Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 08:35

Een aantal jaren geleden is er voor de tsunami op bokt, een groot aangepakte actie opgezet om geld in te zamelen. Dit was een zeer groot succes kan ik me herinneren

Is het een idee om dat nu ook weer te doen ivm met de vreselijke aardbeving in Haiti, waar zo`n 150.000 mensen overleden zijn en miljoenen mensen dakloos zijn?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:30

De vorige actie heeft uiteindelijk voor wel wat problemen gezorgd. Mensen die afspraken niet nakwamen, geld wat niet binnenkwam en nog meer. Dit heeft toen ervoor gezorgd dat er heel erg veel werk bij beheer en mods terecht kwam.

Om die reden is er toen besloten om dit soort acties niet meer te doen op Bokt.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:32

Ik denk ook dat iedereen zijn eigen verantwoording hierin kent. Mijn bijdrage staat iig inmiddels op 555.

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:00


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:35


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:39

Ik zou eigenlijk liever willen doneren aan actie's waarbij het geld rechtstreeks naar de mensen gaat.Ik vind het zo jammer dat bij dit soort actie's het geld vaak niet op de juiste plaats komt.Dus als iemand mensen weet die terplaatse daar hulp bieden?

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:12

Ik denk dat het voor de moddies etc. beter is als we wat willen doneren dat gewoon allemaal apart doen op giro 555.

Net wat Katja zegt..het levert volgens mij ook veel problemen op en heel veel extra werk daardoor voor de moddies..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:33


EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:10

Het lijkt mij inderdaad te veel moeite en te veel risico om zoiets op te zetten als voor de tsunami is gedaan. Het is een goed idee en getuigt van goede inzet, maar is voor een groot forum als Bokt met vrijwilligers als moderators en beheerders te risicovol om goed te kunnen uitvoeren.
Wat betreft het uitlenen van de homepage, persoonlijk zit ik er ook niet op te wachten elke keer als ik op Bokt kom die pagina te zien. No offence verder, ik wil me er absoluut niet voor afsluiten en zal waarschijnlijk ook gaan doneren, maar het wordt zo erg aan je opgedrongen en mensen die hier liever niets over willen weten, krijgen niet de keuze om de pagina al dan niet als homepage te willen.
Ik denk dat het vooral aan de mensen zelf is iets met giro 555 te doen, er wordt al veel reclame gemaakt en als men zich wil inzetten komt hij of zij ook op andere manieren aan het nummer. :)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:40

Tsunami actie was goed qua idee, maar is toch aardig misgelopen door mensen die gewoon hun afspraken niet nakwamen. Heb zelf aan drie acties meegedaan (cq. gewonnen) Slechts één heb ik ook mogen 'ontvangen', en dat was een vrij simpele. De rest is niks geworden. Heb ook meegedaan met het bieden voor de rit op Tolstoi. Dat was leuk :D

Ik ben eigenlijk wel genezen van Giro 555. Er is eens onderzoek gedaan naar wat er allemaal gebeurd is met dat geld dat is ingezameld voor de tsunamislachtoffers.. Nou ik kan je vertellen dat de échte slachtoffers er vrij weinig van hebben gezien. Goed er zijn wat (nood)huizen gebouwd.. verder veel hotels en resorts... Er was op dit moment van de tsunami inzamelings actie nog 7 ton(!) over. Kassa op de rente!! Schorrend en morrend gaven de mensen van giro 555 toch wel aan dat ook dat geld nu wel in Haiti gebruikt zou gaan worden. Het zou eens tijd worden....

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:24

Jammer dat dat toen zo misgelopen is...
Ik zat er namelijk vandaag ook nog over te denken.
Het was wel heel gaaf. Heerste een leuke (edoch competatieve sfeer) op Bokt.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 09:03

Iris82 schreef:
Jammer dat dat toen zo misgelopen is...
Ik zat er namelijk vandaag ook nog over te denken.
Het was wel heel gaaf. Heerste een leuke (edoch competatieve sfeer) op Bokt.


Idd, dat bedoelde ik ook...En daarnaast deden er zulke leuke bokkers mee, zoals Thirza met het bieden op een les van haar paard (ben de naam ff kwijt :o )

En de mensen die niet of moeilijk deden over betalen..dat kun je te ondervangen door voordie tijd het geld over te laten maken als iemand een bieding heeft gewonnen?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:25

Dat paard heette Tolstoi :)

Het probleem zat niet in niet of slecht betalen, het probleem zat hem in het niet nakomen van hetgeen waar op geboden werd! En dat kan pas plaats vinden ná betaling.

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:27

Tis een beetje jammer als jij € 100,- aan 555 betaald voor een toileteerlesje van mij en ik kom nooit opdagen. (bijvoorbeeld)

Alja

Berichten: 25614
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:40

idd had met de tsunami twee fotoshoots gewonnen maar die fotos moeten nog steeds gemaakt worden!
stort het dus idd ook liever zelf op giro 555

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:35

Iris82 schreef:
Jammer dat dat toen zo misgelopen is...
Ik zat er namelijk vandaag ook nog over te denken.
Het was wel heel gaaf. Heerste een leuke (edoch competatieve sfeer) op Bokt.


