[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:25

Afbeelding
Bokker Ilse_123 springt een puntje onder toeziend oog van Lielle
Regen, regen, regen en nog meer regen. Je zou zeggen dat er dan genoeg tijd is om te zorgen dat dit bulletin op tijd op forumzaken verschijnt, maar we hadden deze maand ook íets meer tijd nodig. Onder andere voor drie extra mods en... muffins...

Inhoudelijk

Meedenken over Bokt
Met een aantal grote projecten achter de rug, is het tijd om weer eens goed te kijken naar waar Bokt op dit moment staat, en waar we met de site heen willen. Eén van de dingen die we daarvoor willen doen is een bezoekersenquête, maar voor die tijd willen we graag een keer met klein groepje leden om de tafel om eens van gedachten te wisselen. Wat vinden jullie van Bokt, hoe gebruiken jullie de site, et cetera. Daar hebben we een datum voor geprikt: donderdagavond 18 oktober in Utrecht. Lijkt het jou leuk om eens in klein comité te praten over Bokt en mee te denken over waar we naartoe gaan met de site en kun je die datum, kun je een mailtje sturen naar eline@bokt.nl om je aan te melden, we maken zo snel mogelijk een selectie waarbij we rekening houden met zoveel mogelijk verschillende gebruikers.
Zou je dus in je mail heel kort iets willen vertellen over jezelf als we dat niet in je profiel kunnen vinden? Je leeftijd, wat je in de paarden interesseert, hoe je bokt gebruikt. Oh, Bart zorgt natuurlijk voor muffins! :)

Horse Event
Bokt was dit jaar voor het vijfde jaar aanwezig op Horse Event. Nog steeds spannend: hoe zorgen we voor een leuk programma in de lounge en daarbuiten, voor en door Bokkers. Wie vindt het leuk om wat te komen vertellen, wat kunnen we van Bokt allemaal laten zien? Uiteindelijk leidde veel brainstormen en nog meer regelen dit jaar tot een zeer gevarieerd programma. Met diverse Bokkers in de lounge, en natuurlijk bekende ruiters en trainers als Patrick van der Meer en Lammert Haanstra. Ook organiseerden we dit weekend drie introductieclinics. Vrijdag SGW, zaterdag TREC en zondag Trail. We hebben die drie disciplines uitgekozen omdat onderdelen ervan voor elke ruiter een verrijking kunnen zijn. Je hoeft niet meteenTim Lips achterna, of een westernzadel aan te schaffen, en misschien heb je een hekel aan kaartlezen en is TREC in wedstrijdverband niets voor jou. Maar leg eens wat balken in een L-vorm en oefen je wendingen en achterwaarts gaan, speel eens met wat gehoorzaamheidsoefeningen uit de TREC, of schrijf je in voor een crosstraining: Variatie is altijd goed.
Meer lezen? Lees dan hier een uitgebreid verslag over een weekend Bokt op Horse Event.


Technisch

Spam
Om de overlast van spam zo veel mogelijk te voorkomen is er een nieuw spamfilter in de registratie ingebouwd. Het is nu voor voornamelijk spambots veel moeilijker om op Bokt te komen. Kom je een spampost tegen: gebruik dan altijd de temknop (het rode uitroepteken in het bericht). De moderators kunnen de spam dan zo snel mogelijk opruimen.

Onderstreepte woorden / reclame in topics
We zien op forumzaken regelmatig topics voorbijkomen waarin gevraagd wordt of Bokt een nieuwe vorm van reclame heeft: onderstreepte woorden in de tekst die naar pagina's met advertenties leiden. Het antwoord daarop is nee: wij maken enkel reclame door middel van de banners.
Als je onderstreepte woorden met links naar reclame of banners op rare plaatsen ziet (door topics/foto's heen bijvoorbeeld) is de kans groot dat je een stukje 'malware' op je computer hebt staan. Software waar je niet om gevraagd hebt, en waarmee demakers tegen je zin geld aan jou verdienen. Hoe het weg te halen in verschillende browsers wordt in dit topic op forumzaken uit de doeken gedaan: [FZ] Onderstreepte woorden reclame?

