[Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

[Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 00:38

In de algemene enquete van vorig jaar en in discussies op FZ in de afgelopen maanden is gebleken dat de regels en de manier van modereren op Bokt weer een flinke update nodig hebben. Uit de discussies op FZ is al veel informatie verzameld en we hebben als team natuurlijk ook een mening over dingen die goed gaan, beter kunnen of mis gaan. We zijn daarom begonnen met het maken van aanpassingen.

Maar om zeker te weten dat we op de juiste weg zitten, zijn we op zoek naar meer informatie, van zoveel mogelijk gebruikers. Daarom willen we jullie vragen om mee te werken aan een korte enquete over de regels en het modereren op Bokt. Je kunt de enquete anoniem invullen, dit kost ongeveer 10-15 minuten van je tijd. Alvast heel hartelijk bedankt voor je input! :)

Je vindt de enquête via deze link
Edit 24 februari: link verwijderd: Iedereen ontzettend bedankt voor het invullen, er zijn bijna 3000 reacties binnengekomen. Wij gaan beginnen met de analyse van de resultaten.
Laatst bijgewerkt door Eline op 25-02-11 16:46, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: zie bericht

Pasamba
Berichten: 17692
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Friesland

Re: [dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:54

Ingevuld. Duidelijke enquete. :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48693
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:55

ik heb 'm ingevuld... :)

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 02:09

Check! :) Puike enquête, ik hoop dat jullie hier echt iets mee kunnen, maar ik schat zo in van wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:08

Zwartwitje schreef:
Check! :) Puike enquête, ik hoop dat jullie hier echt iets mee kunnen, maar ik schat zo in van wel :j


Absluut!
Zoals ik al eerder aangaf (Zag de enquete gisteren al staan)hele duidelijke enquête met eigenlijk wel alle vragen en knelpunten waar je op bokt mee te maken krijgt. Ben benieuwd wat de uitslag is.

Sim
Berichten: 31484
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:26

Ik vind het jammer dat er in het eerste deel van de gesloten vragen geen ruimte is voor een opmerking/toelichting. Dat had ik graag gedaan bij sommige vragen.

Melisjee

Berichten: 8755
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:31

Over het algemeen een duidelijke enquête, heb hem ingevuld.
Ik ga mee met Sim Dat bij de vragen eens/oneens/neutraal etc. het jammer is dat er geen ruimte was voor een toelichting, dat had ik prettig gevonden.
Maar je kan niet alles hebben :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:34

Ik denk persoonlijk dat je het zo moet bekijken; op het moment dat een enquête teveel open vragen bevat is het veel moeilijker om er duidelijke conclusies uit te trekken. Bovendien duurt het verwerken van zo'n soort enquête langer dan het verwerken van een enquête met voornamelijk gesloten vragen.

Aangezien er op dit moment achter de schermen hard gewerkt wordt aan het opnieuw bekijken van de werkwijze is het prettig als de resultaten van de enquête snel kunnen worden meegenomen. Op die manier kan de vaart erin gehouden worden en kunnen hopelijk ook de gebruikers gauw meer resultaat zien.

doedels
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:35

done :)

Melisjee

Berichten: 8755
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:37

Rock schreef:
Ik denk persoonlijk dat je het zo moet bekijken; op het moment dat een enquête teveel open vragen bevat is het veel moeilijker om er duidelijke conclusies uit te trekken. Bovendien duurt het verwerken van zo'n soort enquête langer dan het verwerken van een enquête met voornamelijk gesloten vragen.

Aangezien er op dit moment achter de schermen hard gewerkt wordt aan het opnieuw bekijken van de werkwijze is het prettig als de resultaten van de enquête snel kunnen worden meegenomen. Op die manier kan de vaart erin gehouden worden en kunnen hopelijk ook de gebruikers gauw meer resultaat zien.


Dat het verwerken langer duurt begrijp ik, maar met een toelichting lijkt het me JUIST duidelijker aan te geven. Het is niet altijd Eens/zeer eens, sommige vragen had ik graag wat nuance in gebracht als ik bijv. eens, of juist oneens aanklikte.

Anoniem

Re: [dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:42

Daar heb ik alle begrip voor :)
Maar ik denk zelf dat er op dit moment voldoende topics op FZ lopen waar mensen hun persoonlijke visie uitgebreider kunnen uitleggen. Het beheer hoopt met deze enquête een grote groep gebruikers te bereiken.

Zelf heb ik een tijd lang als telefonisch enquêtrice gewerkt en ook daar merk je dat nuances worden weggelaten. Je kan er wel ruimte voor geven en op dát moment geeft dat de respondent (in dit geval, de gebruiker) voldoening maar als er veel respondenten zijn dan vallen de nuances uiteindelijk weg omdat er gekeken wordt naar wat een groep denkt en niet naar wat individuen denken.

