[Dienstmededeling] BNB juni 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Dienstmededeling] BNB juni 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:39

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen maand was afwisselend... het was warm, het was koud, het was droog, het was nat... Het weer was wat in de war. De natuur was gelukkig minder in de war; er zijn weer een heleboel veulentjes geboren. Helaas ook wat minder leuke nieuwtjes in het dagelijks leven: bokslegende Muhammed Ali is overleden.
Voor veel Bokkers is een spannende tijd aangebroken: de eindexamens zijn gemaakt en de uitslag komt zeer binnenkort. We duimen dat iedereen geslaagd is en onbezorgd van een welverdiende vakantie kan genieten.

We wensen jullie veel leesplezier met deze BNB!

Banjer, Marieke_K, Melody7, Nayomie, Sans6 en [***]

Afbeelding
Topics van de maand
Wil je weten welke topics Topic van de maand zijn geworden, Klik dan hier!

Heb jij een suggestie voor topic van de maand, stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Ook deze maand zijn er, naast de Topics van de maand, weer andere opvallende topics op Bokt geopend. Welke dat zijn, kan je hier lezen.

Heb je een suggestie voor andere opvallende gebeurtenissen, stuur deze naar BNB@bokt.nl

Afbeelding
Bloemetje van de maand
Afbeelding
Verdrietig genoeg zijn er deze maand nogal wat bloemetjes te verdelen.
Om te beginnen is daar Robijntjah die na een heftige periode, waarin zij er alleen voor kwam te staan, besloot om van de nood een deugd te maken en haar trouwjurk te gebruiken voor een fotoshoot met haar grote liefde... op vier benen!
Respect voor hoe je je hier doorheen slaat, Robijntjah, en een welverdiend bosje ruikers!

J_Verlangen deed mee met een onderlinge wedstrijd, maar heel onverwachts moest zij afscheid nemen van haar paard. Onvoorstelbaar heftig, en we willen je heel veel sterkte wensen.

In dit topic vertelt de TS over de moeilijke keuze die zij moest maken toen zij ongepland zwanger bleek, en hoe zijn zich daar over voelt. Sterkte Rozenblaadje!

Hier lees je het verhaal van JustOneBite die wegens neurologische problemen afscheid moest nemen van haar merrie. Alleen... die was drachtig.... Een moeilijke tijd dus, waarin de geboorte van het veulen het afscheid van de merrie betekende. Inmiddels is er een gezond veulen, wat is ondergebracht bij een pleegmoeder, en heeft JustOneBite afscheid moeten nemen van Bahiyah. Heel veel sterkte, en we hopen oprecht dat je wat troost kunt halen uit je mooie veulen!

Na de bevalling niet op een roze wolk, maar onder een zwarte deken. Zo voelde Nika416 het althans. Gelukkig hebben de eerste lachjes van haar kindje haar een goed gevoel kunnen bezorgen, en wij hopen dan ook op veel meer mooie momenten. Heel veel kracht toegewenst Nika416!

Schaduwhero is er achter gekomen dat haar vriend verslaafd is aan crack en heroïne. In haar topic vertelt ze wat er allemaal op haar af komt en hoe ze hiermee omgaat. Heel veel kracht gewenst, en vergeet niet ook aan je zelf te denken!

MarlindeRooz heeft helaas meegemaakt dat zinloos geweld overal kan voorkomen, zelfs in de bieb op school. We wensen haar veel sterkte met de verwerking hiervan.
Afbeelding

Weet jij iemand die een virtueel bloemetje verdient? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl

Bokker in de spotlight
Deze maand hebben we besloten om niet één persoon, maar een groep personen in de spotlight te zetten. De groep bestaat uit mensen die in therapie zitten. Zij kunnen in dit topic elkaar steunen en adviseren. En dat gebeurt ook erg goed door de bokkers die in dat topic praten. Omdat zij elkaar zo goed steunen in het proces, willen wij die groep graag in de spotlight zetten.

Heb jij een suggestie voor bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl

Een dag uit het leven van...
Deze maand vertelt Femke hoe een dagje fotografie voor haar eruitziet. Klik hier om haar verslag te lezen.

Quotes van de maand
Wil je met ons mee lachen met de grappige quotes die afgelopen maand veelvuldig zijn geplaatst, Klik dan snel hier!

