[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 21:34

Een kort BBB deze maand, met deze temperaturen buiten zijn foutjes snel gemaakt, en hoe korter: hoe minder mogelijkheden tot fouten... Waterijsje iemand?

Beleid

Vakantieperiode
Om gelijk nog even op die warmte terug te komen: we merken in de vakantieperiode dat meer mensen in Nederland zich vervelen. En dan zijn er altijd mensen die denken dat het een goed plan is om een verveeltopic te openen op Bokt. "Help mijn paard heeft groentesoep gegeten" / "muh zusjuh heb me ponnie gejat" / "Mijn zwarte arabier is de beste!". Geen topics die serieuze reacties gaan opleveren, als de mods ze tegenkomen gaan ze dan ook op slot en kan de plaatser een sanctie verwachten.
Wat we tegelijkertijd zien, is dat in serieuze topics vervelende berichten worden geplaatst. We willen jullie vragen om als je twijfelt of een topic serieus is, contact op te nemen met de mods. En als je vindt dat een verhaal te twijfelachtig of kinderachtig is: je hoeft niet altijd te reageren. Voor een jonge topicstarter die haar verhaal wil delen zijn 'Penny & Popcorn'reacties echt geen pretje. Ook daar kunnen de moderators je op aanspreken.

Technisch

Nieuwe, mobielvriendelijke lay-out
Deze maand is er door gebruikers getest en door Bart en Shadow hard gewerkt aan een nieuwe versie van de forumlay-out die veel beter geschikt is voor kleine schermen zoals tablets en telefoons. De techniek is helemal omgegooid, op termijn kunnen we daar ook mee zorgen dat de site een wat modernere look krijgt. Veel gebruikers hebben in het topic op forumzaken meegetest en laten weten wat ze ervan vonden. Als je dat nog niet gedaan hebt, je mening is welkom: [FZ] [Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Hij komt er eindelijk aan: de Bokt upload
Een andere verbetering die al heel lang op onze verlanglijst stond, is een eigen upload. Zodat je makkelijk foto's in topics kunt plaatsen en ook vanaf je mobiel even snel wat op Bokt kan zetten. Deze maand zijn de eerste stappen gezet, er wordt druk gepland en ontworpen. Binnenkort zullen we een topic op forumzaken openen om aan jullie te vragen wat jullie het belangrijkst vinden aan een uploadfunctie.

Updates, updates, updates
Er is ook hard gewerkt aan het updaten van software van de markt en software van de servers. Als het goed is, merk je daar als gebruiker niets van. Maar afgelopen maand kwam het wel eens voor dat zo'n update het databeest de hik gaf waardoor de site eventjes minder goed te bereiken was.

Inhoudelijk

Horse Event
Er is hard gewerkt aan het programma voor de Bokt Lounge op Horse Event. Binnenkort zullen we hier meer bekend overmaken, en gaan we op zoek naar deelnemers voor een aantal leuke clinics! Houd de voorpagina dus in de gaten, of zet het tijdelijke Horse Event forum ( [HE] Horse Event ) in je favorieten!.

Uitgelicht
Naast het nieuws en nieuwe topics en advertenties, worden er op de voorpagina van Bokt ook dagelijks fototopics uitgelicht. In Uitgelicht komen niet alleen topics met professionele foto's, maar ook ontroerende, mooie, bijzondere, originele topics. Amanda zoek deze uit, maar ook jullie kunnen topics aandragen die een plekje in Uitgelicht verdienen.
Kom je een interessant topic tegen voor Uitgelicht? Dan kun je dit melden via de Tem-knop, dit is het rode uitroepteken naast een bericht. Onderaan het lijstje met redenen is daar deze maand speciaal voor uitgelicht een optie aan toegevoegd: " Uitgelicht - Nomineer de foto's in dit bericht voor Uitgelicht op de hoofdpagina"
Wees niet teleurgesteld als het topic niet in Uitgelicht verschijnt. Er is dagelijks een flink aanbod van fototopics en er worden zoveel leuke foto's geplaatst dat het niet altijd makkelijk is om te kiezen!

Team

Nieuw
Een fijn maand voor het modteam: Drie mods die door drukte tijdelijk gestopt waren, kwamen weer terug. Chocobroodje, Chevax en Ibbel: fijn dat jullie er weer zijn!

Het Boktbeheer Bulletin van juni is hier te vinden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:37

Bedankt voor de korte update. :D
En we zien jullie op HE!

