[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Januari

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Januari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 23:51

Het Boktbeheer Bulletin van december is hier te vinden.

Technisch

Links naar de Wiki
Om het makkelijker te maken om te linken naar de vele informatie die in de Wiki te vinden is, kun je nu vanaf het forum heel makkelijk links maken naar de Wiki, dit doe je op dezelfde manier als het op de Wiki zelf werkt. Als je twee blokhaken om het woord zet verandert dit woord in een wikilink. Een voorbeeldje:
Code
[[Sunrise]]
wordt: Sunrise

Ook linken naar een artikel door middel van een ander woord is mogelijk, hiervoor zet je eerst de naam van het artikel neer, dan een horizontale streep | en vervolgens de tekst waarmee je wilt linken:
Code
[[Kleur|klik hier]] om meer te lezen over de theorie achter de kleuren die een paard kan hebben.
wordt: klik hier om meer te lezen over de theorie achter de kleuren die een paard kan hebben.

Kleine zaken
Ook deze maand is het record aantal gebruikers weer verbroken: de zondagavonden blijven eigenlijk allemaal druk, maar op zondagavond 24 januari om 6 voor half 9 waren 2251 gebruikers tegelijkertijd online.

En goed nieuws voor mensen die meer controle willen hebben over waar hun tekstof foto's, bijvoorbeeld in het profiel, op de pagina verschijnen, je kunt vanaf nu een code gebruiken om tekst of een foto te centreren. Dat werkt als volgt:
Code
[center]Deze tekst staat gecentreerd.[/center]
Deze tekst staat gecentreerd.

Inhoudelijk

Nieuws, Oneliners en (spel)fouten
Op VN en ON worden regelmatig oneliners geplaatst: korte berichten die niets aan de discussie toevoegen. Hier zal de komende tijd strenger op worden gelet. Berichten als 'Sterkte' 'Gefeliciteerd!' en 'Helemaal mee eens' ' :n ' worden zonder bericht verwijderd. Natuurlijk mag je reageren als je iemand sterkte wil wensen, wilt feliciteren of aan wilt geven dat je het ergens mee eens bent, maar doe dit in meer dan één zin of opmerking, zodat een topic prettig leesbaar blijft en niet een verzameling 'woorden' wordt.

Daarnaast willen we jullie vragen om als jullie een (spel)fout spotten in een nieuwsbericht, dit niet in het topic te plaatsen maar één van de Nieuwsredactieleden te pb-en. Op die manier kan een fout het snelst gecorrigeerd worden. Ook als je een foto of aanvulling op de tekst hebt, stuur gerust een pb'tje. De NRleden zijn meerdere malen per dag online en waarderen jullie hulp. :)

Deze maand was er een kleine wijziging in het correspondententeam: Karin is gestopt als correspondent voor Bokt. Op deze plaats willen wij haar bedanken voor haar hulp en artikelen! :)

Beleid

[UK] - Aanvraag en resultaten topic paarden tekenen opgesplitst
Sinds begin januari is het 'aanvraag en resultaten topic paarden tekenen' op [UK] opgesplitst in 2 nieuwe topics. We splitsen hiermee de aanvragen van de resultaten. Dit maakt het makkelijker om de aanvragen en resultaten los van elkaar te bekijken of te doorzoeken. Met 2 nieuwe topics is er meer overzicht in alle geplaatste berichten. De regels zijn grotendeels hetzelfde gebleven, maar om weer helemaal op de hoogte te zijn is het wel handig om de nieuwe regels nog even door te nemen. Veel plezier in de nieuwe topics!
[UK] [CENTRAAL] Aanvraag topic paarden tekenen #5
[UK] [CENTRAAL] Resultaat topic paarden tekenen #5

[TEN] - TREC en Endurance
Vanaf 14 januari 2010 is het subforum Endurance (END) van naam veranderd. Omdat vragen over de TREC al op dat forum gesteld konden worden, is de naam van het subforum ook aangepast om aan te geven waar TREC thuishoort op Bokt. De naam van het subforum is geworden: TREC en Endurance, afgekort als TEN. Aan de bestaande regels is verder niets veranderd.

Diciplines op RT-HAW
Wij hebben gemerkt dat er wat onduidelijkheden zijn met betrekking tot de diciplines die je mag plaatsen op RT-HAW. Bij deze willen wij jullie er op wijzen dat je op RT-HAW met al je werkfoto's terecht kunt. Niet enkel dressuurfoto's zijn dus welkom op RT-HAW maar ook voltigefoto's, TRECfoto's, springfoto's, westernfoto's, crossfoto's, endurancefoto's, longeerfoto's, menfoto's en grondwerkfoto's mogen geplaatst worden mits ze aan de regels van RT-HAW voldoen. Aangezien wij hebben gemerkt dat de term rijtechnisch commentaar voor verwarring zorgt, zullen wij vanaf nu spreken over werktechnisch commentaar. De titel RT-HAW blijft wel behouden.

Team

Nieuw
Vanuit het koude Finland is A_lette weer terug in het groen. Haar studie in het buitenland bleek toch te combineren met modwerk, vandaar dat ze eerder dan verwacht haar modvakantie beëindigt heeft en weer terug is als mod op VN en ON.

Wijzigingen
Ook een aantal wijzigingen deze maand. Unwritten heeft PaardenPraat ingeruild en modereert weer in de huiskamer, Elles heeft haar opgevolgd op PaardenPraat. Olympia stopt met modereren op de JeugdHuisKamer en neemt in plaats daarvan RPA onder haar hoede. Mientjeuh neemt LN van Zwartwitje over. WendyBZ modereert vanaf deze maand ook op GangenPaarden, Imre op Draf- en Rensport, Nicole288 op Arabische Volbloeden en Amanda op WikiZaken. Daarnaast stopt Prrrr met het modereren op NM, KH en STW, zij blijft als moderator met een adviserende rol actief voor Bokt.