Uitgelicht
Als het goed is, is het je al opgevallen: dagelijks worden de leukste (foto)topics op Bokt op de voorpagina geplaatst onder het kopje 'uitgelicht'. Kom je een topic tegen wat volgens jou op de voorpagina hoort? Breng het door middel van de temknop bij ons onder de aandacht.


Beleid

Veilig handelen op de Markt
Als je een aankoop doet via het internet en je bent niet in staat het aangeboden object zelf te gaan bekijken en af te halen, loop je altijd het risico dat een transactie verkeerd afloopt. Kijk ook op de Bokt Markt dus heel goed uit: Het merendeel van de gebruikers handelt eerlijk, maar er gaan ook hier helaas dingen mis.. Houd altijd in je achterhoofd dat gezond verstand de beste raadgever is, en zorg voor de nodige veiligheidsmaatregelen. Zorg dat je weet met wie je zaken doet, en zorg voor duidelijke informatie en check die. Een adviestopic om veilig te handelen vind je hier. Dit topic kun je ook vinden vanuit elke advertentie op de Markt.

Vreemde pb's?
Heel soms gebeurt het dat er onbekende gebruikers zijn die via PB vragen stellen die je niet verwacht en die je wellicht een ongemakkelijk gevoel geven. Bijvoorbeeld over hoe gespierd je bent, hoe je sokken ruiken of of je bereid bent model te staan voor iets wat je niet zint, of iemand die per sé je contactgegevens wil terwijl je diegene niet kent. We willen je bij deze vragen zulke PB's door te sturen naar een moderator. Als wij duidelijke klachten krijgen over een gebruiker en het idee hebben dat iemand zich puur om 'verkeerde' redenen op Bokt heeft aangemeld, kunnen de moderators ingrijpen.


Team

Nieuw...
Sinds vandaag zijn er weer drie nieuwe moderators aan het team toegevoegd:
  • Afbeelding - LBLGypsyCobs - Moderator Western
  • Afbeelding - Muurp - Moderator VerzorgersPraat, RassenPraat Algemeen
  • Afbeelding - Sterre - Moderator Huiskamer, BoktMeetings, Bokt Erop Uit
We heten hen van harte welkom en wensen hen alle drie heel veel plezier bij hun modtaken!

Vertrek....
Lielle zal binnenkort vertrekken als lid van de Nieuwsredactie. Met drie fitte paarden en binnenkort een vierde plus een groot werkproject zijn de 24 uur in een dag wel aardig op. Lielle: bedankt voor je inzet, we zullen je ontzettend missen. Ook Phormicola is tijdelijk gestopt als lid van de nieuwsredactie, wij hopen haar in een rustigere periode weer terug te verwelkomen in het team!
Ook bij de moderators gaan vier mods op zwart: Yasmine legt in verband met een drukke stageperiode haar modtaken tijdelijk neer en ook Chica en Duke nemen een pauze van het modereren. SanderD is helaas gestopt: het modereren past gewoon niet meer. Wij willen hem ontzettend bedanken voor z'n inzet als mod op Bokt, en wensen hem heel veel sterkte/succes met z'n studie!

Het Boktbeheer Bulletin van augustus is hier te vinden.

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:31

Ben weer op de hoogte! :)

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:34

+:)+

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:36

Donderdag avond 8 oktober? Word lastig..
Zal denk ik 18 moeten zijn..

Ik ga verder met lezen :D

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:36

Je begint alvast met meedenken :D
Aangepast, dankjewel!

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:41

Bedankt voor de update :)

De 18de zit ik zelf alweer in het hoge Noorden. Jammer, had graag meegedacht. Misschien een online-sessie?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:42

Wat jammer Lielle! Je zult zeker gemist worden!
Ik vond het altijd heel fijn werken met je, en het was gezellig tijdens de OS in Londen ;)

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:52

Nieuwe mods, succes en veel plezier!

Lielle, jammer dat je stopt..

De 18e is helaas een onmogelijke datum voor mij, anders had ik graag meegedacht (en barts muffins veroberd!) ik hoop wel dat de bokkers die uitgekozen worden het een en ander kunnen bespreken en dat er evt nieuwe dingen of nodige veranderingen doorgevoerd zullen worden.

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:54

Bedankt voor de update en nieuwe teamleden, veel succes! +:)+

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48451
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:20

Bedankt voor de update!

