rijtechnisch -> discussies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

rijtechnisch -> discussies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:35

Is het mogelijk om duidelijkere richtlijnen te krijgen voor het onderwerp discussies bij rijtechnisch? Nu worden er topic geopend zonder meningen, gewoon simpele vragen, die imo dan gewoon bij rijtechnisch praktijkproblemen kunnen komen.
I.M.O. zou er minimaal een fatsoenlijke en duidelijk geformuleerde vraag moeten zijn of toch een inleiding. Verder iig een mening genoemd moeten worden (hoeft niet eens de mening van Ts te zijn, maar gewoon een mening die hij of zij ergens is tegen gekomen) en eventueel wat voor en tegen argumenten of voorbeelden.
Bepaalde topics zijn nu zo simpel, dat ik me er gewoon aan stoor.

Ben ik hierin alleen? Wat vinden jullie dat een goed discussietopic maakt?

Lielle

Re: rijtechnisch -> discussies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:29

Volkomen en 100 % mee eens, ik heb het al een paar keer per TeM aangekaart, maar helaas heeft dat maar weinig opgeleverd. IMO is RT-D potentieel het meest interessante forum van Bokt, maar op dit moment is het eerder een vergaarbak van allerlei vage onderwerpen, die maar weinig met RT en nog minder met discussies te maken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:32

Ook 100% mee eens. Er zouden zeker duidelijker richtlijnen moeten komen.

Het was idd altijd het interessantste subforum van Bokt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:37

Volgens mij zijn de richtlijnen redelijk helder, maar er wordt onvoldoende de hand aan gehouden.

Onderwerp: Welkom op Rijtechnisch

Apple schreef:
...
Motivatie en toelichting op het forum
Rijtechnische problemen is bedoeld voor iedereen die vragen heeft over een bepaalde rijtechnische benadering, tegen een probleem aanloopt of wil discussieren over een bepaalde stroming. RT is hiertoe opgedeeld in twee subfora: Theoretische Discussie [RT-D] en Rijtechnische Problemen [RT-P].

Vaste regels
    ...
  • RTD is voornamelijk bedoeld voor de theoretische achtergrond van het rijden. Discussies over de verschillende rijstijlen kunnen hier gevoerd worden. Een theoretische discussie betekent ook dat er streng gemodereerd zal worden op persoonlijke aanvallen naar elkaars manier van rijden.
  • RTP is voor alle praktische problemen die je tegenkomt tijdens het rijden. Het beste antwoord is altijd door een instructeur te verkrijgen. Internet kan hierin nooit de instructeur vervangen. Denk hier over na bij het plaatsen van een topic of bij het antwoorden op een vraag.
  • Veel vragen worden erg vaak gesteld. Het antwoord is dan ook snel in de FAQ te vinden. Topics die geplaatst worden waarbij duidelijk is dat de FAQ niet is bekeken gaan onherroepelijk op slot. Mochten er zinvolle aanvullingen zijn op de FAQ dan kunnen deze per PB doorgegeven worden aan de moderators van het forum.
    ....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:35

Ik denk dat je een heel goed punt hebt en ik ben het zeker met je eens.
Op dit moment zijn we achter de schermen (naar aanleiding van een tem van Lielle) aan het overleggen hoe we dingen moeten aanpakken dus alle suggesties zijn welkom.