Slotje??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:16

Menno schreef:
Nee, ik vind het een terecht slotje... (dit staat echter wel los van mijn mening op de inhoud)

Op deze manier wordt die hele groep over 1 kam geschoren, en mensen zwart maken lijkt mij niet de bedoeling van zo'n forum...


Er moet net over gepraat worden want er is een probleem.
Als men er niet over praat en het telkens maar in een doofpot steekt zal het vroeg of laat toch escaleren.

En dan krijg je van die voorvallen als redders die ineen geslagen worden door een groepje allochtonen.
En allochtonen die in je zwembad komen poepen.

Geen grapje hoor, gebeurt hier echt.

Hoezo in de kiem smoren? Totdat het zodanig escaleert dan?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:17

Ann"]
[quote="Kayla schreef:
Ik verwijs naar mijn eerste post, geen zin om alles te herhalen.


Waarom heb ik het gevoel dat het bij jou niet gaat om de discussie op zich maar om het ONRUST (bij de moddie's) veroorzakende onderwerp
[/quote]

Geen idee Verward
Is iig niet m'n bedoeling, het gaat me niet om het onderwerp op zich, maar om het feit dat er kennelijk geen discussie mogelijk is.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:21

Loolapelooza schreef:
Er moet net over gepraat worden want er is een probleem.
Als men er niet over praat en het telkens maar in een doofpot steekt zal het vroeg of laat toch escaleren.

En dan krijg je van die voorvallen als redders die ineen geslagen worden door een groepje allochtonen.
En allochtonen die in je zwembad komen poepen.

Geen grapje hoor, gebeurt hier echt.

Hoezo in de kiem smoren? Totdat het zodanig escaleert dan?


Je verwoordt voor een deel wat ik ook bedoelde.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:22

De discussie die ze daar wilde voorkomen zet zich gewoon hier voort... Tong uitsteken

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:22

En dat was nou eigenlijk niet eens mijn bedoeling Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:22

Dit is wel weer een goede aanleiding om maar weer eens te benadrukken dat het helaas onmogelijk is om het iedereen altijd naar de zin te maken. Er zullen altijd dingen gebeuren en besluiten vallen waar niet iedereen het mee eens zal zijn, dat is eigenlijk niet te voorkomen.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:23

Een quote uit het betreffende topic:

En dan ook nog eens(ook met zulk weer) die hoofddoek en enorm veel en lange kleren aan

Hierover heb ik me dus enorm verbaasd. Hoe kun je je daar aan ergeren?
Al loopt er iemand met drie winterjassen, mutsen en weet ik veel wat met dit weer het zal mij een rotzorg zijn.

Maar dit soort opmerkingen maken het voor mij wel moeilijk om over dit soort dingen te discusseren. Als je jezlef al aan dit soort dingen ergert valt er volgens mij bijna niet meer te discusseren over de werkelijke problemen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:24

Dat snap ik heel goed Lovely, ik wilde alleen mijn visie hierop geven.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:25

Ik vond het een op-het-randje topic. De titel was kwetsend en in de boktregels staat nou eenmaal dat discriminerende taal niet toegestaan is.
Een zin als "Wat kunnen buitenlandse mensen toch vreselijk aso zijn zeg!" vind ik discriminerend, ongeacht wat er daarna nog wordt gezegd over buitenlanders die wel goed bezig zijn. Niet als aanval naar de topicstarter toe, maar even om aan te geven waarom het met dit topic waarschijnlijk fout gelopen is.
Mij stoorde ook de manier waarop het bericht geschreven werd.
Tuurlijk is een normale discussie over integratie bijvoorbeeld heel goed mogelijk op bokt, maar dan moet de eerste post ook zo opgesteld zijn dat er een normale discussie plaats kan gaan vinden, ik denk dat dat in dit geval niet aan de orde was en dat hij daarom op de mesthoop staat.

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:27

Loolapelooza"]
[quote="Menno schreef:
Nee, ik vind het een terecht slotje... (dit staat echter wel los van mijn mening op de inhoud)

Op deze manier wordt die hele groep over 1 kam geschoren, en mensen zwart maken lijkt mij niet de bedoeling van zo'n forum...


Er moet net over gepraat worden want er is een probleem.
Als men er niet over praat en het telkens maar in een doofpot steekt zal het vroeg of laat toch escaleren.

En dan krijg je van die voorvallen als redders die ineen geslagen worden door een groepje allochtonen.
En allochtonen die in je zwembad komen poepen.

Geen grapje hoor, gebeurt hier echt.

Hoezo in de kiem smoren? Totdat het zodanig escaleert dan?
[/quote]
Maar met wie discussieer je dan? Ik ga een discussie liever aan met een betrokkene, en aangezien geen van 'hun' (of althans weinig van 'hun') hier op bokt een weerwoord heeft, lijkt mij dit geen eerlijke discussie.

Nee, dat allochtonen iemand zomaar molesteren valt niet goed te praten, maar wil je een goede discussie voeren, doe dat dan met beide partijen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:29

ThePast03 schreef:
Een quote uit het betreffende topic:

En dan ook nog eens(ook met zulk weer) die hoofddoek en enorm veel en lange kleren aan

Hierover heb ik me dus enorm verbaasd. Hoe kun je je daar aan ergeren?
Al loopt er iemand met drie winterjassen, mutsen en weet ik veel wat met dit weer het zal mij een rotzorg zijn.

Maar dit soort opmerkingen maken het voor mij wel moeilijk om over dit soort dingen te discusseren. Als je jezlef al aan dit soort dingen ergert valt er volgens mij bijna niet meer te discusseren over de werkelijke problemen.


*wordt nu echt te verleidelijk om me er niet inhoudelijk mee te bemoeien*

Ten eerste zijn het juist dit soort opmerkingen die makkelijk te weerleggen zijn.

Ten tweede vind ik dat juist altijd erg zielig (ja ik weet ze kiezen er zelf min of meer voor) voor vrouwens die er in burka's bijlopen, zij mogen niks van zichzelf laten zien, als ze geen maagd meer zijn voor hun huwelijk worden ze zwaar gestraft en de mannen zetten overal gezellig de bloemetjes buiten en fluiten naar elke vrouw die voorbij loopt. Dit is een grote ergenis van mij wbt de islam-cultuur, maar nu zal ik wel weer discrimineren Verward .

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:30

ThePast03 schreef:
Een quote uit het betreffende topic:

En dan ook nog eens(ook met zulk weer) die hoofddoek en enorm veel en lange kleren aan

Hierover heb ik me dus enorm verbaasd. Hoe kun je je daar aan ergeren?
Al loopt er iemand met drie winterjassen, mutsen en weet ik veel wat met dit weer het zal mij een rotzorg zijn.

Maar dit soort opmerkingen maken het voor mij wel moeilijk om over dit soort dingen te discusseren. Als je jezlef al aan dit soort dingen ergert valt er volgens mij bijna niet meer te discusseren over de werkelijke problemen.


Kijk, dat vind ik ook. Mij kan het ook niet schelen hoe iemand er bij loopt Haha!

Mààr er moet over gepraat worden, als je niet met mensen praat die deze uitspraken doen zullen ze het ook nooit leren.
Leren we niet allemaal? (ok er zijn stomme idioten bij die het nooit leren, maar redden wat er te redden valt Tong uitsteken )

Als je haar misschien op een rustige toon had gezegd dat een doek op je hoofd je niet slechter maakt dan iemand met blauwe ogen had ze misschien nog eens nagedacht.

Nu blijft ze zitten met wat ze zat, en op die manier escaleren zulke dingen ...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:31

Daar ben ik het 100% mee eens Kayla! Ik vind het zielig voor ze, ok het is hun cultuur maar ze zijn in Nederland en hier is een heel andere cultuur.

Ik zou het ook erg prettig vinden voor de jonge meiden die op school zitten dat een hoofddoek op school verboden gaat worden. Petjes voor de Nederlandse kinderen zijn toch immers ook verboden.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:33

Menno, waarom moeten er bij een discussie perse alle betrokkenen aanwezig zijn? Dat gaat ook nergens over, zouden ze in tweede kamer eens moeten doen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:34

Een tijdje geleden hebben 1,3 miljoen stemmers hun kruisje gezet bij de naam van iemand die ook dat soort uitspraken deed, het lijkt mij dus niet zo raar dat er nogal veel mensen op die manier denken. Maar het is nu eenmaal niet toegestaan om je op die manier op deze website daarover uit te laten, Cody heeft dat heel duidelijk toegelicht.

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:34

Kayla schreef:
Menno, waarom moeten er bij een discussie perse alle betrokkenen aanwezig zijn? Dat gaat ook nergens over, zouden ze in tweede kamer eens moeten doen Haha!


