Vervanging voor EA; Hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:20

DeesDeBest"]
[quote="Oscar schreef:
Ik denk dat het goed zou zijn om al bij het aanmelden op Bokt de leeftijd verplicht in te laten vullen.
Een positieve bijkomstigheid is dat je dan ook de geplaatste berichten beter op waarde kunt schatten.

Nee dit hoeft van mij niet. Leeftijd voegt bij een berichtje geen extra toegevoegde (neg. of pos.) toe. Bij verkopen is het soms wel handig, maar dit hoeft van mij absoluut niet. Er wordt dan te veel gekeken naar de leeftijd wat niet eerlijk is voor een eerlijke verkoper van 12, maar wel makkelijk voor een oplichter van 23.
[/quote]

Ik snap wat je bedoelt, Dees.
Het gaat mij er meer om dat ik het graag wil weten omdat een deal met een twaalfjarig niet rechtsgeldig is.
Ik wil geen zadel kopen van een twaalfjarige, want als ik betaal en zijn/haar ouders zijn het er niet mee eens, dan ben ik de banaan Knipoog
Als ik het wel weet, dan kan ik er rekening mee houden en dan weet ik dat ik op een andere manier te werk moet gaan (bijv. door de ouders te bellen als het om grote bedragen gaat).
Een alternatief zou zijn om bijv. wel de leeftijd in te geven, maar dat die niet zichtbaar is voor alle gebruikers; alleen een icoontje om aan te geven of er sprake is van een minderjarige of een meerderjarige zou ook voldoende zijn.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:19

Pervinco"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Misschien een stichting van bokt.nl maken. Scheelt een hoop (andere) rompslomp.


Je kunt alleen een stichting opzetten als je een algemeen maatschappelijk (goed) doel hebt. Het van de straat afhouden van paardenmensen zal vast niet tellen Knipoog
[/quote]

Je moest eens weten waarvoor men allemaal stichtingen kan opzetten. Ik ken zelfs een stichting wat terdoel heeft zijn donateurs(lees=leden) informatie te verschaffen over een bepaald onderwerp. En ze gebruiken zelf de termen leden e.d. Een stichting is makkelijker te onderhouden/bij te houden dan een vereniging. Een stichting mag eigenlijk geen winst maken, tenzij deze wordt gebruikt voor de stichting. Een server bv e.d.
dus de opbrengst van de verkopen kan voor bokt.nl gebruikt worden.

Oscar, laatste is een goed idee. OK dan!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 01:19

Een stichting is dus geen optie aangezien Bokt in het begin leuk was als hobby maar dat nu gewoon niet meer op die manier vol te houden is. Bokt begint behoorlijk hard richting een fulltime job te gaan. Leuk dus om Bart van de straat te houden maar daar doet Bart het niet voor. Als ik de tijd die de afgelopen 3 jaar in Bokt is gestopt (modereren, programmeren, onderhoud, servers, etc, etc) gebruikt had voor een baantje als rekken vullen bij de supermarkt om de hoek dan had ik nu een hoop erg leuke dingen kunnen doen Haha! Een stichting zou leuk zijn als mijn leven zou bestaan uit het blij maken van de users op Bokt maar op zich heb ik ook nog wat andere doelen in m'n leven Tong uitsteken B.v. het kunnen betalen van een dak boven m'n hoofd en wat eten iedere avond is ook wel geinig Lachen

Maar goed, het ging hier over het advertentie verhaal Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:46

Het verhaal om Bokt als tussenpersoon te laten gelden... Op zich vind ik het een goed plan, maar: mits je het aangetekend verstuurt is er geen bewijs dat het afgehaald is...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:51

Maar je krijgt bij een pakje toch altijd een nummer dat je kan controleren of het is afgehaald of niet? Volgens mij kan je dat via internet gewoon nagaan hoor?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:58

Neej, je kunt nagaan of het pakje aangekomen is (danwel bij de ontvanger, danwel bij het postkantoor). Indien het bij de ontvanger aankomt, hoeft er zo wie zo niet getekend te worden. Iedere idioot kan het dan aannemen... Bewijs dan maar eens dat de ontvanger het ook heeft. Wat het postkantoor betreft: daar moet je wel tekenen, maar iedereen mag het met dat afhaalbericht ophalen, ook je babybroertje van 1,5 bij wijze van. Ook geen bewijs dus... PTT heeft me een tijdje terug nadrukkelijk verteld dat ik met dat verzendbewijs en nummer geen "rechtsgeldig" bewijs in handen heb dat het afgehaald is, het enige dat ik kan bekijken is of het afgehaald is of niet.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 12:56

Dat is dus een van de redenen dat die Escrow services er zijn. Waarom zou je zeggen dat je niets ontvangen hebt? Je bent je geld toch al kwijt en als je zoiets doet krijg je gegarandeerd flink negatieve feedback.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:08

Maar wat als het echt door iemand anders afgehaald is? En de persoon in kwestie dus niet liegt?

