Het gaat om het volgende nieuwsbericht en wel om de vetgedrukte zin.
Sammie schreef:Nieuwsredactie
Het Belgisch Warmbloed Paard (BWP) heeft gisteren zestien springhengsten en vier dressuurhengsten goedgekeurd voor de dekdienst. De BWP Hengstenkeuring was dit jaar voor het eerst in De Warre te Neeroeteren. De commissie noemde de dag succesvol.
Bij de dressuurpaarden zijn er twee paarden met een 'Nederlands' tintje. Beide hengsten zijn in eigendom van IPS Horse Group in combinatie met Ad Valk. Twee potentiele interessante hengsten voor de Belgische dressuurtoekomst. Het betreft de driejarige KWPN'er Colonel (Tuschinski x Goodtimes). Hij komt uit dezelfde moederlijn als de KWPN goedgekeurde hengst Troy (v. Negro). De andere is de driejarige Hannoveraanse Connaisseur (Con Amore x Donnerhall). Deze hengst is in mede-eigendom van hengstenhouder Van Uytert. Hoewel Con Amore (Conteur x Pik Bube I) niet zo heel bekend is, heeft de jonge Connaisseur reeds al het Westfaalse en sinds kort ook het Zweedse dekbrevet op zak. Ad Valk kocht hem vorig jaar op de veiling van het Westfaalse stamboek. De hengst is reeds verkocht aan een Canadese amazone, maar voorlopig blijft hij in Europa om de fokkerij te bedienen.
Het BWP lijkt vooralsnog hun dressuurstapel op te willen bouwen met voornamelijk Duits bloed. Of dit ten goede komt voor het achterbeengebruik is nog maar de vraag. De andere twee dressuurpaarden hebben beiden als vader Sir Donnerhall. De één heeft als moedersvader Florestan I en de ander is een Weltmeyer.
Bij de springpaarden zien we vijf oudere hengsten. De oudste hengst is de zevenjarige Holsteinse premiehengst Clarence C (Carano x Lavall I), de hengst stroomte op een later tijd stip in, maar overtuigde enorm op de sprong. Hij is reeds goedgekeurd bij Holstein en de Selle Français. De andere zevenjarige hengst is de Hannoveraanse Scendix (Stakkato x Dinar), hij is al goedgekeurd bij het Hannoveraanse stamboek en won in 2008 een bronzen medaille op het WK in Lanaken.
De vijfjarige Condor C (Cassini I x Caretino) komt uit Holsteiner stam 6928 en is ingeteeld op Caletto II. Hij is nauwverwant aan Athletico Z (Athlet Z x Landgraf I). Athletico Z sprong op 1.60m niveau en werd daarna goedgekeurd bij het KWPN en bij Zangersheide.
De driejarige schimmelhengst Tempo Fontanel is een Anglo Arabier. Als vader tekent Rheingold de Luyne. De moeder is een merrie van Fusain du Defey.
Je vindt hier de lijst met de goedgekeurde hengsten.
Verwant artikel
[VN] Drie driejarige hengsten goedgekeurd bij Zweeds Warmbloed
De bron van dit bericht is de Bokt nieuwsredactie.
In dit nieuwbericht geeft de redacteur zijn/haar persoonlijke mening over de Duitse fokkerij.
Dit vind ik prima, ware het niet, dat men hier niet op mag reageren, alle posts werden steeds verwijdert terwijl het nette posts waren waarbij niemand in het bijzonder werdt aangevallen.
Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat een nieuwsredactie lid wel haar of zijn mening mag geven, maar dat er vervolgens niemand op mag reageren.
Ik vraag me toch echt af wat men hier van vindt?