[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:00

De zon schijnt alweer en het is heerlijk warm buiten, het is weer augustus. Tijd om terug te kijken naar afgelopen maand. Deze maand is er op het forum een nieuwtje bijgekomen en ook binnen het team hebben ze niet stil gezeten, een hoop veranderingen hebben afgelopen maand plaats gevonden.
In deze BBB lees je meer over de veranderingen.

Inhoudelijk

Forum
Je kent het wel, de welkomsttopics van nieuwe bokkers. Achter de schermen is er een druk overleg geweest omtrent die topics, lees hier meer informatie over de welkomsttopics

Nieuwsredactie
Jullie hebben de verslagen wellicht al langs zien komen op VN, maar mocht het niet zo zijn, dan even een kleine introductie. Nieuwsredactielid Anoli volgt dit jaar enkele 'spoedcursussen' in voor haar onbekende disciplines. Wat begon als een bezoekje aan het NK endurance in Ermelo, liep al gauw een beetje uit de hand. Anoli heeft vanuit allerlei hoeken aanbiedingen gekregen om eens een dagje mee te lopen in andere takken van de paardensport. Zo keek ze inmiddels ook mee tijdens een TREC-wedstrijd en zal ze binnenkort op de drafbaan te vinden zijn. Omdat wij als Nieuwsredactie het ontzettend leuk vinden om ook onbekendere takken van sport uit te lichten, zijn wij altijd op zoek naar mensen die ons een kijkje in hun keuken willen geven. Doe jij aan dameszadel rijden, polocrosse of nog iets heel anders en vind jij dat wij echt eens mee moeten kijken? Stuur dan een PB aan Anoli!


Bezwaarcommissie
De Bezwaarcommissie heeft alle onderwerpen behandeld. Mocht je vragen hebben voor het BZC of over wat zij doen? Stel ze gerust, de BZC neemt deze dan mee in het volgende BBB. Ook wanneer er weer nieuws is vanuit het BZC, zullen zij weer berichten plaatsen.

Wiki
In de maand juli is een nieuw artikel verschenen over inteelt. Een onderwerp waar veel naar wordt verwezen vanuit de pagina's over fokkerij, maar waar nog geen artikel over was. Nu dus wel :D. Ook zijn er een aantal foto's toegevoegd: bijvoorbeeld van de daas, de Duitse trainer Klaus Balkenhol en van een Hackney Carriage. Een groot aantal doorverwijzingen zijn aangepast waardoor pagina's nu beter te vinden zijn en je vanuit artikelen makkelijk door kan klikken naar een volgend onderwerp. Verder heeft Banjer een groot aantal artikelen weer nagelopen en de taal-en spelfouten verwijderd, waarvoor dank!

Technisch
De stijl van Bokt5 is nu ook toegepast op de pagina's voor PB's en instellingen. Hierdoor zijn deze pagina's beter te gebruiken op kleine scherm. Ook is het uploaden van foto's nu beschikbaar bij het Snel Reageren. Meer informatie lees je hier.


Team

Wijzigingen
Met trots kunnen wij vertellen dat Rije het nieuwe hoofd is geworden van de Bezwaarcommissie (BZC). Wij wensen Rije ontzettend veel plezier en succes met haar nieuwe rol en de bijbehorende taken!

Vertrek...
Helaas heeft Mri haar kleurtje afgegeven. Wij willen Mri ontzettend bedanken voor alles wat ze voor het BZC heeft betekent.
Ook heeft deze maand Jans haar groene jasje uitgetrokken en neemt een tijdelijke modbreak, wij hopen haar gauw weer terug te zien in het team.

Terug van break
Gelukkig kunnen wij mededelen dat zowel Hilli als MaritB ons weer komen versterken in het team. Wij zijn blij dat ze weer terug zijn. Beide zullen zij hun oude fora weer oppakken met uitzondering van Young Riders die MaritB eerder had.


Tips van het Team
Deze maand gaan wij iets dieper in op de regels en richtlijnen die gelden op sommige fora.

Wat zijn regels en richtlijnen?
Dit is vooral om nog eens extra uit te leggen hoe het op een bepaald forum werkt. Niet elk forum is gelijk en op sommige gelden extra regels of extra richtlijnen.
Ook zijn de richtlijnen er om je te helpen om je topic op de juiste manier aan te maken.

Waar vind ik de regels en richtlijnen?
Wanneer je naar een (sub-)forum gaat, zoals bijvoorbeeld [JITP] In the picture dan staat er bovenaan bij mededelingen, Regels en richtlijnen [JITP] Jeugd In The Picture.

Afbeelding

Dit zijn de regels en richtlijnen die bij JITP horen.
Wanneer je daar op klikt kom je in de post waar alles uitgewerkt staat. [JITP] Regels en richtlijnen [JITP] Jeugd In The Picture

Waarom zijn die regels en richtlijnen belangrijk?
Om te voorkomen dat topics verkeerd komen te staan of dat ze niet overzichtelijk genoeg zijn, zijn deze extra regels en richtlijnen handig om na te leven.
Ook zullen topics die niet voldoen hieraan verplaatst, verandert of gesloten worden. Het is dus niet alleen handig, maar ook verstandig om eerst de regels en richtlijnen door te lezen voordat je een topic wilt plaatsen.

Een mooi voorbeeld hiervan zijn de topics op ED, deze regels en richtlijnen zijn heel strikt.
Hier kun je nalezen wat er op ED belangrijk is [ED] Regels en richtlijnen [ED] Ervaringen en Diensten

Kortom...
Lees de regels en richtlijnen goed door als ze op een forum staan, deze zijn er niet alleen om je te helpen, maar ook om het forum netjes en overzichtelijk te houden.

Ik heb een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je suggestie pb-en naar [***]


Vragen van Bokkers
In de volgende BBB komt er weer een nieuw antwoord op een vraag van een Bokker.

Heb jij nog een vraag, pb deze dan naar goldenarrow.

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:12

Weer een duidelijke BBB.

Seb8iaan

Berichten: 1833
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:52

Ja helemaal mee eens, lekker punctueel. :D

Keep up the good work +:)+

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:00

Mooi BBB! :)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:47

Thanks voor de BBB :D duidelijk

ik moet eerlijk bekennen trouwens dat ik nog nooit de regels en richtlijnen voor een forumdeel ook maar gelezen heb :')


Anoli, HTM hier op Bokt rijdt Dameszadel :) geeft ook af en toe wel clinics/shows iets voor zover ik weet

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:53

Ladybird schreef:
Thanks voor de BBB :D duidelijk

ik moet eerlijk bekennen trouwens dat ik nog nooit de regels en richtlijnen voor een forumdeel ook maar gelezen heb :')


Anoli, HTM hier op Bokt rijdt Dameszadel :) geeft ook af en toe wel clinics/shows iets voor zover ik weet

Je bent niet de enige :')

Idd een duidelijke BBB!

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:03

Duidelijke bbb.

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:35

Slechte bokkers weer. Foei. Ik lees ze zelf wel. :j

Duidelijke BBB weer! :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:36

Bedankt voor de update :)

Lente
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:40

Kort maar krachtig :)

Ik lees forumrichtlijnen wel als ik twijfel. Zeker op fora waar ik niet zo bekend ben :j