[Dienstmededeling] BoktNieuwsBrief van de maand november

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

[Dienstmededeling] BoktNieuwsBrief van de maand november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 16:24

Voorwoord van de redactie
Voor jullie zien jullie de inmiddels dertiende nieuwsbrief. De nieuwsbrief van september is hier terug te lezen. De BNB is een afgeleide van het BBB. Hieronder kun je van de langere onderwerpen steeds een eerste alinea lezen, de volledige tekst staat dan in de berichten eronder.
Voor alle onderwerpen geldt dat we graag van jullie ideeën krijgen voor de volgende afleveringen; ook als je andere suggesties of opmerkingen hebt, kun je die kwijt op het speciale e-mailadres nieuwsbriefBokt@gmail.com. Elke nieuwsbrief verschijnt halverwege de maand, probeer daarom voor of rond de eerste van de nieuwe maand te reageren. Alle reacties worden gewaardeerd. Zo kun je ons ook suggesties voor '...' van de maand toesturen, maar ook je vermoedens voor wie het teamlid van de maand is.

Vorige maand beloofden we jullie een nieuwe rubriek waarin alle gebruikers een actieve rol kunnen spelen. Bij deze stellen wij jullie de nieuwe rubriek voor, die omgedoopt is tot "Hartekreten". Meer hierover lees je in de nieuwsbrief. Veel leesplezier!

Lielle, Sammie, Yasmine, Bellatrix

Highlights van de afgelopen maand

Nieuws
Op nieuwsgebied bleef het deze maand redelijk rustig. Nu we de verkoop van Totilas allemaal redelijk hebben verwerkt, blijft het gissen naar een eventuele nieuwe ruiter. Paul Schockemohle houdt ons voorlopig nog in spanning!
Edward Gal werd ondertussen door de FEI gehuldigd als Atleet van het Jaar, maar sloeg een huldiging door de gemeente Ede beleefd af.

In de avond van 6 november zaten veel bokkers voor hun pc om maar niets te hoeven missen van de laatste race van renpaard merrie Zenyatta tijdens de Breeders' Cup Classic. Groot was dan ook de teleurstelling toen de merrie niet als eerste over de finishlijn denderde.

Verder waren er natuurlijk nog een aantal opmerkelijke nieuwsfeiten, zoals de driehonderd Friese paarden die net geen wereldrecord wisten te behalen, dierenartsen die het er over eens zijn dat de wilde paarden in de Oostvaardersplassen moeten worden afgeschoten, een mysterieus nieuw paardensoort dat naderhand toch een gewone ezel bleek te zijn, en de langverwachte comeback van springpaard Blauwendraad's O'Brien, die na een zeer ernstige blessure toch weer bezig lijkt te zijn aan een rentree in de sport.

Topic van de maand
Sommige paarden houden het niet alleen bij hun soortgenoten, maar gaan de vriendschap ook elders in de dierenwereld zoeken. Het topic van de maand werd [KS-ITP] Vlinder's nieuwste hobby! . Dit topic getuigt van een mooie band tussen een veulen en haar anderssoortige weidegenoten. Benieuwd wie die weidegenoten juist zijn? Ga dan zeker een kijkje nemen in het topic!

Boktveulens 2010
De veulenverkiezing zit er weer op voor dit jaar: Er waren 193 prachtige veulens opgegeven en de bokkers kwamen massaal naar de stembussen! Je vind de resultaten in dit topic, waar je natuurlijk ook de winnaars kunt feliciteren. Hieronder de gouden Boktveulens: Frummel en Nine, gefeliciteerd!
Afbeelding

Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Bokker Arabesk stond afgelopen jubileumnummer in de het paardenmagazine Bit. In dit topic kun je lezen hoe de fotoshoot van haar en haar paard Arabesk is gegaan. Uiteindelijk is er een foto geplaatst bij het artikel waarvoor de persoon Arabesk is geïnterviewd.

Discussie van de maand
De discussie van de maand gaat dit keer over een gevoelig onderwerp. Mag je als manege een maximumgewicht stellen voor je klanten en hoe communiceer je dat? Lees hier meer.

Nieuwstopic van de maand
Het topic over de oude dame die met haar 101 jaren oud nog de wens had om een keer paard te mogen rijden, is door de nieuwsredactie gekozen tot topic van de maand. Wat was het een mooi gezicht om deze mevrouw stralend op de rug van tinkermerrie Ginger te zien zitten! Klik hier voor het topic.

