Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 15:19

Vorig jaar hebben we jullie hulp gevraagd bij het ontwerpen van een nieuw logo, en dat is erg goed bevallen. Om die reden willen we jullie hulp graag ook weer inschakelen voor een nieuwe layout van de site.

Op dit moment is de layout van Bokt gebaseerd op de forumsoftware en op de 'look' van het forum. Aangezien we hard bezig zijn met een nieuw EA systeem en daarna ook andere plannen hebben voor de site, is het handig om een layout te hebben die losstaat van het forum. Ook is de navigatie van de site niet ideaal. Op een pagina staan heel veel links, maar de belangrijkste krijgen niet altijd genoeg aandacht. En een iets modernere look kunnen we stiekem ook wel gebruiken ;)

We weten dat er tussen de gebruikers een hoop getalenteerde designers zitten die als groot voordeel hebben dat ze Bokt goed kennen. Daarnaast hebben we ook een hoop gebruikers met goede ideeën. We willen jullie daarom vragen om een design te maken voor een nieuwe layout voor Bokt. Daar zit wel een maar aan: omdat de 'look en feel' van de site natuurlijk erg belangrijk is kunnen we niet beloven dat we één van de designs ook daadwerkelijk gaan gebruiken - wel kiezen we hoe dan ook een winnaar. Ook zal het net als de vorige wedstrijd bij het logo geen 'de meeste stemmen gelden' worden: het beheer van Bokt neemt uiteindelijk de beslissing. Wel gebruiken we jullie input die hopelijk ook in dit topic verschijnt natuurlijk bij het maken van een keuze.

De wedstrijd
Je kunt op twee manieren meedoen, allereerst door het inzenden van één of meerdere designs. Dat kan door een .jpg of .png hier in het topic te zetten, als we jouw design willen gebruiken ontvangen we later graag een eventuele .psd. Natuurlijk zijn we erg blij als er een design uit komt rollen wat we direct kunnen gebruiken, maar ook een opzet waar we ideeën uit kunnen opdoen om in een uiteindelijk design te laten verwerken zijn meer dan welkom!

Als je geen held bent in het maken van designs, maar wel een duidelijk idee hebt van hoe de volgende versie van Bokt eruit moet zien, kun je daar ook een beschrijving van inzenden. Wees dan zo precies mogelijk in je beschrijving en probeer deze bijvoorbeeld te verduidelijken met schetsen en/of voorbeelden van andere websites.

Net als de vorige keer kiest het Boktteam uit de inzendingen de 10 mooiste/potentievolle designs of ideeën. Bart en ik kiezen uit de inzendingen een winnaar, we hopen dat we met zijn of haar design aan de slag kunnen om Bokt in een mooie nieuwe jas te steken. Dankzij Epplejeck hoeven we de winnaar van deze wedstrijd niet met lege handen naar huis te sturen: hij ontvangt een waardebon ter waarde van 250 euro die te besteden is in alle Epplejeck Superstores. Ook voor de 10 beste designs die door het hele team worden gekozen, is een troostprijs beschikbaar gesteld, zij ontvangen van Epplejeck een zadeldek.

Ons wensenlijstje

Look:
  • Het blauw van nu willen we graag behouden. Variatie in de tint of het gebruik van andere kleuren ernaast mag natuurlijk wel.
  • De banner die nu in de header staat (468x60 pixels) hoef je niet op te nemen in het nieuwe ontwerp.
  • In de layout zien we graag de mogelijkheid om een vertikale 'balk' met variabele content te plaatsen zoals we nu al op de hoofdpagina hebben.
  • Qua 'feel' mag de site best wat moderner worden, maar we willen ook zeker geen 'überstrakke cleane consultancysite'.
  • Bokt heeft veel pagina's, die vaak lastig of erg druk zijn. Voor je design kun je een 'simpele' pagina gebruiken, dit nieuwsbericht zonder reacties bijvoorbeeld. Het liefst gecombineerd met een contentbalk zoals nu op de hoofdpagina staat.

