Bokt censuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Bokt censuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 19:05

Ik vroeg mij af of ik de enige was die problemen heeft met de bokt censuur.

In het topic over Albert Stegeman mag de naam van de handelaar niet genoemd worden. Waarom niet?
Ik dacht altijd dat bokt een paarden forum was waar mensen het beste met hun dieren voor hebben.

Dan word er iemand ontdekt die oneerlijke handel drijft en zelfs paarden mishandeld. En in plaats dat bokt haar naam met grote letters op de voorpagina zet, kiezen ze ervoor haar te beschermen. Blijkbaar is bokt er niet voor de paarden wanneer die het het hardst nodig hebben.

Mocht je daarin tegen een ''top'' ruiter/amazone zijn, reken dan maar niet op de hulp van bokt. Dan mag je gewoon met naam en foto's 80 pagina's de grond in gestampt worden.

Ben ik de enige die dit enigzins appart vind of zijn er meer?

Yell

Re: Bokt censuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:07

ja het is heel bijzonder. Ik kan hier ook nog wel een voorbeeld noemen maar die kennen de meesten al denk ik :D

Somebitch

En nu is het topic ook nog opslot. :+

Nee ik vind het ook erg raar.

Yell

sapperdeflap nu ook nog een slotje..

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 19:08

Daarom was ik ze voor :D
Voor zolang het duurt dan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:08

ik heb ook nog wel een aantal voorbeelden voor je :+

welcome to bokt!
de wereld van 2 maten

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:09

Erg jammer..
de laatste poster (waarvan het bericht verwijderd is)
geeft heel duidelijk aan dat ze toestemming heeft om namen vrij te geven, en toch wordt het topic op slot gegooid?
Ben ik nou de enige die het niet snapt? :o?

Moon

Ik heb het desbetreffende topic over Alberto Stegeman niet gevolgd, maar ik ben het geheel eens met je punt.
Maargoed, dit is denk ik hetzelfde als dat het zwarte balkje over de ogen. Je kan honderd keer met je hoofd op tv komen, maar zodra je iets doet wat niet mag komt er een zwart balkje voor je ogen. Waardoor je 'onherkenbaar bent'.
Best wel krom dat er zoveel waarde aan privacy word gehecht, juist op momenten dat iedereen wil weten wie je bent.

Bramasole

Ik begrijp het ook niet. Er wordt opgeroepen een petitie te tekenen maar tegen wie en waarom, daar mogen we niet naar vragen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:56

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat weer open.

Het speculeren is de reden dat het andere topic op slot is gezet. Er werden mensen onterecht genoemd en beschuldigd. Mensen die er niets mee te maken hadden werden negatief genoemd. Aangezien dat niet de bedoeling is en er herhaaldelijk gevraagd is hiermee te stoppen hebben we uiteindelijk voor een slotje gekozen. Ook wij vinden het jammer dat dit moest, vooral voor de mensen die wél een fijne discussie konden en wilden voeren.

We willen we jullie er op wijzen ontopic te blijven en ook hier niet te gaan speculeren. Mocht dit toch gebeuren gaat hier alsnog een blijvend slotje op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:59

Op zich snap ik het wel. Er helaas mensen op bokt die met namen gaan gooien van mensen, wie helemaal niks met de zaak te maken hebben, maar die ze niet aardig vinden, dit is voor de mods onmogelijk om te controleren.
Wat ik veel vreemder vond, was het slotje. Er werd zelfs letterlijk in de sluitingspost gezegd 'jammer voor diegene die wel goed discussieerde'. Diegene die continu liepen te roepen met namen komen er mee weg, en diegene die goed bezig waren worden bestraft. Heel raar.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:03

volgens mij is Bokt bang voor een claim aan de broek en mag daarom de naam niet genoemd worden. Het is natuurlijk behoorlijk beschadigend voor betreffende handelaar dus ja ik begrijp het wel maar eigenlijk zou niemands naam onvrijwillig vrijgegeven mogen worden. Ben het ook eens met ts dat topruiters niet beschermd worden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:04

Asyaa: Ik snap je gevoel. Ook wij vonden het jammer dat er een slotje werd geplaatst. Juist vanwege de goede discussie die tussen de speculaties door gevoerd werd. Alleen de speculatieberichten liepen hoog op en het was niet meer bij te houden. Ook werden er berichten geplaatst die er niets mee te maken hadden.
Ondanks de moderatoropmerkingen (ik geloof 6 of 7 stuks) bleef dit door gaan. En dit overspoelde de discussie zo dat we het bijna niet bij konden houden. Plus dat er mensen beschuldigd werden die er niet eens iets mee te maken hebben. Daarom hebben we uiteindelijk voor een slotje gekozen.

