Afscheid van Lovely als moderator

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:07

mee denken met wat?
Dat is denk ik net de hele vraag Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:08

promptertje schreef:
De heftige reacties verbazen me toch wel.... Bokt is voor mij een leuke ontspanning, maar ook niet meer dan dat. Het "beleid" zal me eigenlijk een zorg zijn, ik heb geen klachten over de moddies, en als ik echt iets fouts ergens zie meld ik dat wel, maar dat is dan geen discussie waar ik zelf in betrokken ben, dat los ik zelf wel op.

Maar voor sommige mensen is Bokt kennelijk meer dan tijdverdrijf - die trekken zich dit soort dingen dus persoonlijk aan, lijkt het?

Tsja, Bokt is van Bart en Heike, die hebben het hier voor het zeggen. Bart steekt er enorm veel tijd en geld in, en die neemt dus de beslissingen, eerlijk of niet. Niks "democratie", zo simpel is het. Als het je niet bevalt, ga je toch naar een ander forum? Wanneer je de leiding "machtsgeil" of weet ik het wat vind, dan blijf je toch niet? Niemand is verplicht zijn tijd hier door te brengen.


In de tussentijd is er weer een reactie bijgekomen waar ik mee in kan stemmen OK dan!

Suggesties kan je altijd dien maar zolang het je eigen forum niet is zal je het niet voor het zeggen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:10

Als je goed nadenkt kun je op je sloffen aanvoelen wie er kans maakt op RT moddie te zijn
Iemand die weinig weet van Rt, maar goed.

Joost was voor mij iig dan ook een grote verassing.
Hoop nu ook.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:15

runningkawa schreef:
mee denken met wat?
Dat is denk ik net de hele vraag Lachen


Meedenken in het beleid.

En dat is wat anders dan het bepalen van het beleid.

Beleid is ook het uitvoeren, en je moet goed kunnen meedenken om goed beslissingen te kunnen nemen omtrent slotjes, moves, en andere zaken die je uitvoerd als moderator.
Daarbij is inbreng in het algemeen modschap vaak ook wenselijk en kan erg verfrissend zijn.

Echter uit mijn ervaring is teveel rommelen aan het beleid ook niet goed voor een forum, zorgt iedere keer voor erg veel chaos, en users weten niet goed waar ze aantoe zijn.

Dus je moet een standaard goed beleid hebben en moderators moeten daar actief in deelnemen, dus ook kunnen meedenken.

(Ik ben zelf begonnen als lite moderator op GoT en dan wordt er van je verwacht alleen uitvoerende taken te doen maar dat is erg moeilijk als je niet in het algeheel kunt meedoen, ik zie het als projectmatig werken, je moet als onderling teamgenoot kunnen meedenken met het team en op elkaar ingespeelt zijn, anders werkt het erg moeizaam).

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:18

een goede projectleider loopt 75% van de tijd met de oliekan...
misverstanden en verschil van mening kun je wel onder het vloerkleed proberen te schuiven, maar vroeg of laat struikelt iemand over de bobbel... en komt het er allemaal toch uit. kennelijk gebeurt dat hier ook. De oorzaak ken ik niet, maar als er zoveel over wordt geschreven, lijkt het mij goed om op zijn minst na te denken over de reacties. Negatief en positief....

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 22:21

[Was oorspronkelijk een reactie op een opmerking over inspraak, post is een beetje lang geworden en in tussentijd zijn er weer redelijk wat posts bijgekomen Lachen]

Het gaat hier om een forum met een paar duizend users, daar is het regelen van directe inspraak zo goed als niet te doen.

Maar ja, er wordt wel geluisterd naar users, zeker wel. Wij zijn er voor jullie. Waarom denk je dat ik hier zit? Om stinkend rijk te worden van wat banners die een paar tientjes per maand opleveren? Geld, geld! Om mijn tijd te vullen? Mwoh, ik zou liever Charmed iedere dag volgen dan me in dit soort discussies te moeten storten. Haha! Om mijn enorme wellust naar Macht met een hoofdletter M te bevredigen? Als dat zo was dan had Bokt er echt _heel_ anders uitgezien. ~~}>

Streng? Ja, dat wel, ik denk zelfs niet streng/consequent genoeg. Herinneren we ons de uitslag van de enquete nog? Het punt van ergernis nummer 1 is het eeuwige geruzie en gekat op Bokt, het andere mensen niet in hun waarde laten. Dat is volgensmij niet echt iets dat op te lossen is met vriendelijk blijven glimlachen en een keer over een bolletje aaien of met meer inspraak Scheve mond