Dergelijke dingen zijn voor mij dus echt al een reden om er niet tussen te gaan zitten. 1 van de moddies meen ik zei ook al dat dat juridisch niet verstandig/haalbaar is voor Bokt...

En die negatieve feedback... Wil je het dan toch gaan doen dat er een beoordeling ergens komt te staan? Of een "interne" negatieve feedback (alleen de moddies die er zicht op hebben)?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:16

Goed bezig Bart OK dan!

Het systeem zoals jij beschreef klinkt opzich goed, maar ik zou het mezelf niet al te moeilijk maken.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:10

Pervinco schreef:
Maar wat als het echt door iemand anders afgehaald is? En de persoon in kwestie dus niet liegt?


Je hebt tegenwoordig ook legitimatie nodig om een pakje op te halen en je bon van de postode, lijkt me onwaarschijnlijk dat de verkeerde het ophaalt.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:23

Katja"]
[quote="Pervinco schreef:
Maar wat als het echt door iemand anders afgehaald is? En de persoon in kwestie dus niet liegt?


Je hebt tegenwoordig ook legitimatie nodig om een pakje op te halen en je bon van de postode, lijkt me onwaarschijnlijk dat de verkeerde het ophaalt.
[/quote]

De pakjes in december kon ik zonder ID ophalen... Verward

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:51

Maar je meot wel een papier hebben dat er een pakketje op je wacht wat bij je in de brievenbus gemikt wordt als je niet thuis bent.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:50

Ik kan mijn pakjes idd. ook altijd zonder id ophalen alleen wel met het briefje van de postbode, anders krijg je het echt niet mee dus zou iemand anders het ophalen moet het wel iemand zijn uit het zelfde huis hoor.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:10

BartVB schreef:
Een stichting is dus geen optie aangezien Bokt in het begin leuk was als hobby maar dat nu gewoon niet meer op die manier vol te houden is. Bokt begint behoorlijk hard richting een fulltime job te gaan. Leuk dus om Bart van de straat te houden maar daar doet Bart het niet voor. Als ik de tijd die de afgelopen 3 jaar in Bokt is gestopt (modereren, programmeren, onderhoud, servers, etc, etc) gebruikt had voor een baantje als rekken vullen bij de supermarkt om de hoek dan had ik nu een hoop erg leuke dingen kunnen doen Haha! Een stichting zou leuk zijn als mijn leven zou bestaan uit het blij maken van de users op Bokt maar op zich heb ik ook nog wat andere doelen in m'n leven Tong uitsteken B.v. het kunnen betalen van een dak boven m'n hoofd en wat eten iedere avond is ook wel geinig Lachen

Maar goed, het ging hier over het advertentie verhaal Haha!


Inderdaad, het ging om een ander verhaal, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet belangrijk is wat je hier te melden hebt Knipoog
Ik kan je helaas geen goed advies geven wat een goede rechtsvorm is voor Bokt, daar heb ik te weinig verstand van (ben verkoper, geen cijfermeuter *LOL* ).

Wat ik wel weet: het is toch van de zotte dat je dagelijks tig honderd/duizend gebruikers een aangenaam tijdverdrijf biedt, er al je vrije tijd en geld insteekt, en dat ze zelf amper een nieuwe onderbroek kunt kopen ?
Dat je bedoelingen goed zijn is me volkomen duidelijk, maar je moet er zelf natuurlijk niet teveel bij inschieten.
Zeker nu Bokt een groot forum is geworden, moet er toch een mogelijkheid zijn om in elk geval uit de kosten te komen ?

