Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 10:24

Het gezellige is er vanaf...... Gister heb ik bijvoorbeeld in een topic bij horses at work neergezet dat iemand een gave jas aan had. Reactie wordt verwijderd, mag niet. Ik mag alleen wat over haar rijkunsten zeggen. Ik vind het een belachelijke regel.

Dus voorbeeld: als ik had gezegd. Goh meid houd eens op met dat rukzebekken en wat een leuke jas heb je aan. Dan mag dat wel. Ik vond het heel krom.... Meisje was niet aan het rukzebekken overigens. Ze reed keurig in mijn ogen, maar dat terzijde. Misschien had ik dat erbij moeten zetten. Goh meid was rijd je keurig en wat heb je een leuke jas aan. Was dan mijn reactie wel blijven staan??????????

Nee tegenwoordig moet ik eerst de regels doorlezen, omdat anders mijn reactie weggehaald wordt! Ik word er dood en doodziek van. Waar is die gezellige open sfeer??? Tegenwoordig krijg je een standaard mailtje van een mod. Het is duidelijk een standaard tekst, want hij was niet 100% toepasbaar op mijn reactie.

Een tijd geleden heb ik ook wat dingetjes te koop gezet. Wat dingen van mijn paard en daar had ik ook mijn sporen bijgezet. Ik had behoorlijk wat leuke reacties. Dagje later kijk ik. Topic weg, en een standaard pbtje in mijn box. Het topic mocht niet want er staan sporen bij. Ik mocht alleen spullen voor paarden aanbieden. Wat een overtrokken gedoe.
Nee ik had een heel nieuw topic moeten openen voor 1 paar sporen van nog geen 5 euro. Dat vind ik nou nutteloos!

Nog meer mensen die dit zat zijn? Reageer ik overtrokken? Ben ik de enige die zich hier aan irriteert? Ik heb het idee dat wel alleen nog maar voorgekauwde dingen mogen zeggen. Het verandert hier langszaam in een dictatuur. Heel jammer.

Ben benieuwd of dit topic wel blijft staan. Anders bewijst dat alleen maar mijn opmerking over het dictatuurbewind hier.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:27

Ja, ik vind dat je overdreven reageert. Die regels op HAW zijn er al lang, en ook de regels op EA. Het is toch logisch dat je eerst de forum regels leest?
Bokt is enorm groot en het is juist goed als er structuur is, anders zou het echt een chaos zijn.

chocobroodje

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:35

Ik denk dat ze niet anders meer kunnen. Bokt is enorm gegroeid de laatste tijd, en hoe meer mensen er zijn hoe strenger ze moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:39

Ik denk ook dat het een noodzakelijk 'kwaad' is. Wel zou ik persoonlijk denken; laat die sporen lekker in dat topic staan...

Maar voor ons is het natuurlijk niet inzichtelijk hoeveel werk er in EA gaat zitten.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:41

Rock schreef:
Ik denk ook dat het een noodzakelijk 'kwaad' is. Wel zou ik persoonlijk denken; laat die sporen lekker in dat topic staan...

Maar voor ons is het natuurlijk niet inzichtelijk hoeveel werk er in EA gaat zitten.

Dat dacht ik ook ;) Maarja ze zijn nu wel druk bezig met de nieuwe EA misschien dat daar de reden inzit?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:42

ben het helemaal met je eens, regels om het regels maken, zou zonder ook prima werken

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:45

Helemaal mee eens. Begint gewoon censuur te worden.

Om wat te koop aan te bieden, open ik al niet eens meer een topic op Bokt.
Je mag geen link naar buiten plaatsen.

Op HAW reageer ik ook al niet meer, want je moet per se kritiek gaan leveren op iemand.

Als je een interessant paard ziet op Marktplaats, mag je dat niet bespreken, want je mag geen advertenties van derden bespreken..

Een pittige discussie mag niet meer, die word gewoon gedelete.