(komen er weer een keer loungebanken of blijven die exit? :') )

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:46

Mooie update!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:51

Woei upload functie! *\o/*

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:10

Oh een uploadfunctie, yay!

De mobile site is trouwens heel gebruiksvriendelijk!

Chocobroodje, chevax en Ibbel goed dat jullie weer terug zijn! Modder ze :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:23

Fijne update!
Alleen een vraag aan het team, is het ook mogelijk dat je met een creatieve (paarden) topic in uitgelicht komt? Dus met een topic uit UK?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:09

Ja want er heeft een topic van UK ingestaan.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:26

Upload functie *\o/* *\o/* *\o/*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 01:16

Bellatrix schreef:
Ja want er heeft een topic van UK ingestaan.

Dank je :D

Ik zie trouwens net dat ik mijn zin verkeerd geformuleerd heb: Alleen een vraag aan het team
Ik bedoelde dus: Alleen, ik heb nog een vraag aan het team

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 12:35

Waarschijnlijk moet je die ook dit jaar missen Bellatrix, we vinden zelf meer ruimte in de lounge wel prettig dus denken niet dat er weer banken zijn Y;(

UK en FK worden ook bekeken voor uitgelicht, omdat het algemene fora zijn waar niet iedereen kan posten staan die er niet elke dag tussen, maar als er echt gave foto's op FK of tekeningen op UK verschijnen, worden die ook uitgelicht.
Het is wel zo, dat vooral op UK veel mensen 'work in progress' topics openen. Door de manier waarop de techniek werkt, zijn die wat minder geschikt om uit te lichten omdat je op de eerste pagina uitkomt en daar dan soms alleen nog maar een schets staat.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:52

Dus je hebt meer kans met een kant en klare tekening?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:34

bedankt voor de update :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:59

EIN-DE-LIJK een volwaardige upload functie, nu hoef ik dus niet meer via een (fikse!) omweg mijn foto's + art te plaatsen! The sooner the better!!! :D

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:26

Nayomie schreef:

Die vraag ga ik Amanda laten beantwoorden, op dit moment neem ik het op uitgelicht van haar over, maar daarna pakt zij hem weer. Wat ik je in ieder geval zou willen aanraden: focus niet te veel op uitgelicht. Er worden dagelijks echt zoveel meer mooie topics geopend dan uitgelicht kunnen worden, je kunt je topic beter zo openen als jij het leuk vindt, dan dat je puur naar uitgelicht kijkt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:16

Jaaa fijn!! een Upload Functie!! *\o/* :D

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:36

Een upload functie zou echt heeeel fijn zijn!
Hoe eerder hoe beter!
Goeie update :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:26

Eline schreef:
Nayomie schreef:

Die vraag ga ik Amanda laten beantwoorden, op dit moment neem ik het op uitgelicht van haar over, maar daarna pakt zij hem weer. Wat ik je in ieder geval zou willen aanraden: focus niet te veel op uitgelicht. Er worden dagelijks echt zoveel meer mooie topics geopend dan uitgelicht kunnen worden, je kunt je topic beter zo openen als jij het leuk vindt, dan dat je puur naar uitgelicht kijkt.

Klopt, maar even gewoon om centraal te houden. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:28

Eline schreef:
Nayomie schreef:

:wave:
Kant en klaar is niet een vereiste, er heeft al eens eerder een WIP bij uitgelicht gestaan. Dat kan dus zeker wel. Maar alleen een schets is wel wat weinig. Er zal dan wel gekozen worden voor een afbeelding waar al meer op te zien is dan alleen een schets of omtrek.
Uiteraard geldt voor kunstwerken dezelfde criteria als voor de rest van de fora (zie ook: Amanda @ [FZ] Nieuw: TeM-functie voor Uitgelicht). En ook: je kan temmen, maar wees niet teleurgesteld als je er niet bij staat.

Daarom sluit ik me bij Eline aan: foto's, kunstwerken of andere afbeeldingen plaats je allereerst voor jezelf. Omdat je trots bent op je paard/kunstwerk/foto/stal/wat dan ook en dat graag wil laten zien aan de rest van bokt. Uitgelicht is gewoon een leuke extra op de voorpagina, een visitekaartje van bokt, maar om nou speciaal daarvoor topics te openen... Daarvoor is de kans te klein dat het geplaatst wordt, door het grote aanbod van leuke en interessante topics.