Quotes van de maand
Deze maand zijn er weer een paar random quotes gevonden op Bokt. Er zijn ook verschillende Bokkers geweest die mee hebben geholpen met inzenden. Deze maand hebben onder andere samantha21, Cayenne en Yasmine quotes doorgestuurd. Dus kom jij een leuke/aparte/grappige/lieve/aandoenlijke quote tegen. Zend 'm in!
Citaat:
Daar is maar 1 spreekwoord op van toepassing :

If you can't beat them buy them !!!

Citaat:
Je hebt ook van die snoepballen zonder suikers.
Op Uncle Jimms Hanging Balls kun je zoeken.. ( heb de naam ook niet bedacht) :D

Voor meer quotes klik hier. Zo zijn daar onder andere quotes te lezen over de verkoop van Totilas en waar je je thee zet.

Hartekreten
Vanaf december hebben we een nieuwe rubriek in het BNB. Deze gaat als Hartekreten door het leven. Wat houdt de rubriek in? Hierbij moet je denken aan korte berichtjes door Bokkers vóór Bokkers. Wil je een andere Bokker een hart onder de riem steken vanwege langdurige ziekte? Misschien heeft iemand uit je vaste HK wel zijn of haar rijbewijs gehaald? Wil je iemand vertellen dat je heel blij bent met diegene? Of wil je gewoon een Bokker in het zonnetje zetten? Alles kan als het maar positief is. ;) Deze kreten worden in een leuk jasje gestoken en gepost in het komende BNB. Zie hieronder een aantal voorbeelden.

Lobke_ schreef:
Iloon ohh jeetje wat een enge situatie wat betreft je mams.
Ik wens jou en je familie veel sterkte :(:)
Hopelijk komt voor jullie inderdaad na deze stortbui weer eens een zeer mooi zonnetje tevoorschijn :)

josewoos schreef:
Kirsten, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Anoli schreef:
Moet even melden meiden, de tranen sprongen me even in de ogen bij al die leuke en lieve berichten over elkaar.. <3

(dit zijn echte quotes uit 2 HK topics)

Het lijkt ons leuk om de eerste editie van Hartekreten in het teken te zetten van de komende feestdagen. Dus wil jij iemand fijne feestdagen wensen? Of iemand uitnodigen om de Kerst bij je door te brengen? Schroom niet en stuur je kreet in. Natuurlijk zijn ook 'gewone' kreten meer dan welkom.
Stuur je Hartekreet via PB naar Bellatrix en zij zal er zoveel mogelijk van plaatsen. Sta je er niet bij? Probeer het de maand erna gewoon opnieuw!

Het virtuele bloemetje
Het virtuele bloemetje van de maand gaat naar ilovetrusha, die haar geliefde moeder verloor: [LZP] Het gaat niet goed met mijn mama...helaas overleden *pag 9* . Na een strijd van enkele weken verloor haar moeder op te jonge leeftijd helaas toch te strijd. Wij willen haar en haar familie dan ook een warm hart onder de riem steken in deze moeilijke tijd.
Helaas was deze Bokker niet de enige die recent een naaste verloor. Daarom willen wij ook imker veel sterkte wensen, die haar stiefbroer onverwacht verloor. Ook hij was nog veel te jong.

In de spotlight: interview met een opvallende Bokker
Na de BNB van oktober zonder interview, zijn we deze maand weer helemaal terug met een interessant interview. Wij stelden enkele vragen aan Wenda, hier op Bokt beter bekend als bedouin, die in Tunesië een paardenbedrijf heeft opgericht. Ze organiseert trektochten door de Saharawoestijn, op de rug van stoere berberpaarden. Maar hoe gaat zo'n trektocht in zijn werk? En hoe worden paarden in Tunesië behandeld? Lees de antwoorden op deze en andere vragen hier.

Wikinieuws
http://img530.imageshack.us/img530/2470 ... 32epla.jpg
Walk on the wild side, 2e in de Bokt ponyveulen verkiezing 2003.[/right]

Vorderingen van deze maand
Afgelopen maand is er weer hard aan de Wiki gewerkt. Een deel hiervan is te danken aan de nieuwe Wikimoderator: Dribbel. Zij versterkt sinds kort het Wikiteam. Momenteel is het mogelijk om te "solliciteren" naar de functie van Wikimoderator. Dit kun je doen in het volgende topic [FZ] [Dienstmededeling] Nieuwe Wikimoderators gezocht.