Spot je een uitspraak die we niet mogen missen, stuur dan een pb met de quote en een link van het topic naar BNB@bokt.nl

Bokker achter het topic
Deze maand hebben we 2 Bokkers achter het topic... Wil je weten wie dat zijn? Dat lees je hier.

Hartekreten
Deze maand hebben we geen hartekreten ontvangen.

Wil jij een hartekreet schrijven aan iemand? Laat het ons dan weten via BNB@bokt.nl

Bokkers in de media
Drie hele diverse manieren om genoemd te worden in de media, maar alle drie erg leuk!

Allereerst xMayo... Zo ben je, al zwemmend met je pony half naar de radio aan het luisteren... het volgende moment word je gebeld door de DJ! Lees hier meer!

Dan "onze" Babe.
Stond ze vorige maand nog bij ons in de BNB, deze maand is ze met een stuk te vinden in het Level Up Magazine!

En last maar zéker niet least: bokker Jill die, zoals je hier kunt lezen, gewoon reserve is voor het EK-dressuurteam U25! Van harte gefeliciteerd met deze prestatie!

Ken of ben jij een Bokker die ook in de media is benoemd? Stuur dan even een berichtje naar BNB@bokt.nl

Kunstwerk van de maand (volgende maand: Huisdieren in de spotlight)
De afgelopen 2 maanden hebben jullie niet stil gezeten en ons weer verwend met de prachtigste kunstwerken. We hebben er weer 2 geselecteerd, die kunstwerk van de maand zijn geworden.

Op UK is het topic van ODonoghue topic van de maand geworden. Zij heeft een kort verhaal geschreven over pesten en de mogelijke gevolgen daarvan.

Op FK hebben we gekozen voor het topic van geerte. Ze is naar een fotomeeting geweest en heeft daar prachtige foto's gemaakt, die laten zien dat paaldansen in alle soorten palen kan, zelfs in lantaarnpalen.

Heb je een suggestie voor 'Kunstwerk van de maand' of het onderdeel 'Huisdieren in de spotlight' , stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Hoe gaat het met... (volgende maand: Bokker in het buitenland)
Deze maand is er geen Bokker die terugblikt op een topic/periode en laat weten hoe het nu gaat.

Heb je een suggestie voor het onderdeel van volgende maand, 'Bokker in het buitenland' of voor het onderdeel, 'Hoe gaat het met...', stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Afbeelding
... Apple een paard heeft gekocht in Ierland en nu vol spanning wacht op de vrachtwagen :)) [VVDD] Paard kopen in Ierland
... [***] voor de tweede keer buiten heeft gewandeld met [***]. [***] het enorm goed doet! Ze eigenlijk nergens van onder de indruk is!
... Jans bij het verschijnen van deze BNB alweer een maand lid van de NieuwsRedactie is en het erg naar haar zin heeft!
... Amanda een vaste aanstelling als dirigent heeft gekregen. Ze van haar hobby haar beroep heeft gemaakt :D
... Leo een fantastische droomreis heeft gemaakt en nu heimwee heeft; [BEU] [Foto] USA 2016 - Roadtrip Kansas - San Francisco
... Leo wel blij is weer bij haar paardenvriendje terug te zijn
... Nadia met Olympia een hele gezellige dag in de Efteling heeft gehad
... Olympia en Nadia gezellig naar de Efteling zijn geweest
... Nayomie in spanning wacht op de uitslag van haar eindexamen die op 16 juni bekend gemaakt wordt?
... Banjer er weer een plakplaatje bij heeft? En dat ze deze maand bij een nieuwe baas is begonnen en het heel goed bevalt? Gemiddeld 3x per dag de slappe lach :))

Heb jij een leuk Wist-Je-Dat over jezelf of over iemand anders? Mail deze dan naar BNB@bokt.nl en wie weet kom jij in de volgende BNB!

Afbeelding
Huiskamer in de spotlight
Deze maand hebben we de dames van het Star Stable Online-topic een aantal vragen gesteld. Hun antwoorden kan je hier lezen.

Recept van de maand
Deze maand heeft sans6 een heerlijk recept van een [***] aardbeientaart gevonden, dat ze graag wil delen. Klik hier om het recept te lezen.

Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties
Deze maand kunnen jullie het verhaal van 3 Bokkers lezen, die dankzij Bokt vriendinnen van elkaar zijn geworden. Klik hier.

