Leeftijd achter naam bokker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:53

Rainie schreef:
Ik vind de leeftijd naast de naam een beetje onzin. Dan krijg je dat mensen eerst de boktnaam gaan lezen, en dan de leeftijd, en dan het berichtje nog eens met een vooroordeel zo van (bijvoorbeeld) "Och die is pas 15, wat weet die nou".
Als je de leeftijd wilt weten kun je ook even in het profiel kijken, kleine moeite. Het gaat toch om de inhoud van de berichten, en niet om de leeftijd van de persoon die dat bericht schrijft. En nogmaals, in de weinige gevallen waarbij dat wel van belang kan zijn, bestaat nog altijd het knopje "profiel"

Ben het helemaal met je eens!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:38

DeesDeBest schreef:
en dat is er precies wat er gaat gebeuren als er een leeftijd naast je naam komt te staan. Je wordt bevooroordeeld op je leeftijd!
In een eerdere reactie heb ik al gezegd dat ik vind dat je irl ook meteen aan iemand ziet hoe oud hij of zij is. Dan kun je daar rekening mee houden. Hoe vaak heb ik hier nu al gezien dat iemand verschrikkelijk wordt "afgebrand", zonder dat iemand de moeite neemt om even in het profiel naar de leeftijd te kijken. Dan kan het dus gebeuren dat een elf-jarige heel enthousiast vertelt dat ze een pony wil of krijgt, en dan valt iedereen over haar heen met van allerlei rotopmerkingen. Dan denk ik wel eens: jeetje, het kind is 11, wat wíl je nou!
(moet wel eerlijk toegeven dat ik van sommige 11-jarige reacties wél kromme tenen krijg... maar dat zijn uitzonderingen)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:47

Ja maar als diezelfde 11 jarige iets serieus vraagt over bijv. het aanleren van de hulpen voor de Z. Dan zal daar toch minder(serieus, diep) op gereageerd worden dan iemand die 30 is en dat vraagt.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:00

als ik graag iemands leeftijd wil weten kijk ik gewoon even in profiel.
ik denk dat het in het nadeel van de jonge bokkers werkt als hun leeftijd ernaast staat. als 12 jarige word je toch vaak minder serieus genomen dan een 30jarige.
(hoewel sommige 12 jarige soms volwassener overkomen Scheve mond Haha! )

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 14:40

Het is inderdaad waar van dat je dan wordt voorbeoordeeld. Een M of een V erachter zou wel kunnen Haha!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 01:22

Elles schreef:
Hoe vaak heb ik hier nu al gezien dat iemand verschrikkelijk wordt "afgebrand", zonder dat iemand de moeite neemt om even in het profiel naar de leeftijd te kijken.


Elles heeft wel gelijk ja. Maar persoonlijk denk ik dat dat niet zo vaak gebeurd als dat vooroordeelgedoe... Dat denk ik dan.. (zal wel gek zijn...)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 10:15

Dacht niet dat je gek bent, Rainie, integendeel.
Soms word ik wel een beetje verdrietig omdat ik
jou serieus neem en jij mij altijd als een kleuter
behandelt... Verdrietig
... maar dit laatste is natuurlijk een grappie. Haha!

De enkele keer dat ik twijfel vind ik het echt geen moeite
om even in het profiel te kijken en als daar dan geen leeftijd
of andere indicatie omtrent het niveau of de sexe in te vinden
is, dan reageer ik behoudend of helemaal niet.
Maar overwegend vind ik dat je een behoorlijk beeld krijgt van
een bokker door inhoud van en taalgebruik in diens berichten.