Und so weiter, und so weiter...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:47

Ik herrinder me eenzelfde topic toen ik hier lang geleden voor het eerst kwam binnengewandelt.
En dat is inmiddels bijna zes jaar geleden dacht ik.
En sindsdien komt er om de zoveel tijd een klachtentopic naar boven omdat iemand dit en dat niet goed vind of vroeger veel beter vond.

Ik kan me er niet zo in vinden. Ik denk altijd maar dat het beheer voor de best mogelijke optie(s) kiest om het hier leuk en leefbaar te houden. Ik zie niet in waarom ze dat niet zouden doen en hier een 'dictatuur' van maken.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:47

Ben het ook met je eens, je hoeft maar iets niet te hebben gemeld in je topic en het word al verwijderd, heb het zelf ook wel gehad, heb je een VET lang verhaal getypt, en dan hoop je op reacties, en dan word je topic verwijderd!
( dat had ik met de zoektocht naar een paard )
Heb het daarna niet weer opnieuw gedaan....

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:49

Het is wel vervelend, maar de regels zijn wel duidelijk. Kun je je daar niet in vinden, is dat jammer, maar zo is het nou eenmaal.
Laatst bijgewerkt door AnnemiekvM op 06-08-10 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:49

ik denk dat je niet anders kan met een forum met 100.000 leden....anders wordt het een zooitje.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:53

Maar goed, dan hoeven ze toch niet meteen alles te verwijderen? Stuur dan dat standaard PB'tje met de regels ofzo.

Marktplaats bied je ook altijd de gelegenheid om een advertentie aan te passen als het niet naar hun zin is. Ik had er bijvoorbeeld een sjaaltje op in "Hermes-look". Mag niet, oke, pas ik dat aan...Prima. Maar je hoeft dan toch niet meteen iets helemaal te verwijderen?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 10:57

Ja dat vind ik nou ook Ilzas! En dat lijkt me ook niet meer werk voor een mod. Vroeger ging het ook zo, dan kreeg je een pbtje met goh zou je dit anders willen doen. Nou geen probleem en dan pastte ik het aan. Maar ja tegenwoordig ben je je hele topic kwijt, met soms waardevolle reacties. En daar wordt niet over nagedacht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:58

Bokt is nog steeds Bokt, maar bokt is ook inmiddels 10 jaar oud en dus zitten er heel wat meer mensen op bokt en zijn er ook veel meer subfora.
Het is maar net wat je er zelf van maakt. Ik zit bijna net zolang als jij op Bokt, en heb nooit ergens problemen mee gehad.
Regels zijn nou eenmaal overal nodig, iedereen doet zijn best en meer kun je niet verwachten.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:00

Bovendien heb ik niet al die regels in mijn hoofd, ik kijk meestal bij actieve onderwerpen wat er loopt (want waag het ook niet om te reageren in een oud topic, want hup dat gaat dan op slot), zie een leuke combi voor bij komen en reageer daar enthousiast op van: oeh, tof paard heb jij! Hup, gedelete....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:02

Ilzas schreef:
Bovendien heb ik niet al die regels in mijn hoofd, ik kijk meestal bij actieve onderwerpen wat er loopt (want waag het ook niet om te reageren in een oud topic, want hup dat gaat dan op slot), zie een leuke combi voor bij komen en reageer daar enthousiast op van: oeh, tof paard heb jij! Hup, gedelete....

Als je dat bij bijv Horses at Work of ITP plaatst, dan is het logisch dat het verwijderd wordt.
Bij HAW hoor je inhoudelijk commentaar te plaatsen, en bij alle overige foto-fora is het een oneliner :)

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:02

kort gelden had iemand een paard te koop 6 jaar oud

met 2 filmpjes erbij 1 keer dressuur en 1 keer spingen

heb erbij gezet :
wat schop jij je paard met je sporen
dat paard niet gek van wordt
en zelfs in stap schop ze er lekker op los

werd direct verwijderd

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:03

Ilzas schreef:
Maar goed, dan hoeven ze toch niet meteen alles te verwijderen? Stuur dan dat standaard PB'tje met de regels ofzo.