Lielle: bedankt voor alles en ook voor de hele fijne samenwerking, toen we allebei een kleurtje hadden... :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101802
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 23:45

Bekende namen die groen zijn! :) Sterre was ooit oranje als ik het goed heb.
Muur! Gefeliciteerd! :D
LBLGypsyCobs ken ik niet maar veel succes en plezier!

Wat leuk dat jullie letterlijk om de tafel willen zitten met een groepje zwarte bokkers, ben benieuwd wie er gekozen worden. Wordt er tijdens dat gesprek genotuleerd? Krijgen wij een verslag te lezen?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 23:55

Klopt Bellatrix, vijf jaar geleden ondertussen :)
Verslagje kunnen we zeker meenemen in het volgende BBB, maar dat is ook afhankelijk van hoe het gesprek verloopt. Als het goed is, hebben al eerder de enquête online, daar willen we de input in eerste instantie voor gebruiken.

Winged: online sessie, wellicht, maar voor nu hebben we bewust gekozen om eerst gewoon letterlijk om de tafel te gaan. Als er daar dingen uitkomen waar we meer over willen weten, kunnen we er wellicht online nog even verder induiken :)

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:05

18 oktober, hmmm dat zou best kunnen afhankelijk van de tijd. Ik ga Eline even een mailtje sturen :)

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:29

Voor mij is Utrecht te ver weg , had graag een muffin van Bart willen scoren :P

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:32

Het is jammer dat Utrecht een roteind is, anders had ik een mee willen praten (ook omdat er van verschillende leeftijden op bokt zijn).

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:13

Bedankt voor de update, leuke nieuwe moddies :):) Succes allen!
Zou graag willen meepraten, maar ben bang dat ik met te weinig ideeën kom. Dan beter iemand die wel echt wat toe kan voegen :j

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:11

Mis mijn groene kleurtje nu al. -O-
Als het allemaal weer wat rustiger is hier... :o

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:34

Eline schreef:
Winged: online sessie, wellicht, maar voor nu hebben we bewust gekozen om eerst gewoon letterlijk om de tafel te gaan. Als er daar dingen uitkomen waar we meer over willen weten, kunnen we er wellicht online nog even verder induiken :)

Begrijp ik :) Mocht er een online sessie komen schuif ik graag aan.

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:37

Winged schreef:
Eline schreef:
Winged: online sessie, wellicht, maar voor nu hebben we bewust gekozen om eerst gewoon letterlijk om de tafel te gaan. Als er daar dingen uitkomen waar we meer over willen weten, kunnen we er wellicht online nog even verder induiken :)

Begrijp ik :) Mocht er een online sessie komen schuif ik graag aan.

In dat geval schuif ik ook aan. :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48451
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:42

Online sessie wil ik ook wel bij aansluiten... Utrecht is echter niet haalbaar... dat is bijna 3 uur met de trein voor mij... en dan zou ik ook nog eens een hotel moeten boeken omdat ik geen vervoer terug naar huis heb... heb geen zin om op station Groningen te stranden... :P

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:48

Banjer schreef:
Online sessie wil ik ook wel bij aansluiten... Utrecht is echter niet haalbaar... dat is bijna 3 uur met de trein voor mij... en dan zou ik ook nog eens een hotel moeten boeken omdat ik geen vervoer terug naar huis heb... heb geen zin om op station Groningen te stranden... :P


Joh, met de trein is met maar 1.50 uur :+
Is wel te doen!

Ik zou best wel willen meedoen, moet uit beilen komen!
Of capelle a.d Ijssel, ligt eraan waar ik ben.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:22

Moet de 18e werken, en met alle respect: waarom zou er dan wel geluisterd worden?

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:25

he wat leuk. Muur is mod. Donderdag kan ik wel! Daar zou ik wel bij willen zijn, ik meld me ff:)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48451
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:38

Jolliegirl: ik woon niet in de stad Groningen... vanaf het grote station zit ik nog 3 kwartier in de trein om thuis te komen... :P

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:57

Banjer schreef:
Jolliegirl: ik woon niet in de stad Groningen... vanaf het grote station zit ik nog 3 kwartier in de trein om thuis te komen... :P


Oowh haha oke :P