Inspraak op Bokt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:39


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:43

Zover was ik al Rom, maar daarom vraag ik me af waarom er zo terughoudend gedaan wordt over een mate van inspraak of hulp van buitenaf die de druk zou kunnen verlichten.
Het 1/2 jaar terug de hulp inroepen van iemand die zo ziek was als Dorine zie ik als een noodoproep.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:57

sarabande schreef:
daarom vraag ik me af waarom er zo terughoudend gedaan wordt over een mate van inspraak of hulp van buitenaf die de druk zou kunnen verlichten.
omdat er mensen zijn die niets willen veranderen, en graag de dingen laten zoals ze nu zijn.

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:59

En stilstand is achteruitgang

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:01

Wat voor soort inspraak denken jullie dan eigenlijk aan Verward

Als je mensen inspraak geeft, krijg je nog meer mensen die ergens een beslissing over moeten nemen. De beslissingen worden dan alleen maar trager genomen, en niet objectiever volgens mij. Sterker nog, worden de verkeerde mensen voor inspraak geselcteerd dan worden ze subjectiever.

EN trager Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:02

SuperPepeijn schreef:
mensen zijn die niets willen veranderen, en graag de dingen laten zoals ze nu zijn.

Niet elke verandering is een verbetering.

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:06

Romkabouter"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
mensen zijn die niets willen veranderen, en graag de dingen laten zoals ze nu zijn.

Niet elke verandering is een verbetering.
[/quote]

En geen verandering ZEKER niet Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:10

Romkabouter schreef:
Wat voor soort inspraak denken jullie dan eigenlijk aan Verward............Sterker nog, worden de verkeerde mensen voor inspraak geselcteerd dan worden ze subjectiever.


Je gaat er van uit dat ieder probleem op bokt gegooid zou moeten worden, dat lijkt mij niet de goede weg.

Het aanstellen van enkele vertrouwde mensen die als buffer optreden en de zaken die opgelopen zijn bekijken, lijkt mij een betere weg.
Als je dat goed wilt doen kost dat geld. Verdiensten uit Bokt halen zonder dat de autonomie wordt aangetast kan heel goed.

In mijn eigen straatje F&A gedacht, maak b.v. een apart topic waar de commerciele hengstenhouderij etc op kan adverteren. Gezien de enorme belangstelling voor Bokt is dat geen utopie.

Maar er over van gedachten wisselen is zo wie zo al een goede manier.

Even voor de duidelijkheid, ik wil absoluut niet het speciale van Bokt en degene die er voor verantwoordelijk zijn aantasten, ik heb daar heel veel bewondering voor.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 11:11

Grow up & get a life, Plop!! Haha!
.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:21

Botervlieg, dit is wel een serieus forum en geen KH of SC.
Niet echt gepast om daar waar mensen discussieren op zo'n manier te reageren vind je wel?

Ik denk dat wij het wel aardig eens zijn Sarabande Lachen Dat bokt geld op zou moeten leveren weet ik niet, de kosten eruit zo wel mooi zijn. Maar ik denk dat het boktteam daar ook wel mee bezig is. Het veiling forum vond ik ook een prima idee Lachen

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:33

Ik ben nog niet zo lang op bokt.

Maar wat ik me afvraag is hoe word je moderator?

Worden die uitgekozen door BartBV?

Zoja, waar worden ze dan op geselecteerd?
Zonee, hoe dan?

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:04

Ja, en de meeste moderators zijn volgens mij vrouwen?

Er zij volgens mij niet zoveel mannelijke moderators toch? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:23

Dat komt gewoon doordat het aandeel mannen/vrouwen bepaald verschillend is.
Toen Bokt net ontstond en er moddies moesten komen, zijn een aantal trouwe bezoekers daarvoor benaderd. Gewoon omdat die veel online waren, dus snel dingen zouden kunnen signaleren en verhelpen.
Vandaar dat het allemaal dames zijn, die moddies.

Denk je dat het verschil uit zou maken als er meer mannelijker moddies waren?
(ik zie dat namelijk niet zo, ik vind dat ze prima werk leveren, evenals Bart (hoewel ik het echt niet altijd met hem eens ben en ik bv niet inzie waarom Steef geband moest worden maar da's een ander topic) en eerlijk gezegd zie ik ook niet in waarom er inspraak op Bokt zou moeten zijn)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 12:34

Romkabouter schreef:
Botervlieg, dit is wel een serieus forum en geen KH of SC.
Niet echt gepast om daar waar mensen discussieren op zo'n manier te reageren vind je wel?