Zijn jullie vriend(inn)en of partners en hebben jullie elkaar via Bokt leren kennen? En lijkt het jullie leuk om hierover te vertellen in de BNB, stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl.

Doorgeefstokje
Deze maand beantwoordt M_D_H de vragen voor het doorgeefstokje. Klik hier om ze te lezen.

Winactie
Vorige maand konden jullie meedoen aan een winactie, waarbij we 2 exemplaren van het boek van Bokker Gertrud mochten weggeven. De trekking heeft plaatsgevonden en Bokkers hobbelheks en Eleionomae zijn de gelukkige winnaressen. Gefeliciteerd! *\o/* We wensen hen veel leesplezier toe.

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BNB juni 2016

Topics van de maand

Ook deze maand zijn er weer topics voorbijgekomen die ons zijn opgevallen, om welke reden dan ook. Hieronder vind je er een aantal.

Op tabblad Informatief is het topic van Mira283 topic van de maand geworden. Zij heeft met haar mini meegedaan aan een echte westernwedstrijd.

Voor tabblad De Kantine hebben we gekozen voor het topic van webster543, waarin ze ons een kijkje achter de schermen bij een para-wedstrijd gunt.

Op tabblad Algemeen is het topic van Drico ons het meest opgevallen. Ze snijdt een onderwerp aan waar we allemaal mee te maken krijgen, maar waar we eigenlijk nog niet aan willen denken.

Bij de Young Riders is het topic van beautifulxx topic van de maand geworden. Zij stelt ons voor aan haar pony, die sinds 10 maart bij haar is.

Anoniem

Andere opvallende gebeurtenissen

Deze maand zijn er weer vele bijzondere, leuke en opvallende topics geplaatst, stuk voor stuk erg interessant. Maar, wij moeten natuurlijk een selectie maken. Wij hebben enkele voor jullie op een rijtje gezet.

Het is een wonder dat dit veulentje ter wereld gekomen. Getroffen door Rhino baarde de merrie uiteindelijk een kerngezond veulentje.

Ja, we kennen volgens mij allemaal wel het moment dat je de wasmachine aan doet, en achteraf beseft dat je nog wat in je broekzak o.i.d. had liggen. Als dit elektronisch is, dan is je probleem misschien nog groter. Helaas kreeg bokker moyra hier ook mee te maken. Haar lievelings MP3 speler mocht een ronde meedoen in de wasmachine. It's just like murder :Y)

Huisdieren kunnen wel eens hun eigen willetje hebben. En soms tot wanhoop en zorgen bij de eigenaren. Met behulp van advies van bokkers kom je snel een stukje verder! Want, je konijn wil je graag wel weer terug zien.

Het was weer een jaar vol bloed zweet en tranen. De examenleerlingen hebben dit jaar zich weer uit de naad gewerkt om hun examens te doen dit jaar. Zij zullen dezer dagen horen of zij geslaagd zijn, gezakt zijn, of misschien nog een herexamen moeten doen. Succes allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:40

Quotes van de maand

Deze maand was zeer vruchtbaar, wat quotes betreft... hieronder zie je er een aantal :D

Citaat:
ik ga woensdag eens langs bij de tattooartist hier in mijn tast. Schijnt een redelijk goeie te zijn dus wie weet. :D

Citaat:
Hij mag z'n bob wel in mij douwe :=

Citaat:
Als die een pak aanheeft en dat ding komt er bovenuit, nomnom <3

Citaat:
Wij hebben een enorme hand in de huidige massale uitstervingsgolf, dat zeker. Dat ontken ik ook helemaal niet. Ik wilde alleen maar zeggen dat het niet zo is dat voor 'onze' komst alles tientallen miljoenen jaren hand in hand in harmonie op regenboogjes dansend met elkaar samenleefde.

Citaat:
Citaat:
Als er niks nuttigs uit mijn n nr komt. Ik ben helemaal dronken . Spijt me zeer :')

Citaat:
_O- komt ervan... had je maar van mijn voorraad af moeten blijven in dickstad

Citaat:
* Duckstad.... I meant Duckstad *\%/*

Citaat:
Dickstad? Hahahahaha :')

Citaat:
Hahahaha ik dacht te lezen drunkstad is in elk geval passender dan dickstad :+

Als jullie iemand te kort komen speel ik wel mee maar vanaf vrijdag Pinkpop

Citaat:
Dronken in dickstad... waar het hart vol van is loopt de mond van over _O-

Citaat:
Ik heb voor mijn gezicht alles van nivea :j tonic, wasschuim :j ik haal m'n waterproof make-up er nu af door een watje met olie erop te leggen en daarna met nucleair water de rest eraf te halen maar is nog niet ideaal.. Had graag gehad dat dit de oplossing zou zijn :')

Citaat:
Citaat:
Mijn man is een kannibaal.

