Hypocriet en verbazingwekkend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:09

Ik ben het helemaal met Fitzroy eens.
Nu ik dit topic heb gelezen weet ik zeker dat ik mijn handtekening daar niet ga plaatsen.
Dit lijkt me niet de juiste manier om mensen te overtuigen van je gelijk.

17 mensen vinden dit leuk


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:30

Natuurlijk is het goed dat je op komt voor dierenleed. Dat zal niemand je verwijten. Dieren zijn er niet voor mensen om hun agressie op los te laten.
Geweld is vaak zinloos. Dat maakt dan niet uit of dat nu bij mensen, dieren of weet ik veel waar nog meer bij is.

Maar wil je op een effectieve manier er iets aan doen, moet je er goed over na denken hoe je iets doet. Natuurlijk is het belangrijk om zo veel mogelijk mensen te verzamelen waarmee je samen kunt strijden voor het goede doel wat je voor ogen hebt.

Alleen de manier waarop moet je wel in de gaten houden.
Nu worden medebokkers voor medeplichtig aan dierenleed uit gemaakt omdat zij geen handtekening zetten of geen medewerking verlenen.
Op deze manier jaag je een heleboel mensen tegen je in het harnas. Dat is toch jammer, want jullie kunnen niet voor hen uitmaken wat zij moeten
doen en hoe ze het moeten doen.

Iedereen doet het op de manier zoals die bij hem/haar het beste past.
Het zou dus fijn zijn, als er in de fanatieke strijd niet vergeten wordt, dat mensen het ook op een andere manier mogen willen doen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:32

sorry dat ik mij verbaas dat jullie je laten beïnvloeden en misschien zelfs kwetsen door dit soort zinnen.

Ik vraag me af of jullie überhaupt een handtekening hadden gezet, want 1 op de 10 kans dat jullie de lijst daadwerkelijk onder ogen hadden gekregen tenzij je hem zelf zou uitprinten en op je stal ermee zou leuren. Want we missen echt niet de 1 á 2 handtekeningen van jullie maar wel van je stalgenoten.

Dus al wil je hem zelf niet meer tekenen, wil je hem dan wel op je stal neerleggen en je niet laten beïnvloeden door uitspraken maar actie meevoeren voor al die mishandelde paarden?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:43

Waarom zou ik een actie steunen die op deze manier mensen tot actie wil dwingen? Zegt volgens mij genoeg over de manier waarop de actie in elkaar steekt, namelijk niet goed.
En een lijst op mijn stal leggen; ik denk er niet over. Mijn stalgenootjes zouden dan door een handtekening laten zien dat ze het ergens mee eens zijn tewijl ze niet op de hoogte zijn van uitspraken van de organisatie van de actie.
Mijn advies: Begin op nieuw en pak dit professioneel aan, want jullie doel is echt wel goed.

17 mensen vinden dit leuk

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:49

Apple"]
De moddies zijn nu aan het kijken of we er toch een sticky van kunnen maken, enig overleg is daarvoor nodig. Het is dan wel erg lastig als er al allerlei voorbarige negatieve conclusies staan in dit topic:

Zoals:
- Maar ik begrijp dat bokt.nl zich bij die "illusie van veiligheid en/of onkwetsbaarheid" neerlegt?
- Mijn advies is dat men af en toe even de kop uit het zand haalt om adem te halen.
[/quote]

Word je hier dan blij van, Apple?

[quote="BartVB"]
Overigens ben ik vrij sceptisch over de hele zaak aangezien ik op Bokt.nl al meerdere stichtingen in wording heb gezien die allemaal heel erg goed bedoeld zijn maar uiteindelijk vastlopen.
[/quote]

In the heat of the argument wordt nou eenmaal het e.e.a. geroepen, toch?

Wie echt gespierde taal wil horen/lezen, kan ik enige aandacht voor bijv.
Theo van Gogh aanbevelen (dan l*l je hier niet meer, zogezegd. Haha! ).
Of jongens als Freek en Youp?

Overigens ben ik blij dat ik even een tegenargument heb nagezocht, want
nu vond ik iets wat ik eerder over het hoofd zag en waar organisator c.s.
best blij mee kunnen zijn!!

[quote="BartVB schreef:
Ik heb er geen problemen mee als je
mensen via Bokt op de hoogte houdt van de vorderingen van STP, heb er
ook totaal geen problemen mee als er URLs genoemd worden naar
sites/boards.