De Wikimoderators hebben er deze maand voor gezorgd dat er een aantal charters op het forum zijn voorzien van bijpassende Wikiartikelen. Een greep uit de nieuwe charters: [MH] Welkom op [RP] rassenpraat , [HA] Welkom op [HA] Haflingers , [MH] Welkom op Medisch . Als jij nog artikelen tegenkomt die in een bepaalde charter passen, dan kun je een bericht sturen naar een Wikimoderator. De Wikimoderators zorgen vervolgens dat de betreffende charter wordt aangepast.

Er is door de Wikischrijvers weer een aantal nieuwe artikelen geschreven. Het bestand van beroemde paarden en personen is weer verder uitgebreid met: Daniel Etter, Bordeaux, San Remo. Verder is er een artikel aan gemaakt over Schouwen, Hengstigheid, Bodemkwaliteit en de Geschiedenis van de hogeschoolsprong‎. Ten slotte als toevoeging op de nieuwe artikelen uit de vorige BNB zouden we graag zien dat er nog meer artikelen komen over andere grote hengstenhouderijen, dus weet jij veel over een bepaald hengstenstation? Aarzel dan niet en plaats een artikel op het Wikizaken forum.

Er is een aantal artikelen met uiteenlopende onderwerpen uitgebreid met nieuwe informatie: Spijsverteringsstelsel, Startkaart, Red bag delivery, Slachten. Er zijn pagina's van beroemde paarden en personen uitgebreid: UB40, Emmelie Scholtens, Upper-Class. Verder zijn er weer nieuwe vertalingen aan het Paardenwoordenboek toegevoegd. Ook is de spelling van een aantal artikelen aangepakt. Deze maand zijn er vooral foto's geüpload van eerdere veulen verkiezingen. Hier is een kleine selectie uit gemaakt: Abby 2e in de merrieveulen verkiezing 2006, Lodewijk 2e in de hengstveulen verkiezing 2005, Weelde Alanda 5e in de paardenveulen verkiezing 2003. Ten slotte is er een kleine selectie Vivaldi foto's geüpload: Vivaldi met Hans-Peter Minderhoud.

Persoonlijkjes
Wie heeft haar eerste echte woning gekocht? Wie zal er deze maand Londen bezoeken? Wie heeft deze maand afscheid genomen van haar pony? En wie vond het modschap zó onmisbaar dat ze na amper drie weken modvakantie alweer terugkwam? Lees deze en andere nieuwtjes over het team hier.

Testrecept
De afgelopen maanden is er op VoederTijd gesproken over het testrecept en hoe we dat 'nieuw leven' in zouden kunnen blazen. Dit is na te lezen in het volgende topic: [VT] Hoe verder m.b.t. het testrecept.
Inmiddels zijn we van start gegaan met het Testrecept nieuwe stijl, waarbij men aan de hand van een thema aan de slag gaat en recepten en ideeën uitwisselt: [VT] Testrecepten thema november: herfst. Er komen erg lekkere dingen voorbij; dus neem gerust een kijkje en doe mee!!
Daarnaast is er nagedacht over het thema voor de maand december, wat eindigde in een poll: [VT] Poll: welk thema voor testrecept december??
Het nieuwe thema voor de maand december is: typische kerstrecepten, met een twist. dus laat je fantasie alvast de vrije loop en doe mee :)
In het [BNB] van december volgt een verslag van de eerste maand Testrecept Nieuwe Stijl. Bokker Brittol is bereid gevonden hier maandelijks een smaakvol verslag over te schrijven.

Het verhaal van Nuage
Afbeelding

Deze maand zal Nuage haar verhaal doen over haar 'vroegere' ponytijd. Er kwamen twee e-mails binnen van Bokkers die dachten te herkennen wie het lieve kind op de foto was. Zowel Hyppolyte en Buitenzorg hebben een goede poging gewaagd. Helaas hadden zij het allebei niet goed!
Citaat:
Ola! Ik ga een gok wagen voor de pennyfoto, ik denk dat het scum is.

Sammie schreef:
de andere reactie

Citaat:
De wie o wie foto. :-)

Volgens mij is zij geen teamlid meer, maar wel geweest en is dit Claudia op Goofy, oftewel Chica
Het was mijn eerste ingeving, maar hoe langer ik kijk hoe meer ik ga twijfelen, dus snel mn antwoord opsturen :-)

Benieuwd naar het verhaal van Nuage? Lees dan hier verder.