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:09

Ik denk ook dat het is wat piezze zegt. Deze 'handelaarster' zal makkelijk een aangifte van smaad doen en dat kan een site als bokt niet gebruiken.

Ik vind wel dat iemands naam genoemd mag worden als er inderdaad dingen gedaan worden die dier en of mens schaden zodat anderen gewaarschuwd zijn.

En dat bokt makkelijk censuur oplegd is mij ook al meerdere malen opgevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:11

Dan geef je toch diegene die herhaaldelijk (lees = 6 of 7 keer) de modopmerkingen negeerde, 1 of 2 OW's. Hebben ze meteen een dagban en kunnen ze het niet herhalen? Ik zat het topic een beetje mee te lezen, en vond het best jammer dat diegene die een goede discussie wilde voeren, werden bestraft voor datgene wat andere deden. En het meest vervelende is dat waarschijnlijk de volgende keer dat er weer zo'n topic aandient het speculeren opnieuw begint.

@Lente77
Het is voor bokt niet te controleren welke naam wel of niet betrokken is. Dit zou bijvoorbeeld 99 keer smaad zijn, terwijl misschien maar 1 keer een goeie naam word genoemd.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:14

maar op het moment dat er bekend is dat er PB's rondgaan met de verkeerde naam, waarom mag er dan niet in zo'n topic vermeld worden dat het dus NIET om die-en-die persoon gaat?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:26

sans6 schreef:
maar op het moment dat er bekend is dat er PB's rondgaan met de verkeerde naam, waarom mag er dan niet in zo'n topic vermeld worden dat het dus NIET om die-en-die persoon gaat?

Het is niet toegestaan om op Bokt priveberichten te bespreken, dus ook niet om eventuele verkeerde beschuldigingen via pb te rectificeren. Wat je zou kunnen doen in zo'n geval is de mensen die de verkeerde naam hebben een pb sturen met de vermelding dat het niet om die persoon gaat.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:31

je begrijpt me verkeerd ThePast03 :)
Het is inmiddels bekend dat er een klein groepje mensen een bepaald persoon als schuldige aanwees, en dat zij via PB (en mail/msn/andere fora) die naam aan het rondstrooien waren.

Die persoon wordt dus vals beschuldigd.
De échte schuldige word hier beschermd omdat haar naam niet genoemd mag worden, maar deze onschuldige persoon dreigt er de dupe van te worden.
Dan mag diegene toch ook bescherm worden?
Ik kan natuurlijk onmogelijk nagaan wie er allemaal benaderd is door dit groepje.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:46

sans6 schreef:
je begrijpt me verkeerd [*olduser*] :)
Het is inmiddels bekend dat er een klein groepje mensen een bepaald persoon als schuldige aanwees, en dat zij via PB (en mail/msn/andere fora) die naam aan het rondstrooien waren.

Die persoon wordt dus vals beschuldigd.
De échte schuldige word hier beschermd omdat haar naam niet genoemd mag worden, maar deze onschuldige persoon dreigt er de dupe van te worden.
Dan mag diegene toch ook bescherm worden?
Ik kan natuurlijk onmogelijk nagaan wie er allemaal benaderd is door dit groepje.

Die persoon wordt niet beschuldigd op het forum maar via priveberichten. Dat soort dingen gebeurd ook op andere plaatsen: andere forums, pensionstallen, manege's en zoals je zegt email en msn.
Lijkt me niet dat Bokt daarvoor verantwoordelijk is.
Als die persoon op het forum vals zou worden beschuldigd zou je gewoon gelijk hebben, maar dit is niet het geval.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:46

