Van pag. 1 naar profiel, terug is naar pag. 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Van pag. 1 naar profiel, terug is naar pag. 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 11:55

Vage titel, I know. :')

Vaak als ik begin te lezen in een topic kijk ik bij sommige reacties in het profiel. Dus stel, ik ben op pagina 1 van het topic aan het lezen, ik bekijk het profiel van iemand en dan klik ik op 'terug' om het topic verder te gaan lezen. Maar om de een of andere reden kom ik, als ik op 'terug' heb geklikt niet op pagina 1 terecht, maar op pagina 2.

Ik heb dit al langer maar ik vond het eerder niet nodig om er een topic over te maken. Nou is dit niet heel ernstig, maar kan dit verholpen worden?

BartVB
Eigenaar

Re: Van pag. 1 naar profiel, terug is naar pag. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:02

Welke browser (+ versie) gebruik je? Ik gok op een oudere versie van Internet Explorer?
Kan je oa hier opzoeken: www.supportdetails.com

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:05

Het gaat erom op dat moment dat je wordt teruggeleid naar de pagina met "ongelezen berichten" / "nieuwe berichten". Je hebt pagina 1 dan al gezien en daarom kom je op pagina 2 terecht.

Maar mee eens, ik vind het ook ontzettend irritant.

Ik heb het zowel mobiel als op de laptop en ik gebruik op laptop firefox.
Laatst bijgewerkt door Sadira op 28-11-14 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:06

Dat heb ik ook altijd!
Ik gebruik Firefox.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:06

Ik vind het juist een super handige functie, de laptop/pc gaat precies terug naar het laatst gelezen bericht, kei handig wanneer je een topic aan het volgen bent.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:07

Ctrl toets ingedrukt houden als je op het profiel klikt, dan opent ie in een nieuw tabblad.

Of dat ook zo makkelijk is op een telefoon of ipad oid weet ik niet, ik zit meestal achter een pc met apart toetsenbord en lekker groot scherm ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:08

Ailill schreef:
Ik vind het juist een super handige functie, de laptop/pc gaat precies terug naar het laatst gelezen bericht, kei handig wanneer je een topic aan het volgen bent.

Klopt, het is meestal ook heel handig, maar niet in dit geval :+ dan ben ik echt mn plek in het topic kwijt.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 12:12

Ik gebruik ook Firefox. Nieuw tabblad openen kan ook inderdaad, misschien dat dan maar voortaan doen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:40

Ik heb dit probleem niet in Chrome en Firefox (op de Mac). Welke versie van Firefox gebruiken jullie?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:46

Ik heb 't ook met chrome, Windows 8. Vind t wel handig. Kan nu even niet opzoeken welke versie het is, ben niet thuis.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:47

BartVB schreef:
Ik heb dit probleem niet in Chrome en Firefox (op de Mac). Welke versie van Firefox gebruiken jullie?

33.1.1

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 13:20

Via jouw link kom ik uit op dat ik Firefox 33.0 gebruik.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:37

Ik heb het ook, met alle browsers op de laptop. :j
Eigenlijk had ik er nooit eerder bij stilgestaan, maar toen ik net keek zag ik inderdaad dat
er zo een aantal 'ongelezen' reacties overgeslagen worden en je automatisch naar de volgende pagina gaat.

Bijvoorbeeld als je pagina 1 in een topic tot de helft leest (de reacties eronder dus niet) en daarna de computer uitzet. 's avonds heb je weer tijd om het topic bij te lezen en als je het topic dan opent, kom je automatisch bovenaan op pagina 2 terecht, waardoor je dus de helft van de reacties op pagina 1 overslaat. Wanneer je in een topic nieuwe reacties leest, kom je wel op het 'oudste' ongelezen bericht terecht, of deze nu wel of niet in het midden van een pagina staat.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:45

Wat Animal zegt heb ik ook :j op zowel laptop als mobiel!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:54

Hier is het ook zo. Het is best lastig om een topic bij te houden met lezen. Je moet steeds de draad opnieuw oppikken. Ineens zit je op een andere pagina, en dan klopt de tekst niet meer. Ik zat al aan mezelf te twijfelen. Er zit Firefox op de pc.

