Vertraagde letters op je scherm?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Vertraagde letters op je scherm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 10:32

Misschien niets met bokt te maken, maar meer met mijn compu, maar bij bokt heb ik als enige dit probleem.

Ik tik letters, de cursor verschuift, alleen de letters komen er niet te staan. Dit duurt een minuut of 10 voordat de letters ook op mijn scherm staan.

Iemand enig idee?

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:38

overbelasting van de pc
misschien moet je hem wel opschonen
en wat zwaardere programma's verwijderen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 13:49

Dat heb ik net gedaan. Ik heb nog een halve harde schijf beschikbaar.
En defragmenteren? Geen idee wat dat is en hoe dat moet Haha!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:07

ik heb dat ook hoor, alleen bij bokt, niet op andere fora

nu zit ik te typen en gaat het wel goed, maar pebees zijn een drama Haha!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:10

Defragmenteren:

Mijn computer
Rechter muisknop op je harde schijf
Eigenschappen
Tabblad Extra
2e hokje, Nu defragmenteren.

(duurt best lang Haha!)

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:50

Ik heb daar ook last van.
Ik heb een computer die 3 jaar geleden wel heel modern was, amar tegenwoordig niet zo Knipoog

Maar het valt wel op, dat wanneer het druk op bokt is, mijn pctje last krijgt. Nu niet bijvoorbeeld (midden inde nacht). Wellicht is Bokt dan langzamer als het druk is, en komt alles toch al vertraagt op mijn scherm.
Defragmenteren helpt bij mij weinig, ik heb niet zo heel veel op deze pc staan.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:48

Eeeh, defragmenteren e.d. heeft geen zin bij dit soort dingen. Dat maakt alleen je harddisk iets sneller en je harddisk heeft totaal geen invloed op dingen als typen e.d. Enige dat daar wat invloed op zou kunnen hebben is je processor. Als die het te druk heeft kan het zijn dat hij geen tijd heeft om jouw letters op het scherm te toveren. Je kan eens kijken in de taskmanager. In Windows 2000 en Windows XP krijg je die door op Ctrl-Shift-Escape te duwen. Daar heb je een tabblad 'performance' en daar hoort 'CPU usage' behoorlijk laag te zijn, ergens tussen de 0 en 10 procent ofzo. Als er iets in de buurt van de 100 staat is het iig niet goed Haha! Kijk dan even bij 'processlist' welk programme een hoog getal heeft staan bij CPU.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:24

jaaaaja Verward
Ik heb het idd ook, en alleen bij Bokt.. maar het duurt maar 10 sec. geen 10 minuten gelukkig Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:21

Ik heb dit ook, op elke pc: op mijn werk, bij anderen thuis, dus niet alleen op mijn pc waarvan de harde schijf net is gecrasht. Haha!

Bij mij gebeurt het niet als ik via het vakje onderaan het topic een onderwerp plaats. Ook niet als ik gewoon een reactie plaats. Wel als ik het quote-knopje gebruik of reageer op een PB. En ook als ik een bericht van mezelf bewerk, en weer niet als ik dat van een ander bewerk (jaja, heb er al een studie naar gedaan). Ik blijf het vaag vinden.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:54

Bij mij was het ook sinds kort. Ik heb een virusscanner aan het werk gezet en nu is het weer goed. Het kan ook aan bokt gelegen hebben. Het duurde bij mij ook maar 10 seconden maar ik vond het héél vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:06

bij mijn doet mn pc alles wat ik niet wil. ,maar gelukkig heb ik hier geen last van!
Mss idd opschonen, doe ik elke dag wel twee of drie keer houdt je je pc schoon mee, en met defragmenteren zorge je ervoor dat alles meer wordt gecomprimeerd zodat je pc wel sneller wordt, maar niet stukken!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 10:48

Ik had het ook, maar bij mij hielp het om even nieuwe batterijen in m'n toetsenbord te doen Haha!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 12:56

heb je ook een oplossing voor windows98?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 19:18

Bij mij doet ie het nog steeds, maar dan alleen bij het pb-en. Echt héél irri. Heb gisteren gedefragmenteerd en dat heeft niet geholpen. Het ligt denk ik echt aan bokt.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 23:41

BIj mij is dat ook soms, nu niet maarwel vaak, bijna alleen maar bij bokt.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 23:46

ik heb dat ook heel vaak, maar niet alleen bij bokt, maar eigenlijk wel bij alles...

bij mij komt het dan gewoon omdat mijn computer geheugen (die onthoud wat je sinds de laatste keer opstarten gedaan hebt en waar je mee bezig bent en zo) vrij klein is. en ik vaak mijn computer hele dagen aan laat staan (ik weet het, erg slecht van me!) daar word de compu traag van... bij mij is het zo gepiept met even opnieuw opstarten! Tong uitsteken

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:36

Bij mij is dat al best lang zo, dacht dat het aan de onze lag. Maar het is alleen bij Bokt, niet bij andere fora. Mijn vader heeft computer al geleed en opgeruimd enzo, maar helpt idd niet.

Ook als er niemand op bokt is (behalve ene paar mensjes dan) is het wel eens zo.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:14

Dat heb ik ook al een behoorlijk tijdje...
Als ik hier onderin bij snel antwoorden typ is er geen probleem maar als ik een pb stuur ofzo vaak wel...
Je ziet dan dat streepje over je beeld gaan maar er komen geen letters en als het streepje aan het eind is wel...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 00:04

Ik heb het alleen op mijn werk, zowel bij pb's als bij berichten.
Er komen eerst een paar strepen te staan als ik typ, die daarna in letters veranderen. Op mijn werk draaien we wel nogal zware programma's, dus ik gok dat het daar aan ligt.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 00:07

Maar Bart, als windows geen Swap file kan maken die groot genoeg is om in te werken dan krijg je toch ook dat alles trager wordt? Of je geheugen zit vol, en dat kan je helaas niet defragmenteren Tong uitsteken Je kunt alleen processen afsluiten.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 00:22

Ik heb er vnl last van als die grote animatie "adverteer op bokt"-banner in beeld verschijnt, dat ding is mijn P90 uit 1993 gewoon te machtig! Verdrietig

Dan is het echt gewoon meteen CPU 100% Cool *LOL*

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 06:33

Mijne doet het nu ook opeens is super irrie en als ik bij Achterelkaar door blijf typen dan zie je de letters pas als ik stop ARGH Boos!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:03

Dickie schreef:
Ik heb er vnl last van als die grote animatie "adverteer op bokt"-banner in beeld verschijnt...


Dat ontdekte ik net ook bij toeval. Bij andere banners heb ik geen last.

Overigens heb ik het op mijn werk ook. En die pc is niet zo traag als die van mezelf. Met alleen Outlook en Word open zou het toch ook geen probleem moeten zijn. Verward

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 00:02

ja ik heb het soms ook, als ik typ duurt t ff voor ik letters zie, maar nu ik dit typ gaat t wel gewoon goed!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:08

Dat heb ik ook weleens alleen duurt het bij mij een seconde of 10 voordat ze er komen te staan. Ik typ gewoon te snel voor die computer denk ik.. want als ik langzaam typ kan die het wel volgen Verward Schijnheilig