Gestopt
Helaas zijn deze maand ook weer twee moderators gestopt: voor Tellie en Elessar bleek het modereren op dit moment niet te combineren met hun andere bezigheden. Wij wensen hen veel succes en sterkte met alles buiten-het-blauwe-scherm en hopen ze hier toch nog vaak tegen te komen :)

CoonArt

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:30

Zo, ben ook weer op de hoogte! (yes! ben de 1e!!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 07:51

Ik de tweede :)

Die wiki links zijn echt heel handig :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 08:21

Ik ben ook weer bij. Bedankt voor de informatie! :)

zodiacjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 08:24

Weet ik eindelijk hoe ik mn foto's in het midden krijg, jippie! :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 08:34

is het nu een horizontaal of verticaal streepje bij het tweede link voorbeeld?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:18

Een verticaal streepje. :j

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:19

Een - of een | ??

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:20

De laatste Nadia :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:22

die heb ik geen eens op mijn toetsenbord zitten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:22

Hij staat bij mij boven de \.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:24

ik ben ook bijzonder blij met de Wiki-linkjes... :D

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:24

Ben ik ook niet weggegaan? O:)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:29

Oh oh, Tellie vergeten?? :=
Aman, dan was Eline gewoon een beetje door de war :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:38

Eline schreef:
Diciplines op RT-HAW
Wij hebben gemerkt dat er wat onduidelijkheden zijn met betrekking tot de diciplines die je mag plaatsen op RT-HAW. Bij deze willen wij jullie er op wijzen dat je op RT-HAW met al je werkfoto's terecht kunt. Niet enkel dressuurfoto's zijn dus welkom op RT-HAW maar ook voltigefoto's, TRECfoto's, springfoto's, westernfoto's, crossfoto's, endurancefoto's, longeerfoto's, menfoto's en grondwerkfoto's mogen geplaatst worden mits ze aan de regels van RT-HAW voldoen. Aangezien wij hebben gemerkt dat de term rijtechnisch commentaar voor verwarring zorgt, zullen wij vanaf nu spreken over werktechnisch commentaar. De titel RT-HAW blijft wel behouden.

Hier zou een dubbeling in de regels die nu op WN gelden voor ITP-zaken kunnen zitten.
[WN-ITP] Welkom op Western In The Picture
Is het de bedoeling dat RT-HAW alleen voor Wn-foto's van training is en WN-ITP voor Wn-fotoos van een wedstrijd ??

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:59

DubbelDun schreef:
Eline schreef:
Diciplines op RT-HAW

Hier zou een dubbeling in de regels die nu op WN gelden voor ITP-zaken kunnen zitten.
[WN-ITP] Welkom op Western In The Picture
Is het de bedoeling dat RT-HAW alleen voor Wn-foto's van training is en WN-ITP voor Wn-fotoos van een wedstrijd ??

Is de tekst die DD aanhaalt eigenlijk niet een oplossing voor een niet-bestaand probleem? Want ook voor al die andere disciplines zijn foto fora. Welke, als ik het me goed herinner, in het leven zijn geroepen om foto's uit de verschillende disciplines meer bij elkaar te krijgen en te voorkomen dat ze ondergesneeuwd raken in alle dressuur foto's (want dat blijft toch wel de overgrote meerderheid van de foto's).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:45

Wendy heeft gelijk. Die subfora's zijn er gekomen omdat alle andere diciplines dan dressuur ondergesneeuwd worden.

Ik vind het prima hoe het nu is ik kan bij elke dicipline foto's kijken.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:52

Amanda schreef:
Hij staat bij mij boven de \.

bij mij helaas niet, zit er echt niet standaard op, zal dan wel via een alt code moeten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:20

handig

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:32

Zo ook weer een beetje bij :D.
Die linkjes zijn inderdaad erg handig.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:46

Om even in te gaan op de onduidelijkheden met betrekking tot RT-HAW.

Het klopt dat er verschillende ITP fora zijn om alles een beetje gesplitst te houden. Dressuurruiters, recreatieruiters,... kunnen terecht op RIJ-ITP, western ruiters op WN-ITP etc... Om even op WN-ITP in te gaan, het klopt dat daar enkel werkfoto's geplaatst mogen worden, en dit blijft ook zo behouden.

Echter gelden er op RT-HAW andere regels dan op de overige ITP fora. Zo dient de openingspost te voldoen aan een aantal regels en moeten de reacties die op RT-HAW geplaatst worden opbouwende werktechnische commentaar bevatten.

Op dit moment merken wij als er bijvoorbeeld menfoto's of longeerfoto's, etc worden geplaats er heel wat mensen denken dat dit op de ITP fora moet. Echter, als de openingspost voldoet aan de regels van RT-HAW en de TS als doel heeft om enkel werktechnisch commentaar te krijgen, dan mag dit ook op RT-HAW. RT-HAW is er namelijk niet alleen voor de dressuurruiters maar voor alle ruiters.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 17:12

Tellie schreef:
Ben ik ook niet weggegaan? O:)

Excuus, het stukje over mods die stoppen was eraf gevallen. Ik heb het er bijgeplakt.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:38

Bedankt voor de update! :)

Handig van de Wiki!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:32

Dankje. Het is dat ik per toeval even keek, anders was het me niet opgevallen. :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 06:38

Dit is volgens mij de eerste keer dat een mod nergens 'mod' maar wel groen is en een adviserende rol heeft.

Valt mij idd op dat er veel 'lol' foto's worden geplaatst op WN-ITP. Ik Tem er regelmatig op.

Bedankt voor de update!