Dus: evt. een sticky en toestemming om STP middels onderschriften
onder de aandacht te brengen: mooier kan niet toch?

OK dan!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:51

wennie schreef:
Waarom zou ik een actie steunen die op deze manier mensen tot actie wil dwingen? Zegt volgens mij genoeg over de manier waarop de actie in elkaar steekt, namelijk niet goed.
En een lijst op mijn stal leggen; ik denk er niet over. Mijn stalgenootjes zouden dan door een handtekening laten zien dat ze het ergens mee eens zijn tewijl ze niet op de hoogte zijn van uitspraken van de organisatie van de actie.
Mijn advies: Begin op nieuw en pak dit professioneel aan, want jullie doel is echt wel goed.



Je tekent voor een doel en niet voor de middelen (slechts woorden, geen
messen o.i.d.) , zou ik denken......

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Fitzroy

Berichten: 25093
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:02

BV, zo'n agressieve opstelling tegenover andere bokkers pleit gewoon niet voor zo'n actie.
Dat is hetzelfde als dat de Nederlandse Hartstichting ons opeens ging bellen of wij onze donatie niet willen verhogen. Dan ben je dus bij mij aan het verkeerde adres en hoe goed het doel dan ook mag zijn, ze krijgen dus nu geen cent meer.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:04

Apple schreef:
Dat is wat ze in slachtofferhulptermen ook wel 'de illusie van veiligheid' noemen. Ook wel de 'illusie van onkwetsbaarheid'.

Je denkt er niet serieus over na dat iets dergelijks jouw paard kan overkomen (ach, het is toch ver weg/zijn alleen weilandpaarden/mijn paard is geen allemansvriend). Daardoor leeft een dergelijk onderwerp nauwelijks.
Dit onderwerp is niet het enige onderwerp dat daar last van heeft hoor: kijk maar eens naar de moeite die bv Greenpeace moet doen om vrijwilligers te vinden.

Beste Apple, dit was jouw verklaring dat het onderwerp te weinig aandacht kreeg. DIt is dus exact wat er gebeurt, je hebt volkomen gelijk. Maar als je dat dan constateert, ga je je daar dan ook bij neerleggen als bokt zijnde? De club van Organisator in ieder geval niet en ik denk dat er diverse initiatieven op te noemen zijn waarbij de mensen die wel iets doen belangrijker zijn dan de mensen die niks doen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:34

Fitzroy schreef:
BV, zo'n agressieve opstelling tegenover andere bokkers pleit gewoon niet voor zo'n actie.
Dat is hetzelfde als dat de Nederlandse Hartstichting ons opeens ging bellen of wij onze donatie niet willen verhogen. Dan ben je dus bij mij aan het verkeerde adres en hoe goed het doel dan ook mag zijn, ze krijgen dus nu geen cent meer.



Ach, Fitzroy, als je mijn posts goed leest, dan zou je kunnen zien
dat ik in mijn leesbrilletje veelal zowel een roze als een zwart glas heb
zitten.... Knipoog

Ik hoop dat de voormalige donatie aan de hartstichting nu naar een ander
goed doel gaat.
Hoeft niet STP te zijn, hoor.
De sympathieke actie van Saar bij de plussies kan ook nog wel wat extra
gebruiken.

OK dan!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:52

Ik zie niet in waarom Bokt zich hiervoor moet lenen. Omdat een paard een dier is? En dit een dierenforum is? Ik denk dat mishandeling vooralsnog meer gebeurd bij andere dieren dan bij paarden. Waarom het onderscheid maken tussen paarden en andere dieren. En maak die website dan voor elke dier wat mishandeld wordt, niet alleen voor paarden.

Mij is trouwens nog ontgaan wat de bedoeling is van een handtekening actie?

Trouwens, uiteraard vind ik het een heel goed begin, maar wellicht moet het allemaal nog wat meer vorm aannemen, dan komt de aandacht op Bokt vanzelf.
Laatst bijgewerkt door Prima op 07-12-03 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:01

ff inhaken over de flyer.
De eigenaar van wie die pony was, is die op de hoogte dat hun pony daarvoor gebruikt word?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:28

Prima schreef:
Ik zie niet in waarom Bokt zich hiervoor moet lenen. Omdat een paard een dier is? En dit een dierenforum is? Ik denk dat mishandeling vooralsnog meer gebeurd bij andere dieren dan bij paarden. Waarom het onderscheid maken tussen paarden en andere dieren. En maak die website dan voor elke dier wat mishandeld wordt, niet alleen voor paarden.


