dienstmededeling: Zep stapt op als moderator

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

dienstmededeling: Zep stapt op als moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:06

Uit onvrede met het beleid op bokt.nl heb ik vanmorgen besloten niet langer als mod te willen functioneren. Ik heb dit lange tijd met veel plezier gedaan, maar ik heb het gevoel dat in de huidige structuur mijn functioneren onmogelijk wordt gemaakt.

Ten eerste neem ik graag als user deel aan discussies. Hoe wel ik naar mijn mening die 2 kanten (mod/user) zo goed mogelijk gescheiden probeer te houden, heb ik toch het gevoel dat ik als user niet meer vrijuit kan spreken door mijn functie als mod.

Daar komt bij dat ik me al langere tijd erger aan de gang van zaken binnen het moderator-team. Ik heb dat aangegeven bij de beheerder maar hierop is naar mijn mening niet adequaat gereageerd. De gebeurtenissen van de afgelopen dagen, waarin het vertrek van Lovely en dan met name de manier waarop dit is gebeurd heeft het er voor mij allemaal niet beter op gemaakt.

Ik voel mij de laatste weken beknot in mijn functioneren als moderator. Net zoals alle andere mods steek heel veel uren in deze hoby, en heb ik bij alles wat ik doe het beste voor met de site. Ik heb echter niet het gevoel dat dit door andere mods zo ervaren wordt. Toen ik vanmorgen een PB van de beheerder ontving waarin hij aangaf ernstig te twijfelen aan de oprechtheid van mijn mening in een kwestie over een bepaalde user was voor mij de maat vol.

Ik vind het jammer dat het moderatorteam door kampvorming verdeeld is en nu uit elkaar valt. Ik hoop dat de huidige groep moderators dit doorziet en in de toekomst voldoende onafhankelijk kan blijven functioneren.

Net als zij heb ik namelijk het beste met bokt voor.


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:07

Ik kan je alleen maar gelijk geven.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:35

Ik begrijp je beslissing.

Ik hoop echter dat er geen 'domino-effect' ontstaat (dit wordt zo een beetje een wild weekend: Lovely geen moderator meer, Fasel komt niet meer op Bokt, Steef permanente ban, nu Zep ook geen moderator meer: Hou er eens mee op! Ik wil eigenlijk gaan douchen en moet nog naar mn paard! Haha!).

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:50

weer iemand die ik altijd betrokken vond bij bokt die niet meer in te schakelen is als moderator.

ik vind het werkelijk schandalig dat je na zo'n lange tijd wordt beschuldigd van een mening die niet oprecht is.

Amor Vincit Omnia

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:52

Zep schreef:
Net als zij heb ik namelijk het beste met bokt voor.



Misschien wordt het wel makkelijker om invloed uit te oefenen als 'gewone'bokker. Macht van het getal zou wel eens kunnen spelen, het nieuw geopende topic voor suggesties levert hopenlijk veel op waar de beheerders iets mee doen.
Laatst bijgewerkt door astridh op 21-09-03 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:52

Jeetje houdt het nooit op? Scheve mond
Ik snap je helemaal Zep (voor zover ik de feiten ken natuurlijk) en vind het een dappere beslissing.
Ontzettend jammer dat het allemaal zo moet gaan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:13

jammer Zep... iig bedankt voor wat je hebt gedaan als Mod... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:25

astridh"]
[quote="Zep schreef:
Net als zij heb ik namelijk het beste met bokt voor.



Misschien wordt het wel makkelijker om invloed uit te oefenen als 'gewone'bokker. Macht van het getal zou wel eens kunnen spelen, het nieuw geopende topic voor suggesties levert hopenlijk veel op waar de beheerders iets mee doen.
[/quote]

Dat is een mooie gedachte Astrid, maar wat far-reaching. Zoals je in "mijn" (ahum) topic kunt lezen, wordt er al geconcludeerd dat alle consternatie wordt veroorzaakt door een klein groepje users die altijd in sfeer-topics te vinden zijn. Denk daarbij aan de bobbel onder het tapijt van Anya (pagina 7 geloof ik in "mijn" (ahum) topic). Want dat is namelijk precies wat er gebeurt, het onder het tapijt schuiven van de klachten en bedenkingen die bokkers hebben. Als het onder het tapijt ligt, dan zie je het niet meer en dat komt mooi uit, dan hoef je er ook niks mee. Je struikelt wel zo nu en dan, maar ja, dat komt door de bobbels of door het tapijt natuurlijk. Daarom denk ik dat het beheer niets anders meer gaat doen, dan dat het in dit soort kwesties al bijna 3 jaar doet.

