Er is al veel gezegd geweest over het kopje Uitgelicht en ik dacht dat ik alles goed begrepen had. Visitekaartje van bokt, enkel speciale topics en niet ieder topic kan erop, dus wees niet teleurgesteld als jou topic het niet haalt.
Goed, geen probleem. Ik heb al een drietal keer getemd op een fototopic om het te "nomineren", maar nooit haalden ze Uitgelicht. Ok, dat kan, jammer, maar we gaan er niet om mokken. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik het bij het laatste topic wel erg jammer vond. Het topic over de twee heel oude IJslanders die al heel lang vriendinnen zijn en na de zomer ingeslapen zullen worden. Ik vond het een heel speciaal verhaal, maar het werd niet gekozen en so be it.
Maar als ik dan vandaag weer Uitgelicht bekijk en er staat de zoveelste zonsondergangfoto met een Haflinger tussen, dan wringt het toch een beetje. Iedereen is natuurlijk trots op zijn paardje en blij met mooie foto's, dus ik wil niemand persoonlijk afkraken. Maar in het algemeen komen dat soort foto's zo dikwijls voorbij, dat ik denk 'moet Uitgelicht niet wat kritischer samengesteld worden?'. Trek een jurk aan of wacht op zonsondergang en je hebt gegarandeerd een plek in Uitgelicht.
Ach, het is niet dat ik me er dood aan erger, ik wil gewoon even een balletje opgooien om te horen of ik de enige ben die dit opvalt en wat de meningen van anderen hierover is. Topic hoeft dus niet negatief te worden. Ik wil trouwens positief eindigen met te zeggen dat er soms heus wel zeer speciale en interessante topics tussen staan. Zoals dat barrelrace-topic, zo mooi en waarschijnlijk had ik er anders niet op geklikt.