Afscheid van Lovely als moderator

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:10

Sjit, ik reageer maar even, ander wordt ik straks als jaknikker/ meeloper/ whatever gezien...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:10

elke keer heb ik weer hoop dat het geen eindeloze discussie wordt en er iets mee gdaan wordt, maar als de geschiedenis zich herhaalt heb je gelijk organisator. it takes 2 to tango en er zo zit geen schot in.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:11

off topic: overdag zijn paardenmensen bij de paarden Bart....Zeker op zaterdag!

Is het geen idee om een suggestiestopic te openen?

Niet zozeer:
Wat gaat fout, maar wat kan beter?
Hoe kan het beter?
Zoiets?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:12

BartVB schreef:
De sfeer? Daar is IMO vanalles mis mee, en schijnbaar denkt het overgrote deel van Bokt daarhetzelfde over. Helaas. Ik heb het regelmatig meegemaakt dat iemand in een topic finaal wordt afgezeken en dan hoor je daarna op de chat of via, via weer dingen als "ooooh, zie haar eens op de kast vliegen, als jij nou nog even dit en dat zegt dan ...". Kom op zeg Verward Hoe gezellig willen we het dan maken op de site?


Dat mis ik dan kennelijk, want dat vind ik op een enkel incident na nogal meevallen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:12

Nuv schreef:
Sjit, ik reageer maar even, ander wordt ik straks als jaknikker/ meeloper/ whatever gezien...


huh Verward

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:13

Pffff ik denk dat het ook even tijd is voor een welverdiende pauze.Ik heb het tot hier gelezen en moet eerlijk zeggen dat m'n hoofd nu een beetje tolt. Ziek Wat ik eigenlijk alleen even kwijt wil is dat ik niks van de 'zogenaamde mankementen' van het beleid heb gemerkt en naar mijn mening doet het team gewoon z'n 'werk' goed.Maargoed ik heb totaal geen verstand van beleidvolgen en weet ook niet hoe het hier op bokt werkt,ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.

Wat ik persoonlijk wel afvraag is waarom de discussie over de sfeer weer oplaait.Ik dacht dat daaraan gewerkt werd nadat er uit de enquette was gekomen dat dat op nummer 1 stond waar men zeer ontevreden over is.
Maar nu vraag ik me af wat daaraan zoal is gedaan en hoe het nu verder gaat.Want ik hoor je eigenlijk al maanden zeggen dat je daar wat aan gaat doen,maar tot op heden is er geen verbetering toch?
Oh ja dat laaatste is voor Bart bedoelt.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:13

Dat dacht ik dus ook Kayla Verward

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:13

Heb je er weleens bij stilgestaan Bart dat de meeste mensen zich alleen druk maken over iets dat ze belangrijk genoeg vinden om zich druk over te maken.
Lijkt me een compliment OK dan!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:14

Aan de keren te zien dat dit topic bekeken wordt, zou je zeggen dat het goed in de gaten ghouden wordt

Alleen niet iedereen neemt de tijd/moeite om te reageren.
En zoals ik Bart al eens voorgesteld heb in een PB, open een "schop er maar tegenaan topic" En laat iedereen daar zijn grievenuiten, ruzie maken, etc.

Het lijkt erop dat een mens de behoefte heeft om af en toe eens lekker overal tegenaan te trappen.

Dit hier lijdt tot niets, en eventuele suggesties gaan verloren in de discussie. Let maar op.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:14

Nuv schreef:
Sjit, ik reageer maar even, ander wordt ik straks als jaknikker/ meeloper/ whatever gezien...


Ja he duh, jij bent de meest vreselijke ja-knikker in heel boktland. Schijnheilig

Ik vind de sfeer onder de gebruikers btw helemaal niet zo slecht. Behalve dan een klein aantal mensen dat weleens de wind van voren krijgt... maar deze mensen verdienen het gewoon. Justice for all Haha! ofzoiets.

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:16

Cody schreef:
Kennelijk is er onvrede over hoe het nu gaat, al ben ik me er wel van bewust dat de deelnemers aan dit topic waarschijnlijk maar een klein percentage van bokt vertegenwoordigen.
Maargoed, maakt ook niet uit, misschien is het deze keer wel verhelderend om dit eens naar elkaar uit te spreken.


