Inhoudelijk
Bokt op zoek naar een nieuwe layout
Bokt groeit al een tijdje 'uit z'n jas'. Behalve dat we werken aan nieuwe software voor Bokt, moet ook de layout van de site onder handen worden genomen. Op dit moment is de layout van Bokt gebaseerd op de forumsoftware en op de 'look' van het forum. Aangezien we hard bezig zijn met een nieuw EA systeem en daarna ook andere plannen hebben voor de site, is het handig om een layout te hebben die losstaat van het forum. Ook is de navigatie van de site niet ideaal. Op een pagina staan heel veel links, maar de belangrijkste krijgen niet altijd genoeg aandacht. En een iets modernere look kunnen we stiekem ook wel gebruiken

Net als vorig jaar met het logo, roepen we jullie hulp in voor ideeën en ontwerpen voor een nieuwe layout. Meer daarover kun je lezen in dit topic op forumzaken.
Nieuws
De nieuwsredactie van Bokt.nl heeft sindskort de beschikking over een twitterpagina: http://twitter.com/BoktNieuws . Via deze pagina kun je in één oogopslag op de hoogte blijven van het laatste nieuws in paardenland. Ook zal deze twitterpagina gebruikt worden om tijdens belangrijke evenementen o.a. de uitslagen van de Nederlanders vrijwel direct aan jullie door te geven. Volg het BoktNieuws op Twitter om niets meer te missen!
Beleid
Wijzigingen VMR - BRT weer terug op VMR:
Voorheen was de regel op Vraag Maar Raak (VMR) dat een topic ook echt een duidelijke vraagstelling moest bevatten. Aangezien er steeds meer topics geplaatst worden zonder een duidelijke vraagstelling maar welke wel degelijk een goede informatieve waarde hebben is er besloten deze topics ook toe te staan op VMR. VMR blijft dus in het algemeen wel een vragen forum maar topics zonder duidelijke vraagstelling zijn nu ook toegestaan mits ze een duidelijke informatieve inslag hebben. Ivm deze wijziging is BRT dan ook weer terug geplaatst naar VMR.
[BRT]Ponykampen
Er worden op het forum Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten [BRT] regelmatig topics over ponykampen geopend.
Om het overzicht te bewaren is het de bedoeling om topics over ponykampen voor kinderen en jongeren onder de 18 jaar op Manegepraat [MA] te plaatsen. Topics over ruiterkampen voor mensen boven de 18 jaar kunnen wel op [BRT] geopend worden.
Voor meer informatie zie de charter op BRT en de sticky op MA.
[TV]Technische Vragen heeft er een centraal topic bij --> Hyves
Er werden regelmatig topics geopend met vragen over Hyves. Omdat hier nog geen centraal topic over was hebben wij besloten deze te maken: [TV] [Centraal]Voor alle vragen en problemen over Hyves
Je kunt in dit topic alles kwijt met betrekking tot vragen en/of problemen over Hyves.
Andere topics over Hyves zullen gesloten worden met een verwijzing naar dit topic.
Geen roze wolken... wel een kleintje
In dit topic is door een aantal gebruikers gevraagd om een 'roze wolk' functie. We hebben daar niet aan kunnen voldoen hier vind je de volledige uitleg maar om een klein beetje aan het 'roze wolk gevoel' toe te geven is wel een nieuwe smiley toegevoegd:

Team
Nieuwe teamleden
Deze maand zijn Elessar en FitzChivalry het team komen versterken. Elessar is na een korte modvakantie terug als moderator van JH, JHK en EA, en ondertussen is het weer alsof ze nooit is weggeweest. FitzChivalry is het nieuwste lid van de bezwaarcommissie en staat vanaf deze maand klaar om klachten omtrent sancties van het modteam te behandelen. Voor allebei geldt: blij dat jullie er zijn, en veel succes en plezier met jullie taken!

Wijzigingen
Ook hebben er wat kleine wijzigingen in het modteam plaatsgevonden: Elles en Revanches zijn ook gaan modden op het Rijtechnisch forum, Lindake is de tweede mod op Trec en Endurance en Nicole heeft SMP erbijgenomen. Aangezien BRT terugverhuisd is naar de VraagMaarRaak fora, is Amanda daar gestopt als mod.
Vertrek....
Helaas hebben we deze maand afscheid moeten nemen van flink wat teamleden. Modereren of een andere functie-met-kleurtje kost gewoon tijd en het is niet gek dat een verandering in baan, studie of een andere manier van leven roet in het eten gooit en die tijd ineens weg is... Soms is dat (hopelijk) tijdelijk en is een modvakantie een optie: Hilli hopen we binnenkort weer terug te zien in het groen. Voor Marchador en CCCCorine gold dat Bokt gewoon niet meer in te plannen viel... we wensen hen veel sterkte, succes en plezier als 'zwarte bokkers'.
Dat laatste geldt natuurlijk ook voor Jacimatho, die hieronder afscheid neemt als lid van de bezwaarcommissie. Na een flinke tijd groen en nu oranje, wordt het tijd voor zwart en iets anders dan blauw:
Jacimatho schreef:Hallo bokkers,
( Waarom klinkt dat als een foute Paul de Leeuw-zin?)
Het blauwe scherm heeft trouw de afgelopen jaren iedere avond gegloeid als een vierkant schemerlampje met letters. Voor mij is het nu echter tijd om eens een andere kleur lamp in te draaien. Ik heb met heel veel plezier mijn steentje bijgedragen aan het Boktteam en ga het absoluut missen. Gelukkig heb ik erg leuk werk waardoor ik heel veel op reis ben. Samen met mijn gezin ga ik op avontuur en genieten we van wat het leven op dit moment te bieden heeft. Praktisch gezien ben ik aankomend seizoen te weinig thuis om een kwalitatief goede bijdrage te leveren aan het team. Daarnaast wil ik bewust minderen in het gebruik van de elektronische snelweg. Tijd verstrijkt toch magisch snel achter zo'n blauw schermpje.Enkele uurtjes zijn zo verdwenen in het licht van de blauwe schemerlamp. Dus, na een heel lange periode weer een zwart kleurtje voor mij en als "gewone" bokker terug op het forum.
Bedankt voor alles en tot ziens.![]()
Groetjes
Cindy aka Jacimatho @ Bokt.nl