Marktplaats bied je ook altijd de gelegenheid om een advertentie aan te passen als het niet naar hun zin is. Ik had er bijvoorbeeld een sjaaltje op in "Hermes-look". Mag niet, oke, pas ik dat aan...Prima. Maar je hoeft dan toch niet meteen iets helemaal te verwijderen?

Helaas is dat niet minder werk en zelfs meer werk. Wij moeten net zoveel pb's sturen, dan moeten wij het zelf aanpassen wanneer er bericht terug komt, en in de gaten houden of er bericht terug komt en eventueel dan alsnog verwijderen. Dit gaat niet om een enkel bericht, dit gaat om tientallen tot honderden berichten per dag.
In de regels staat ook duidelijk dat iets verwijderd wordt als het niet aan de regels voldoet.
Degene die het verkeerd geplaatst heeft kan nu ook zelf de moeite doen om iets volgens de regels te plaatsen, voor diegene is dat net zoveel moeite als het doorgeven aan een mod hoe het dan wel zou moeten zijn. Waarom zou zoiets op de mods afgeschoven moeten worden, terwijl ze zich zelf niet aan de regels houden?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:04

sporten schreef:

heb erbij gezet :

werd direct verwijderd

Het lijkt me heel begrijpelijk dat dit verwijderd is.
Je levert flink commentaar zonder enig advies erbij te geven.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:06

Nou, ik heb die tientallen regeltjes niet verzonnen en gemaakt en ook niet uit mijn hoofd geleerd.
Bokt vind het nodig om al die regels te hebben/ gebruiken.
Dat het veel werk is voor mod's: tjsa, dan maar meer mod's/ professionelere mod's?
Marktplaats heeft daar ook gewoon mensen voor in dienst.
En inderdaad dat kost geld en ik heb al vaker aangegeven best bereid te zijn voor Bokt te betalen.
Trouwens, Marktplaats kost ook geen geld.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:07

Ik moet toch echt 8 euro betalen als ik er een advertentie neerzet. Marktplaats is dus niet gratis.

MiniMaxi

Ik ben nog niet zo lang een bokker en zeker niet heel erg actief. maar ik kan me wel 2 topics herinneren die op slot zijn gezet zonder enige uitleg met zeker wel waarde volle informatie. Maar daar was ook een heleboel uit verwijderd en daardoor werd het verhaal ineens nog maar van 1 kant bekeken en op die manier klopte de waarheid niet meer van het verhaal.

En natuurlijk snap ik de regels maar soms gaat het wel erg snel zonder enige toelichting behalve een standaard tekst die niet eens op het topic slaat.

Ilzas

Cayenne schreef:
sporten schreef:

heb erbij gezet :

werd direct verwijderd

Het lijkt me heel begrijpelijk dat dit verwijderd is.
Je levert flink commentaar zonder enig advies erbij te geven.

En sinds wanneer is dat verboden? Langs een gemiddeld wedstrijdterrein staan paardenmensen elkaar ook flink commentaar te geven, zonder advies. Als het je mening is?

Carlijnx

tjah, ik kan niet zo heel goed oordelen want ik zit hier nog niet zo lang. Dus ik weet niet hoe het was voor die regels. Ik vind het idd van stom van HAW dat je alleen maar rijtechnisch commentaar mag leveren. En met die sporen, kom op zeg laat ze toch lekker staan :).

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:08

Neonlight schreef:
Ik moet toch echt 8 euro betalen als ik er een advertentie neerzet. Marktplaats is dus niet gratis.

Nou dat scheelt dan per rubriek, ik heb er zat op staan en allemaal gratis. Voor auto's, paarden, zadels en vacatures moet je betalen.
En ik wil ook best 8 euro betalen voor een prettiger Bokt.