Het verhaal van ... ?
Afbeelding

Uiteraard zal er ook volgende maand weer een paardenverhaal van één van de teamleden verschijnen. Maar tot die tijd is het aan jullie om te raden welk teamlid het schattige Shetveulen doodknuffelt. Denk jij het antwoord te weten of wil je een gokje wagen? Stuur je antwoord dan op naar nieuwsbriefbokt@gmail.com

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 16:31

Quotes van de maand

Citaat:
Ik begrijp wel dat Edward er 'toti loss' van is... het was zo'n gave combi... ;(

Citaat:
Ben ik het mee eens, En alsof je een koop van tussen de 10 en 15 mil laat tegen houden...
(...) Als mijn baard 10 - 15 miljoen zou worden geboden, zou ik inderdaad hem nog wegbrengen ook...

en de reactie
Citaat:
Daar laat ik mijn baard ook wel voor staan :D

Een zieke bokker met keelpijn heeft de tip gekregen om veel thee te drinken en vroeg te gaan slapen:
Citaat:
Ik ga nu vroeg slapen met een kop thee naast me.

Een scherpe Bokker reageert vervolgens:
Citaat:
Dat gaat niet helpen hoor, je kunt die thee beter opdrinken en dan gaan slapen :D

TS vraagt zich af of het eten van kattenvoer kwaad kan. Vriendlief dacht namelijk grappig te zijn en heeft een beetje kattenvoer door het eten van ts gedaan.
Citaat:
Feit dat je het niet geproefd / gezien hebt zegt wel wat over zijn kookkunsten :x

Citaat:
als je begint te miauwen weet je dat je teveel hebt gehad

Citaat:
Maar om even je vraag te beantwoorden... het kan geen kwaad.
Meestal verschilt de inhoud van een zakje kattenvoer niet veel van een doorgaande kroket of frikandell :P

Sommige antwoorden zijn best zorgelijk... >;)
Citaat:
Vroeger ging ik altijd stiekem samen met mijn kat van die harde kattenbrokjes eten en volgens mij heb ik er nooit wat van gekregen (behalve dat ik daarna nogal uit mijn mond stonk haha)

Citaat:
Toen ik nog klein meisje was, at ik ook dagelijks kattenbrokjes

Citaat:
ik ook _O-
'1 voor poes en 1 voor Rox' :')

:(:)
De wraakacties zijn ook niet van de lucht...
Citaat:
Ik zou bij hem een goeie scheut laxeermiddel door zijn eten gooien :P

Citaat:
Als wraak zou ik strakke huishoud folie over de wc pot spannen als ie moet kakken gnignigni. :Y) }:)

Citaat:
Euh.. bami met regenwormen? Geen idee :=

Citaat:
Cola en er sambal doorgooien, dat is echt zo smerig :=

Ons baart het zorgen dat deze persoon weet dat het zo smerig is :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 16:33

Persoonlijkjes

Zwartwitje is deze maand druk bezig met de aller, allerlaatste loodjes van haar studie!
Nickeltje is eindelijke verhuisd en uitgepakt, wat betekent dat er weer meer tijd is voor Bokt, maar bovenal meer tijd voor Nickje. Zeer waarschijnlijk komt Nick november of december richting Leiden (Noordwijk).
Dribbel is zich door het laatste jaar v/d middelbare school aan het slepen.
Rock is heerlijk aan het genieten van alle mooie kleuren in de herfst en gaat dat komend weekend in Londen doen!
Iris82 is net terug van een weekje zon en aan het rondcrossen in haar eerste autootje
Neej was na 3 weken afwezigheid alweer terug in het groen, en is verschrikkelijk trots op haar Ollie, die in Bleiswijk 3e beste pup in show is geworden! Trotsheid overheerst :D
Imre heeft afscheid genomen van haar paard Kveld, die op proef is verkocht naar lieve mensen in Breda. De zoektocht naar een leuk nieuw paard is volop in gang! Imre had het druk deze maand! Ze heeft namelijk ook nog My Chemical Romance geïnterviewd in Amsterdam. Het was alweer haar vijfde interview met deze band.
Jans lijkt volgens Neej net op B100, die heeft ook altijd pech. Jans heeft namelijk haar enkelbanden verrekt en ingescheurd doordat ze over het hoofd is gezien door iemand op Utrecht centraal :)
Berdien een nieuwe stap richting het Grote Mensen Leven heeft gezet met de aankoop van een eerste echte eigen woning! *\o/* Hypotheken, WOZ, OBZ, makelaars en notarissen... bring it on 8-)
Cayenne heeft twee nieuwe aanwinsten. Naast valkparkiet Saffier wonen nu ook grasparkietjes Merel en Muis is huize Cayenne! Hopelijk gaan zij volgend jaar voor nageslacht zorgen! :)
Revanches is bevallen van een gezonde zoon. Op 3 november j.l. mocht zij met haar vriend hun wondertje in hun armen sluiten. Dit wondertje heeft de naam Vycho gekregen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 16:34