Navigatie:
  • We willen in de nieuwe lay-out graag een horizontale navigatiebar waarin de belangrijkste onderdelen van de site te vinden zijn (EA / Forum / Nieuws / Wiki ). Daaronder komt een balk met de links die bij dat onderdeel van de site horen (voor het forum 'eigen berichten' 'actieve onderwerpen' et cetera). Voorbeelden van zo'n 'dubbele horizontale navigatie', vind je bijvoorbeeld bij Tweakers en deze tutorial website.
  • Bovenaan de pagina willen we graag een zoekblokje, en links om in te loggen / te registreren.
  • Onderaan de pagina willen we de mogelijkheid om links in een footer te plaatsen.

Je kunt je ontwerp in dit topic plaatsen, reactie zijn toegestaan (graag zelfs!), maar oneliners en slowchat wordt zonder bericht verwijderd. Inzenden is mogelijk tot en met vrijdag 7 mei. Het is toegestaan om meerdere ideeën in te zenden en/of je inzending aan te passen. Let op: door het plaatsen van ideeën of designs in dit topic geef je Bokt toestemming om deze te gebruiken.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We hopen dat jullie je creativiteit de vrije gang willen laten gaan en zijn benieuwd naar jullie ontwerpen!

Fenrir

Re: Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:19

Interessant! Blijf dit even volgen (en natuurlijk nadenken). :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:23

Ik ben bang dat ik er geen tijd voor heb deze keer, maar ik ga het wel in de gaten houden :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:25

Pff... gaat brainstormen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:26

ah,nee....moet ik weer wennen aan iets nieuws!
Daar ben ik te oud voor...

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:38

Oehh wat gaaf :D
Het is inderdaad helemaal geen verkeerd idee, zo'n nieuwe layout..
Ik zal zelf wel ff gaan brainstormen, maar wacht vooral de reacties van anderen af, want die maken toch wel mooiere dingen :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:24

Tjee, dat wordt heel erg spannend..

ben benieuwd hoe het eruit zal gaan zien.. Succes voor de ontwerpers :P

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:38

Super, ben benieuwd.
Succes de ontwerpers onder ons!! :D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:49

klinkt goed ;) zal wel even wennen worden :)
maar goed, ik ben totaal niet een ontwerper dus ik laat het aan andere over. de bedoeling van navigatie snap ik al niet dus zelf maken gaat hem niet worden :)

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:49

Even voor de verduidelijking: jullie willen alle pagina's opnieuw? Of gaat het alleen om een nieuwe navigatie/homepage?

Citaat:
Op een pagina staan heel veel links, maar de belangrijkste krijgen niet altijd genoeg aandacht.

Gaat het hier om de homepage of de topiclijst oid?

Dit is namelijk van belang, wil wel eens wat proberen :)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:50

Die ideeën klinken inderdaad goed!
Ben benieuwd naar ontwerpen! :)

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:51

oh leuk!
in die balk daarboven, de navigatie balk misschien ook handig dat je per bokker er zelf een onderdeel waar je vaak zit te kunnen slepen, zodat je die ook gemakkelijk bij de hand hebt? :)

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:54

En ohja. Is er toevallig een pngtje beschikbaar van het logo zonder achtergrond?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:55

Ik betwijfel of ik wat zinnigs zal weten bij te dragen,
maar in ieder geval bedankt voor de link naar Tutorial9 :))
Bedacht me toevallig net gister dat ik 'die ene site' kwijt was.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:57

Kijkt met een schuin oog op de kalender....... zullen we alles maken zoals horses.nl vroeger was???

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 17:59

Gearl: het gaat ons om de hele layout, maar voor het ontwerpen kun je het beste een 'makkelijke' pagina pakken, zie het laatste punt van de eerste opsomming:
Citaat:
  • Bokt heeft veel pagina's, die vaak lastig of erg druk zijn. Voor je design kun je een 'simpele' pagina gebruiken, dit nieuwsbericht zonder reacties bijvoorbeeld. Het liefst gecombineerd met een contentbalk zoals nu op de hoofdpagina staat.

Het logo in een transparante png:
Afbeelding

En ik ga het één keer zeggen en niet vaker: net als de logowedstrijd vorig jaar, gaat het ook dit keer niet om een 1 april grap.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:37

Okee, ik heb even het een en ander geprobeerd, alleen met de header:

Afbeelding

hier ook een variant met de knoppen ónder de header. (wel met minder heldere kleuren en zonder icoon, heb net de bovenste even aangepast)
Mijn bedoeling was om een nette web 2.0 achtige header te maken, die iets minder simpel maar nog steeds stijlvol is. De header is vrij lang/hoog, hier twijfel ik ook wel over, daarnaast heb ik nu de oude icoontjes gebruikt maar ik zou graag zien dat er nieuwe, modernere icoontjes zouden komen.
Ik heb het menu met twee rijen nog niet verwerkt omdat een variant zoals deze me ook fijn lijkt. Je kunt uitgebreidere menu's maken waardoor je minder hoeft te zoeken. Hyves heeft ook een dergelijk menu. Vandaar dat ik ook een knop 'menu' heb ingebouwd: via deze zou je naar je profiel/persoonlijke instellingen kunnen gaan.
Natuurlijk zijn help, regels, wie zijn wij etc. belangrijk en zouden ze misschien permanent in beeld moeten staan? Ben ik nog niet zeker van.
Trouwens, de header is nu erg leeg. Zowel fokforum als dutchphotozone hebben de gewoonte om de foto in de header regelmatig aan te passen (seizoen/feestdagen en dergelijke), het lijkt mij best leuk om dit ook met bokt te doen. Vooral nu de ruimte vrij komt.

Anyway, kijk maar eens even :)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:57

Die vindt ik gaaf Gearl!
Daar zou ik nog best aan kunnen wennen :)
Persoonlijk vindt ik de tweede beter, ook qua kleur. De eerste is net even te flets..

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:00

Ja die kleuren zijn nog niet helemaal wat ze moeten zijn! De body is sowieso te paars ( :+ ) maar voor de header vind ik de eerste toch beter.
En wat betreft die knoppen, fokforum wijst uit dat het wel fijn is als die boven zitten en niet beneden. Het zorgt toch voor een wat rustiger geheel, vind ik zelf. :)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:03

Ik denk dat de tweede me meer aanspreekt omdat je zowel boven als onder het logo nu een balk hebt staan, waarin in de onderste dan de knoppen zitten.

In de eerste heb je boven twee balken, waarbij vooral die tweede (Dus tussen de knoppen en het logo) het voor mij onrustig maakt.
Misschien kan je die nog rustiger maken? :P

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:05

Ik vind het er wel netjes uitzien, maar zou het persoonlijk fijner vinden als de knoppen midden in beeld stonden. Ik heb een breed scherm, en ze komen nu bij mij wel erg ver naar links te staan.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:11

Hier lees ik ook even mee. Als ik tijd heb zal ik ook iets knutselen.
Vind ie hierboven ook mooi, daar kan ik ook wel aan wennen. Uiteraard iets meer geperfectioneerd, maar het lijkt al een heel eind ;)

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:02

Even een kleine variant op bovenstaande.. Er klopt NIETS van de verhoudingen, kijk daarom eerst apart naar de header en dan, om enig idee te krijgen hoe het uitziet, naar de tekst, maar deze zou veel breder moeten zijn. In de juiste verhoudingen is de header dus minder groot. :+

klik

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:13

Ik kom nu persoonlijk een beetje in de knoop met eigen berichten en actieve onderwerpen.
Eline geeft aan dat ze die graag onder de knop 'forum' zou willen zien, maar eigenlijk vind ik dat al te ver weg.
Eventueel ernaast in de header lijkt me dan een beter idee.
Je hebt ze nu gewoon laten staan, waardoor ik ze persoonlijk helemaal weg vindt vallen..
Daar moet dus misschien nog iets mee?

De help, regels etc heb je nu rechts bovenin staan. Het lijkt mij logischer als die ook in de header of 'subheader' komen. Vooral zoeken zou ik graag als aparte knop op de header willen hebben.
Gebruikerspaneel en ledenlijst moeten wel onder menu kunnen denk ik, en help, regels en wie zijn wij dan eventueel nog apart?
Wel wordt het rechtsbovenin misschien wat kaal dan, en ik weet zo snel ook niet wat daar mooi zou zijn..
Pff.. Ik maak het allemaal te ingewikkeld, maar misschien zie je er iets in ;)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:16

Overigens al een idee welke knoppen je in de 'subheader' (Ja sorry, k zu niet weten hoe ik em anders moest noemen :P) wil zetten?
EA ziet er goed uit!