En daar ben jij mee getrouwd? Ik bewonder je moed.

Citaat:
Ik ben een beest in bed :+

Anoniem

HK in de spotlight

Deze maand mochten de we dames van het Star Stable Online-topic een aantal vragen stellen.

Wie praat het meeste in het HK?
Ehm....ik denk Chasey? Of Rebecca (sorry)

Hoe groot is de groep in het HK?
Pff.... weten jullie het? ..plaatjes tellen bij de eerste post?

Wie heeft de leukste humor?
Rebecca

Wie maakt de meeste grappen?
Rebecca en Garbel en Chasey

Wie kan er goed verhalen vertellen?
Chasey en Tammy

Wie is er altijd te laat met reageren?
Soesje en DanonePower

Wie maakt enorme bijleesposten?
Niemand die ik echt weet Nayomie :P

Wie is er het laatste bij gekomen?
Kayaxgt volgens mij

Wie is het eerste deel gestart?
Karla? O:)

Bij welk deel zijn jullie nu?
Deel 2 :))

Hoe is deze HK ontstaan?
Het is behalve een spel ook een topic waar je je verhaal kwijt kunt

Wat wil je nog meer kwijt over het HK?
Het is gezellig met allemaal leuke mensen die elkaar steunen!

Anoniem

Recept van de maand

Deze maand geeft sans6 een heerlijk recept. Als iemad het recept heeft gemaakt, houden we ons van harte aanbevolen om te komen proeven :))

[***] aardbeientaart

Juni, de maand van de aardbeien, is begonnen. Op markten waar je komt, word je achtervolgt door de zoete geur van deze rode prinsesjes. En nee niet van het Spaanse geslacht, maar echte Hollandse aardbeien. Zoet en sappig.
Je kan er veel mee doen. Prakken met yoghurt en op je hoofd smeren, dat schijnt heel goed voor je huid te zijn, of opeten. Ik ga voor het laatste. Gewoon los uit het doosje, met een toefje slagroom of vanillevla, in een mix met rabarber, of met deeg eronder: aardbeientaart! Dit recept heb ik een paar jaar geleden uit de Volkskrant geknipt en ik ben nog steeds geen beter recept tegen gekomen! Het amandelspijs zorgt voor een extra sensatie voor de smaakpapillen en is vooral lekker als de aarbeien nog niet zo zoet en zacht zijn. Echte aardbeienfreaks kunnen het spijs natuurlijk ook weglaten.

Recept

Deeg:
250 gram bloem
150 gram koude boter
100 gram witte basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
1 ei snufje zout

Vulling:
200 gram amandelspijs
2 eieren
1 eetlepel bloem
100 gram boter
500 gram Hollandse aardbeien

Verwarm de oven voor op 180 °C. Vet een taartvorm van 24 of 26 cm doorsnee in met boter en bestuif lichtjes met bloem. Snijd de boter in acht stukjes en doe met de andere ingrediënten voor het deeg alles in een keukenapparaat (geen blender!). Meng kort tot een compact deeg. Druk het deeg meteen (zonder uitrollen) in de taartvorm zodat er een randje ontstaat. Draai de amandelspijs met de eieren, bloem en boter in de keukenmachine tot een crème. Verdeel hem over de taartbodem. Zet de de taart in de oven en bak hem gaar in circa 30 minuten. Ga nog even door als je denkt dat de rand bruin genoeg is, want het licht in de oven is geel en geeft geen reëel beeld. Haal de taart uit de oven en laat hem in de vorm afkoelen.
Verwijder de kroontjes van de aardbeien (wassen hoeft niet). Halveer de vruchten in de lengte en verdeel ze over de taart, stijf tegen elkaar. Hoe meer fruit erop past, hoe lekkerder.

Anoniem

Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties

Deze maand vertellen Murthul, Saaams en Melody7 over hun vriendschap.