Volgens de kop + verdere info. op de flyer op voorgaande pagina gaat
het om dierenleed in het algemeen. Dat er een foto van een pony op
staat doet daar toch niets aan af?

Citaat:
Mij is trouwens nog ontgaan wat de bedoeling is van een handtekening actie?


Om de aandacht van de politiek (in de persoon van de minister) op
dit almaar erger wordende fenomeen te vestigen.

Citaat:
Trouwens, uiteraard vind ik het een heel goed begin, maar wellicht moet het allemaal nog wat meer vorm aannemen, dan komt de aandacht op Bokt vanzelf.


'Alle begin is moeilijk'. Knipoog

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:29

Prima schreef:
Ik zie niet in waarom Bokt zich hiervoor moet lenen. Omdat een paard een dier is? En dit een dierenforum is?
hm ik zie toch liever een sticky zoals dit dan een sticky met allerlei regeltjes, of sleutelhangers die verkocht worden door die of degene.

ik kan me meer redenen bedenken waarom bokt zich hier wel voor zou moeten lenen, dan niet. en als jij vindt van niet, kom dan eens met wat redenen, dan kom ik wel met de mijne.

Amor Vincit Omnia

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:11

Met m'n 'ik ben sceptisch' opmerking wilde ik vooral aangeven dat ik niet overtuigd ben/was van het STP verhaal. Maw; overtuig me Haha!

Als jullie laten zien/merken dat jullie realistische doelen hebben en daar ook goed voor bezig zijn dan wil ik met liefde en plezier medewerking verlenen in wat voor een vorm dan ook (forum, banner, sticky, email nieuwsbrief, etc). Ik snap dat het nogal banketstaaf overkomt als ik zeg dat ik tot nu toe nog niet overtuigd ben. Ik zie vooral een hoop getrap en men probeert de users een soort van schuldgevoel aan te praten. Verder een handtekeningen actie maar wat daar nou precies het doel van is is me ook nog niet duidelijk. 'Aandacht bij de minister' is IMO niet voldoende. Grote kans dat die minister dan iets denkt a la 'tja, daar is de dierenbescherming voor'. Las vandaag trouwens in de krant nog een stuk over een politicus (ben de naam ff kwijt) die wil dat er eens goed gekeken wordt naar de lijst met dieren organisaties die steun krijgen van de overheid, vooral om te kijken of daar ook activisten tussen zitten. Is dezelfde man die heeft opgeroepen tot een (tijdelijke) boycot van de dierenbescherming ivm vermeende banden met activisten in de jaren 80.

Anyway. Als er een concreet plan zou zijn om b.v. de dierenbescherming te ondersteunen of om informatie te verzamelen mbt mishandeling dan staat de STP er IMO al een stuk beter voor. Het doel dat ik tot nu toe gezien heb (aandacht krijgen bij de minister) levert IMO te weinig op, is IMO niet concreet genoeg.

Maar goed. Zorg er om te beginnen eens voor dat duidelijk wordt wat de STP nou is, wat de doelen zijn en hoe die doelen bereikt gaan worden. En IMO gaat alleen 'kijk maar op ons forum' zeggen niet werken Lachen

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:15

Botervlieg schreef:

Je tekent voor een doel en niet voor de middelen (slechts woorden, geen
messen o.i.d.) , zou ik denken......


Als ik zou tekenen voor een doel geef ik wel geld aan de Dierenbescherming, een organistatie die goed in elkaar steekt en die geen onaardige opmerkingen maakt als ik er voor kies om geen geld te storten.
Jullie actie krijgt door dat soort uitspraken een beetje een pennymeisjes imago, sorry. Ach gut

Verder ben ik erg benieuwd wat jullie willen dat de Minister gaat doen aan dit prbleem. Moet hij het alleen erkenen, of moet hij ook een actie ondernemen? En wat voor actie dan?
Volgens mij vallen de mensen die dit soort dingen doen in dezelfde "hokje" als pedofielen. en die laten zich niet snel afschrikken door een zwaardere straf. (denk ik....)
Maar goed, dat was mijn bescheiden mening Lachen, en volgens mij gaan we inmiddels een beetje offtopic Knipoog

17 mensen vinden dit leuk

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:16

BV en anderen: het topic waar het om ging is sinds vanochtend al een sticky Haha!.