Het verhaal van Nuage

Afbeelding

Op de foto zie je mij een jaar of 14/15 oud op mijn toenmalige pony Teddy. Ik was 13 jaar toen ik mijn eigen pony mocht hebben van mijn ouders. Op de manege waar ik al jaren reed boden ze de mogelijkheid om een pony te leasen. Hoewel de manege-eigenaar mij graag een paard had laten leasen wilde ik mijn lievelingspony hebben en geen ander: Teddy :)
Teddy was op deze foto al 28 jaar oud en zo rond de 1,40m. Met hem heb ik altijd de leukste dingen gedaan. Hij was ontzettend goed in springen! We zijn samen in vele onderlinge wedstrijden uitgekomen en ons record was 1,30m springen (!). Nu vind ik het wel heel erg jammer dat dit toen allemaal onofficieel gebeurde, want op papier heb ik hier dus niks aan overgehouden, maar gelukkig heb ik nog voldoende herinneringen en foto's van deze geweldige pony. Toen ik 17 jaar was stond mijn leven even op z'n kop door de scheiding van mijn ouders en toen moest Teddy weg. Ik heb wekenlang gehuild... Hij werd verkocht en ik raakte hem uit het oog. Na een oproep op Horses of the Dutch kreeg ik op een dag een mailtje van iemand die Teddy wel kende. Ondertussen was ik een jaar of 21 denk ik. We zijn meteen in de auto gestapt en het was heerlijk om hem weer terug te zien! We hebben daarna altijd nog contact over hem gehouden. Helaas is Teddy een aantal jaar geleden overleden, maar hij is behoorlijk oud geworden.

Afbeelding

Teddy heeft ervoor gezorgd dat ik tot op de dag van vandaag nog bezig ben met paarden. Hoewel er nog vele paarden na hem zijn gekomen zal hij toch altijd speciaal blijven. Ik zal zijn streken nooit vergeten :') Zo weigerde hij altijd om in te springen voor een wedstrijd. Wij mochten vroeger de ring in om 2 sprongen te nemen, daarna ging de bel en moest je beginnen met het parcour. Teddy vond dat zonde van zijn energie en weigerde dus altijd te springen :+. Regelmatig viel ik er dan ook af tijdens het inspringen, ik vloog over zijn nek heen en nam soms ook het hele hoofdstel mee :oo Teddy bleef dan rustig naast me staan, volgens mij lachte hij me uit. Ik kroop weer op hem, reed nog een rondje en vaak ging dan al de bel zonder dat we dus nog maar 1 hindernis genomen hadden. Zodra die bel ging kwamen opeens die oortjes erop, en dan gingen we hoor! Ik hoefde alleen maar rond te sturen, hij zorgde voor de rest. Altijd foutloos :D Ik kwam regelmatig in de barrage terecht waar we tegen grote paarden moesten rijden. We verloren weleens op tijd, maar nooit omdat er een balkje afviel. Lieve, gekke Teddy :z

fenja

Re: [Dienstmededeling] BoktNieuwsBrief van de maand november

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:52

helemaal super deze versie van bnb.

Graag wil ik ilovetrusha condoleren met het verlies van haar moeder en Imker met het verlies van haar stiefbroer.

verder staan er weer veel leuke nieuwtjes en feitjes in

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:29

ik mis even iets hier... een niet-teamie in de redactie van de BNB?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:58

Ws voor de hartekreten ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:08

Banjer schreef:
ik mis even iets hier... een niet-teamie in de redactie van de BNB?

Dat vind ik ook heel erg raar. Ook al is bella een oud-teamie en mag ik haar graag, ik vind het niet kloppen. :n Doe dan of helemaal teamie of niet. Niet half om half. (neem aan dat er vast wel al rekening is gehouden met commentaar op een niet teamie als medeopsteller van het bnb dus ik wacht rustig af op de verklaring)

Verder bedankt voor de update.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:24

heb van Bella een pb met uitleg gekregen, dank je wel Bella.
Bella doet alleen de hartekreten en kan verder niet op teamforums en is ook niet betrokken bij de rest van de BNB zover ik begrijp...