Murthul, Saaams en Melody7 schreef:
Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
We hebben elkaar leren kennen in het Howrse-huiskamertopic. We kwamen hierdoor tot de conclusie dat dat alweer zo'n 4 jaar terug moet zijn!

Hoe lang zijn jullie al vriendinnen?
Wanneer we echt vriendinnen geworden zijn is lastig te zeggen. Sam en Lys hadden al wat langer pb contact voor Myrthe erbij kwam, maar na een gezamenlijke meeting klikte het helemaal tussen ons 3.

Wat was jullie eerste indruk van elkaar?
Lys vond Sam rustig en Myrthe druk, maar wel lief. En Sam vond lys erg gezellig en druk, en Myrthe erg aardig. Myrthe vond Sam en Lys beide een beetje stil, maar ze ontdooiden al vrij snel en toen bleken ze heel lief en leuk (en een beetje gek) te zijn.

Hebben jullie elkaar in het echt ontmoet? Hoe ging dat?
Lys en Sam hebben elkaar een keer vluchtig in de Primark ontmoet en hebben daarna nog eens afgesproken om samen naar de paarden te gaan, wat erg gezellig was. Myrthe hebben ze niet ontmoet tot 31 december 2014; onze eerste gezamenlijke meeting in de dierentuin, wat enorm gezellig was. Daarna zijn we steeds meer samen gaan doen. Zo hebben we natuurlijk elkaars paarden geprobeerd (zie foto’s) en ook samen sinterkerst gevierd en geBBQ’t. Er is altijd wel een goede reden om af te spreken.

Welke interesses delen jullie?
We houden alle 3 enorm van dieren, onze chat is ook 1 grote dieren-plaatjes-spam. Myrthe haar katten, Lys haar cavia's en paard en Sam haar katten en paard komen regelmatig voorbij. Daarnaast vinden we het ook alle 3 erg leuk om te fotograferen; we slepen eigenlijk altijd onze camera's wel mee als we elkaar zien. Hoofdonderwerp is dan vaak het pesten van Lysanne haar cavia's. Zo hebben we ze al eens in kerstsfeer en als prinsesjes op de foto gezet. Ook houden we alle 3 erg van muziek, zo zijn Lys en Myrthe samen naar Pinkpop geweest vorig jaar, en zijn Lys en Sam samen naar Simple Plan geweest.

Mochten jullie ver uit elkaar wonen: Hoe houden jullie contact?
we wonen inderdaad vrij ver uit elkaar. Lys en Myrthe wonen 1,5 uur uit elkaar, Sam en Lys 1 uur en Myrthe en Sam ook ongeveer een uurtje. We hebben na onze gezamenlijke meeting al vrij snel een whatsappgroepje "de 3 muskepoesjes" opgericht omdat we continue aan het appen waren in driehoeksverband en dat erg ingewikkeld werd. Sindsdien spreken we ook regelmatig af en appen we elkaar met enige regelmaat helemaal plat.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Bokker achter het topic

Deze maand niet 1, maar 2 Bokkers achter het topic. Mjetterd is een populair spel van tv op Bokt gestart: Wie is de Bokt-mol. We stelden haar, en mol Cinderella een aantal vragen.

Cinerella schreef:
1. Wat deed jou besluiten mee te doen?
Ik ben een echte wie is de mol fan. Ik vind het heerlijk om met elk seizoen complotten te bedenken en elk seizoen weer een tunnelvisie te hebben op de verkeerde persoon :+. Dus toen ik op bokt dit spel voorbij zag komen, moest ik wel meedoen!

Wat vond je het leukst aan Mol zijn? En het minst leuk/het moeilijkst?
Het leukste vond ik de uitdaging om een middenweg te vinden tussen mol zijn en kandidaat zijn. Zeker omdat het online was en iedereen alle berichten kon teruglezen, wilde ik niet te opvallend zijn, maar toch zoveel mogelijk proberen om andere kandidaten het verkeerde pad te wijzen en ik denk dat mij dat aardig gelukt is. Niemand die uiteindelijk wist dat ik de mol was, terwijl ik behoorlijk wat heb gesaboteerd.
Het moeilijkst vond ik dat alles online was en kon worden teruggelezen. Daarnaast waren de kandidaten, vooral aan het begin, bloedfanatiek en moest ik dus opletten niet teveel af te wijken van de rest.