(geeft ook gelijk aan hoevaak die sticky's dan gelezen worden Scheve mond).

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:16

Ik heb de lijsten uitgeprint en hang ze op bij in de praktijk en dierenwinkel, misschien helpt het, alleen snap ik niet zo goed waar al dit gedoe voor nodig is.

Als je mee wil doen dan doe je mee en anders niet, alleen ben ik benieuwd of die laatste paardeneigenaars ook zo stil zijn als hun paard slachtoffer is.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 15:26

STP staat voor:

koppelen van de versnipperde organisaties
de politiek en Nederlanders ervan te laten doordringen dat er meer samengewerkt moet worden door politie/werkgroepen/diernorganisaties en noem ze allemaal maar op.
Het koppelen van gegevens

Tevens zijn de eerst contacten tot stand gekomen.
Flair willen we helpen met de juridische kant van haar zaak.
Daar wij als STP als infobron en helpende hand zijn van Henk ter Napel. Hen dan ook net contact met hem gehad.

Dus met het doel om Flair wegwijs te maken in deze zaak die waarschijnlijk door de media breed uitgemeten gaat worden. De inlichtingen die ik net verstrekt heb aan de stichting zinloosgeweldtegendieren maakt dat deze nu met hun neus er boven op zit. En dit op de voet volgt en Flair ook als dat mogelijk is kan/wil helpen.

Dus een goede zaak lijkt mij

De handtekeningen gaan naar Den Haag, wij zijn er niet om de zaak even op te lossen want dat zal ook voor onze kleine organisatie moeilijk zijn.
Wij zijn er voor om mensen de weg te wijzen te informeren en te onderhandelen zodat kleine groepen zich aansluiten bij de grote

De dierenbescherming is ook met handen gebonden, en kan vaak niet al te veel doen. Dus ook dat is geen pluspunt. De politiek zal daar meer aan moeten gaan doen.
Verder is gebleken uit contacten van onze kant dat ook daar niet optimaal samengwerkt wordt. Dus ook een aandachtspunt op onze agenda gaat krijgen.

Dan activisten nee daar doen we niet aan mee, wij zijn geweldloos zowel voor mens en dier.
Mocht blijken dat er mensen in onze werkgroep zitten die met acties zoals bevrijden van dieren willen bezighouden of andere zotte acties dan is het of naar een andere groep gaan of dit meissie stapt er uit.

Helaas is het zo dat we het met praten niet altijd kunnen redden hier in Nederland, maar wel beter past in onze normen en waarden.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:35


-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:37

-Bokt is geen (dierenrechten)organisatie, maar een discussieforum over paarden.
-Bokt hoeft het sowieso niet te doen, als dat niet de wens is van de eigenaren. (past niet in de doelstellingen van Bokt?)
-Animo niet groot?
-Geen goeie organisatie/beleid, tot nu toe zijn het losse flodders die geschoten worden.
Dit zijn dingen waarvan de aandacht toch weer gaat verslappen.
-wat zijn de doelstellingen van die organisatie? (paardenmensen mobiliseren/actief mee te laten participeren?) maw: Hoe willen ze hun doel bereiken. Er is dus nog niets concreets.
-waarom persee paardenmensen bereiken. Ik neem aan dat het 1 ieder aangaat en niet alleen mensen die in bezit zijn van een paard.
-mensen die het echt willen, hoeven niet gepushed worden door bokt.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 15:38

ja en flair is zojuist na telefonisch contact met mij doorverwezen naar iemand die de weg weet in dit soort zaken
En haar wegwijs zal maken.

DAAR STAAT STP VOOR BIJVOORBEELD

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:43

Is het trouwens niet veel makkelijker om je aan te sluiten bij de dierenbescherming? Vanwaar het onderscheid?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 15:48

wij zijn een wergroep die dus juist probeert om groepen zich bij elkaar aan te laten sluiten/bestanden te koppelen/info uit te wisselen en dus meer samen te werken

Wij doen dus niet hetzelfde als de dierenbescherming.
Overigens is deze organisaties de enige die blijkbaar slecht tot samenwerking bereidt is en heeft men de instelling dat hun de enige mogen zijn in Nederland
Dit na contacten met hun achtergekomen

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:50

Bedoel je overigens niet FlairS ipv Flair?

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 15:54

yep

sorry


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers