2 personen op één IP. (waarvan 1 met ban?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

2 personen op één IP. (waarvan 1 met ban?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:22

Nu wil ik wel duidelijkheid :)

stel mijn vriend zit straks op bokt.
ik krijg bijvoorbeeld een ban.
mag hij dan doorbokken..??

Ik spreek niet over een IP ban.

n.a.v de laatste pagina's van :
[FZ] "Vergeten" Bokkers

En ja, het bespreken van een ban is neit toegestaan, daarom geef ik een algemeen voorbeeld! :)

citaat1 schreef:
citaat2 schreef:
ThePast03, een naamban kan ook hoor, dat hoeft niet per se een ip ban te zijn. Maar zie wel een ongelijkheid, ik heb geen kinderen en dan mag ik dus ook geen extra user?? Vaag.

Als je een partner hebt mag die wel een account aanmaken (moet je geloof ik wel even melden).
Maar dan loop je dus een risico als een van de twee een permanente ban krijgt. Dan kunnen jullie allebei niet bokken.

Naamban heeft natuurlijk geen enkele zin. Dan bok ik vrolijk verder onder het account van mijn man. ;)

citaat3 schreef:
Nou beschuldigend vingertje of niet....

Sul heeft er een half jaar ban bij, en de man van Sul ook. Wegens een vermeende schaduwaccount. Ik vraag me echt steeds vaker af hoe dit beleid van bokt werkt. Nog even en we moeten allemaal in de houding springen als de mods in een topic binnenkomen. Het is toch van de zotte dat we topics moeten maken over 'verdwenen' bokkers terwijl we dondersgoed weten waarom die mensen niet willen terugkomen of zelfs niet terug 'mogen' komen. We prediken dat Nederland een tolerant land is, doen ons best om onze paarden op een zo diervriendelijke manier te houden waar input van onze paarden mogelijk is. Maar soms heb ik het idee dat mijn paarden nog meer een eigen mening in mogen brengen dan dat ik dat mag op bokt. Bans en OW's worden gegeven maar daartegen ingaan of een verklaring krijgen? Ho maar, zelfs een antwoord van een Mod op een gestelde vraag is niet vanzelfsprekend. Ik wacht nog steeds op antwoord over een onterecht gegeven ban 3 maanden geleden, ik kan me niet verdedigen want de mods wil is wet en daar valt niet aan te tornen.
Sta ik verdikkeme voor de klas te prediken dat je nooit iemand mag veroordelen zonder die gene zijn verhaal te laten doen, maar op bokt moet ik maar moedeloos toekijken hoe ze op al mijn woorden letten. JA ik heb een grote bek, ja ik typ pittige antwoorden als ik het ergens niet mee eens ben, maar ik ben ook zo eerlijk om mijn ongelijk toe te geven als ik fout zit. En dat kan ik van veel van de mods niet zeggen, natuurlijk is het niet altijd makkelijk om orde te houden. Maar sommigen zijn wel erg doorgeslagen in hun groene kleurtje, groen staat voor macht. En net zoals in het echte leven kan niet iedereen met die 'macht' omgaan.

p.s als ik even niet reageer dan zit ik ws naast Sul, sjeik, detour en RK op het strafbankje....
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 04-01-10 20:26, in het totaal 3 keer bewerkt

eilleen333

Re: 2 personen op één IP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:23

Mijn zus en ik zitten meestal ook via 1 IP adres op bokt... Maar we hebben hele verschillende profielen, dus het is nooit opgevallen (en we doen ook niets verkeerd). Je kan er niet omheen als je met meerdere mensen met 1 pc doet en meer dan 1 persoon op bokt komt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:25

Je krijgt pas een ip-ban na herhaaldelijk SA's aanmaken..
Ik zit al jaren met meerderen op hetzelfde ip-adres en nog nooit problemen gehad..dochters en ik lijken totaal niet op elkaar qua reageren.
Daarbij denk ik niet wanneer ik een ban zou hebben mijn hubs opeens behoeft heeft om op bokt te komen.

Denk dat velen best een sa'tje hebben, als je dit gebruikt om alleen te lezen prima, maar post er dan niet mee

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:26

Er wordt nergens over een IP ban gesproken :)

Maar als jou zus nou een ban krijgt? eilleen333

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:29

Een IP ban wordt bij mijn weten niet standaard gegeven. Als er vooraf duidelijk is wie er allemaal een account hebben op een bepaald IP, is er niets aan de hand lijkt me. Pas bij misbruik wordt een IP geband denk ik.

Jolliegirl

Re: 2 personen op één IP. (waarvan 1 met ban?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:31

Ik heb het niet over een IP ban :D

Als ik stout ben.. en ik krijg een ban
is mijn vriend met zijn account daar dan óók de dupe van??

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:33

Denk wanneer het account bestond voordat jij die ban krijgt niet als het wordt aangemaakt nadat jij die ban krijgt kun je je vraagtekens er dus bijzetten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:35

@Jolliegirl,
Volgens mij niet. Alleen als dat account tijden niet gebruikt is en na jouw ban ineens opduikt in jouw HK topics, zou dat best dubieus zijn natuurlijk. :D
Zuiver hypothetisch gesproken uiteraard.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:35

Echwel schreef:
Denk wanneer het account bestond voordat jij die ban krijgt niet als het wordt aangemaakt nadat jij die ban krijgt kun je je vraagtekens er dus bijzetten.

Oke daar heb je een punt :)
maar aangezien Sjeik vorige keer gebant is toen sita een ban kreeg....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:36

Jolliegirl schreef:
Echwel schreef:

Oke daar heb je een punt :)
maar aangezien Sjeik vorige keer gebant is toen sita een ban kreeg....

En dat was omdat ze 'dachten' dat dit een SA was van Sita. ;)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:37

Om je algemene voorbeeld te beantwoorden:

Er zijn veel mensen op Bokt die gezamenlijk gebruik maken van een computer. Denk aan gezinnen, partners, maar ook leerlingen van scholen. Dat is gewoon toegestaan en er hoeft ook niet van tevoren bij ons gemeld te worden dat je met meerdere huisgenoten Bokt. Als jij met twee personen gebruik maakt van Bokt en een van de twee misdraagt zich, volgt niet automatisch een ban van de andere persoon of van het ip-adres. Dat kan wel gebeuren als er 'misbruik' gemaakt wordt van een IP of een account gebruikt wordt door de gebande persoon.

Zo worden er wel eens tijdelijk IP-adressen van middelbare scholen geband als een scholier het nodig vindt om 'ik hou van frikandellen / alle paardenmeisjes zijn suf" topics te plaatsen. En als dochterlief geband wordt en de volgende week verkoopt 'het account van moeder' ineens een roze setje dat overduidelijk van dochterlief is (bijvoorbeeld al eerder op EA gestaan heeft onder dochters naam), dan wordt 'moeder' aangesproken op het delen van dat account, stopt dat niet kan een ban volgen.

Omdat het hierboven al weer gaat over een specifiek voorbeeld, waar we gewoon geen uitspraken over doen, sluit ik dit topic.