Nu even terug naar Zep. Lot, in [Gebruikersgroepen] kun je het lijstje vinden met moderators, bij je naam staat een knop waarmee je jezelf moderator-af kunt maken. Daar heb ik ook al eens op gedrukt en hij werkt. De knop is een tijdje buiten functie geweest omdat Bart bang was dat een bepaalde moderator er op zou drukken, maar het knopje doet het alweer heel erg lang.

Ik vind het echt heel erg droevig hoe dingen nu lopen en dat dat bij jou deze beslissing veroorzaakt heeft, echt bijzonder triest. Over mijn eigen "afscheid" ben ik zeker niet verdrietig, maar wel om wat ik nu allemaal weer zie gebeuren. Het is eigenlijk nog erger dat dingen die ik al dacht, steeds maar weer bevestigd worden in de afgelopen dagen. Zoals Botervlieg het noemt: de bokkers-stekels schieten overeind. Het is wel bevrijdend in a way omdat de moderator-stekels voornamelijk bij jezelf prikken. En ja, het moderatorteam wordt hoe langer hoe eenzijdiger en dat komt deze website dus echt niet ten goede.

Hit the button als je echt overtuigd bent dat je geen moderator meer wilt zijn. Maar volgens mij ben jij inmiddels ook maximaal beledigd zo door de tijd heen. Wij waren voorheen altijd een soort van kemphaantjes en konden geweldig hakketakken over van alles en nog wat, maar na verloop van tijd veranderde dat omdat wij beiden eens wat verder keken dan onze neus lang was en konden concluderen dat we toch wel vaker hetzelfde dachten dan verwacht Lachen. Dat is een talent van jou Lot, ik wou soms wel dat meer mensen dat hadden.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:26

Zep ook aan jouw postings hechtte ik zeer veel waarde.
Ik ben blij dat je in ieder geval als user actief wilt blijven.

Ik schrik er wel van dat er blijkbaar toch zoveel onvrede heerst.....

Ik hoop in ieder geval nog veel reacties van je te kunnen lezen!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:31

Helaas Zep, erg jammer idd. Maar je hebt een streepje op Lovely voor, je hebt de beslissing zelf genomen.

Omdat de discussie op het Lovely topic zoals ik dat kon volgen als buitenstaander, wat opener werd, had ik dit niet verwacht.

Eerder een goed overleg met respect voor elkaars meningen door het huidige moderator team.
Daarbij het in acht nemen van de punten die herhaald door meerdere betrokken users zijn aangegeven.
Misschien is dat nog mogelijk???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:34

Wat jammer dat je vertrekt als moddy, maar ook ik hoop dat je nu lekker je mening kunt uiten op dit forum. Ik denk dat veel mensen waaronder ik graag jou berichten lezen.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:36

Apple schreef:
Ik begrijp je beslissing.

Ik hoop echter dat er geen 'domino-effect' ontstaat (dit wordt zo een beetje een wild weekend: Lovely geen moderator meer, Fasel komt niet meer op Bokt, Steef permanente ban, nu Zep ook geen moderator meer: Hou er eens mee op! Ik wil eigenlijk gaan douchen en moet nog naar mn paard! Haha!).


Djeez, ik ben nog niet zolang bokker en vind eigenlijk dat ik hier niet op kan reageren omdat ik alle ins en outs te weinig ken. Maar dit weekend zit ik met verbazing te lezen. Volgens mij lijdt bokt zeer grote verliezen op dit moment! Ik hoop dat dit de berheerders en de andere moderaters ook aan het nadenken zet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:41

Sprintje, zonder aanziens des persoons, maar ik lees dus heel vaak kreten als "dat de beheerders en mods gaan nadenken", dat is toch al een paar keer over het scherm gekomen. Maar het punt is dat er al veel eerder nagedacht had kunnen en moeten worden en dat is dus steeds niet gebeurd en ik weet ook wel zeker dat dat nu ook niet meer gaat gebeuren en daarom draait het kringetje nog steeds hetzelfde rond. Maar dan wel zonder Zep, Fasel, Staverej en mijzelf (op dit moment).

