De nieuwsredactie van Bokt is op zoek naar een nieuw lid!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

De nieuwsredactie van Bokt is op zoek naar een nieuw lid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 17:32

Omdat er zelfs in de komkommertijd teveel nieuws is, zijn wij op zoek naar iemand die het team wil komen versterken. Als lid van de nieuwsredactie zorg je ervoor dat de nieuwspagina van Bokt dagelijks gevuld is door het zelf schrijven van artikelen of het plaatsen van interessante artikelen van andere media op Bokt. Ook houd je contact met partijen buiten Bokt en begeleid je de Bokt correspondenten. Helaas staat er ook voor nieuwsredactie geen leasebak, dertiende maand of andere vergoeding tegenover. Wel is er de mogelijkheid om namens Bokt aanwezig te zijn op evenementen, bieden we je een leuke plaats in een hecht team en kun je achter de schermen meekijken en je mening laten gelden over Bokt.

Wij zoeken iemand die:
- communicatief vaardig is: je legt makkelijk contacten en vind het leuk om artikelen te schrijven.
- journalistiek onderlegd is. Dit is geen vereiste, maar mocht je in het verleden hoofdredacteur van het NRC geweest zijn (of vergelijkbaar ) maken we graag gebruik van je kennis!
- tijd beschikbaar heeft: idealiter heb je per dag in ieder geval een uur de tijd voor het nieuws, en kun je meerdere momenten per dag online komen.
- niet bang is voor beleid en verandering. Op dit moment zijn we achter de schermen hard bezig met het hervormen van het nieuws op Bokt, daarbij zijn we ook benieuwd naar jouw input.
- in teamverband kan werken, maar waar nodig ook zelf beslissingen durft te nemen.
- meerdere talen beheerst. Engels is een vereiste, Frans/Duits/Spaans/Zweeds of een andere vreemde taal is een pré!

Als je interesse hebt, horen we graag van je! Je kunt jezelf aanmelden door een email te sturen naar redactie@bokt.nl. Stel je in je email kort voor en we lezen ook graag een korte motivatie, waarom lijkt de nieuwredactie je leuk om te doen?

Alvast bedankt voor je reactie :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:24

Moet je hier 18 voor zijn? Ik vind het leuk om op de hoogte te zijn, beheers Engels, Duits en ook wel redelijk Frans, maar ben nog net geen 18.

Babsding

Re: De nieuwsredactie van Bokt is op zoek naar een nieuw lid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:30

Ik ben 24, behoorlijk Boktverslaafd, let altijd op het paardennieuws, ben grafisch vormgever en creatief webschrijfster (achtergrond in de journalisitiek, nee, werkzaam als webschrijver nu 2 jaar).
Tijd heb ik, ik werk de hele dag met internet/pc.
Verandering is goed!
Ik beheers Nederlands, Engels en Frans GOED in geschrift, Duits is MATIG.

Ik zou het heel erg leuk vinden om het team te kunnen/mogen versterken!

CCEC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:23

ik ben 13? Kan het dan ook?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 23:04

Babsding: klinkt goed, zou je een mailtje kunnen sturen zodat we alle aanmeldingen bij elkaar hebben? :)

En dat ben ik in de tekst vergeten te vermelden, er geldt inderdaad een minimumleeftijd van 18 jaar.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:18

Wat is de termijn van reageren? Na welke periode mag je een reactie verwachten?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 22:03

Tot 3 augustus kunnen geïnteresseerden zich opgeven, dan ligt het er een beetje aan hoeveel reacties er zijn, maar ik hoop dat we zeker binnen 2 weken de beslissing kunnen maken.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 15:50

Iedereen bedankt voor de reacties, de nieuwsredactie gaat zich over de aanmeldingen buigen en wij zorgen dat de mensen die zich opgegeven hebben, in ieder geval binnen 10 dagen bericht krijgen.