*Hapt bekken stof.* Blij? Ach gut

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:55

SuperSnel schreef:
En stilstand is achteruitgang


Nee hoor, dat noemen ze op 'safe' spelen. Tenminste als het gaat over dit onderwerp. Ik zie er ook niet snel verandering inkomen hoor.. dit blijft maar doorgaan, je kan wel oplossingen bedenken maar wat je ook bedenkt, er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn, en om die dan buiten te sluiten is ook niet democratisch of wel?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 13:06

Democratisch betekent niet dat iedereen z'n zin kan krijgen, Sypheron.
Wel dat de meerderheid beslist; anders dan in de Bokt-autocratie van nu.
Hoe je dit oplost?
Vrijwillige medewerking acht ik twijfelachtig en een revolutie heilloos.
Maar de discussie blijf ik interessant vinden...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:16

Bokt is geen autocratie (dan zou Bart alles alleen beslissen), maar dit terzijde.
Als je wilt dat de meerderheid beslist kom je uit op stemmen. Dan moet je ook regels opstellen wanneer een stemming geldig is en meer van dat soort zaken. Niet erg praktisch voor een forum vind ik.
Maar wat bedoel je met "vrijwillige medewerking" Botervlieg?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:29

Even een basis feit; Bokt is geen land, ik zie het eerder als een bedrijf met een directie die probeert de medewerkers, klanten en aandeelhouders tevreden te houden...

Sarabande; een half jaar geleden leek de kans nog erg groot dat Dorine er weer bovenop zou komen, ik liep ook al een stuk langer met dat idee rond dan een half jaar.

Mods worden idd gevraagd door mij of Heike na overleg met het huidige mod team. Ze worden geselecteerd op de aanwezigheid op het forum en vooral hun manier van omgaan met conflicten e.d. Iemand die op een ander in begint te hakken als er een meningsverschil is zal niet echt snel moderator worden Lachen

Maar goed. Dit soort discussies onstaat eigenlijk alleen net nadat er een prominent iemand op Bokt gebanned wordt omdat mensen het niet eens zijn met die Ban. Tja. Meer inspraak had in dit geval echt niet geholpen wbt die ban, als we n.l. op de officiele manier zouden spelen was Steef al maanden geleden permanent gebanned van Bokt. Hij heeft echt al _heel_ veel kansen gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:34

bedrijf?

en de ondernemingsraad e.d dan? Lachen
En waar is de bond waar we ons bij aan kunnen sluiten *LOL*

En Steef komt al maanen bijna niet meer op bokt, maar dat terzijde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:41

Aan de andere kant is het dan dus 'knap' om toch zo'n fikse ban aan je broek te krijgen....
Maar vooruit, dat was een ander topic, daar moeten we hier niet over verder.

Ik vind Bokt best zo. De regels zijn duidelijk, ze zijn ook opgesteld door degenen die het ook daadwerkelijk voor het zeggen hebben dwz die het financieren en runnen. Bovendien zijn we niet verplicht om te Bokken (hoewel ik er wel over denk om Bart en Heike voor de rechter te slepen wegens ernstige verslaving Tong uitsteken ) en dan geldt gewoon wat overal geldt: als je 't er echt ernstig niet mee eens bent, let niemand je om te gaan.

PS (effe illegaal maar ik doe het toch want PB kan hij niet lezen en er staat geen mailadres in z'n profiel) Van harte Steef, ik hoop dat je 'n leuke verjaardag hebt en dat je d'r snel weer bij bent!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:09

BartVB schreef:
Mods worden idd gevraagd door mij of Heike na overleg met het huidige mod team. Ze worden geselecteerd op de aanwezigheid op het forum en vooral hun manier van omgaan met conflicten e.d. Iemand die op een ander in begint te hakken als er een meningsverschil is zal niet echt snel moderator worden Lachen.


Ik heb geen kritiek op de moddys, maar ik vraag me af of, nu Bokt zo gegroeid is, dit nog wel voor liefdewerk oud papier kan.

Ik las alleen dat Dorine gevraagd werd heb daar verder geen oordeel over, maar vraag me af of dat niet een duidelijke indicatie is dat een permanente (of overdag) persoon zich alleen met deze materie bezig zou moeten houden.
De vraag zal wel eerder gesteld zijn, maar er is geen antwoord en ondertussen blijft Bokt groeien.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:12

Als we even een kleine rekensom doen (een vast persoon kost tienduizenden euro's, inkomsten op het moment rond de 0) dan zien we vrij snel dat dat niet het geval is Haha!

Verder is b.v. http://gathering.tweakers.net/ een keer of tig groter (factor 10 ofzo?) en dat draait ook voor het overgrote deel op vrijwilligers (iedereen vrijwillig behalve de directie/beheer zeg maar).

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:15

Ik wou het net zeggen........Je kan wel een hele hoop willen maar er zijn heel weinig mensen die de hele dat voor hun plezier ruzies willen sussen. Je zal dan mensen in dienst moeten nemen die op dit soort dingen letten.... Dat betekend betalen voor bokken

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:21

Ik denk dat er op zich zat mensen zijn die op vrijwillige basis aan de gang willen...
Dus dat moet niet het probleem zijn denk ik zo.
gijsenkim, daar ben ik het dus niet mee eens Lachen
Als je wisselt met mensen (soort ploegendienst, elke keer verse groep) moet zoiets toch kunnen werken?
Kijk anders of je een 'proefperiode' in kan lassen om te zien welke kant het uit gaat als er een bepaald team inspraak zou krijgen?
Weet niet of dat realistisch is maar proberen kan toch altijd?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:26

Bart als je dat zou willen is geld geen probleem denk ik. Maar het zijn alleen maar overpeinzingen om de druk op het moderators en vooral op jou zelf te verlichten.
Iedere conflict betekent ergenis voor jou, die energie zou je in leukere dingen kunnen steken.