Ja, jammer idd dat dit toen zo is misgelopen. Wilde zelf een topic beginnen over dit onderwerp, dus heb eerst even de zoekfunctie gebruikt en kwam toen hier terecht. Het is wel jammer dat ten tijde van de Tsunami massaal van allerlei akties in heel Nederland werden gehouden om zo geld in te zamelen en dat het bij deze ramp zo stil is op internet. Er zijn volgens mij genoeg leuke dingen te bedenken om geld in te zamelen. Bijv. (ten tijde van de Tsunami) bij een aktie op een ander forum kon je op een aantal dekhengsten bieden op een dekking, met die aktie is toen veel geld ingezameld en zelf heb ik er nog een leuk veulentje aan overgehouden..

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:43

Er worden nu ook acties gehouden voor Haiti hoor. Er komt in ieder geval een tv actie hoorde ik net. Alleen Bokt doet geen actie meer.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:46

Ja, wel landelijk op TV, maar ik bedoel op internetforums wordt er weinig aan gedaan.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:53

Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet voor de mensen welke graag iets willen doen.
Dat kan toch prima buiten bokt om? Zoals op het eerder genoemde giro-nummer te storten? :)

Waarom een hoop gezeik op de hals halen als men zo ook kan geven?

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 08:52

Omdat het leuk was
Omdat het gezellig was
Omdat je dingen kon winnen die je anders nooit had kunnen krijgen
Omdat het mensen bewust maakte
Omdat mensen er meer door gingen betalen

Moet ik nog even doorgaan?

Britt20099

Berichten: 302
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 08:55

In 2004 is er op giro 555 velen miljoenen gestort voor de Tsunami.
VAn al dat geld is er niets terecht gekomen in de landen. Diverse rapportages, en onderzoeken hebben dat uitgewezen. Het geld is gewoon terecht gekomen bij een paar hoge pieten ipv in de landen.
Dat is ook de reden dat ik geen geld overmaak. Hoe erg ook voor Haiti, maar in mijn ogen hebben ze er niets aan want dat geld verdwijnt gewoon weer naar die hoge pieten die een nieuwe BMW, Ferrari en villa gaan kopen.

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 08:58

bij een ramp met deze omvang laat ik de hoogte mijn bijdrage aan 555 niet bepalen door eventuele acties.
Maar als er mensen zijn die meer storten door acties zoals bij de tsunami, dan is het mooi meegenomen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:46

Omdat het leuk was
)Dat was het ook
Omdat het gezellig was
)Dat was het ook
Omdat je dingen kon winnen die je anders nooit had kunnen krijgen
)Zoals al eerder aangegeven zijn er aardig wat die het 'gewonnene' nog steeds niet hebben gekregen
Omdat het mensen bewust maakte
)Ik denk niet dat de BVA - aktie mensen meer bewust maakte en van wat?
Omdat mensen er meer door gingen betalen
) Wellicht, maar of dat heeft geholpen? Denk het niet. Ik had het al gezegd en het is nu ook door een ander opgemerkt. Dat geld voor Azie is terecht gekomen in ontwikkeling voor toerisme, er zijn amper huizen voor gebouwd voor de (arme) bevolking of nieuwe dorpen voor de vissers wiens dorpen op het strand compleet verwoest waren. Die moesten het maar uitzoeken... De regering wou ze toch weghebben. Nee, nieuwe hotels en resorts en grote villa's voor de directie. Dat is er van gebouwd. De bevolking echter moest en moet zich nog steeds op een andere manier bedruipen.
Moet ik nog even doorgaan?
) Als je je zo sterk wilt maken voor een aktie voor Haiti..Je bent niet afhankelijk van Bokt, toch. Lijkt mij vrij duidelijk dat er vanuit Bokt geen nieuwe akties meer komen. En gelijk hebben ze. Het staat je echter vrij om zélf het .e.e.a. op touw te zetten. Misschien zelf een veilingsite openen of benader maneges/bedrijven in je buurt? Dat Bokt het niet doet, wil niet zeggen dat je persoonlijk niks hoeft te doen.

Zeven ton was er nog over op giro 555 dat gestort is voor Azie.. Zeven ton(!) En dat staat al zeker 5 jaar op hun rekening. En als er dan subtiel gevraagd wordt of dat geld nu dan toch eindelijk gebruikt gaat worden wordt er schoorvoetend en stamelend 'ja' gezegd. Nee... van mij geen geld meer voor dat soort organisaties... Teveel mensenhandjes zitten er tussen die het gretig in eigen zak stoppen.

xXGRIETJEXx

Berichten: 1829
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Sexbierum

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:56

Ook ik had een topic geopend over een actie voor Haiti, dit was geen geld maar kleine dingetjes zoals pleisters, jammer genoeg is dit gesloten door een mod.

Ik wist alleen niet dat BVA zo is afgelopen.
Ook wil ik geen geld storten aan giro 555 omdat ook ik van mening ben dat het geld niet terecht komt bij de mensen die het juist zo hard nodig hadden.

Moddies stel BVA had wel gelopen zoals het moest gegaan zijn, zouden jullie dan nu wel een Haiti actie op willen zetten?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Vraag voor de Moddies-> Nieuwe giro 555 actie voor Haïti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:03

Je kunt natuurlijk goed zelf dingen regelen voor 555 alleen wordt het niet meer vanuit Bokt gedaan.
Ik heb vorige week wat kleding verkocht waar ik moeilijk afstand van kon doen en dat geld gaat naar 555.

Als ik voor mezelf spreek zou ik dolgraag weer een Boktactie organiseren als ik wist dat iedereen volgens de regels zou spelen maar helaas kun je daar niet van op aan.