Hypocriet en verbazingwekkend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:28

prima, bokt is een club van dierenvrienden en daarom onlosmakelijk verbonden met het welzijn van dieren. daarmee veeg ik de meerderheid van jouw beredeneringen gelijk van tafel. als jij bokt alleen als discussieforum ziet, denk ik dat je een erg beperkt beeld hebt.

wat betreft beleid: wat jij goed beleid vindt of wat jij conreet vindt moet je eerst maar definieeren voordat je er over oordeelt. je vindt het, maar je zegt niet waarom, waar je dat op baseert, of waaraan je dat toetst. je moet je ook afvragen of jouw mening wat dit betreft er toe doet.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:32

SuperPepeijn schreef:
prima, bokt is een club van dierenvrienden en daarom onlosmakelijk verbonden met het welzijn van dieren. daarmee veeg ik de meerderheid van jouw beredeneringen gelijk van tafel. als jij bokt alleen als discussieforum ziet, denk ik dat je een erg beperkt beeld hebt.

wat betreft beleid: wat jij goed beleid vindt of wat jij conreet vindt moet je eerst maar definieeren voordat je er over oordeelt. je vindt het, maar je zegt niet waarom, waar je dat op baseert, of waaraan je dat toetst. je moet je ook afvragen of jouw mening wat dit betreft er toe doet.


Waarom moet ik iets definieren?
Ik noemde dingen op die in mijn hoofd opkomen. Laat die nieuwe dierenorganisatie eerst maar eens alles definieren, dan kan je wellicht een toegevoegde waarde aantonen om bokt te gebruiken voor het winnen van zieltjes en heb je ook meteen veel eerder steun van het grote publiek? Wellicht zijn de beleidsmedewerkers dan meer te porren om actief steun te betuigen.

Ik zie bokt alleen als discussieforum ja. Daar waar andere het idd ook voor andere doeleinden gebruiken...Tuurlijk is heea verbonden aan het welzijn van dieren, maar dat wil nog niet zeggen dat de Bokt organisatie aan elk initiatief actief moet mee participeren. Steun moet geinitieerd worden vanuit de participanten, niet vanuit beleidsrichtlijnen of beleidsmedewerkers. (Hun taak is in de eerste instantie om vanaf de zijlijn toe te kijken). Dat valt dus mijn inziens buiten de scope van een forum. Het publiek maakt de fora, niet de fora het publiek. Dus hoe groter de animo, hoe logischer de 'bemoeienis' van de fora zelf, als het gaat om iets te promoten/steunen/ initieren. Maar dat is dus alleen mijn mening.

Maar welk gedeelte begreep je dan niet van wat ik opnoemde en behoeft dus volgens jou meer definiering en bestaandrecht? Laat het me weten, ik ben benieuwd.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:46

een beginnende organisatie (tegen geweld) hoeft zich wat beleid en uitvoering betreft zich niet te meten met een general motors oid. het doel is duidelijk: het onder de aandacht brengen.

ik kan geen kaas maken van je andere stukjes, ook niet wat je van me wilt weten, sorry.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:53

wennie"]
[quote="Botervlieg schreef:

Je tekent voor een doel en niet voor de middelen (slechts woorden, geen
messen o.i.d.) , zou ik denken......


Als ik zou tekenen voor een doel geef ik wel geld aan de Dierenbescherming, een organistatie die goed in elkaar steekt en die geen onaardige opmerkingen maakt als ik er voor kies om geen geld te storten.
Jullie actie krijgt door dat soort uitspraken een beetje een pennymeisjes imago, sorry. Ach gut

Verder ben ik erg benieuwd wat jullie willen dat de Minister gaat doen aan dit prbleem. Moet hij het alleen erkenen, of moet hij ook een actie ondernemen? En wat voor actie dan?
Volgens mij vallen de mensen die dit soort dingen doen in dezelfde "hokje" als pedofielen. en die laten zich niet snel afschrikken door een zwaardere straf. (denk ik....)
Maar goed, dat was mijn bescheiden mening Lachen, en volgens mij gaan we inmiddels een beetje offtopic Knipoog
[/quote]

