adverteren op Bokt voor of tegen ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:05

Misschien wil Divoza een banner Extreme duivel
Of Roosen stallenbouw?

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 20:30

De meeste reacties tot nu toe zijn redelijk positief. Vraag is alleen of Bart advertentie-werving ziet zitten. De grotere bedrijven zullen eisen gaan stellen als ze moeten betalen voor plaatsing. Dan moet er een duidelijk kader aangegeven worden hoe en waar men zich hier kan presenteren.
En dat beslist de eigenaar uiteindelijk zelf, en zo te zien doet die dat niet zonder meer, dus wie nog suggesties heeft ??

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:26

Dat kader is er.. De enige manier om te adverteren op Bokt is op dit moment het plaatsen van een banner (zonder geluid, popups en meer van dat soort irritante spul). Mensen kunnen aangeven hoeveel 'bannerviews' ze in willen kopen en ze kunnen er voor kiezen hun banner vooral te plaatsen in een bepaald forum. Verder behoord adverteren op paardenras en postcodegebied tot de mogelijkheden.

En natuurlijk valt er te praten over extra advertentiemogelijkheden. Als iemand een regel onder alle PB's wil dan kan dat waarschijnlijk wel Geld, geld!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:28

Ik denk dat het voor Bart eens tijd word dat hij er wat voor terug krijgt.... Natuurlijk is het allemaal hobbie en is het leuk.... maar van hobbie en leuk kan je uiteindelijk niet eten. Reclame hoort er gewoon bij....enuh de site is druk genoeg bezocht om dat kleine beetje ruimte heeeeel duur te verkopen want we willen natuurlijk niet dood gegooit worden met die troep.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:31

carola schreef:
Ik vind het prima. Bokt kan zo tenminste blijven bestaan. En het is toch ook niet eerlijk als Bart jaarlijks duizenden euro's kwijt is aan ONS plezier?

Ik snap Bart wel, het MOET gewoon. Anders is het niet vol te houden om zo'n site te runnen.


Nou dan betaal ik Bart liever zelf hoor. Als er op deze manier reclame komt denk ik dat ik gauw ben uitgebokt. Ik neem dan echt liever een jaarabo'tje op Bokt.

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:54

Ik vind persoonlijk niet die banner die er nu staat niet vervelend ofzo, want deze neemt weinig ruimte in beslag en hij valt niet eens heel erg op. Als bokt helemaal onder banners, pop-ups komt te staan wordt het onoverzichtelijk maar de ideeën die worden voorgesteld, zoals in het onderschrift etc. vind ik goed want er moet hoe dan ook geld in het laatje komen als het maar niet onoverzichtelijk word doordat er teveel banners etc. worden geplaatst!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:24

Fasel"]
[quote="carola schreef:
Ik vind het prima. Bokt kan zo tenminste blijven bestaan. En het is toch ook niet eerlijk als Bart jaarlijks duizenden euro's kwijt is aan ONS plezier?

Ik snap Bart wel, het MOET gewoon. Anders is het niet vol te houden om zo'n site te runnen.


Nou dan betaal ik Bart liever zelf hoor. Als er op deze manier reclame komt denk ik dat ik gauw ben uitgebokt. Ik neem dan echt liever een jaarabo'tje op Bokt.
[/quote]

Ja jij misschien, ik zeker ook wel, maar ik denk dat veel bokkers zullen afhaken als het betaalt bokken word!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:27

waardoor er dan ook minder adverteerders komen...........

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:59

De banner bovenaan vind ik niet erg ofzo, maar pop-ups zou ik wel erg vervelend vinden als die kwamen

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 00:00

ilovehorses4ever"]
De banner bovenaan vind ik niet erg ofzo, maar pop-ups zou ik wel erg vervelend vinden als die kwamen
[/quote]

Die komen dus niet!

[quote="BartVB schreef:
Ik kan jullie iig gerust stellen; ik heb nog een veel grotere hekel aan pop-ups, DHTML banners die over de pagina heen vallen, banners met geluid, zenuwachtig knipperende banners, banners die een OK knop lijken te hebben, punch the monkey banners, etc, etc, etc dan jullie Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:15

Botervlieg"]
Afbeelding [size=18]Dan pb ik nooit meer![/size]
[/quote]

Dan krijgen mensen ook niet meer van die irritante smileys van jou die 100x100 pixels bedragen of net zo snel flitsen dat sommige mensen er een epileptische aanval aan over zouden houden Scheve mond Tong uitsteken Die vind ik namelijk nog irritanter dan een eventuele banner ONDER pb's.. zou opzich wel een idee zijn. Opzich irriteer ik me niet aan reclame, zolang het maar niet in de weg staat of ineens vanuit het niets in een pop-up komt Knipoog

[quote="Rainie schreef:
Ja jij misschien, ik zeker ook wel, maar ik denk dat veel bokkers zullen afhaken als het betaalt bokken word!