Maar ik vind het op de gebruikers wel vreemd overkomen, een zwartje in de redactie vermeld... (niets ten nadele van Bella, want ik mag haar ook graag en wens haar veel plezier met deze rubriek :) )
Laatst bijgewerkt door Banjer op 16-11-10 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:28

Jeetje, die foto van Nuage lijkt inderdaad heel veel op een foto van mij die ooit in mijn profiel heeft gestaan van vroeger dus dat Buitenzorg dit gokte kan ik me helemaal voorstellen :D
Door die foto kwamen Buitenzorg en ik erachter dat wij elkaar weliswaar nooit ontmoet hadden op de manege maar wel beiden dezelfde favoriete pony bereden in dezelfde tijd, laaaaang geleden ;)
En door Bokt elkaar jaren later leren kennen, tja, wat Bokt in een mensenleven wel eens betekenen kan :j

Hele leuke BNB, en vooral het idee van Hartekreten, ja heel positief :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:44

Het idee voor hartekreten komt van Bellatrix, ze wilde deze rubriek ook graag 'organiseren' en wij zijn alleen maar blij met haar inzet :) We hopen ook dat de rubriek goed gaat lopen.
De BNB is er voor en door Bokkers, dus in dat opzicht is het helemaal niet vreemd dat er een 'zwarte' Bokker bij betrokken is. Bellatrix kan inderdaad niet achter de schermen waar de BNB wordt gemaakt en concentreert zich inderdaad enkel op 'haar' rubriek, waarvan wij vermoeden en hopen dat deze lekker gaat lopen. Juist daarom wordt haar naam ook gewoon bovenaan vermeld, ze is immers wel nauw betrokken bij de creatie van de BNB :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:52

Mijn (totaal-niet-in-paarden-geïnteresseerde) man kwam met ''toti-loss'', zet ik het op bokt, sta ik er nog mee in de quotes ook :') _O-

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:57

Ik vind de hartekreten leuk en het maakt me geen bal uit wie vermeld staat en wie niet, want dat lees ik niet eens :o

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:01

Ontzettend leuke nieuwsbrief! Zo fijn om op deze manier op de hoogte te blijven van alle belangrijke gebeurtenissen elke maand :))
Die quotes ook weer. :') En wauw, ik ga er toch serieus over nadenken om ooit eens een weekje naar bedouin te vertrekken.

Beterschap Jans, hoe kan er nu iemand over je heen banjeren. :(:)

Hartekreten is een lieve, heerlijk positieve nieuwe rubriek. Belangrijk om een beetje positiviteit in de wereld te brengen en elkaar te steunen in moeilijke tijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:19

Simpel, ik ben niet zo groot :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:49

Jans, beterschap! hoop niet dat je al teveel pijn hebt!
Bellatrix, ik vind het een leuke positieve rubriek! ik hoop ook dat je veel reacties krijgt!

wat een leuke BNB! heb weer veel gelezen, wat ik nog niet gelezen had :P :D altijd leuk!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:21

Bedankt trekpaardluf. :)
Ik hoop ook dat het lekker gaat lopen. :j

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:15

Leuke nieuwsbrief!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:39

Tjee, ik sta gewoon 2x in de hartekreten :oo

1x aan mij gericht (thanks daan :* ) en 1x mijn eigen bericht aan mijn mede lieve twigirls

Dacht nog wel dat ik zo onzichtbaar was op bokt...

bella super idee van die hartekreten!!

en nu weer braaf verder met mn huiswerk

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:42

Helemaal leuk.
Ik wil nu echt met bedoin gaan trektochten, maar dat wordt me wel heel erg duur :D ...

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:23

Leuke nieuwsbrief!
Wat leuk, Vlinders gehobby is topic van de maand :D :o

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:43

Leuke nieuwsbrief! Fijn om te zien dat Ilovetrusha (lief vriendinnetje van me) het virtuele bloemetje krijgt.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:13

Wat maf dat mijn topic discussietopic van de maand is, terwijl ik er dikgedrukt bovenaan heb staan dat het topic NIET bedoeld is om te discussiëren over dat onderwerp :?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:37

Maar Sonja, jouw topic is toch wel een discussietopic? De discussie is, hoe vertel je het je klanten - of doe je dat niet.
Jij wilde geen discussie over hoe schadelijk het is om te zwaar te zijn, en die wordt er ook niet gevoerd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:53

precies, ik heb het juist daarom genomineerd, omdat een gevoelig onderwerp hier juist prettig verloopt.