Natuurlijk is dit maar een klein percentage, maar bedenk dat ook in het echte leven er niet veel mensen zijn die voor hun werkelijke mening uitkomen (probeer bijvoorbeeld maar eens leden voor een ondernemingsraad te vinden, dat is een schier onmogelijke opgaaf ).

Het zijn logischerwijs ook ongeveer dezelfde mensen die op dergelijke topics reageren en mi heeft dat er vnl mee te maken dat het gevoel leeft dat bepaalde zaken anders gecommuniceerd kunnen worden.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:18

Ja klopt Apple

maar het verbaasd mij altijd weer dat dit een topic was over LOVELY

en dat er nu over is gegaan over de cultuur/regeltjes van bokt

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:19

flair"]
[quote="Nuv schreef:
Sjit, ik reageer maar even, ander wordt ik straks als jaknikker/ meeloper/ whatever gezien...


Ja he duh, jij bent de meest vreselijke ja-knikker in heel boktland. Schijnheilig

Ik vind de sfeer onder de gebruikers btw helemaal niet zo slecht. Behalve dan een klein aantal mensen dat weleens de wind van voren krijgt... maar deze mensen verdienen het gewoon. Justice for all Haha! ofzoiets.
[/quote]

Behalve als mensen erop kicken de wind van voren te geven.

Want dat is ook nog weleens het geval, stukje machtsgevoel, en dan heb ik het niet over modjes oid Knipoog

Gewoon een beetje chill en relaxed doen Lovers
(Overigens staat jou dat ook veel beter flair, je oogt als een lief zachtaardig meisje dus Knipoog )

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:20

Citaat:
even aanvulling hierop: juist omdat de 'ja-knikkers/meelopers/whatever' en nog wel meer mensen hier niet reageren is het imo ook maar de mening van een kleine groep.



Ik zit te stangen.

Ik vind het vervelend voor Lovely en de rest van Bokt dat het zo gelopen is, maar het is niet anders. Ik vind dat er hier veel dingen besproken worden die compleet los staan van dit feit. (Of er moeten al onderliggende dingen zijn die ik niet weet....) En mensen die in dit topic niet reageren, of Bart PB en om hem een hart onder de riem te steken moeten zeker niet meteen als "Bange Bokkers", "Ja-knikkers"", "meelopers" of weet ik wat voor ongure bokkers worden bestempeld, want dit zijn waarschijnlijk gewoon blije bokkers, die het waarderen dat er zo'n forum voor hun is opgezet.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:20

Als je anders over bepaalde zaken denkt, en je komt niet meer tot elkaar
Helpt dit dus ook niet echt, deze discussie

De meeste zijn er over eens dat het jammer is en dat ze LOVELY een fijne moderator vonden

Laten de beheerder en de moderators daar maar over denken.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:21

En daarom loopt het topic ook nog zo goed, want idd kennelijk 'leeft' het wel, en wat Sarabande al aangeeft, het is niet bepaald een slecht teken dat sommige mensen in dit topic zo proberen mee te denken met hoe nu verder.
Maar dan moet het wel opbouwend zijn, dat is niet bij iedereen het geval vind ik dan persoonlijk, en dat is dan wel weer jammer voor de discussie, want daardoor lijkt de sfeer vaak slechter dan die in werkelijkheid is.
Anyway, ook in mijn optiek valt het wel mee met die heel slechte sfeer, bovendien is de sfeer maar net wat je er zelf van maakt. En hoe meer gebruikers er zijn, hoe moeilijker het is om de sfeer goed te houden, omdat er a) minder controle is, je houdt nu eenmaal makkelijker 100 mensen in de gaten op een forum dan 1000, en daarvoor hebben we dus de bokkers nodig, die met ons meekijken wat er gebeurt. Als dat gemeld wordt zijn we er sneller bij, en kunnen problemen in de kiem gesmoord worden ipv dat het geëscaleerd is, en dat er naderhand kritiek komt op de genomen beslissingen. Ook dan moeten we dus een beroep doen op de bokkers die melden welke problemen er zijn, zodat wij daar een duidelijker beeld van krijgen.
De sfeer werkt dus van 2 kanten en iedereen zal er een beetje moeite voor moeten doen denk ik.

