[Dienstmededeling] Bokt is op zoek naar correspondenten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

[Dienstmededeling] Bokt is op zoek naar correspondenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 13:45

Ter aanvulling van het Nieuwsteam is Bokt op zoek naar een aantal nieuwe (tijdelijke) correspondenten. Als je 18 jaar of ouder bent en het je leuk lijkt om wat voor Bokt te doen, kun je jezelf hiervoor aanmelden.

Wat doe je als correspondent?
Je ondersteunt de Nieuwsredactieleden in het verzorgen van het nieuws op ON. Op dit deel van Bokt wordt het plaatselijke paardgerelateerde nieuws geplaatst. Hieronder vallen plaatselijke wedstrijden en evenementen waar Bokt ook graag verslag van doet, maar wegens drukte van de Nieuwsredactieleden hier niet aan toe komt. Behalve wedstrijden of evenementen kan je als correspondent ook maandelijks een column schrijven over een tak van paardensport waar jij zelf nauw bij betrokken bent.

Als correspondent word je begeleid door een vast groepje Nieuwsredactieleden. Zij helpen je met het schrijven van nieuwsberichten in de huisstijl van Bokt. Maar ook met andere vragen kun je bij hen terecht. Omdat het regelmatig bijwonen van wedstrijden en schrijven van nieuwsberichten best een flinke verantwoordelijkheid kan zijn, bieden wij ook de mogelijkheid om een tijdelijke correspondent te worden. Dit houdt in dat je voor één evenement of wedstrijd aan de slag gaat als correspondent en na het bijwonen daarvan en het schrijven van het nieuwsbericht weer correspondent-af bent. Dit kan uiteraard meerdere keren per jaar. Ideaal dus als je sporadisch naar wedstrijden of evenementen gaat, maar het wel leuk vindt om daar over te schrijven.

Is je interesse gewekt?
Om een idee te geven naar wie we op zoek zijn, hebben we een profiel opgesteld voor potentiële correspondenten:
* Je bent minimaal 18 jaar oud.
* Je bent minimaal een jaar actief Bokker.
* Je kunt je goed schriftelijk uitdrukken en spelling en grammatica hebben geen (grote) geheimen voor je.
* Je vindt het leuk om samen te werken met anderen.
* Je realiseert je dat je correspondent wordt om gebruikers te voorzien van nieuws, niet voor het onderschrift.
* Je beschikt over genoeg tijd om met regelmaat een nieuwsbericht te schrijven (dit geldt alleen voor de vaste correspondenten).
* Je hebt affiniteit met paarden en schrijven.
* Je bent integer en we kunnen je vertrouwen met gevoelige en/of persoonlijke informatie.
* Je beschikt over doorzettingsvermogen en bent bereid je gedurende langere tijd voor Bokt in te zetten (dit geldt alleen voor de vaste correspondenten).
* Als laatste: een opleiding in de journalistiek is geen vereiste, maar geniet wel de voorkeur.

Lijkt het je leuk om het Nieuwsteam te komen versterken?
Meld je aan door een mail, met een korte uitleg waarom jij geschikt zou zijn als correspondent, te sturen naar redactie@bokt.nl
Aanmelden kan tot 25 maart 23.59 uur.

We hebben op Bokt een beperkt aantal vaste correspondenten nodig, dus we kunnen niet iedereen die interesse heeft ook correspondent laten worden. Of je na aanmelding ook gevraagd wordt als correspondent hangt af van een aantal factoren, waarvan deze twee de belangrijkste zijn:
- Je rondt de verplichte schrijftest met een voldoende af.
- Je past volgens ons binnen het huidige team.

Op het moment dat er geen plek voor je is, kan het zijn dat we je over een tijdje alsnog vragen.

Als je nog vragen over de gang van zaken hebt, dan kun je mij een pb sturen.

Arabesk

Re: [Dienstmededeling] Bokt is op zoek naar correspondenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:35

Ha leuk, mis het schrijven wel na het opheffen van het tijdschrift Amazone, ik ga een mail sturen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:37

Wat gebeurt er met de huidige 'correspondenten'?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:03

Veel eisen, tot "bij voorkeur een opleiding in de journalistiek" aan toe.
Ik neem niet aan dat jullie bereid zijn iets te betalen voor de moeite....?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:54

Op zich wel interessant, maar ik vraag me dan af: word je door Bokt naar evenementen gestuurd, oftewel, betaalt Bokt de toegangskosten, of schrijf je ergens over 'omdat je er toch al heen ging'?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:14

Kuggur schreef:

CV vulling, vermoed ik :P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 10:23

Sammie schreef:
Wat gebeurt er met de huidige 'correspondenten'?

Omdat wij de samenwerking met een aantal huidige correspondenten hebben beëindigd zijn we op zoek naar nieuwe correspondenten.

Kuggur schreef:

Nee, geen betalingen. Maar niemand van de nieuwsredactie krijgt een vergoeding, het werk wat we doen is vrijwilligerswerk. De meeste 'eisen' zijn van toepassing op alle functies binnen het team (>18 jaar, > 1 jaar actief, samenwerken, etc). We hebben inderdaad een voorkeur voor een opleiding in de journalistiek, maar heeft iemand dat niet is dat geen reden om niet voor diegene te kiezen.

kleinvosje schreef:
Op zich wel interessant, maar ik vraag me dan af: word je door Bokt naar evenementen gestuurd, oftewel, betaalt Bokt de toegangskosten, of schrijf je ergens over 'omdat je er toch al heen ging'?

Als correspondent is het de bedoeling dat je inderdaad schrijft over evenementen waar je heen gaat. Je hebt dus zelf de keuze waar je heen wilt om iets over te schrijven, wij sturen je niet verplicht op pad naar een wedstrijd of evenement. Maar het kan ook zijn dat jij bijvoorbeeld stage loopt bij een paardenkliniek of hoefsmid en daar iets interessants of leuks over kan schrijven. :j

Aanvulling: een tijdelijke correspondent kan ook éénmalig over iets schrijven en daarna weer correspondent af zijn. Daarom zijn we ook op zoek naar vaste én tijdelijke mensen omdat we begrijpen dat niet iedereen de zin en de tijd er voor heeft om vaker te schrijven voor Bokt.