3. Kijken jullie in het echte leven ook naar Wie Is De Mol en spelen jullie daarbij ook mee?
Jazeker! De app vind ik ook erg leuk. Een mollenboekje koop ik niet, daar ben ik te krenterig voor :').

4. Zou je weer mee willen doen? Zou je dan weer Mol willen zijn, of toch liever gewone speler?
Er komt een nieuwe ronde, waarin ik spelleider ben samen met Jolandee. We hebben al wat leuke opdrachten bedacht, dus ik heb er zin in! Ik zou zeker wel weer de mol willen zijn als ik een keer meespeel, hoewel kandidaat zijn me ook erg leuk lijkt.

Mjetterd schreef:
1. Hoe ben je op het idee gekomen om Wie is de Boktmol te starten?
Al jaren zeur ik bij mijn vrienden dat ik graag in het echt WIDM wil organiseren voor ze, maar ze zijn niet heel enthousiast, dus moest ik nieuwe slachtoffers vinden :'). Ik merkte dat het spel heel veel fans hier had op bokt, dus toen ging ik het online organiseren.

2. Wat vond je het leukst aan spelleider zijn? En het minst leuk/het moeilijkst?
Ik vond het leuk dat iedereen heel enthousiast was en ook duidelijk liet merken dat het gewaardeerd werd. Daarnaast is het natuurlijk leuk om eindelijk eens wel te weten wie de mol is. Het was wel moeilijk om opdrachten te verzinnen die online gedaan konden worden.

3. Kijken jullie in het echte leven ook naar Wie Is De Mol en spelen jullie daarbij ook mee?
Jazeker! Ik kan mij het eerste seizoen dat ik keek nog goed herinneren, dat was met Yvon Jaspers en Marc-Marie Huijbregts ( 11 jaar geleden). Wie is de mol is het enige tv programma waar ik voor thuis moet zijn.

4. Komt er nog een tweede spel van Wie is de Boktmol? Wil je dan weer spelleider zijn, of liever speler?
Ja het tweede spel is net gestart! Dit keer doe ik mee als kandidaat en zijn de 2 spelleiders kandidaten van het vorige potje. Mijn inspiratie voor nieuwe opdrachten was op en het lijkt mij leuk om mee te doen.

Anoniem

Een dag uit het leven van....

Deze maand mochten we een kijkje nemen in het drukke leven van een fotograaf... Femke neemt ons gezellig een dagje mee.

Een dag uit mijn leven...

Ik zal mezelf eerst voorstellen:
Mijn naam is Femke Puijman en ik woon samen met mijn vriend Fedor en onze 3 hondjes in Hoofddorp.
En ik wil jullie graag laten zien en lezen hoe mijn dag eruit ziet.

Mijn dag start eigenlijk altijd hetzelfde!

Met deze schatjes:
Afbeelding

Uhm, ja... Ze zijn wel een beetje lui.
Maar zo liggen ze iedere dag naast me op kantoor in (of naast) hun mandje.

Als ze even wakker zijn, zien ze er zó uit:
Afbeelding

Luna (midden) was ons eerste hondje. We hebben haar als puppy uitgezocht in Limburg. Daarna kwam Leila (rechts) als maatje voor Luna. En Lotus was niet gepland, maar hij verscheen op een dag ineens op de bokt markt en ik werd op slag verliefd op zijn koppie <3
Zijn baasje zocht een nieuw thuis voor hem. En die hebben we hem kunnen bieden.
Hij is dól op "zijn meiden". En vooral met Leila ligt hij graag in 1 mandje.

Maar goed, een dag uit mijn leven!
Ik ben fotograaf. Dierenfotograaf. Sterker nog; ik fotografeer eigenlijk alleen paarden én honden.
Vandaar ook gelijk het lange verhaal over mijn honden.
Dieren staan centraal in mijn leven. En dus ook in mijn werk.

Veel bokkers zullen me misschien beter kennen als Hypo Focus (voor de paarden) en Kyno Focus (voor de honden).

Na het ontbijt (een bakje muesli met vanille yoghurt) verwelkom ik mijn stagiaire: Maybel!

Maybel is in februari als student aan de fotovakschool hier gestart met haar stage en zal tot juli blijven.
Ze werkt op dit moment veel aan mijn facebook pagina's, om dagelijks een leuk bericht te plaatsen. En ze helpt bijvoorbeeld ook mee tijdens de fotoshoots.