Je hebt al een paar keer een proefballonnetje opgelaten over hoe er wat inkomsten binnengehaald kunnen worden, maar wordt het niet eens tijd dat er echt iets mee gedaan wordt ?
Als je hulp nodig hebt van commerciele kant dan wil ik je uiteraard met alle plezier helpen.
Denk ook aan jezelf

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:40

Als je hulp nodig hebt van economische kant dan biedt ik me aan Knipoog Wil evt ook wel de voor- en nadelen van de rechts- en natuurlijke personen voor je opzoeken...

Als ik zo ff gauw uit het blote hoofd zou moeten antwoorden dan ben ik geneigd om te zeggen dat je er geen reschts- of natuurlijke persoon van kunt maken, mits je bv een bijdrage per maand per gebruiker gaat eisen of zo...

Maar als ik iets uit moet zoeken... Shoot!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:49

bokt kan geen natuurlijk persoon worden. Clown

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:50

Een rechtspersoon in theorie ook niet, daar moet je nl winst voor maken.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:16

zoals marktplaats vind ik het handigst en de spullen onderverdelen in groepen is ook erg handig maakt het zoeken ook een stuk makkerlijker.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:02

Pervinco schreef:
Een rechtspersoon in theorie ook niet, daar moet je nl winst voor maken.

En wie zegt dat Bart en Heike dat niet willen? Ze stoppen er wel tijd in e.d.

En waarom bied je 't dan aan.. Tong uitsteken

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:54

Ik denk dat je het niet te ingewikkeld moet willen maken.

Als er een plaats komt waar verkopen en zoekenden met elkaar in contact gebracht worden, denk ik dat dat heel mooi is, maar Bokt moet niet tussen de partijen gaan zitten.

Er zijn ook een aantal goede suggesties gedaan voor de indeling, dus dat komt vast wel goed.

Een scheidingslijn tussen minder- en meerderjarig vind ik goed bedacht, maar met een escrow service vind ik het wat ver gaan. Ook ben ik bang dat wanneer je er een betaalsysteem (voor de adverteerders) aan hangt, je jezelf nogal wat werk op de hals haalt, maar daar kan ik mij natuurlijk in vergissen. Ik zou er overigens geen probleem mee hebben een kleine bijdrage te betalen.

Feedback is leuk, maar mijns inziens alleen bij grote verkopers representatief. Als ik 1 artikel verkoop en de koper verwacht een gouden produkt voor een blikken prijsje, zal er ongetwijfeld een negatieve feedback gegeven worden. Daar zit je dan met je goede gedrag.

Martkplaats heeft al die dingen (behalve dan het betalen voor de advertentie) ook niet. Als je iets groots of duurs koopt, ga het toch halen òf het wordt gebracht. Niet moeilijker maken dan nodig is mijn advies.

=^.,.^=

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:27

DeesDeBest"]
[quote="Pervinco schreef:
Een rechtspersoon in theorie ook niet, daar moet je nl winst voor maken.

En wie zegt dat Bart en Heike dat niet willen? Ze stoppen er wel tijd in e.d.

En waarom bied je 't dan aan.. Tong uitsteken
[/quote]

Je kunt altijd regels omzeilen, er zijn altijd mazen. Als je al de voor- en nadelen van natuurlijke en rechtspersonen op papier hebt om een vergelijking en/of afweging te maken kan dat al erg fijn zijn...

Wat het niet willen betreft: Hoe wil jij winst realiseren? Oa door leden te laten betalen om gebruik te mogen maken van Bokt. Het is maar de vraag of dat dat haalbaar is!

Vandaar mijn aanbod... Dat ik de voor- en nadelen van de vormen uit zoek. That's all...

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:14

Ik vind het puntensysteem ook een goed plan Bart.
En dat van escrow klinkt idd ook wel veilig

Maar eigelijk kan ik me ook een doos met shabrakken herinneren die hier op het tafeltje bij de deur (wel achterdeur natuurlijk) gezet was, waarschijnlijk dus door de postbode...
Ach dat was iig niet zo erg hier in de buurt maar toch he

Een ander dingetje voor bij de advertenties: een duidelijke scheiding in te koop/gezocht. Bijvoorbeeld een knopje of tk of gz ervoor (maar dan wel altijd) want ik verkijk me namelijk regelmatig erop.
Dan staat er niks voor en blijkt het iets anders te zijn dan wat ik zocht.
Niet dat dat zo'n groot probleem is hoor Tong uitsteken , maar toch Tong uitsteken