Wie wil moddie worden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:54

Ben ik het absoluut niet mee eens. Joost is een gouden greep op F&A, hij heeft verstand van zaken en is integer.
Met een moderater zonder verstand van zaken kunnen mensen de moderator manipuleren en hun zin krijgen.
Dat betekent dat serieuze posters dan gepakt kunnen worden door mensen die er de ballen verstand van hebben maar geen gelijk krijgen.
Dat is zeer slecht voor een serieuze discussie en jaagt veel mensen weg.
Maar ik heb het over een serieus forum de meeste Bokt forums zijn veel luchtiger en daar gelden andere regels Haha!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:56

Maar het is toch wel belangrijk dat het voor een moderator een klein beetje LEUK is, het moet toch geen strafwerk worden?!
Een moderator die totaal geen verstand (en dus ook weinig/geen interesse) heeft van een onderwerp lijkt me toch niet echt een geschikt persoon hoor omdat hij/zij het waarschijnlijk snel voor gezien houdt om dat er niet door al die taaie kost heen te ploegen is.

Ik snap de theorie achter de suggestie wel, maar in de praktijk lijkt me dat toch niet echt haalbaar.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:57

We zijn het dus eens, verstand van zaken is een voorwaarde

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:58

Ik schreef niet dat een moderator geen verstand van zaken moest hebben, maar dat die geen deskundige hoeft te zijn.

En daar zit naar mijn idee verschil in (blijven lezen en nadenken wat er staat)
Laatst bijgewerkt door organisator op 21-09-03 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:58

Vind ik niet. Ik vind interesse een voorwaarde.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:00

Ik ga er van uit dat iemand die zich aanmeld als moderator voor een bepaald forum, dat er dan interesse is.

Anders zou ik het een zeer slechte zaak vinden als je je eigen aanmeld

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:01

horseless schreef:
Vind ik niet. Ik vind interesse een voorwaarde.


Ligt eraan voor welk forum op RT en F&A moet je toch mee kunnen lezen

lies

Berichten: 9638
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:03

organisator schreef:
Ik schreef niet dat een moderator geen verstand van zaken moest hebben, maar dat die geen deskundige hoeft te zijn.

En daar zit naar mijn idee verschil in (blijven lezen en nadenken wat er staat)


Verward Sorry Verward
Misschien moet je zelf wat beter lezen. Men reageert hier op de stelling van Billy en niet op jouw post.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:04

Ik zeg ook niet dat je een totale leek moet aanstellen, maar ik denk ook niet dat je hoog dressuur hoeft te rijden om RT te kunnen modereren.
Ik vind Joost trouwens ook een gouden greep op FA

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:05

sorry dus ook ontgaan.

stond geen naam bij (gaat ook zo snel momenteel in deze topics)

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:08

sarabande schreef:
Ligt eraan voor welk forum op RT en F&A moet je toch mee kunnen lezen


Klopt, maar als je je ergens voor interesseerd, lijkt het me dat je dan zowiezo al meeleest, en misschien niet zo veel kennis hebt als een grand prix ruiter, maar toch meer als de gemiddelde beginner.
En wat je niet weet kan je alsnog bijleren Knipoog

Maar voor RT en F&A ligt dat idd iets anders dan bijvoorbeeld VMR en PP ofzo.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:14

Ik heb toevallig vanmiddag nog een PB gestuurd naar Bart dat ik graag wil helpen door mij aan te bieden als moderator.En nu zie ik hier ineens dit topic.
Nou ja dan reageer ik ook maar even he Scheve mond

De reden waarom ik mezelf als moderator heb aangeboden,is omdat ik het hier erg naar mijn zin heb en het voor mij een ontspanning is.Het is voor mij de plek om over mijn hobby te praten met andere die precies begrijpen wat paarden kunnen betekenen.
Ik heb mezelf geheel vrijblijvend aangemeld met de woorden dat als ik kan helpen,dat ik dat heel graag wil proberen te doen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:28

Mij lijkt me een bemiddelaar cq adviseur wel een leuke functie, modereren ken ik nu wel en beheren op zich ook een beetje Haha! Kan als user en moderator de communicatie vanuit beider hoeken inzien.
En daarbij hoef je geen modererende functie te hebben.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:33

Op Rt moet iemand inderdaad iemand komen die wel kennis heeft van deze zaken en er moet één komen die de daadwerkelijke uitleg goed kan geven in plaats van dat je op je plek gezet word en er gein met je gespeeld word ...

Zoals paar pagina's geleden door Lis voor zover ik even kon lezen kies ik ook voor Désiree ...
Recht voor haar raap maar rechtvaardig ... en ik zou inderdaad Romkabouter niet voor dit forumstuk kiezen ... waarom niet ??
Om dezelfde redenen als de anderen ... dus daar hoef ik niks aan toe te voegen ...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 00:54

Dan tel ik nu:

1. xtostarlight
2. idooltje
3. mdmoiselle
4. avanti?
5. liza van loon
6. mayo
7. Martenique
8. Ilse
9. Jacksel
10. holly

Is de stand, voor zover ik die heb kunnen vaststellen.
Wie ben ik vergeten?
Lamij wete ajb?
(Alleen bokkers van wie zeker is dat ze wel moddie willen worden!)


En Anya: dit is maar een inventarisatie van mensen die
IN PRINCIPE wel zouden willen, hoor.


Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 01:02

Oh ik zou best willen hoor. Maar ik vind mezelf niet geschikt en anderen mij ook niet gok ik zo, dus ik pas bij voorbaat al voor die "beoordeling".

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 01:35

*leest topic door en ziet zijn naam voorbij komen*

runningkawa"]
Ben het wel met Lis eens hoor
Als hij dan serieus doet is hij (sorry) erg vervelend op dingen waar hij dan ineens tussen gaat vallen en moddie-en, terwijl hij daar anders niet eens zou komen, of mee zou praten.

Voor mij geen goed moddie instelling dus Lachen
Ja misschien op slowschat
Maar goed meningen verschillen Lachen
[/quote]
Menigen verschillen inderdaad. Ik reageer als er dingen die ik vreemd, flauw, ontercht of wat dan ook maar vind. Dat ik anders niet meepraat wil niet zeggen dat ik niet mee lees. Dus dat "ineens" in bij lange na niet altijd "ineens". Ook loop ik als een rare post zie het hele desbetreffende topic na.
Of ik wel of niet in het topic geintresseerd ben vind ik niet van belang. Wel hetgeen wat gezegd wordt. Ik zie ook niet het belang in van een mod die verstand van zaken van dat topic moet hebben. Lijkt mij dat iemand die er geen fluit van weet vaak een objectievere kijk heeft op het gezegde.

[quote="Kayla"]
Tja dat doe ik zelfs...
En hij is zoals ik al eerder zei een beetje van hetzelfde.
[/quote]
Dit begrijp ik niet Verward
Meer van hetzelfde wat Verward

[quote="Apple schreef:
Ik krijg de indruk uit zijn posts dat hij het vaak eens is met het beleid terwijl het wellicht juist voor het team goed zou zijn als er iemand bij zou komen die een wat andere mening heeft.

Ik heb geen idee wat het beleid precies is hier op bokt, maar is lees aardig wat dingen over dat bokt democratisch moet zijn volgens users. Persoonlijk vind ik dat onzin. Als het bokt-beleid dat ook vindt, dan ben ik het daar mee eens Haha!

En ik heb een gruwlijke hekel aan grof taalgebruik op een openbaar forum. IRL zo ik alleen niet mijn kantoor binnenlopen.
Het verschil (u raadt het al): non-verbale communicatie.

Lis: belerend, hmmm, had ik nog nooit zo bedoelt, maar kan me voorstellen dat je dat zegt. Ik zeg gewoon wat ik omdat moment van iets vind, als dat belerend is vond ik dat misschien nodig.


Dit is overigens slechts een opmerking over het gezegde en heeft niets te maken met mijn mod willen of kunnen zijn.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 01:56

Ik denk dat Romkabouter best een goede mod zou zijn, als hij iets minder belerend over zou komen, aangezien dat mensen eerder tegen de haren instrijkt en hij heeft zijn naam niet mee.... qua soort posts Tong uitsteken

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 07:56

Ook maar eens reageren, ik zie mijn naam al regelmatig langskomen.

- aanwezigheid van moddies: ik vind het dus WEL belangrijk dat een moddie regelmatig op zijn/haar forum aanwezig is en zich daar ook laat 'horen'. M.i. moet je wel degelijk verstand van zaken hebben om een inhoudelijke discussie op waarde te kunnen schatten.

een paar suggesties mijnerzijds:
- anonieme moddies: dus bv mod_ITP, mod_RT en daarnaast voor de betreffende gebruikers gewoon zijn/haar eigen account.
- twee moddies per forum: gezien het aantal berichten op de meeste fora zouden twee moddies geen overbodige luxe zijn.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:01

de vraag is alleen hoelang die anonieme moddies ook echt anoniem blijven. bovendien is toch juist de bedoeling dat er meer openheid van zaken komt, dan past zoiets er niet in, imo. met de rest van de suggesties ben ik het wel eens hoor.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:17

Ik wil alleen moddie worden als ik gevraagd word. Ik weet zeker dat ik voldoende verstand heb van paarden. Ook denk ik dat ik heel objectief kan oordelen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 08:20

Betekent dit dat je aan het lijstje toegevoegd kunt worden, Prima? Verward
Evt. met een vraagteken?

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:25

van een anonieme mod is meestal toch vrij snel te achterhalen wie het anders is (het gewone account). iedereen heeft een bepaalde manier van schrijven / formuleren.

En het moet toch ook mogelijk zijn om een mod een pb-tje te sturen en dan is het makkelijker als dat toch naar een 'gewoon' persoon gaat i.p.v. een mod-account. (de drempel is dan ook lager om een pb te sturen)

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:37

Voor BV 'fff tjekke' Knipoog

Omdat mijn naam ook regelmatig genoemd wordt, ik ben helaas niet beschikbaar om verschillende redenen, nog afgezien van het feit of ik wel gewenst ben in het moderatorteam. Haha!
Dus streep de naam Fitzroy maar van de lijst Knipoog

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:38

Mayo schreef:
Ik zou op zich best mod willen zijn, precieze redenen kan ik niet aangeven. Maar ik geloof dat ik over het algemeen redelijk subtiel en informatief kan zijn en ik ben iig vaak genoeg aanwezig Haha!

Verder zou ik Jippie wel een goede keuze vinden of Ilindra, ik vind hun posts vaak inhoudelijk goed en ze kijken verder dan hun neus lang is.


Mod van Slowchat dan zeker Tong uitsteken