene/overkoepelende discussie over modbeleid (zoals slotjes, de inhoud van moderatoropmerkingen, etc.) maar voor zulke specifieke vragen is het handiger om de vraag te stellen bij de mods die de beslissing hebben genomen. :)

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 08:58

Ik trek het graag in het algemene met het aanfehaalde topic als voorbeeld. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een intens topic als dit op slot gaat om een burocratisch regeltje zoals een niet gekregen toestemming van aan almachtig mod? Inderdaad zou dan de beste zet voor bokt en de ts zijn om dat sa met terugwerkende kracht goed te keuren.

Door zo te handelen kweek je onbegrip

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:28

danzzz schreef:
Ik trek het graag in het algemene met het aanfehaalde topic als voorbeeld. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een intens topic als dit op slot gaat om een burocratisch regeltje zoals een niet gekregen toestemming van aan almachtig mod? Inderdaad zou dan de beste zet voor bokt en de ts zijn om dat sa met terugwerkende kracht goed te keuren.

Door zo te handelen kweek je onbegrip

Maar van de andere kant kan dan iedereen een schaduwaccount maken, wetende dat als het verhaal maar 'intens' genoeg is, die toestemming ineens wel door de vingers gezien zal worden.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:53

En een schaduwaccoun dient dan ook te worden benut voor dat intense verhaal, niet om in andere topics te reageren, zoals hier gebeurd is ;)

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:34

Daar kan je dan een andere sanctie opzetten. Dat alle andere posts die gedaan zijn met dat account verwijdert worden. En het hoofdaccount zou dan een ban kunnen krijgen van pakkumbeet een dag of twee.

Ik denk vooral dat het op slot zetten helemaal niet de oplossing is, en voor heel veel onbegrip zorgt, wat logisch is want het gaat slechts om formaliteiten terwijl de vraag een maatschappelijk sociaal belang heeft.

Dat de TS met haar account ook op andere fora gereageerd heeft is natuurlijk ook niet OK, maar dat verdient een andere "straf" dan het belangrijke topic dat aangemaakt is op slot te zetten. Hoe dat er dan uit moet zien, dat weet ik niet. Heb ik niet over nagedacht.

Anoniem

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:39

Die sanctie staat er nu eenmaal en dat is voor iedereen hetzelfde die een niet goed gekeurd schaduwaccount aanmaakt.

Overigens is het handig om even af te wachten, want uiteraard zijn de mods in gesprek gegaan met TS. Er worden nu 'conclusies' getrokken die eigenlijk nog niet gelden.

Dit soort dingen had je beter via pb naar de mod kunnen sturen die het topic op slot heeft gezet. Zij kan dan deze suggesties meenemen in het overleg.
Niet elke moderator leest hier mee namelijk, zo gaan er (goede trouwens) ideeën verloren.

Dan de vraag, had het anders geweest als het een minder intens topic was? Is het dan niet meten met twee maten? "Oh jouw probleem is niet zo erg, dus slotje erop. Maar die van die andere Bokker wel, dus die mag open blijven."

Lijkt mij dat dat niet eerlijk is toch? Ik snap dat het met dit topic wat emotie op kan roepen dat het niet goed is zoals het nu is, maar er komt echt nog wel een oplossing. :j

Nogmaals het was wel handiger geweest om dit gelijk aan desbetreffende mod door te geven, nu zal ik het doorgeven wat hier besproken wordt zodat ze de suggesties mee kunnen nemen.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:45

En dan hebben we het weer over communicatie. Als er in het slotjesbericht door de mod gemeld was dat het team in gesprek is met TS, dan had je de irritatie en de reden om op het slotje te reageren ondervangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:46

Karl66 schreef:
En dan hebben we het weer over communicatie. Als er in het slotjesbericht door de mod gemeld was dat het team in gesprek is met TS, dan had je de irritatie en de reden om op het slotje te reageren ondervangen.


Ik zie wat je bedoeld :j Ik zal even kijken of ik dit kan aanpassen. Ga even in overleg hierover, geef mij even de tijd :)

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:39

Is nu aangepast en neemt inderdaad de irritatie weg! Top!

Anoniem

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:05

Dat is fijn! :D

Voel je vrij als je een moderatoropmerking ziet of een slotpost die niet duidelijk genoeg is, even desbetreffende mod een pb'tje te sturen. Soms denken wij dat het duidelijk genoeg is, maar blijkt dat dus niet zo te zijn.

Samen zien we meer :j

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:32

top!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:14

[NM] Gebrek aan kennis
uhhhh, dit is mij een raadsel.. kreeg ook gelijk twee pb's of het topic bij mij ook ineens op slot stond,
terwijl ik dezelfde vraag ook aan iemand anders per pb stuurde..

het grootste raadsel: geen van de drie mods is online, dus waarom en hoe :') :')

zag met grote verbazing ineens een slot

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:15

Heb je wel de goede link Elena? Die verwijst namelijk naar een topic uit 2001..

Edit, nieuwe link staat er al in ;) ik kijk even wat er mis is.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15111
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:16

Ik heb het even nagekeken, ben daar geen moderator maar kan de logs wel zien. En het ziet er naar uit dat dit per ongeluk is gegaan... :D Ik zal het even ongedaan maken. :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:18

Ik zat ook even mee te kijken en dat ziet er inderdaad uit als per ongeluk op een verkeerd knopje gedrukt. Fijn dat het al verholpen is en bedankt voor het aankaarten, Elena!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:18

Ik heb inmiddels al bevestigd gekregen dat het idd een foutje was en wilde mijn post hier al weghalen..
schoot mijn vraag via pb net naar de dader :')

Rianne, vraag mij niet hoe die ineens onder mijn control c gekomen is.. had dat hele draadje zelfs nog nooit gezien.. stond zelf ook raar te kijken naar die link, vandaar mijn snelle aanpassing.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 28-12-16 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15111
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:19

:)) Zo zie je maar weer, al die extra knopjes zijn niet altijd handig.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:20

Muurp schreef:
:)) Zo zie je maar weer, al die extra knopjes zijn niet altijd handig.


ik ben zelf jarenlang moderator geweest van een online game..
daarin kon je dus iemand bannen, maar dan moest je op de naam klikken op een live chat scroll.

resultaat.. ik heb mijzelf dus 3x geband per ongeluk, terwijl de dader vrolijk door zat te schelden :')
En dan kun je niets meer, want met die ban vervallen direct ook al je rechten :')