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Re: [dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:45

Ook ik heb hem ingevuld, vind het een duidelijke enquete.

misschien voor een volgende om onder elk onderdeel een kleine toelichting te geven. Al heb ik die van mij heel duidelijk kunnen omschrijven.

Succes met het verzamelen en uitwerken van de gegevens, wat toch denk ik wel weer een hele klus zal worden.

Elise95

Berichten: 4204
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:39

Ook ingevuld! :j.

Was makkelijk intevullen.

Yessy

Berichten: 23046
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: [Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:47

Ingevuld :) Hoe anoniem ben je nog als je invult dat je meer dan een bepaald aantal berichten hebt? :D

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: [Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:27

Done :D

Iris82

Berichten: 39864
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:32

Yessy schreef:
Ingevuld :) Hoe anoniem ben je nog als je invult dat je meer dan een bepaald aantal berichten hebt? :D


Misschien ben je inderdaad minder anoniem / makkelijker te achterhalen, maar het is niet de bedoeling dat dat gebeurt.
Dat dient geen enkel doel. De resultaten worden ook eerst verwerkt voordat ze geanalyseerd worden.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41688
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:33

Als je je leeftijd invult en dat je 28462 berichten hebt geplaatst dan kunnen we dat in theorie herleiden tot een specifieke gebruiker maar dat doen we niet. Achteraf gezien hadden we de 'aantal berichten' vraag beter met een aantal categorieën kunnen doen, bv 0-100, 100-500, 500-1000, 1000-5000 en 5000+ oid. Maar voel je vrij om je berichtenaantal flink af te ronden, het gaat ons om het verschil tussen 100 en 10.000 berichten, niet tussen 10.000 en 11.142 :)

Maar zoals eerder gezegd gaat het ons hier om de grote lijnen, waar lopen veel mensen tegen problemen aan zodat we prioriteiten kunnen stellen en zodat we onze vooronderstellingen kunnen toetsen aan de praktijk.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: [Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:34

Ik heb 'm ingevuld. :j

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:50

mijn punt is dat ie heel algemeen is...

Dus bijv:
Vind je dat mods dit of dat....

Euh, tja, de ene wel, de ander niet...

Ik kan er dus niet zoveel mee, helaas

Mars

Berichten: 33311
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:37

Nette enquete ook ik heb hem ingevuld. Hopelijk kunnen jullie er iets mee, wel heb ik een beetje hetzelfde gevoel als stef. Het is lastig om een oordeel over het modteam als geheel te geven, aangezien de aanpak van mods soms verschilt.

Sim
Berichten: 31484
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:34

stef schreef:
mijn punt is dat ie heel algemeen is...

Dus bijv:
Vind je dat mods dit of dat....

Euh, tja, de ene wel, de ander niet...

Ik kan er dus niet zoveel mee, helaas


Dat is dus ook wat ik vind en waarom ik graag had gezien dat er ruimte is voor een algemene opmerking bij het gesloten vragen-deel.

01San

Berichten: 18759
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: [Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:41

Ik had ook graag nog meer mogelijkheden gezien qua antwoorden.
Maar ik heb hem ingevuld :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37407
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:23

Ingevuld maar had ook graag wat aanvulling gegeven op de vraag waar erger je je het meeste aan. Omdat daar een aantal vragen met mee oneens en mee eens beantwoord worden omdat er soms niet concequent wordt gemodereert. In een situatie veel te zacht en in een ander veel te hard.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41688
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:23

De 'soms te zacht, soms te hard' is iets dat in de eerdere enquete ook al voorbij is gekomen, daarom is het modereren verder uitgesplitst, ik denk dat we daarmee al wat meer nuance aan kunnen brengen. Maar feit blijft dat een enquete altijd een vereenvoudiging van de werkelijkheid is. Op forumzaken kunnen we flink de diepte in maar met een relatief kleine groep mensen, in een enquete blijft het oppervlakkiger maar is het wel makkelijker om te peilen hoe een grote groep over bepaalde zaken denkt.

Maar de opmerking dat er plaats mist om toch wat nuancering aan te brengen of om wat meer concrete suggesties te doen snap ik. Er is net een vraag toegevoegd waarin het mogelijk is dat soort informatie te delen, helaas alleen voor nieuwe respondenten.

Roosch

Berichten: 36754
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:41

Goede enquete, al had ik hem zelf iets anders opgesteld.
Fijn dat wij, de gebruikers, op deze manier onze mening mogen geven.

Als ik het goed gebruik is dit gewoon puur controle om te kijken of jullie op de goede weg zitten?
Verder wordt er niets mee gedaan?