Nee daar bent u niet de enige in, de ware naam van sjef(vul zelf maar in) janssen is ook niet toegestaan. Dat kan niet alleen mij een ow en ban kosten. Waarom vraag ik me niet meer af, het is nu eenmaal zo gerecht of niet pech hebben.
Wat betreft met 2 maten meten, uit eigen ervaring weet ik dat het echt wel zin heeft het gesprek met bokt aan te gaan.
Mensen zo maar verdenken, beschuldigen en veroordelen, begeeft risico dat het om de verkeerde persoon gaan en onwaar. Men zal dus ook voorzichtig moeten zijn, met in het wilde weg maar te pas en te onpas te reageren.
Gaat het wel om de betreffende persoon, dan komen de bokkers er toch wel achter en wordt het bekend gemaakt per pb, of bokt dat nu wil of niet achter de schermen en achter bokt zijn rug. Dat is nu eenmaal niet tegen te houden, verstandiger is dan dat bokt het correct geleid zodat er geen onwaarheden en valse beschuldigingen en veroordelingen ontstaan. En juist dat is zo moeilijk, waar is de grens? Persoonlijk denk ik dat op slot gooien, niet de oplossing is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:49

FaberSmid schreef:
Nee daar bent u niet de enige in, de ware naam van sjef(vul zelf maar in) janssen is ook niet toegestaan. Dat kan niet alleen mij een ow en ban kosten. Waarom vraag ik me niet meer af, het is nu eenmaal zo gerecht of niet pech hebben.
Wat betreft met 2 maten meten, uit eigen ervaring weet ik dat het echt wel zin heeft het gesprek met bokt aan te gaan.
Mensen zo maar verdenken, beschuldigen en veroordelen, begeeft risico dat het om de verkeerde persoon gaan en onwaar. Men zal dus ook voorzichtig moeten zijn, met in het wilde weg maar te pas en te onpas te reageren.
Gaat het wel om de betreffende persoon, dan komen de bokkers er toch wel achter en wordt het bekend gemaakt per pb, of bokt dat nu wil of niet achter de schermen en achter bokt zijn rug. Dat is nu eenmaal niet tegen te houden, verstandiger is dan dat bokt het correct geleid zodat er geen onwaarheden en valse beschuldigingen en veroordelingen ontstaan. En juist dat is zo moeilijk, waar is de grens? Persoonlijk denk ik dat op slot gooien, niet de oplossing is.

Dan haal ik dat persoonlijk even weg =)
Uit mijn eigen ervaringen als mod (niet op bokt, maar andere fora) is dat slotjes alleen gaan op topics die bij voorbaat al gedoemd zijn. Denk dus aan spam, onzin topics, en zulke dingen. Slecht lopende discussies los je op door de rotte appels eruit te halen. Niet door het topic dicht te gooien, want dan verplaatst het zich alleen.
Plus diegene die de aanwijzingen niet volgde komen ermee weg, terwijl diegene die wel goed discussieerde de dupe zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-05-10 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:51

Asyaa schreef:
Plus diegene die de aanwijzingen niet volgde komen ermee weg, terwijl diegene die wel goed discussieerde de dupe zijn.

Zo gaat het 9 van de 10 keer. Enorm jammer :j

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:53

Ik denk dat er juist in dat topic gespeculeerd werd, omdat de naam en de naam van bokt niet in de begin post stond. Als het al duidelijk er staat, in de begin post. (die mensen over het algemeen wel vaak lezen) dat er dan erna minder over andere mensen gespeculeerd word.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:55

Asyaa kan u goed begrijpen, ook wat rotte appels betreft. Maar wie zijn de rotte appels, wie en hoe te bepalen? Ik kan u uit eigen persoonlijke ervaring schrijven, dat iemand een rotte appel kan lijken maar niet behoeft te zijn.
Misverstanden kan men door wederzijds begrip en bespreken uit de weg ruimen, wat beter werkt dan die zogenaamde rotte appel te verbannen. Dan kan het zijn dat die juist een ware rotte appel wordt, uit frustratie voor onbegrip, onterechtheid, onmacht en ga zo maar door. Denk dat juist de "deelnemers" zelf ook kunnen ondernemen. Bijvoorbeeld gezamenlijk de rotte appels negeren, maar waar is de grens van zekerheid?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:58

pubelia schreef:
Ik denk dat er juist in dat topic gespeculeerd werd, omdat de naam en de naam van bokt niet in de begin post stond. Als het al duidelijk er staat, in de begin post. (die mensen over het algemeen wel vaak lezen) dat er dan erna minder over andere mensen gespeculeerd word.

Heb ik al eens voor gepleit om in openingspost een tekentje te zetten dat er modopmerkingen zijn. Was het niet nodig geweest om in dat topic 6 of 7 opmerkingen te maken en was verwijderen van speculatie posten en uitdelen van OW's genoeg geweest.

Maar blijf het raar vinden dat er geen naam van verkeerde handelaarster genoemd mag worden....