Misschien blijft er dan weer een 'serieuzer' bokt over? Ik zou iig ook liever een eurotje of 5 in de maand betalen dan overal banners te hebben, hoewel zoals ik al zei er toch in het algemeen niet zo'n moeite mee heb, maargoed toch liever niet dan wel natuurlijk. Bart heeft echter een tijd terug al een opiniepeiling hierover gehouden.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 11:52

Sypheron schreef:
Misschien blijft er dan weer een 'serieuzer' bokt over? Ik zou iig ook liever een eurotje of 5 in de maand betalen dan overal banners te hebben, hoewel zoals ik al zei er toch in het algemeen niet zo'n moeite mee heb, maargoed toch liever niet dan wel natuurlijk. Bart heeft echter een tijd terug al een opiniepeiling hierover gehouden.


Misschien wel, maar ik zou het toch wel zonde vinden want het gaat hier serieus aan toe, en af en toe iets stompzinnigs plaatsen is ook leuk! En kinderen van 12 jaar die paardengek zijn, en willen bokken kunnen dat dan niet (meer) omdat de ouders dat maar onzin vinden om daar voor te betalen!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:00

Ik heb niet zoveel moeite met de smileys van Botervlieg hoor. Ze vrolijken me regelmatig even op. En ze vragen niet of ik op een of andere nutteloze 'non-bokt' website wil gaan kijken om mijn geld daar achter te laten.

De reclame die er nu staat storen mij absoluut niet. Maar pop-ups of eerst een schermpje met reclame om dan pas door te gaan naar een pb of wat ook dat irriteert me wel.

Je hebt gelijk Rainie dat er veel bokkers afhaken misschien. Aan de andere kant is dit een onmisbare informatie uitwisselingsbron dus waarom niet een beetje betalen. Op een ander forum waar ik (actief) zit (het enige andere) hebben we ook massaal gezegd dat als het nodig mocht zijn, de gehele pof klaarstaat voor ons aller oppergod Phrea Haha!

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 12:29

Het hoeft niet zo te zijn dat er agressief gebannerd moet worden. Je zou zelfs kunnen denken aan een vast onderdeel binnen de Bokt keuzemogelijkheden. Dan kan het al interessant zijn voor een bedrijf dat men daar ook genoemd wordt.Misschien is een eigen Bokt.shop iets om over na te denken. Uiteraard krijg je dan weer te maken met logistiek-inkoop-investering etc.En dan kun je geen "prul" aan je eigen leden gaan verkopen. Maar reken maar dat de meeste Bokkers wel weten wat kwalitatief goed en betaalbaar is. Er is leuke handel genoeg, maar de eigenaar zal als student geen tijd hebben om bijv. een grote partij Chaps
ergens in Nederland of Duitsland te gaan bekijken. Maar wie weet. Bart heeft een groot voordeel: klanten genoeg, nu alleen het aanbod nog.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:49

Een Bokt-shop vind ik wel een puik plan!
.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:52

Ja idd, maar dat gaat een hoop werk kosten.... Misschien kunnen daar dan weer mensen voor worden aangesteld. Gewoon door heel Nederland en België, in iedere provincie één? Die kunnen dan de spullen in de buurt gaan bekijken, en doorgeven of het goed is.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:02

Waarom? Zo werkt dat bij andere online shops toch ook niet?
En wat ik goed vind, dat kun jij wel weer waardeloos vinden.

Maar je zou zoiets wel individueel kunnen regelen: vraag jij mij bijvoorbeeld per pb of ik aan de andere kan van het land iets voor je wil bekijken voordat je bestelt of erheen gaat (blijft evengoed een gok, hoor).
.

