Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sans6 schreef:maar op het moment dat er bekend is dat er PB's rondgaan met de verkeerde naam, waarom mag er dan niet in zo'n topic vermeld worden dat het dus NIET om die-en-die persoon gaat?
sans6 schreef:je begrijpt me verkeerd [*olduser*]
Het is inmiddels bekend dat er een klein groepje mensen een bepaald persoon als schuldige aanwees, en dat zij via PB (en mail/msn/andere fora) die naam aan het rondstrooien waren.
Die persoon wordt dus vals beschuldigd.
De échte schuldige word hier beschermd omdat haar naam niet genoemd mag worden, maar deze onschuldige persoon dreigt er de dupe van te worden.
Dan mag diegene toch ook bescherm worden?
Ik kan natuurlijk onmogelijk nagaan wie er allemaal benaderd is door dit groepje.
FaberSmid schreef:Nee daar bent u niet de enige in, de ware naam van sjef(vul zelf maar in) janssen is ook niet toegestaan. Dat kan niet alleen mij een ow en ban kosten. Waarom vraag ik me niet meer af, het is nu eenmaal zo gerecht of niet pech hebben.
Wat betreft met 2 maten meten, uit eigen ervaring weet ik dat het echt wel zin heeft het gesprek met bokt aan te gaan.
Mensen zo maar verdenken, beschuldigen en veroordelen, begeeft risico dat het om de verkeerde persoon gaan en onwaar. Men zal dus ook voorzichtig moeten zijn, met in het wilde weg maar te pas en te onpas te reageren.
Gaat het wel om de betreffende persoon, dan komen de bokkers er toch wel achter en wordt het bekend gemaakt per pb, of bokt dat nu wil of niet achter de schermen en achter bokt zijn rug. Dat is nu eenmaal niet tegen te houden, verstandiger is dan dat bokt het correct geleid zodat er geen onwaarheden en valse beschuldigingen en veroordelingen ontstaan. En juist dat is zo moeilijk, waar is de grens? Persoonlijk denk ik dat op slot gooien, niet de oplossing is.
pubelia schreef:Ik denk dat er juist in dat topic gespeculeerd werd, omdat de naam en de naam van bokt niet in de begin post stond. Als het al duidelijk er staat, in de begin post. (die mensen over het algemeen wel vaak lezen) dat er dan erna minder over andere mensen gespeculeerd word.