Wat Animal zegt (en Aleeneh), overkomt mij ook.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:03

Ik heb dit ook op mijn telefoon! Ik heb Android 4.1.2
Op mijn laptop heb ik het geloof ik niet (Windows 7 met Chrome)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:58

Er lijken hier twee verschillende problemen te spelen:

Probleem A: Je bekijkt een topic met meerdere pagina's, je klikt een link aan in dat topic en gaat terug naar het topic (met 'Back'). In sommige browsers/situaties kom je dan op de volgende pagina in het topic uit ipv op de plaats van de link.

Probleem B: Je leest een topic met meerdere pagina's, je sluit je browser, gaat terug naar het topic en komt dan uit bij de volgende pagina in dat topic.

Probleem B is een makkelijke, dat gedrag 'hoort' zo. Dat is iig hoe het systeem nu werkt. Als jij een topic opent wordt in de database opgeslagen wat de laatste post is die zichtbaar is geweest (de laatste post op die pagina dus). Als je vervolgens weer naar dat topic gaat dan gaat het databeest er vanuit dat je de pagina die je had hebt gelezen helemaal hebt gezien en krijg je dus de volgende pagina.

Dat gedrag aanpassen kan (alles kan :+) maar dan moeten we b.v. bij het sluiten van de pagina, na het bereiken van de onderkant van de pagina en om de zoveel seconde op moeten slaan wat de laatste post is geweest die daadwerkelijk helemaal in beeld was. Kan wel maar dat is redelijk wat gepuzzel. Ik weet niet hoeveel last men hiervan heeft?

Probleem A is lastiger. Als ik op pagina 3 op een link klik (profiel bijvoorbeeld) bij post 10 dan krijg ik gewoon post 10 weer te zien als ik op Back klik. Zowel in Chrome (39) als Firefox (32). Ik zal Firefox 33 eens installeren.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:03

FF op win7 pc. Ik had het A probleem niet, net is FF geüpdate naar 33.1.1 en zo te zien ook nu geen probleem A.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:58

Probleem A heb ik geen last van, ik kom direct terug bij het laatst gelezen bericht. Moet wel bekennen dat ik de link meestal direct in een nieuw tabblad open, automatisme.

Probleem B ook geen last van, wanneer ik de pagina opnieuw open gaat hij direct naar het laatst gelezen bericht, op iedere willekeurige plek.

Ik browse met chrome.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 18:39

Ja ik heb dus 'last' van probleem A, geen last van probleem B.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:42

Het gekke is; stel, ik ben een pagina aan het lezen (pagina 8 bijvoorbeeld) en ik ben halverwege. Ik klik daar op een link in een profiel van iemand. Als ik dan terugga, kom ik op pagina 9 halverwege de pagina terecht. Vaak heb ik dat niet door en lees dan nietsvermoedend verder, maar snap het gesprek ineens niet meer. Het duurt dan echt even voor ik door heb dat ik een pagina verder zit.

Hij zapt dus niet alleen naar de volgende pagina, maar onthoudt wel dat je halverwege was op die pagina, wat het erg verwarrend maakt.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:58

Da's wel heel bizar :?
Welke versie van Firefox gebruik je?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:02

Bij mij springt die gewoon naar het eerste bericht van de volgende pagina.
Ik gebruik Mozilla Firefox 33.1.1

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:17

Zal ik zo controleren als ik weer op de computer zit. Zit nu mobiel en heb het hier ook even getest. Ik had er hier toch geen last van. Ik bleef hier keurig op dezelfde pagina.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:20

Ik heb last van probleem A.
B vind ik geen probleem, juist wel handig.