Waar ik me verder een beetje aan zit te ergeren is het feit dat hier constant 'achterkamertjespolitiek!', 'machtsgeil!', 'wanbeleid!' wordt geroepen en dan uit naam van 'zovele' bokkers. Probleem is echter dat we vooral enorm veel mensen niet horen in dit topic. Wel krijg ik (en andere mods) PB's van mensen die zeggen dat ze het niet eens zijn met wat er in dit topic geroepen wordt "maar ik doe dat maar via PB, heb namelijk geen zin om de hele bups op mijn nek te krijgen omdat je het niet met ze eens bent. " Scheve mond Dat is toch absurd Verward

Met andere woorden: er valt nog heel wat te verbeteren op Bokt Haha!
Anyway, SP, ik geloof best dat je er zo over denkt, vind ik erg jammer maar ik heb niet echt het idee dat ik jou van mijn eigen standpunt kan overtuigen of zelfs maar mijn standpunt over kan brengen. Maar goed, ik ben erg benieuwd naar hoe Bokkend Nederland er over denkt. Als er idd een groot aantal users is die vind dat het beheer machtsgeil is of doet aan achterkamertjes politiek dan wil ik daar met liefde en plezier naar kijken en dan steek ik de hand in eigen boezem. Tot nu toe hoor ik echter vooral een groep users die het nergens mee eens zijn en alles poedersuiker lijken te vinden. Da's niet fijn, maar ik kan er echt heel weinig mee omdat ik niet hoor behalve dat het poedersuiker is. Ik kan niets met een term als 'machtsgeil', ik herken mezelf daar echt niet in. Kan zijn dat mijn zelfkennis me daar in de steek laat maar help me dan op z'n minst het licht te zien door ook met wat steekhoudende argumenten te komen of op zijn minst met een flink aantal users die hetzelfde 'gevoel' hebben. Dan hebben we iets waar we over kunnen praten en waar we een oplossing voor kunnen vinden. Ik hoop dat we dan wat constructiever bezig kunnen zijn dan in dit topic.

Llewella: je hebt eigenlijk wel een punt. Op zich was het voldoende geweest te melden dat we gezamelijk tot een beslissing zijn gekomen. Weer wat geleerd iig.. Slim

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:27

BartVB schreef:
Mwoh, ik zou liever Charmed iedere dag volgen dan me in dit soort discussies te moeten storten.


Dat is al maanden niet meer elke dag . Nu is het gewoon 1 keer in de week (vrijdag 20.30) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:27

Misschien voor sommige bokker tijd om niet het zielige bokkertje uit te hangen, maar gewoon te posten?
Hoe meer meningen hoe beter lijkt me

en diegene met een grote bek, ja ik ook, kan niemand door de monitor heen trekken hoor Lachen
Dus het valt allemaal wel mee om gewoon te posten Lachen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:30

BartVB schreef:
Dat is toch absurd Verward


Ja en het zegt meer over die mensen, namelijk dat ze hun mening niet durven geven.

Daar krijg je een forum niet vol mee iig

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:30

runningkawa schreef:
Misschien voor sommige bokker tijd om niet het zielige bokkertje uit te hangen, maar gewoon te posten?
Hoe meer meningen hoe beter lijkt me

en diegene met een grote bek, ja ik ook, kan niemand door de monitor heen trekken hoor Lachen
Dus het valt allemaal wel mee om gewoon te posten Lachen


Huh kan jij gedachten lezen Kawa, dat wilde ik ook precies zeggen Verward Incl het deel van de monitor, alleen zag ik voor me dat iemand in een keer mijn hoofd door z'n beeldscherm heen zag komen Haha!
Laatst bijgewerkt door Kayla op 20-09-03 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:30

Kayla"]
[quote="BartVB schreef:
Mwoh, ik zou liever Charmed iedere dag volgen dan me in dit soort discussies te moeten storten.


Dat is al maanden niet meer elke dag . Nu is het gewoon 1 keer in de week (vrijdag 20.30) .
[/quote]

Kayla = de meesteres van het offtopic gaan! Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 22:31

Mwoh, zo kijk jij er tegen aan. Als iemand op een internet site tegen mij bezig is dan wordt ik daar behoorlijk niet blij van. Echt veel lol heb ik daar iig niet in, al helemaal niet als de reden voor dat gekat me ontgaat en ik er dus niet veel aan kan doen. En waarom uberhaupt moeite doen?
Als ik nu dacht dat het allemaal wel goed gaat dan zou ik denk ik ook gewoon m'n mond houden, waarom tegen de mening in dit topic in gaan als ik weet dat het me problemen op kan leveren? Zonde van de moeite dan, zeker als er vanavond Charmed op TV zou komen Knipoog

Maar goed, je geeft zelf al aan wat er aan de hand is met de 'zielige bokkertjes' opmerking. Getuigd IMO niet echt van veel begrip of van het in hun waarde laten van mensen Verward Maar kan natuurlijk zijn dat ik wat dat betreft wat te tele-tubbyig ben en er van uitgaat dat iedereen op een normale begripvolle manier met elkaar om moet kunnen gaan (het grootste deel van de tijd anyway) Lovers

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:33

Ehm er is een groot verschil tussen katten en de discussie aan gaan lijkt mij.

Enne Bart try as the world turns (wel elke dag 16.06) . Barbara is ook wel een beetje een heks
Laatst bijgewerkt door Kayla op 20-09-03 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:33

Runningkawa kun je dat echt niet?
Wat jammer nou Knipoog

Nee hoor even serieus. Ik ben niet bang om een mening te geven die afwijkt van de eerdere reacties in een topic maar ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die hierin toch terughoudend zijn omdat ze bang zijn "aangevallen" te worden nav hun mening.

Zo zou het niet moeten zijn maar ja vaak is het wel zo.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:35

Pfff krijgen we die discussie weer, als ze geen discussie aan durven te gaan moeten die mensen maar tv gaan kijken ofzo (charmed bijvoorbeeld)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:36

Waarom is dat niet begrip vol? Dat heeft er niks mee te maken imo.
We leven in een harde maatschappij en bokt is iid geen teletubbie programma Lachen
Misschien kunnen mensen leren hoe je je kunt verweren, heel leerzaam Knipoog

nee serieus, overal kom je wel eens op meningen van een ander die je niet of wel leuk vind.
op school op je werk, overal.
Wat ga je dan doen, achter de meester verstoppen?

ik denk dat veel mensen zich te snel aangevallen volen, ook als dat niet zo is.
Misschien komt dat omdat het schrift is ipv woord?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 22:39

Het gaat niet om het niet aan durven gaan van een discussie. Met het aangaan van een discussie is niets mis, gebeurd dagelijk meerdere malen op Bokt Haha! Het gaat hier over het in de grond getrapt worden door een groep mensen, niet het op een normale manier voeren van een discussie.

Verder is het ook zo dat de mensen die het niet eens zijn met de 'heersende' mening in dit topic dat ze niets te winnen hebben maar wel e.e.a. te verliezen. In dit topic heeft het beheer een probleem, de users zelf niet, ze hebben dus weinig tot niets te winnen, wel kunnen ze een hoop mensen over de piss krijgen wat ze dan met een beetje pech nog maanden te horen krijgen. Zou jij zin hebben daar kans op te lopen terwijl je er zelf niets mee wint? Ik iig niet. En nu is het vast zo dat dat niet gaat gebeuren enzo, dat kan allemaal wel, maar dat is niet hoe een aantal bokkers er over denkt en ik heb zo'n vaag vermoeden dat die gedachte ook niet echt uit de lucht komt vallen. Hmm, moeten eigenlijk een uit de lucht val smiley hebben, Frusty gaat de verkeerde kant op Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:42

Ik geloof dat verliezen of winnen hier helemaal niks van doen heeft.

Tja en geen 1 gedachte komt uit de lucht vallen.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:42

Voor leren ben je nooit te oud bart Schijnheilig

Maar laat je (en modjes) niet meteen te veel op stang jagen door dit topic en meteen proberen daarop in te spelen door beleidsaanpassingen e.d.

Ik heb op GoT gezien dat dat juist ook voor veel onvrede kan zorgen, daar werd toch veel geluisterd naar de trammelant topics of iig actie op ondernomen en nu hebben juist meer mensen onvrede op het forum lijkt het afentoe (als ik mensen afentoe aanhoor dan).

Iig keep up the good work, en voor de minder goede dingen: goed en eerlijk evalueren en adequate beslissingen daaromheen nemen die niet al te ingrijpend zijn.

En een mod of admin blijft ook maar een mens Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:43

BartVB schreef:
Anyway, SP, ik geloof best dat je er zo over denkt, vind ik erg jammer maar ik heb niet echt het idee dat ik jou van mijn eigen standpunt kan overtuigen of zelfs maar mijn standpunt over kan brengen.
maar je probeert het niet eens. als je jouw standpunt kan uitleggen ben ik best bereid daar energie in te steken en kijken wat ik zou doen in jouw situatie. maar als je dat niet doet, zie ik alleen maar wat ik nu zou doen in jouw schoenen: dat is flink de bezem door het moderatorteam halen om zo weer een goed actief team te krijgen dat constructief met elkaar in discussie kan gaan.

je kan zeggen wat je wilt maar ik heb al veel vaker geprobeerd hierover met je in discussie te gaan. het stopte alleen aan jouw kant. en hoe dan ook, escaleren doet het een keer. je kan het alleen uitstellen.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 20-09-03 22:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:44

Kayla"]
Pfff krijgen we die discussie weer, als ze geen discussie aan durven te gaan moeten die mensen maar tv gaan kijken ofzo (charmed bijvoorbeeld)
[/quote]
Ik kijk niet graag tv.
Ik wil best een discussie aangaan, ik heb ook meestal wel een eigen standpunt. Zo'n standpunt kan ik op papier vaak niet snel, goed en in een korte omschrijving verwoorden daarom 'laat ik het maar'. Als ik namelijk iets niet duidelijk genoeg neerzet dan onstaat er, zeker omdat het geschreven is en je niet direct feedback kan geven, onduidelijkheid die voor je zelf weer kunt reageren tot een 'onnodige' discussie kan leiden.

[quote="runningkawa"]
ik denk dat veel mensen zich te snel aangevallen volen, ook als dat niet zo is.
Misschien komt dat omdat het schrift is ipv woord?
[/quote]

Dus idd hierdoor.

[quote="runningkawa schreef:
Wat ga je dan doen, achter de meester verstoppen?


In zo'n situatie verstop ik me niet achter de meester, al lijkt het misschien wel zo.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 22:45

Eeehm, we leven idd soms in een harde maatschappij maar is dat dan een reden om maar gewoon lomp en hard te doen? Dacht het niet. Er worden ook dagelijks mensen vermoord en mishandeld, moeten we dat dan op Bokt ook maar op de een of andere manier simuleren?

My pet theory:
Er (even heel zwart wit) twee groepen mensen op Bokt. Een groep komt op Bokt om gewoon leuk hun verhaal kwijt te kunnen, te kunnen lezen over andere paardenmensen, informatie te zoeken en om andere mensen informatie te geven.
Aan de andere kant heb je een groep mensen die dat ook wel soort van belangrijk vindt maar die zitten ook voor een groot deel op de site voor spanning en spectakel, ruzies, mensen in een hoekje drijven, samen overleggen wat ze van iemand vinden en dat dan ook maar vooral goed duidelijk maken op Bokt, etc, etc.

Eerste groep mensen is IMO waar Bokt voor bedoeld is. Bokt is geen Cage Fight, het is een site waar paardenmensen paardenmensen ontmoeten, niet waar ze elkaar de hersenen inslaan of op een subtiele manier het leven zuur maken of oorlog voeren. Voor de tweede groep mensen is wat mij betreft dus geen plaats. Of ja, er is wel plaats voor ze als ze het 'cage fight' deel ergens anders uit kunnen leven ~~}>

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:45

Ik heb me buiten de discussie gehouden omdat ik als "liefje van de beheerder" niet graag te horen krijg dat ik het natuurlijk wel met Bart eens zou zijn. En ja, in die reactie had ik geen zin en die verwachte ik wel. En nee, ik ben het dus niet altijd eens met Bart.
Ik ga dan ook nog steeds geen mening geven over het gebeurde, maar wil wel even kwijt (omdat ik me aangesproken voel) dat het, vanuit de kant van de mensen die heel hard aan het roepen zijn, nogal makkelijk is om te zeggen dat mensen hun mond maar open moeten doen. In dit topic ben je bijvoorbaat al een meeloper, lid van een kliek, ja-knikker en wat er al niet meer genoemd is... wat mij betreft niet een goede grond voor een gezonde discussie waarbij beide partijen zich durven uiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:45

Jij niet, maar diegene die bart pb-en Lachen

Ik zeg hiermee ook niet dat ik ontevreden ben over bokt (anders was ik er niet zoveel), maar je mag toch wel dingen zeggen die je jammer vind, toch?
edit"ow sloeg op een bricht ff wat terug
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-09-03 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:46

BartVB schreef:
Het gaat niet om het niet aan durven gaan van een discussie. Met het aangaan van een discussie is niets mis, gebeurd dagelijk meerdere malen op Bokt Haha! Het gaat hier over het in de grond getrapt worden door een groep mensen, niet het op een normale manier voeren van een discussie.


Ehm verklaar je nader Verward

Citaat:
Verder is het ook zo dat de mensen die het niet eens zijn met de 'heersende' mening in dit topic dat ze niets te winnen hebben maar wel e.e.a. te verliezen. In dit topic heeft het beheer een probleem, de users zelf niet, ze hebben dus weinig tot niets te winnen, wel kunnen ze een hoop mensen over de piss krijgen wat ze dan met een beetje pech nog maanden te horen krijgen. Zou jij zin hebben daar kans op te lopen terwijl je er zelf niets mee wint? Ik iig niet. En nu is het vast zo dat dat niet gaat gebeuren enzo, dat kan allemaal wel, maar dat is niet hoe een aantal bokkers er over denkt en ik heb zo'n vaag vermoeden dat die gedachte ook niet echt uit de lucht komt vallen. Hmm, moeten eigenlijk een uit de lucht val smiley hebben, Frusty gaat de verkeerde kant op Scheve mond


Zo gaan we dreigen? Kan me helemaal niks schelen of ik nou wel of niet wat te winnen heb, ik geef mijn mening, altijd gedaan en zal ik altijd blijven doen.