Niet iedere dag is er een fotoshoot...
En dan zitten we er zo bij:

Dit ben ik (Femke)
Afbeelding

Dit is Maybel aan het werk op haar laptop
Afbeelding

Als het een regenachtige dag is, dan zou dit al het einde van mijn verhaal zijn.
Maar.... Ik heb een zonnige dag uitgekozen voor dit verslag. Dus er komt meer!

Het is lente en de bloesem stond nu vol in bloei, dus ik heb een fotoshoot afgesproken in Eindhoven met [***]ëlle. Die veel van jullie wel zullen kennen!
Ik ken [***]ëlle al vóórdat ze Jauke had en het is altijd gezellig om samen weer af te spreken.

We komen aan op de locatie.
Afbeelding

Deze prachtige sierkers staat midden in een woonwijk.
Maar de zon staat er mooi op en hij is vol genoeg om de huizen in de achtergrond onzichtbaar te houden op de foto.
Afbeelding

Dan maken we even kennis met elkaar (ik sta hier zelf niet op de foto, omdat ik deze foto zelf heb gemaakt). De paarden staan al klaar!
Afbeelding

En wow, wat staat de bloesem er prachtig bij. We hebben heerlijk weer, dit is écht genieten!
Afbeelding

In de woonwijk komen regelmatig auto's en fietsers voorbij.
En af en toe kwam er ook een groep kinderen langs om even de paarden te aaien, een foto te maken, etc. Sommige kinderen hadden nog nooit een paard van zo dichtbij gezien!
Afbeelding

Hier ga ik zelf aan de slag met de camera!
Afbeelding

En tussendoor laat ik alvast wat foto's aan [***]ëlle zien.
Zo weten we wat er al goed op staat en welke poses we nog moeten doen :)
[***]ëlle had zelf ook haar camera meegenomen om foto's te maken.
Jauke was zó braaf, die bleef gewoon staan. En kon nu zelfs op commando zijn oren naar voren doen!
Afbeelding

Samen met [***]ëlle poseren (foto door Maybel)
Afbeelding

Na de fotoshoot zijn we nog even Eindhoven in gereden, voor Pizza!
Ik kom zelf oorspronkelijk uit die regio en als ik er weer in de buurt ben, ga ik vaak even langs een paar vaste adresjes. Deze keer was het dus pizza. Smullen!

Dan staat het zonnetje alweer laag aan de hemel en rijden we weer naar huis toe....
Afbeelding

Eenmaal thuis aangekomen, gaat het geheugenkaartje direct aan de kaartlezer om de foto's op de computer te zetten....

Dit was Llevado, onbewerkt direct uit de camera:
Afbeelding

Vervolgens open ik de foto in mijn fotobewerkingsprogramma Corel Paint Shop pro.
En ik ga per foto kijken welke bewerking er nodig is om de foto te optimaliseren.
Bij deze foto hebben we o.a. het dunne halstertje weggehaald met een kloon-penseel.
Daarna hebben we de foto iets lichter gemaakt en de lente-kleuren iets versterkt.
Afbeelding

Dit is dan het eindresultaat.... Eén van de foto's na een dag hard werken (en genieten!)
Afbeelding

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een dagje met me mee te kijken in dit foto verslag.
Als je nog vragen hebt: stel ze gerust! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:41

Doorgeefstokje

Deze maand beantwoordt M_D_H een aantal vragen.

1. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had? (verklaar nader )

Alleen penny-gedachten of ook penny-streken? }> :)) O:)

Ik heb absoluut penny-gedachten en fantasieën gehad. Toen ik 4 jaar was moest ik mee met mijn ouders op zakenreis. Eén van de zakenmeetings werd gehouden op een rondvaartboot en ik mocht bij de kapitein kijken. Ik heb die man schijnbaar hele verhalen verteld over onze grote stal vol met paarden en mijn prachtige zwarte hengst :+. Schijnbaar was ik heel geloofwaardig want na het afmeren kwam de kapitein mij terug brengen en vertelde hij mijn ouders dat hij het prachtig vond dat zij mij zo stimuleerden in mijn dromen en wenste hij ons veel succes met alle paarden :+ :')

Qua penny-streken staat mij nog goed in mijn geheugen dat wij (een vriendin en ik) gerust midden in de nacht naar de shetlanders fietsten en dan zonder zadel en hoofdstel, maar met zaklamp, het bos in vertrokken :+ Niemand wist dan waar we waren. Achteraf levensgevaarlijk natuurlijk, maar wel heel leuk om te doen :+

2. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?

Pfoe, geen idee? Vroeger was ik actief op het gehele forum en kon ik vooral erg scherp zijn in mijn opmerkingen en was ik nogal tactloos. Tegenwoordig lees ik meer mee, dus waar de bokkers mij van kunnen kennen weet ik om heel eerlijk te zijn niet echt (ik was al verbaasd dat ik hiervoor gevraagd was :p)
Maar, waar een aantal bokkers mij van kennen is van mijn drakerige zwarte [***], waarmee ik spring dressuur en cross en ook een aantal fotomeetings mee heb gedaan. Ook kan je mij vaak in de discussies over iets op de voorpagina vinden of op het LZP-gedeelte van bokt.

3. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?

Dan zou ik een groot huis in een heuvelachtig landschap hebben, veel grond waarop een x-aantal stallen op staan, genoeg weides, een dressuurbaan en een springtuin maar ook een crossbaan. Vlakbij het bos en bij de zee :+ daarnaast zou ik een eigen zwembad hebben, maar voor de paarden ook een zwembad.
Ik zou de hele dag op de rug van het paard zitten en 's avonds vanaf de veranda in de zon (terwijl ik dit schrijf sneeuwt het, hoe ironisch) uitkijken over alle mooie paarden in de wei. Ik zou andere paardeneigenaren willen helpen met hun probleemdieren, of het massage is, instructie of een stukje training en daarnaast zou ik zelf veel (leuke) wedstrijden rijden :+. Maar ik zou vooral heel gelukkig zijn met mijn paard(en) en mijn vriend :) Misschien zal ik wel emigreren naar Portugal als ik dit zo lees :')

4. Wat betekent Bokt.nl voor jou?

Voorheen was bokt voor mij een uitlaatklep, waar ik mijn ei kwijt kon omtrent alles mbt mijn paarden leven, maar waar ik ook mijn frustratie kwijt kon (in ons tinkerdagleusdenhuiskamertopic) over school en kon vertellen over mijn draak van een paard en welke streken die nou weer verzonnen had <3 :')
Maar waar ik vooral ook kon leren van de bokkers in de discussie en andere inzichten kon opdoen en waar ik tijdens de discussies ook hoopte dat bokkers van mij leerden.

Tegenwoordig is bokt voor mij een plek waar ik gelijkgestemden kan vinden, waar ik over paarden kan praten en kan lezen, waar ik nog steeds kan leren van anderen en anderen hopelijk ook van mij, maar waar ik ook veel op LZP te vinden ben, omdat bokt zoveel meer geworden is dan alleen maar paarden.

5. Aan welke Bokker wil jij 5 vragen stellen?

Ik zou Ayasha wel interessant vinden

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:56

Leuke BNB, vooral het verslag van Femke *D! Leuk dat er bokkers zijn die een dagje met ons willen delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:09

Weer een super mooie nieuwsbrief!
En nogmaals bedankt dat ik deze maand een dagje uit mijn leven mocht delen met Bokt *\o/*

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:29

[***] schreef:

Deze maand zijn er weer vele bijzondere, leuke en opvallende topics geplaatst, stuk voor stuk erg interessant. Maar, wij moeten natuurlijk een selectie maken. Wij hebben enkele voor jullie op een rijtje gezet.

Het is een wonder dat dit veulentje ter wereld gekomen. Getroffen door Rhino baarde de merrie uiteindelijk een kerngezond veulentje.

Bij de link naar dit topic word ik doorgestuurd naar het examen topic :(

Verder is hij weer leuk om te lezen :D

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:58

Leuk dat verslag met Femke!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:38

Super bedankt voor het boek, heb het al ontvangen! :#

Chalpaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:57

Leuk om allemaal te lezen!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:01

poetser schreef:
[***] schreef:

My bad! Dit is de goede link.
grommie @ [KS-ITP] Een wonder- ze heeft het gehaald- en da's in deze bijzonder

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:04

Leuk om het weer te lezen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:09

poetser schreef:
[***] schreef:

Heb de link aangepast! :D Bedankt voor het melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:10

Mooi werk weer dames +:)+

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:40

Nayomie... mijn mooie quote zit er zeker door jou in :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:43

Nee niet eens _O-