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:43

Zep ik vond je altijd een eerlijk en constructieve mod! Je afwezigheid zal niet onopgemerkt gaan.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:51

Ik ben nogal verrast eigenlijk. Vind het allereerst erg jammer dat Zep tot deze beslissing is gekomen Scheve mond Ze heeft idd altijd goed werk geleverd en zeker in de tijd dat ze in Nederland was veel werk verzet. Ik vind het jammer.

Wat betreft de redenen, daarover heb ik net een PB verstuurd. Het lijkt me niet gepast/niet handig om dat in dit topic verder uit te zoeken. Ik denk alleen dat de dingen niet zo zwart/wit zijn als ze nu wellicht overkomen in dit topic.

Nogmaals, zeer jammer. Verder hoop ik dat ik meer duidelijkheid kan krijgen over de achterliggende redenen zodat we hier uiteindelijk ook iets mee kunnen doen.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:56

Lovely schreef:
Sprintje, zonder aanziens des persoons, maar ik lees dus heel vaak kreten als "dat de beheerders en mods gaan nadenken", dat is toch al een paar keer over het scherm gekomen. Maar het punt is dat er al veel eerder nagedacht had kunnen en moeten worden en dat is dus steeds niet gebeurd en ik weet ook wel zeker dat dat nu ook niet meer gaat gebeuren en daarom draait het kringetje nog steeds hetzelfde rond. Maar dan wel zonder Zep, Fasel, Staverej en mijzelf (op dit moment).


Dat is dan echt heel erg zonde! En ik geloof ook het opstappen van jou en Zep juist betekend dat jullie wel hebben nagedacht! Misschien ben ik een nog naieve beginnende bokker, maar ik hoop toch dat nadenken ergens aanstekelijk werkt...

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:15

Mén, het houdt niet op.
Heel jammer Zep, maar bedankt voor je moddieschap.
ook jij was een integere moddie.

Goedgekeurd onderschrift :)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:23

BartVB schreef:
Nogmaals, zeer jammer. Verder hoop ik dat ik meer duidelijkheid kan krijgen over de achterliggende redenen zodat we hier uiteindelijk ook iets mee kunnen doen.


Bart je staat niet bekend om het luisteren of uitzoeken van achetrliggende redenen.
Al meer dan een 1/2 jaar geleden heb ik je geattendeerd op bepaalde praatjes die buiten dat ze niet waar zijn ook ervoor zorgen dat de sfeer verpest wordt.
Ik heb dat gisteren weer bij je neergelegd.
Ik heb inmiddels begrepen dat die onware kletspraat zelf binnen het moddyteam als waarheid wordt aanvaard, ondanks dat ik in de afgelopen tijd bij herhaling heb gevraagd daar iets mee te doen.

Maar dan kreeg ik een vaag antwoord dat het niet uit maakt wie met wie etc. De praktijk leert dat het wel uitmaakt en dat opheldering en het rechtzetten door degene waar het over gaat tot betere resultaten leidt dan diens oproepen te negeren.

Heel jammer

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:26

Heel erg jammer Zep. Ik hoop dat je als user wel heel actief zult blijven en datzelfde hoop ik van Lovely ook. Ik waardeer jullie inbreng altijd enorm.

Ik schrik wel van alle onvrede die nu naar buiten komt en die voor een grote groep users nooit zichtbaar is geweest. Ik hoop dat Bart in deze hectische situatie verstandige keuzes zal maken.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:37

Ook erg jammer Zep...2 grote verliezen voor het mod team..

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:04

Jippie schreef:
Ik schrik wel van alle onvrede die nu naar buiten komt en die voor een grote groep users nooit zichtbaar is geweest. Ik hoop dat Bart in deze hectische situatie verstandige keuzes zal maken.


dit kan ik alleen maar onderschrijven, ik wens je veel wijsheid toe Bart

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:04

Zep, ik kan niet anders zeggen dan dat ik er oprecht
van overtuigd ben dat je als vrije-bokker-binnen-regels*
veel beter tot je recht zult komen.

OK dan!

*En hoop dat die regels je - zonder de beschermende
veiligheid die het moderatorschap jou in mijn beleving toch zeker
ook bood -niet al te erg zullen tegenvallen. Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:18

Jammer dat je stopt als moderator maar ik begrijp het heel goed.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:38

jammer, weer een goede moddie minder......

krijg steeds meer bedenkingen over bokt als ik hier zo op FZ rondkijk........

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:04

Heel jammer Zep, maar ik waardeer en respecteer je keuze.

Bokt wordt er niet gezelliger op helaas met de dingen die dit weekend gebeuren.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers