Tijdens een zeer geslaagd ontbijt in de Hanzestad Hamburg en voordat de baas weer roept heb ik nog net even tijd voor het voorwoord van de BNB van mei. De redactie heeft weer een grote variatie aan onderwerpen verzameld, van hilarische foto's tot een update van een schaduwaccount. LiveSucks vertelt hoe het haar is vergaan na de moeilijke keuze die ze vorig jaar moest maken.
Voor alle onderwerpen geldt dat we graag van jullie ideeën krijgen voor de volgende afleveringen; ook als je andere suggesties of opmerkingen hebt, kun je die kwijt op het speciale e-mailadres nieuwsbriefBokt@gmail.com. Elke nieuwsbrief verschijnt halverwege de maand, probeer daarom voor of rond de eerste van de nieuwe maand te reageren. Alle reacties worden gewaardeerd. Zo kun je ons ook suggesties voor '...' van de maand toesturen, maar ook je vermoedens voor welk teamlid er op de foto van de maand staat.
De nieuwsbrief van april is hier terug te lezen. De BNB is een afgeleide van het BBB. Hieronder kun je van de langere onderwerpen steeds een eerste alinea lezen, de volledige tekst staat dan in de berichten eronder.
De redactie wenst jullie veel leesplezier met dit nieuwe BNB.
Bellatrix, Delerium, Dribbel, Jans, Lielle, Nadia, Rock, Sammie, Yasmine
Highlights van de afgelopen maand
Topic van de maand
De teamies hebben enorm moeten lachen om het volgende topic:
[RIJ-ITP] Op het strand; uuh foutje!
We hopen dat Daandriaan inmiddels weer droog is achter de oren!

Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Laatst kwam bij via een onderzoek al naar boven dat Nederlanders zichzelf als gelukkig bestempelen. Als we zien waar van ogenschijnlijke kleine dingetjes mensen (ontzettend) blij van worden, gaat het helemaal nog niet zo slecht met de wereld als we soms denken. En daar worden wij dan weer blij van!
Een heel bijzonder onderwerp kwam dit keer langs op BB. De titel spreekt al boekdelen, aarzel niet om het verder te lezen!
[BB] Wat is dit? (voorwerp in ontlasting)
De tien van mei
In het kader van het tienjarig bestaan wordt er elke maand rond de 10e aandacht besteed aan tien speciale onderwerpen. Gezien de tijd van het jaar was het nu de beurt aan de de 10 eerstgeboren Boktveuilens. Het eerste veulen (van 2001) kennen jullie allemaal.
[VN] De 10 van mei....de eerstgeborenen!
Discussie van de maand
Dit keer een wat luchtiger onderwerp. Ben je nog altijd op zoek naar die paardrijdende vent (m/v) of zeg je 'dat nooit meer'? Praat dan in dit topic mee: [LZP] Een vent die rijdt, de ideale man?
Nieuwstopic van de maand
Het nieuwstopic van de maand zal wellicht bij velen minder in de smaak vallen. Bioloog en columnist Midas Dekkers laat zijn licht schijnen over de pony.
[VN] Midas Dekkers: "Pony is een te heet gewassen knol"
Testrecept
Dit keer is er geen verslag van het recept van de maand, omdat er voor een nieuwe aanpak is gekozen. Kies hier het testrecept van mei!
Communitynieuws
Bokkers in de media
Helaas hebben we daar dit keer geen inzendingen voor gekregen. Heb jij de regionale/landelijke of hippische pers gehaald? Stuur ons de link en je wordt ook vermeld in de BNB.
Quotes van de maand
Deze maand niet zoveel quotes. Mocht je wat tegenkomen dan kun je altijd TeM'men, Pb'en of via het e-mailadres inzenden: nieuwsbriefBokt@gmail.com. Kom jij een opmerking tegen waarvan je ervan overtuigd bent dat deze in de BNB hoort. Aarzel dan niet en stuur hem in! Onder andere Sammie en EngeltjeS hebben deze maand ons getipt.
Citaat:Citaat:T een is indd viezer dan het andere, maar het is net zo aso hoor
Is het ook. K heb t ook maar 1x gedaan, toen ik onzettend melig was.
Letters hebben het soms maar moeillijk te verduren op Bokt

De andere die binnenkwam is:
Citaat:Zo gaaf!!!
Ik heb werkelijk nog nooit een dressuurpaard dressuur zien lopen en ik vind dit gewoon erg leuk!!!!
Hartekreten
Helaas hebben we dit keer geen hartekreten ontvangen. De redactie wil op deze plaats wel de eindexamenkandidaten succes wensen met de examens.
Daarnaast zijn onlangs Libje123 en Trudy_dJ getrouwd (niet met elkaar

[LZP] Getrouwd !! 11-05-2011 FOTO'S
[LZP] [FOTO] Mijn bruiloft, de mooiste dag van je leven.....
Wil jij ook een persoonlijk bericht sturen naar iemand, stuur dan je hartekreet via een pb naar Bellatrix.
Hoe is het nu met... ??
Het verhaal van LifeSucks...
LifeSucks opende ruim een jaar geleden een topic omdat ze ongewenst zwanger was en voor abortus koos [MW] Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht. Een hectische periode waarin veel emoties hun weg moesten vinden. Hoe is het nu met haar? Je leest het hier... Hoewel het topic gesloten is heeft LifeSucks aangegeven nog altijd open te staan voor PB's.
LifeSucks schreef:10 mei 2011.
Ik lees de openingspost van mijn topic, geopend op 1 maart 2010 nog eens door.
Wat een kracht en wat een wil had ik toen, is het eerste wat ik nu denk.
Als ik terug ga naar die tijd, de ontdekking, schok en de angst voor wat komen ging, dan ben ik nu zoveel wijzer en weer zoveel sterker.
Mijn laatste post in het topic was op 4 maart, net 5 dagen voor de ingreep plaats zou vinden.
Kort daarna is het ook gesloten want het liep uit de hand qua relschoppers.
Het is nu een ruim jaar later, en ik heb geleerd, ben niet blijven staan.
Ouder word je niet in jaren, ouder word je in ervaringen, gebeurtenissen.
Lees hier verder
Kunstwerk van de maand

Het kijkkastje dat Twitchy voor haar instructeur maakte!
Voor het kunstwerk van deze maand is er gekozen voor het Stal Kijkkastje van Twitchy: [UK] [ART] stal kijkkastje
Voor haar instructeur, als cadeautje, heeft Twitchy een miniatuurversie van een stal gemaakt. Dit aan de hand van een paardje wat heel erg op zijn paard lijkt.
Uit allerlei materialen; van wijnkistjes tot plexiglas, leer, kurk, stof en wat je kan bedenken is een heel mooi resultaat tevoorschijn gekomen! Van harte Twitchy, met het kunstwerk van deze maand!
Daarnaast waren ook volgende kunstwerken erg opvallend en daarom het vermelden waard, Xyzutu2 heeft een emotioneel beladen filmpje gemaakt van het oude Carolusziekenhuis in Den Bosch, [UK] [MOV] Afscheid van een ziekenhuis Rinske heeft een hele grappige tekening gemaakt van Spirit, het welbekende flessenveulen: [UK] [TEK] Spirit Wendy15 heeft een hele leuke manier gevonden van schilderen, niet op doek, maar op steentjes: [UK] [SCH] Steentjes en Knoesje heeft een hele gedetailleerde tekening gemaakt van Flinder, het vlinderhondje: [UK] [TEK] Flinder, een.....vlinderhond!
Daarnaast willen we deze maand de aandacht vestigen op een taxatietopic op UK. In dit topic kan je informeren hoe een andere bokker jouw 3D werkje taxeert. Laat je niet misleiden door de term 3D, het gaat hier om alles wat in de "ruimte" gemaakt is, van haakwerkjes tot bouwwerkjes als het kijkkastje, dat het kunstwerk van deze maand is. [UK] [INFO] Hoeveel is mijn 3D werk waard? Deel 1.
Uiteraard mag alle kunst die jullie opvalt via een PBtje naar Jans of Neej, zodat we volgende maand weer een mooi resultaat hebben!
Het virtuele bloemetje en het virtuele zonnetje
Deze maand helaas weer een flink aantal bokkers die een bloemetje verdienen. Omdat we het deze maand vrijwel onmogelijk vonden te kiezen wie het meest voor een bloemetje in aanmerking komt hebben we besloten meerdere bloemetjes uit te reiken.
Allereerst het verhaal van bokker Nouvel, wiens Lusitano merrie door een ongelukkig voorval zwaar gewond raakte. Gelukkig is de merrie inmiddels weer aan de beterende hand en zelfs weer thuis uit de kliniek!

Bokker Eefiepeefie is wezen kijken bij het paard van Nouvel. Op de kliniek in Utrecht is de merrie geholpen aan haar verwondingen, gezien de aard van deze verwondingen moest ze een behoorlijke periode daar blijven. Na het openen van een topic op VVVD bood Eefiepeefie aan om een bezoekje te brengen bij de merrie, want ze moest daar toch ook zijn met een ander paard. Zo kon ze gelijk de merrie van Nouvel extra aandacht en wat knuffels geven. Voor deze mooie daad bieden we graag het zonnetje van de maand aan aan Bokker Eefiepeefie.
Het bezoekje van Eefiepeefie kun je hier lezen.
Lees hier wie er nog meer een bloemetje krijgt.
Wikinieuws

Een veulen met een onderbeet.
Ook is de Wiki deze maand weer uitgebreid met nieuwe foto's. Zo is er een foto van een clicker toegevoegd. Deze wordt vaak gebruikt bij vrijheidsdressuur. Verder is er een foto toegevoegd van een target. Ook een hulpmiddel bij vrijheidsdressuur. Het is de bedoeling dat het paard de target aan raakt. Naast de foto's over vrijheidsdressuur zijn er ook medisch gerelateerde foto's aan de Wiki bijgedragen. Zo is er nu een foto van een veulen met een onderbeet en is er een fotoserie over hoefkanker.
Deze maand willen wij je ook wijzen op de voorpagina van de Wiki. Elke maandag kun je daar een nieuwe foto van de week bekijken, drie wist-je-dat'jes en een focus op een bepaald artikel lezen. Er is op de Wiki zelfs een pagina waar je al deze dingen kunt terug lezen vanaf week 14 in 2007 tot heden.
Wist je dat...
Olympia een nieuw huisgenootje erbij heeft.. Een heel lief fluffy kittenbeest genaamd Fifty

Dribbel hard aan het leren is voor haar examen
Neonlight dit jaar weer verrast werd? Zie ook [KS-ITP] En fopmerrie Neon had dit jaar weer een verrassing in petto.
delerium zich gruwelijk zorgen maakte toen haar paard flink zonverbrand is. Gelukkig gaat alles weer prima!
Neej een onwijs drukke periode aan ziet komen met veel schoolwerk, boek maken en veel shows. Gelukkig gaat dat laatste nog steeds super en haalt Ollie alleen maar U'tjes tot nog toe

Amanda nog steeds veel muzikaal bezig is. Ze na in concertgebouw de Doelen Rotterdam ook in Paradiso Amsterdam heeft gespeeld. Ook staat het eerste concert met Sax-Q (kwartet/kwintet/ensemble) in de planning op 15 mei.
Rock net als Olympia een nieuw huisgenootje heeft. Twéé zelfs! Het broertje en zusje van Olymp-z'n-kat heten Grian en Gealach

Jans een gaaf project heeft ontworpen wat live te zien is op Facebook! Het Loft Black Book!
Het verhaal van ..... Ods

We hadden dit keer een inzending die dacht te weten welk teamlid op de foto stond. Helaas was er - niet met opzet - en valstrik ingebouwd, de properties van de foto verwezen niet naar de naam van het teamlid, want het ging dus dit keer om Ods.
Citaat:Is Jans.
niet slim om upload/foto geen andere naam te geven
De eigenschappen verraden wie het is.
groet
Belker
Ods schreef:Als meisje van vier jaar mocht ik ponyrijden van mijn ouders en zo begon ik mijn grote paardenliefde op de Bosplan manege in het Amsterdamse Bos. De foto is uit 1978, de pony die ik sta te borstelen is Ceasar en de pony erachter is Karel. Heel wat jaren heb ik daar pony gereden! Eerst waren dat rondjes achter elkaar maar toen ik eenmaal ouder was mochten we, in een rijtje achter elkaar, het grote bos in. Ik heb nog vele mooie herinneringen aan deze manege en de pony’s die daar rondliepen. Een daarvan is dat ik Kwik een ontzettend leuke pony vond, hij moet iets van een Welsh geweest zijn, een mooie schimmel ruin, hij was de grootste van allemaal. Volgens mij heb ik nog nooit op hem gereden omdat er een ander meisje in de groep langer was en zij niet op de andere pony’s paste met haar lange benen. Uiteraard vond ik dat toen reuze stom
Lees hier verder

wie is dit teamlid?
Ook deze maand hebben we weer een nieuwe foto om te raden. Heb jij enig idee wie er op deze foto staat? Stuur dan een mailtje naar nieuwsbriefBokt@gmail.com
Binnengekomen post
Verder hadden we deze maand twee ingezonden berichten. Het topic van Doerakje, [IM] Het laten gaan van Kansas *update* nog even niet , kwam gezien de datum niet meer in aanmerking voor het topic van de maand maar zoals de inzender al meldde
Citaat:[dit] Verdiend wel een vermelding in de Bnb vind ik. Ze maakt de dappere keuze om haar paard in te laten slapen om hem niet langer pijn te laten lijden. Laat de ochtend voor deze afspraak de DA toch nog langskomen zodat ze zeker weet dat ze juiste beslissing maakt en deze zegt "Jij gaat hem lekker mee naar huis nemen want blijkbaar is hij er nog niet aan toe".
Hoop dat jullie er wat mee doen!
Groetjes Sanne
en daar geven we graag gehoor aan.
Verder vraagt Banjer onze aandacht voor een bijzonder onderwerp
WouOele @ [LZP] Yeeh mijn certificaat is binnen (stervensbegeleiding)
Citaat:misschien iets voor de BNB? Het is een zwaar onderwerp misschien en ook niet echt paardgerelateerd... maar vind het mooi dat er mensen zijn die dit werk doen en vind het wel iets om de aandacht eens op te vestigen...