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 13:17

Laten we een beetje crea blijven, daarom geen probleem met smileys of andere verzinsels.Het moet toch geinig blijven.Ok, die inkoop is zeer belangrijk, anders krijg je een derde wereld winkel, waar ik niets tegen heb maar je moet niet bij het paardenvolk met "zo maar wat" aankomen.
We moeten maar eens een recherche op de binnen en buitenlandse sites houden en eens kijken wat en hoe die dat aanbieden. Dus niet de reguliere winkels maar de shops die men erbij doet. Ik ga hier dus niet de "Boktlakens" uitdelen, maar ga er van uit dat hier kennis en nuttige adviezen ruimschoots aanwezig en te krijgen zijn. Ook prijsvergelijkingen en tests van spullen is misschien iets voor de snuffelaars. Kunnen we gelijk die Bokkers vragen wat ze rommel vinden en te duur. Daar is die poll ideaal voor.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:31

Hoe komt het eigenlijk dat jij hier zo mee bezig bent Grani? Ik zie dat je nog niet zolang hier bent namelijk?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:58

Bokt shop is leuk maar dat blijft dan denk ik beperkt tot merchandise achtig spul.. Voor het kopen van chaps en meer van dat soort spul zijn al heeeeeel veel winkels. Ik denk dat 'Schoenmaker, blijf bij je leest' hier redelijk van toepassing is Haha!

Iets als prijsvergelijkingen etc is misschien wel een goed plan. Hmm.

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 15:07

Fasel schreef:
Hoe komt het eigenlijk dat jij hier zo mee bezig bent Grani? Ik zie dat je nog niet zolang hier bent namelijk?
Citaat:

Als iemand uit idealistische overwegingen volhard in het streven om zijn creatie de ziel niet te ontnemen, ben ik bereid mee te denken om dit in stand te houden.
Het zou natuurlijk bijzonder jammer zijn als er straks een bedelbrief verschijnt met het verzoek vrijwillig welk bedrag dan ook te doneren omdat het anders einde oefening is. Dat lukt idd bijvoorbeeld bij Greenpeace, maar die ontvangen ook nog eens legaten uit erfenissen e.d.
Verder is het ongeacht mijn gering aantal berichten, niet zo dat een en ander in "horseland" onbekend is hoor. Maar om je gerust te stellen: ik verkoop geen paarden of zomereczeemartikelen of iets dergelijks. Lachen

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:24

Je kunt natuurlijk ook boktpetjes verkopen (die waren er toch al?) En bokt t-shirts, bokt tassen etc. Dus iets textielachtigs met een bokt logo erop!!! Dat is nog eens superhandig bij meetings in de efteling ofzo!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:31

ik zou ook bokt merchendaise........kan ik daar niet een bedrijfje in beginnen.........de bokt shop!

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 20:20

Bekijken we eens de site van Freizeit Im Sattel. Dat zijn maar een beperkt aantal producten die je kunt verdelen in Boeken-video's-brochures-halsters e.d en diversen. Maar nu de prijzen.

Een hondenlijn die je vanuit je paard kunt bedienen: €: 66.50
Gevlochten teugels /westernteugels €: 39.00-€ 49.00

Gevlochten halsriemen: €: 26.00

Lijnen voor bodemwerk: €: 36.00


Video's : van Tteam etc. tussen € 29 en € 49.00

Boeken: Gemiddeld € 49.50 niet duurder.

Diverse brochures van koop tot en met leaseovereenkomsten t.a.v.paarden.Zelfs bijrijderovereenkomsten. Bouwtekening Stal en hoe om te gaan met zomereczeem Cool € 4.50-25.00

Daar zou je natuurlijk nog stiekem wat als goed bekend staande homeopatische en reguliere drogisterij-artikeltjes bij kunnen smokkelen, want als ik zo die producten eens bekijk hoef je daar geen loods van 20 m x 30 m voor te huren.
Verder kun je nog een test-aanbevolen bekijken met predicaat FS.(logo)
Het gaat in dit geval om producten die je vooral gebruikt voor het buitenrijden? ehhm: Zadels-Jacks-tassen voor de kaarten-Outdoor jacks en eerste hulp sets.
Al met al lijkt me toch dat de genoemde producten redelijk nuttig zijn en normaal gesproken ook wel gevraagd. Maar het is zonder meer waar wat Bart zei: Chaps etc.kun je overal in overvloed kopen.En dan moet je ook rijbroeken (Toch via het net voor 100 Dm een zwart leren twee jaar geleden gekocht.Hier niet te krijgen) laarzen etc. Dan komt dat pakhuis natuurlijk al dichertbij, met alle kosten van dien.zucht !

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 20:40

Moet Bart dan zelf voor deze verkoop gaan zorgen of gaan Bokkers ( Jij, Grani ? ) dat doen ?
Als Bokkers het gaan doen en de winst aan Bart afdragen, kost het Bart niet extra moeite en hoeft hij niet veel te betalen voor Bokt.
( Hoe betaal je Bokt EN je studie eigenlijk, Bart Verward )