Zou jij niet graag jouw mening willen geven als anderen het over jou hadden?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:35

Kayla schreef:
Dit is een grote ergenis van mij wbt de islam-cultuur, maar nu zal ik wel weer discrimineren Verward .
dit soort praktijken blijven niet alleen beperkt tot de islam-cultuur maar vinden we ook dichterbij huis. Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:36

Dat ligt net weer wat anders, we hebben het hier niet over een individu en het is ook niet haalbaar, net zoals het idd ook niet haalbaar is dat ik er altijd bij ben als mensen het over mij hebben.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:37

Nee volgens mij discrimineer je niet.
Maar wat jij nu doet is echt discusseren, daar hou ik wel van.
Bij de topicstarter kwam het op mij echt niet over dat ze medelijden had met die mensen in die warme kleren.
Op mij kwam het over dat ze zich daar vreselijk aan ergerde.
Dat is voor mij toch echt een wezenlijk verschil.

Kayla schreef:
*wordt nu echt te verleidelijk om me er niet inhoudelijk mee te bemoeien*

Ten eerste zijn het juist dit soort opmerkingen die makkelijk te weerleggen zijn.

Ten tweede vind ik dat juist altijd erg zielig (ja ik weet ze kiezen er zelf min of meer voor) voor vrouwens die er in burka's bijlopen, zij mogen niks van zichzelf laten zien, als ze geen maagd meer zijn voor hun huwelijk worden ze zwaar gestraft en de mannen zetten overal gezellig de bloemetjes buiten en fluiten naar elke vrouw die voorbij loopt. Dit is een grote ergenis van mij wbt de islam-cultuur, maar nu zal ik wel weer discrimineren Verward .

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:37

Ik sta altijd open voor discussies. Maar dan moet je niet een topic openen met "even zeuren hoor (buitenlanders)"

Gewoon 'even zeuren' was al voldoende geweest. En dan niet beginnen met "Wat kunnen buitenlandse mensen toch vreselijk aso zijn zeg!"

gewone blanken kunnen ook heel vervelend zijn.


Topics over buitenlanders verzanden vaak in een opsomming van wat die mensen allemaal wel niet verkeerd zouden doen. En dat ligt nu eenmaal heel gevoelig.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:37

Overigens, ik ben anti-geloof, het is 1 grote pot nat, het feit dat vrouwen zo ontzettend gediscrimineert worden vind ik ronduit walgelijk.
Dat allemaal omdat die mannen een teveel aan testosteron hebben en eigenlijk doodsbang van hun vrouwen zijn, das de reden waarom ze onder de duim worden gehouden en ik hoop dat ze binnekort in opstand komen. Cool
Tenslotte zijn wij westerse vrouwen ook nog niet zo lang gecivilizeerd. Lachen

Ondanks ik anti geloof ben respecteer ik ieder ander wel die in een geloof gelooft.
Maar dat gaat niet op als er discriminatie, sexisme, racisme, ... in het spel is.
En die weg loopt niet enkel van wit naar zwart, ook de andere richting en alles wat er tussen ligt.

Het is heel moeilijk maar er is een probleem, als het aan mij lag zaten we met z'n allen rond een waterpijp en kreten als "make love not war" te roepen, maar jammer genoeg is het blijkbaar zo simpel niet.

Men moet gewoon eens een lesje verdraagzaamheid leren, dat maakt het leven echt zo ontzettend veel lekkerder.
Maar dat moet dan weer van 2 kanten komen, en er zit een kink in de kabel ...

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:39

Wowie wat gaat het hier snel, ik moet typlessen gaan volgen! Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:39

Dat vind ik ook nogal generaliserend Loolapelooza, maargoed, ik zal ontopic blijven. Ik kan me heel erg vinden in de woorden van Heike OK dan!

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:40

Kayla schreef:
Dat ligt net weer wat anders, we hebben het hier niet over een individu en het is ook niet haalbaar, net zoals het idd ook niet haalbaar is dat ik er altijd bij ben als mensen het over mij hebben.


Nee, we hebben het hier over bevolkingsgroepen, waarbij een individu zich wel degelijk aangesproken kan voelen...

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:41

Cody schreef:
Dat vind ik ook nogal generaliserend Loolapelooza, maargoed, ik zal ontopic blijven. Ik kan me heel erg vinden in de woorden van Heike OK dan!


Tis toch discussie, verklaar je dan! Haha!

We gaan helemaal niet off-topic, vind net dat we lekker op weg zijn Tong uitsteken