[edit]zie net dat ik punt b) maar overgeslagen heb omdat ik kennelijk zelf ook weinig structuur meer in mijn eigen verhaal zag...
Laatst bijgewerkt door Cody op 20-09-03 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:21

Datzelfde gebeurt bij topics over bans en andere beslissingen. Na de eerste mededeling veranderen ze in topics over de regels/cultuur van Bokt. Blijkbaar zijn daar vele vragen over en schort er iets aan de communicatie.

(even een Edit: dit was een reactie op Organisator, maar dit topic gaat iets te hard Haha!).

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:23

Apple schreef:
Blijkbaar zijn daar vele vragen over en schort er iets aan de communicatie.


Dat is de spijker op zijn kop!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:24

By the way: ik vind de sfeer helemaal niet slecht op bokt

topics die me niet bevallen beantwoordt ik niet, en als ik er eenmaal ben geweest en bevalt me niet kom ik er niet weer.

Dus heb totaal geen last van de sfeer.

En mijn visie is nogal makkelijk, als je de regeltjes niet bevallen moet je gaan.

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:24

Ik denk dat dit topic binnenkort op de 1e plek staat in het statje met de meeste bekeken/spraakmakende topics Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:25

En ook dan is het altijd hetzelfde groepje dat reageert, is het dan wel representatief voor bokt vraag ik me dan af.
Niet dat er niet geluisterd moet worden naar de groep die niet tevreden is, maar de topics zijn denk ik niet de weerspiegeling van de tevredenheid van alle bokkers.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:25

Cody schreef:
En daarom loopt het topic ook nog zo goed, want idd kennelijk 'leeft' het wel, en wat Sarabande al aangeeft, het is niet bepaald een slecht teken dat sommige mensen in dit topic zo proberen mee te denken met hoe nu verder.
dit lijkt me wel een voorbeeld van een "betrokken reactie". fijn dat het erkent wordt Lachen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:26

Nuv schreef:
Citaat:
even aanvulling hierop: juist omdat de 'ja-knikkers/meelopers/whatever' en nog wel meer mensen hier niet reageren is het imo ook maar de mening van een kleine groep.



Ik zit te stangen.

Ik vind het vervelend voor Lovely en de rest van Bokt dat het zo gelopen is, maar het is niet anders. Ik vind dat er hier veel dingen besproken worden die compleet los staan van dit feit. (Of er moeten al onderliggende dingen zijn die ik niet weet....) En mensen die in dit topic niet reageren, of Bart PB en om hem een hart onder de riem te steken moeten zeker niet meteen als "Bange Bokkers", "Ja-knikkers"", "meelopers" of weet ik wat voor ongure bokkers worden bestempeld, want dit zijn waarschijnlijk gewoon blije bokkers, die het waarderen dat er zo'n forum voor hun is opgezet.


Hey als je mijn posts goed had gelezen wist je dat IK dat iig niet bedoel Haha! . Ik denk dat ook misschien wat feller over kom dan ik bedoel in de hitte van de discussie, ik sta wel achter alles wat ik zeg, maar ben natuurlijk blij met bokt, vermaak me altijd prima en ik waardeer ook erg wat Bart (met name) er allemaal voor doet OK dan! . Wil niet zeggen dat ik het altijd met hem eens met en heb nogal eens de neiging om op een directe manier te zeggen wat ik denk Bloos .

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:27

Cody schreef:
En ook dan is het altijd hetzelfde groepje dat reageert, is het dan wel representatief voor bokt vraag ik me dan af.
Niet dat er niet geluisterd moet worden naar de groep die niet tevreden is, maar de topics zijn denk ik niet de weerspiegeling van de tevredenheid van alle bokkers.
dat denk ik wel. de groep waar je het over hebt is mondig en wilt zich in zetten voor bokt. tenminste zo zie ik mezelf en de meeste andere wel.

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 23:27

Cody schreef:
En ook dan is het altijd hetzelfde groepje dat reageert, is het dan wel representatief voor bokt vraag ik me dan af.
Niet dat er niet geluisterd moet worden naar de groep die niet tevreden is, maar de topics zijn denk ik niet de weerspiegeling van de tevredenheid van alle bokkers.


Misschien zijn er ook wel mensen die niet reageren omdat:
- ze het gevoel hebben dat er toch niet geluisterd wordt
- ze het 'wel best vinden zo'

Beetje dezelfde redenen waarom mensen niet gaan stemmen bij de verkiezingen Lachen.