Ben benieuwd waaraan jij de kwaliteit van de Dierenbescherming afmeet? Want ik heb alleen maar zeer slechte dingen 'gezien'. Dus een goede instelling zou ik de DB zeker niet willen noemen. Veel te veel eer.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 19:29

Citaat:
Als ik zou tekenen voor een doel geef ik wel geld aan de Dierenbescherming, een organistatie die goed in elkaar steekt en die geen onaardige opmerkingen maakt als ik er voor kies om geen geld te storten.


wij vroegen niet om geld, maar om een sticky voor onze werkgroep

Citaat:
Verder ben ik erg benieuwd wat jullie willen dat de Minister gaat doen aan dit prbleem. Moet hij het alleen erkenen, of moet hij ook een actie ondernemen? En wat voor actie dan?


Als je nieuwsgierig bent, dan kanje ook eens op het forum komen kijken.

Citaat:
Volgens mij vallen de mensen die dit soort dingen doen in dezelfde "hokje" als pedofielen. en die laten zich niet snel afschrikken door een zwaardere straf. (denk ik....)


Dus moeten we maar niets doen dan?

Nog even op een rij

we willen dus dat de minister meer aandacht schenkt aan dit soort zaken. Met hieraan gekoppeld natuurlijk of er niet een regeling kan komen dat organisaties/politie en andere instanties beter samenwerken.

Dat is het doel.

Tevens het informeren van mensen voor dit onderwerp.

Het is dus niet zo dat we hier een beetje bezig zijn met een paardemeppertje vangen.
Dat is de taak van de politie. Maar dan moet deze ook over de nodige info beschikken, en het blijkt dat dit lange niet het geval is.
Het ene bureau weet niet eens wat het andere doet of over welke info men beschikt.
Helaas.......

En dan de dierenbescherming, ja dat is helemaal een verhaal apart. Daar krijg je helemaal geen hoogte van. Na verscheidene telefoontjes kwamen we er dus achter dat ook deze organisatie een log apparaat aan het worden is. Jammer maar het is zo.

Helaas uit de vele mailtjes en PB's die we van slachtoffers ontvangen blijkt dit. Ja er zijn zelfs mensen die zo teleurgesteld zijn hierin en de politie dat ze zelfs besloten hebben geen aangifte meer te doen. Absurd maar waar!!!!

En laten we eerlijk zijn we worden nou ook niet echt overspoeld door de dierenbescherming over dit onderwerp.


Tja en inderdaad zijn we een beginnende werkgroep. En staandus in de kinderschoenen. Maar mogen ogen op de steun en hulp van Henk ter Napel die ons bijstaat hierin. (www.zinloosgeweldtegendieren.nl en www.lieflafenleed.nl)

En dit alles begon om een sticky eerst via de TenM knop en via PB's toen maar eens via deze topic.
Grappig vindt ik het, dat mensen wel reageren als je het boktteam aanvalt en niet op de topic's die over dit onderwerp gaan.

en verder uitspraken die hier gedaan worden van niet STP leden maken ons niet pennyachtig.

En momenteel is ons verzoek ingewilligd dus zitten we hier allemaal een beetje off-topic.
En voor de users die mij een PB sturde met dit lukt je nooit.

Discussies kunnen helpen, geef nooit de moed op en praat met elkaar. Zie hier het resultaat.

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:42

De vraag om een sticky via de TeM knop heb ik nooit gezien Verward.

Overigens sluit ik me bij de rest van je analyse helemaal aan Haha!.

Succes met de werkgroep en met het oprichten van een stichting OK dan!.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 19:45

ja bedankt

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 19:45

enne jongens zie je dat het lukt!!!! OK dan!

GEEF NOOIT ZOMAAR DE MOED OP

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:04

Fijn dat het gelukt is, mogen de werkgroepleden nu zo'n geinige smiley bij hun naam ?


(ja hoor es evene, als je een vinger geeft wil ik de hele hand) Schijnheilig

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 01:31

sorry Prima, maar van een ploeg meiden, waarvan de meesten dit hun eerste voetstapjes in een new born actiegroep zijn kun je een hoop enthousiasme verwachten en weinig professionaliteit.

En Bokt King Bart moest persoonlijk overtuigd worden....? Verward

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 01:37

Kan men tegenwoordig aan de uitstraling van een forum of aan topics ook al zien hoe profesioneel iemand bezig is? Poeh das knap.
Maar deze onprofesionele mensjes zetten anders toch wel heel profesionele stappen hoor.Dus ga eerst eens iets na voordat je iets zegt!!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 08:50

SuperPepeijn schreef:
ik kan geen kaas maken van je andere stukjes, ook niet wat je van me wilt weten, sorry.


Nou sorry, ga ik eens wat duidelijker in op iets en waarom ik iets meen, en opeens begrijpen jullie het niet meer wat ik opschrijf. (jullie, omdat ook aan de andere reacties daarna te zien is dat het niet begrepen wordt). Of staat het er allemaal dom omschreven?

Ik denk dat ik maar voortaam weer ga vervallen in mijn ouder gewoonte. Niet zoveel uitleggen, want mensen lezen toch niet.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:17

prima, een mening geven is goed, maar je moet hem onderbouwen en kunnen verdedigen met FEITEN. niet een mening geven en die vervolgens onderbouwen met meer meningen. daar kan ik niks mee.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:21

Prima"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
ik kan geen kaas maken van je andere stukjes, ook niet wat je van me wilt weten, sorry.


Nou sorry, ga ik eens wat duidelijker in op iets en waarom ik iets meen, en opeens begrijpen jullie het niet meer wat ik opschrijf. (jullie, omdat ook aan de andere reacties daarna te zien is dat het niet begrepen wordt). Of staat het er allemaal dom omschreven?

Ik denk dat ik maar voortaam weer ga vervallen in mijn ouder gewoonte. Niet zoveel uitleggen, want mensen lezen toch niet.
[/quote]

Ach, arme ziel toch Ach gut . Faas begrijpt jou wel hoor Knipoog.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:22

SP, een mening is een mening en hoeft iemand niet altijd te onderbouwen omdat jij dat zo graag wil. Prima heeft een mening, geeft die en die heb je maar te respecteren. Het is tenslotte zijn mening.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:24

nee fasel, ik hoef dat niet te respecteren. de mening van adolf hitler kon ook ik niet respecteren. ben ik dan zo fout?

als je iemand wilt overtuigen van jouw mening moet je komen met feiten.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:43

Dat vind ik een knap arrogante gedachte. Wie ben jij om de mening van een ander uitgelegd te willen hebben. Sorry maar zo werkt het niet. Mensen zijn het ook wel eens niet met mijn mening eens. Jammer dan. Maar ik ga echt geen tekst en uitleg geven omdat een ander dat graag wil. Ik zit er tenslotte niet mee hoor als een ander mijn mening niet wil respecteren. Je hoeft het tenslotte niet eens te zijn met iemand. Dat is jouw eigen keuze. En die moet een ander dan weer respecteren Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:56

ik wil iemands mening uitgelegd horen met argumenten gebaseerd op feiten als hij mij daarvan wilt overtuigen. ik zie niet in wat dat met arrogantie te maken heeft, wel met logica.

bedoel je niet dat ik moet respecteren (wat het ook moge zijn?) dat iemand een eigen mening heeft? dat is iets totaal anders dan wat jij zegt. de mening op zich hoef ik zeker niet te respecteren.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:24

Dus, de tekst die ik schreef, had ik moeten onderbouwen? En je begreep hem niet eens? En dan moet ik hem nog gaan onderbouwen? Ik heb je redenen gegeven waarom ik vind dat dat (een sticky cq meer aandacht op Bokt.nl) niet perse hoeft. Mijn mening héb ik dus juist in die tekst onderbouwd. Neem dan ook op zijn minst de moeite om hem goed door te lezen ipv gelijk zeggen dat je er met je IQ niet bij kan. Ik zal de eerste zijn om mijn 'ongelijk' toe te geven/cq mijn mening bij te stellen. Ik weet dat jou argument leuk klink, maar helaas hij gaat in deze dus ook niet op. Dan zou ik graag van jou in de toekomst jou onderbouwde meningen wel eens weten en waarom Bokt bv meer is dan een discussie forum. Ik heb die van mij uitgelegd. Dus ik moet Fasel gelijk geven in deze.

Geef dus eens jou duidelijke reden op waarom bokt, als forum zijnde, binnen de doelstellingen van haar en van de definitie van een forum, wél medewerking moet verlenen. Dus op legitieme gronden, niet omdat het doel van die organisatie zo goed is (dat staat buiten kijf). Kijk dan kom je tot de kern van waarop ik mijn punten beargumenteer.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:27

De mening of zich hoef je zeker niet te respecteren want het kan wel een totaal andere mening zijn dan jij. Net wat je zegt bedoel ik.

Ik denk dat je je moet afvragen of iemand het wel interesseert of je wel of niet overtuigd bent. Mij zou het persoonlijk een biet zijn of iemand al dan niet overtuigd is.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:24

kan iemand dit hier afsplitsen naar een SC?? Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 19:35

wennie"]
[quote="Botervlieg schreef:

Je tekent voor een doel en niet voor de middelen (slechts woorden, geen
messen o.i.d.) , zou ik denken......


Als ik zou tekenen voor een doel geef ik wel geld aan de Dierenbescherming, een organistatie die goed in elkaar steekt en die geen onaardige opmerkingen maakt als ik er voor kies om geen geld te storten.
Jullie actie krijgt door dat soort uitspraken een beetje een pennymeisjes imago, sorry. Ach gut

Verder ben ik erg benieuwd wat jullie willen dat de Minister gaat doen aan dit prbleem. Moet hij het alleen erkenen, of moet hij ook een actie ondernemen? En wat voor actie dan?
Volgens mij vallen de mensen die dit soort dingen doen in dezelfde "hokje" als pedofielen. en die laten zich niet snel afschrikken door een zwaardere straf. (denk ik....)
Maar goed, dat was mijn bescheiden mening Lachen, en volgens mij gaan we inmiddels een beetje offtopic Knipoog
[/quote]

de dierenbescherming, een organisatie die goed in elkaar steekt Verward
sinds wanneer dan?
die maakt misschien geen onaardige uitspraken, maar verder...
dan steun ik liever een groep die misschien onaardige uitspraken doet maar wel iets wil betekenen en er ook voor gaat

ben het er wel mee eens dat de uitspraken anders kunnen,, en sommige dingen anders gebracht worden, maar alle begin is moeilijk
als je met uitspraken moeite hebt meld het eens bij de betreffende groep
dan kunnen ze die dingen meenemen in het leer proces zodat de groep er proffesioneler van word
maar door een uitspraak een actie met een goed doel niet meer te steunen daar doe ik niet aan mee,
het gaat mij om het doel en de manier waarop niet om een uitspraak
zolang de actie op een geweldloze maier gebeurt

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 19:38

Ik bergijp niet waarom jullie zo afhankelijk van bokt zijn Scheve mond Er zijn dierenforums zat die wel medewerking willen geven zonder een discussie van ondertussen 5 pagina's. Alle tijd die in dit topic zit hadden jullie beter aan iets nutigs kunnen besteden.
Waarom niet iets van e mail adressen verzamelen en een promotie mail naar mensen sturen....
En zo nog 1000 dingen die meer nut hebben als discuseren over een stiky ja of nee.....

