Gezocht: journalistiek talent ter uitbreiding van de NR!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Gezocht: journalistiek talent ter uitbreiding van de NR!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 21:41

Ter uitbreiding van de nieuwsredactie zijn wij op zoek naar leden met een vlotte pen. Als lid van de nieuwsredactie werk je samen in een klein team van vrijwilligers. Er wordt van je verwacht dat je minimaal één uur per dag in het verzamelen, (her)schrijven, vertalen en plaatsen van artikelen kunt steken. Meer tijd mag natuurlijk altijd en zal in sommige situaties ook nodig zijn. We vragen je om per dag ongeveer twee artikelen te schrijven/plaatsen en om wanneer nodig in overleg te gaan met de andere redactieleden. Tijdens evenementen zoals het CHIO, Jumping Amsterdam of dit jaar zelfs de Wereldruiterspelen kun je als redactielid op pad om ter plaatse verslag te doen.

Wij zoeken naar leden die:

- 18 jaar of ouder zijn.
- communicatief vaardig zijn, makkelijk contacten leggen en goede artikelen kunnen schrijven.
- zelfstandig, maar ook in een team kunnen werken.
- niet bang zijn om nieuwe dingen uit te proberen.
- voldoende tijd hebben. Reken zeker een uur per dag, en het is in verband met overleg nodig om verschillende keren per dag op Bokt in te loggen.
- een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal hebben.
- naast het Nederlands ook nog minimaal één andere taal spreken/schrijven.
- bij voorkeur enige journalistieke ervaring hebben en een eigen netwerk binnen de paardenwereld waaruit ze nieuwtjes zouden kunnen oppikken.

Denk jij dat jij het toekomstige nieuwsredactielid bent dat wij zoeken en heb je zin om je voor de nieuwsredactie in te zetten? Dan horen wij heel graag van je! Je kunt solliciteren middels een e-mail naar redactie@bokt.nl. Vermeld daarin sowieso:

- wat informatie over jezelf, wie ben je, hoe oud ben je?
- een korte motivatie, waarom wil jij je inzetten voor de nieuwsredactie?
- hoeveel tijd je beschikbaar hebt en op welke momenten van de dag.
- welk gebied van de paardenwereld jouw interesse heeft.
- je accountnaam op bokt.

Wij willen iedereen die de moeite neemt om te reageren alvast heel hartelijk bedanken voor hun interesse. Solliciteren is mogelijk tot en met 23 augustus 2014. Hierna zullen wij een selectie maken en zullen wij enkele mensen vragen om één of meerdere opdrachten te maken.

Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van deze vacature, schroom dan niet om deze te stellen.
Laatst bijgewerkt door Flew op 02-08-14 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Sweetgirl1

Re: Gezocht: journalistiek talent ter uitbreiding van de NR!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:51

jammer dat ik geen andere taal goed beheers, zou me wel leuk lijken

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:21

Ga er eens over nadenken. Tijd zat en schrijf wel eens een stukje bij de dierenambulance voor in de krant. Talen ook geen probleem.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:25

Ik spreek verschillende talen en heb doe goede connecties in het wereldje , maar ik ben 16. Ik vind het zo jammer want ik vind het leuk en heb ook genoeg tijd.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:26

Hoort dit niet op de bokt markt? :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:56

Is een teammededeling :j

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:40

Klinkt heel interessant :)
Daar ga ik zeker over nadenken!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:44

Aardig wat eisen voor iets wat op vrijwillige basis ingevuld moet worden. :=

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:45

wat levert het op?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:47

Muisbal schreef:

Met dank aan het eisenpakket wat de gemiddelde bokker stelt aan de nieuwsberichten :)) ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:47

Muisbal schreef:

Nogal. Vacature is mij op het lijf geschreven maar niet aantrekkelijk door de eisen/geen vergoeding . Denk dat je de mensen die net zoals ik meer dan 40 uur per week werken al af kunt schrijven..

Succes met de zoektocht!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:59

Denk het ook, hier ook behoorlijk wat ervaring. Schrijf freelance voor bedrijven plus zit in een leuke paardenwereld....maar 10 uur per week erbij nemen met deze eisen en dat gratis en voor niets en dan ook nog eens super kwaliteit verwachten....Ben bang dat dit niet gaat lukken.

Toch succes met de zoektocht :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:41

Caira schreef:
wat levert het op?

Een gezellig team, vrijheid in het schrijven. Je mag dus ook zelf met ideeën, interviews en diverse voorstellen voor rubrieken komen. Je kan contact leggen met mensen binnen de paardenwereld en je kan met een perskaart gratis naar diverse sportevenementen namens Bokt :) Je moet er alleen wel een verslag over schrijven :D

Voorts hebben jullie het over zoveel eisen. De meeste dingen zijn richtlijnen en de meesten zijn al enkele rondes hiervoor gevraagd. Er worden wel een aantal pré's genoemd. Uit ervaring blijkt dat mensen met een journalistieke achtergrond sneller dingen oppikken, maar als je deze niet hebt en je vindt schrijven 'gewoon leuk' dan kun je ook gewoon reageren :j

De minimale uur per dag is in principe ook in overleg. Maar ook hier uit ervaring blijkt dat het wel handig is als je (bijna) elke dag online kan komen. Nieuws gaat heel snel en soms moet er snel gehandeld worden. Even via de telefoon bijlezen/kort reageren is handig. Stel dat je nooit op een maandag of een dinsdag kan, dan is ook dat geen probleem. Maar slechts één uur in de week of twee uur in de week dat werkt helaas gewoon niet. Het verzoek om minimaal 1 uur per dag voor Bokt vrij te maken is overigens voor elke functie binnen het Boktteam zo. Die 'eis' wordt dus ook vermeld bij de Bezwaarcommissie, Mod's en de Wiki :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:45

Het lijkt me leuk om te doen, maar sommige dingen val ik helaas niet onder. :)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:39

Muisbal schreef:

:j :j :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:41

Het klinkt leuk, maar ben bang dat het in de praktijk voor mijzelf toch niet haalbaar is.
Want connecties heb ik niet, en elke dag 1 uur wordt lastig met een afstudeerjaar :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 15:24

Connecties heb ik ook niet maar ga het denk ik wel proberen. Gewoon omdat ik schrijven wel leuk vind.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:16

Helaas heb ik hier zelf de tijd echt niet voor. Maar ik wil iedereen er wel op wijzen dat het ontzettend nuttig kan zijn voor je ontwikkeling om zo'n vrijwilligersfunctie te gaan vervullen. Je krijgt de kans om mee te liften op het succes van Bokt. Als je van aanpakken weet gaan er deuren voor je open. Dit is de kans om je netwerk flink uit te breiden en bovendien doe je een hoop ervaring op.