De afgelopen maand is er op technisch gebied weer het een en ander aan werk verzet zodat Bokt ook naar de toekomst weer kan uitbreiden. Verder zijn erwat wisselingen in het team geweest en heeft er een verandering plaatsgevonden m.b.t. Mensenwelzijn. En de Nieuwsredactie en de Bezwaarcommissie laten weer wat van zich horen!
Technisch Op technisch vlak is er vooral gewerkt aan de servers van Bokt.nl Eind april is een harddisk van de databaseserver vervangen, de opslagcapaciteit van de servers is tegelijkertijd ook uitgebreid. Afgelopen maand is een aanzet gemaakt om het beheer van de servers te vereenvoudigen ook als voorbereiding op toekomstige uitbreidingen.
Een van die uitbreidingen is een nieuwe databaseserver. Deze wordt op dit moment ingesteld en getest en komt als het goed is in juni online. De nieuwe server heeft meer capaciteit, is een heel stuk sneller en vervangt de huidige databaseserver (Gullfaxi) die inmiddels aardig op leeftijd is. Hierdoor komt Gullfaxi beschikbaar voor andere taken wat de betrouwbaarheid en de snelheid van Bokt moet verbeteren. De afgelopen maanden hebben we wat te vaak last gehad van een onbereikbare site.
In de afgelopen dagen heeft Gulltoppr wat geheugenproblemen ontwikkeld. Dit heeft gelukkig geen effect gehad op de site, het defecte geheugen is afgelopen maandag vervangen.
Inhoudelijk
MW (Mensenwelzijn) wordt MWS (Mensenwelzijn en sport) Naar aanleiding van dit topic [FZ] Ik mis een forum onderdeel; overige sporten over het missen van een sportgerelateerd forumonderdeel hebben we in overleg met het team en de gebruikers besloten om MW uit te breiden tot MWS. Op MWS kun je nu terecht voor alles wat te maken heeft met onze eigen gezondheid, sport en welzijn.
Wiki Deze keer geen nieuws over de Wiki.
Nieuws
De vorige keer bespraken we spelfouten in artikelen en hoe zeer we het waarderen als jullie contact met ons opnemen zodat we deze fouten zo snel mogelijk kunnen corrigeren. Dit keer willen we de optie 'Tip een redactielid' oftewel TER onder de loep nemen.
Zelf proberen wij zoveel mogelijk nieuws te vergaren, maar het komt regelmatig voor dat een bokker een nieuwsbericht eerder ziet dan wij dat doen. De 'TER-knop' kan dan worden gebruikt om het betreffende nieuwsbericht bij ons onder de aandacht te brengen, zodat wij het artikel ook kunnen plaatsen. Deze knop vind je altijd bovenaan de eerste post van een nieuwstopic. Wij merken dat veel bokkers de knop reeds gevonden hebben en er goed gebruik van maken, maar het komt ook nog vaak voor dat één van de redactieleden een PB met een nieuwstip ontvangt. Het is natuurlijk fantastisch dat jullie zo met ons meedenken en de moeite nemen om ons een tip te geven, maar het doorgeven van de tip via PB levert ook wat beperkingen op. Zo kan het voorkomen dat het betreffende redactielid net die dag erg druk is, waardoor het bericht niet gelezen wordt, of moet worden doorgespeeld naar een ander redactielid. Berichten die via TER binnenkomen, worden door alle redactieleden ontvangen, waardoor een artikel sneller geplaatst kan worden, door een redactielid dat op dat moment tijd heeft. Veel efficiënter dus! Wij willen jullie dan ook allemaal vragen om, waar mogelijk, je nieuwstips zoveel mogelijk via TER door te geven. Alvast bedankt!
BZC
Wie zijn nu de personen achter de oranje gebruikersnamen? Want behalve teamlid van Bokt zijn wij natuurlijk ook gewoon gebruikers van Bokt en mensen met een leven naast Bokt. Hier een inkijkje in het leven van twee van de oranje personen van de Bezwaarcommissie.
Amanda Mijn echte naam is ook Amanda, ik ben 32 jaar en woon op het prachtige eiland de Hoeksche Waard. Ik woon hier met 3 katten in een schattig dijkhuisje. In mijn dagelijks werk ben ik beleidsambtenaar onderwijs en welzijn bij een gemeente op hetzelfde eiland. Ik hou me vooral bezig met passend onderwijs, de Regionale Educatieve Agenda, leerlingenvervoer, subsidies en nog wat kleine zaken. Maar je leeft niet om te werken, je werkt om te leven, dus naast mijn werk ben ik ook nog actief in mijn vrije tijd. Muziek spelen, muziekles geven, scholenprojecten met muziekverenigingen, jeugdorkest dirigeren. En natuurlijk niet te vergeten: haflinger Jim. Kortom: een druk, veelzijdig en erg gezellig leven!
Susanh Ik ben 35 jaar en woon in het midden van het land, en heet ook echt Susan. Samen met mijn man heb ik een dochter van 4, een hond en een paard. Dit paard wordt door mijn man uitgebracht in de SGW, en ik mag altijd mee als groom maar ik wil dit jaar ook de eerste stappen zetten om zelf een oefencross te kunnen rijden. Zelfs als je al vanaf je 7e rijdt is dat niet makkelijk, mijn voorkeur gaat dan ook uit naar lekker ontspannen buiten rijden, en af en toe wat dressuur of een sprongetje mee pakken. Ik werk als woonbegeleidster in de verstandelijk gehandicaptenzorg. Daarnaast ben ik in het zomerseizoen vaak te vinden op de camping, waar het hele beestenspul mee mag om lekker door de bossen te struinen. Daar geniet ik het meeste van.
Team
Vertrek.... Leen is gestopt met modden BlueStar stopt voor onbepaalde tijd met modden Ann_moi is gestopt met modden.
Bedankt voor jullie inzet!
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Even een vraagje over die TER knop. Binnen hoeveel tijd zou zo'n tip verwerkt kunnen worden? Want ik geef regelmatig tips door van regionale sites (RTV Oost/ RTV Drenthe) en zie ze vervolgens niet, of pas een halve week later, verschijnen. Dan is het niet meer actueel natuurlijk... Vraag me dan ook af en toe af waarom ik de tips eigenlijk nog doorgeef...
Het systeem waarin de tips op dit moment terecht komen werkt niet helemaal optimaal. We zijn aan het kijken hoe we dat op korte termijn kunnen verbeteren. De tips worden in ieder geval zeer op prijs gesteld!
Ik heb ook een vraag over het TER-systeem: moeten buitenlandse artikelen vertaald worden of is een link voldoende zodat de nieuwsredactie het vertaalt?