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:56

wennie schreef:
Waarom zou ik een actie steunen die op deze manier mensen tot actie wil dwingen? Zegt volgens mij genoeg over de manier waarop de actie in elkaar steekt, namelijk niet goed.
En een lijst op mijn stal leggen; ik denk er niet over. Mijn stalgenootjes zouden dan door een handtekening laten zien dat ze het ergens mee eens zijn tewijl ze niet op de hoogte zijn van uitspraken van de organisatie van de actie.
Mijn advies: Begin op nieuw en pak dit professioneel aan, want jullie doel is echt wel goed.


idd
ik heb zogenaamd dingen op STP gezegd, wat geheim moest blijven, en nu hebben ze ineens een forum dat anderen wel kunnen zien, echt heel vaag, en er staat ook een topic over de stille tocht..
Ik heb alleen dingen gezegd die hier al bekend waren en op vergaderingen was ik niet geweest ivm mijn werk.

het doel is idd goed,maar ben het er mee eens dat het anders aangepakt moet worden

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 09:53

Naomi je hebt een ban gekregen op ons forum omdat je een actie begon in iemands gastenboek, waar wij niets van afwisten. En deze was niet al te vriendelijk. Tevens hebben je schoolvriendinnen (uitspraak van jezelf aan ons wie dat gedaan hadden ) zich uitermate schandalig gedragen.

Dus je had geen geheime dingen gezegd op STP Nee je begon een one man actie waar je de naam STP in gebruikte
Toen ik je vroeg wat je hier mee te maken had was het eerst van helemaal niets
in een tweede PB misschien vriendinnen van school
en in de derde had je zelf wel een berichtje geplaatst maar die was niet zo erg.
Dus liegen op de koop toe

Met dat soort acties willen wij niet in verband gebracht worden en al helemaal niet met mensen die liegen.

En ook dit keer is het forum deels verborgen en deels openbaar, maar dat kan jij niet weten niet waar want dit kun je niet zien.

En dan nog even over andere sites benaderen, dat gebeurt ook en er zijn er verschillende waar we een bericht plaatsten en gelijk een sticky kregen.

Mailadressen??? hoeveel wilde je er hebben? Je wilt niet weten hoeveel we versturen
En ook terug krijgen. De bedoeling van deze topic was een sticky en mijn ongenoegen in hoe de zaken hier op bokt af en toe lopen en gaan.

Eigenlijk heb ik dit al eerder door middel van PB's duidelijk gemaakt. Maar het helpt niet veel vaak. Toevallig ging het dan dit keer om deze actie, maar in het verleden heb ik ook al stevig heen en weer gepb't met bart en gemailt.
En ik moet zeggen nooit met een ruzie tot einde maar gewoon een stevige gezonde discussie.
Dit keer kwam na 3 weken contact zoeken nog niets op gang op de vragen en verzoekjes die wij hadden. Dus een topic met onze grieven tot gevolg.
Ook hier zijn wij met het boktteam allang weer over uitgesproken en tot een tevreden eind gebracht. Dus eigenlijk heeft het weer zijn nut bewezen dat discusieren helpt.

Soms wat krachtiger als anders maar je ziet er is resultaat. Verder als er mensen die geen lid zijn hier toch hun mening geven en andere eigenlijk napraten over bepaalde zaken die ze dus niet eens kunnen weten moeten ze dat voor zichzelf weten.

Alleen voor medewerkers zijn er zaken als een draaiboek agendas actiepunten functies etc beschikbaar.
Ik denk namelijk dat je ook niet alle in en outs bij de dierenbescherming kan vinden. Wel de eindresultaten. En die kan je bij ons ook vinden.