'Als het niet word verkocht, gaat het de prullebak in'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shetties

'Als het niet word verkocht, gaat het de prullebak in'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 22:07

Wat mij de laatste tijd erg opvalt is dat er spullen te koop worden aangeboden onder het motto 'ik moet er vanaf anders gaat het in de prullebak'.
Maar dan nog word er voor de spullen (erg) veel geld gevraagd :? . Als het dan niet word verkocht, word er weer een nieuw topic aangemaakt met dezelfde spullen (en dezelfde prijs)....Die zouden toch allang in de prullebak moeten liggen?

Ik vind, als je ze dan toch weggooid als ze niet worden verkocht, doe ze dan voor een paar euro weg of geef ze aan een goed doel.

Zijn er nog meer mensen die dit ook opvalt?

blackpegasus

Re: 'Als het niet word verkocht, gaat het de prullebak in'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:13

Dat valt mij ook vaak op ja en ik denk er hetzelfde over als jij nu doet :j

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:15

verkoopers praatje:P
alleen iedereen heeeft je door als je het niet goed aanpakt hhaha

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:16

Ja, valt mij ook op. Vooral dan de absurd hoge prijzen die er nog gevraagd worden. Blijkbaar hopen ze zo veel te verkopen maar denk niet dat het werkt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:18

Alsof een potentiële koper bij zo'n mededeling denkt 'dat zou jammer zijn, laat ik het maar redden van de ondergang'. ;)

Als het anders toch de prullenbak in gaat, dan kun je het eigenlijk net zo goed weggeven. ;)

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:22

moet weg anders gaat het de prullenbak in maar wel 45 euro vragen :+

vind het raar.
zo verkoop je toch heus niet sneller?
geeft het dan gelijk aan een goed doel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:42

De arrogantie van de verkoper, je betaald de hoofprijs maar niet minder anders donder ik het net zo goed weg.
Be my guest, donder het dan maar weg als je zo in de knoop zit :+

Ik heb toevallig vanmiddag geboden op iets waar minimaal €1000 voor werd gevraagd, ach omdat de advertentie al 2 maanden oud was heb ik €500 geboden (Ook een prima prijs als ik dit vergelijk met concurrenten) is mn bod geweigerd :') _O-
Ja zo kan een product wel eeuwig te koop staan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:47

Tja, het is aan ieder voor zich wat hij/zij in de advertentie zet natuurlijk. Of het ook werkt is een tweede, persoonlijk ben ik niet echt gevoelig voor verkooppraatjes. Als ik een imo redelijk bod doe dat wordt geweigerd kijk ik rustig verder naar iets anders :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 08:02

Is het probleem van de verkoper toch?

Kan me er niet druk om maken, hoor :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:35

Je iets afvragen is iets anders dan je ergens druk over maken. ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:42

Eigenlijk wordt daar mee gezegd dat de verkoper het liever weggooit dan er een laag bood voor accepteert.

Ik heb dit ook gehad met en bankje. Mensen waren zo aso in wat ze wilde bieden en wat ze vroegen (bankje thuis brengen e.d.), dat ik dacht "dan gooi ik het liever bij de stort".

Maar een verkoop praatje is het niet en ik zou het ook niet vermelden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:43

Tja, ik heb ook spul te koop staan, voor de tweede keer inmiddels. En ja het moet weg, want ik ga verhuizen en neem het dus echt niet mee. máááár..... Als ik het niet kwijt kan, kom de stichting Hart in Friesland het ophalen. Verder hoef ik er dus écht geen hoofdprijzen voor. 2 winterdekens plus een hoofdstel is weggegaan voor samen 25 euro. 1 lesboekserie, plus een uitgebreid lesboek met cd, plus een speelboek (gitaar) gaat als pakket weg voor 10 euro..... De enige voorwaarde aan de prijs is eigenlijk dat het de moeite waard moet zijn om het in te pakken en te verzenden. Voor 1 euro ga ik niet naar het postkantoor, want dan ben ik het geld al weer kwijt aan vervoerskosten.

Wat ik echter merk is dat mensen niet durven te bieden....

Maar het kan dus ook min of meer waar zijn.

Edit: ik zie overigens dat ik het helemaal niet vermeld heb bij mijn advertenties :+
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 02-11-09 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:44

Ik moet zeggen dat ik me dat ook altijd afvroeg. Totdat ik het zelf deed. Mijn vz paardje waar ik alles voor had gekocht zo ongeveer werd plotsling verkocht, en ik kon de spullen niet mee naar huis nemen, dus ze moesten dringend weg. Toen heb ik dus in het topic gezet wat niet verkocht is gaat naar een goed doel. Ik kreeg twee bladzijdes interesse in de spullen, maar uiteindelijk is maar een ding verkocht. En toen zou ik dus de rest naar een goed doel doen. Alleen mijn goede doel was zodanig ver dat de spullen er met de auto heen moesten...
En tegen de tijd dat dat geregeld zou kunnen worden mocht ik alweer een nieuw topic maken, wat ik dus heb gedaan. En weldra, binnen een dag alles in 1 verkocht voor ongeveer 50% van een 'normale' prijs.

Dus er kan best iets achter zitten dat je de spullen daarna nog een keer ziet. Ik denk dat die personen zich proberen te onderscheiden van mensen die spullen hebben liggen die ze niet zoveel gebruiken en daarom EVENTUEEL wel weg zouden mogen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:58

Chiqa schreef:
Ik heb toevallig vanmiddag geboden op iets waar minimaal €1000 voor werd gevraagd, ach omdat de advertentie al 2 maanden oud was heb ik €500 geboden (Ook een prima prijs als ik dit vergelijk met concurrenten) is mn bod geweigerd :') _O-

En ik als verkoper heb juist altijd de schurft aan die half geld bieders := . Ik zou het bod ook weigeren, maar goed, spullen die ik verkoop hoef ik niet à la minuut vanaf. Ook al staat het hier 2 maanden later nog, dan is dat zo.
Vaak is het trouwens zo dat spullen best even online staan voordat ze verkopen, maar dan inééns begint iedereen erop te bieden (en dan geen half geld ;) ). Heel vaag, soms heeft het dan al 2 maanden online gestaan.

Over de stelling van de ts: dat vind ik ook wel een irritant verkooppraatje, gewoon niet intrappen :) .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:45

Ja heel irritant. Dan bied je geld en dan willen ze meer.... ja je wilde het toch weggooien?????

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:47

ja ik zie het ook steeds vaker. Heb dan zoiets van o even kijken, misschien is er iets leuks bij. Als ze er niet vanaf komen gaat t bij het vuilnis, maar ze vragen er wel de hoofdprijs voor. Snap ik nooit zo goed!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:47

Valt mij ook vaak op!
Ik denk altijd: tja als je het toch weggooid maak er dan iemand gelukkig mee voor niks..
Of schenk het gewoon aan een goed doel ofso..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:01

Rinske schreef:
En ik als verkoper heb juist altijd de schurft aan die half geld bieders :=

Ach dan staar je toch twee maanden lang naar je advertenties?
Graag of traag hoor, als ik iets te koop zet heb ik vrijwel direct een startbod (Afhankelijk van het product)
wordt vanzelf meer geboden, en met een week ben ik toch echt wel mn spullen kwijt :Y)
Maar om nu het startbod weg te halen vind ik wel heel sneu.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:06

Lieszje schreef:
Valt mij ook vaak op!
Ik denk altijd: tja als je het toch weggooid maak er dan iemand gelukkig mee voor niks..
Of schenk het gewoon aan een goed doel ofso..
Ja zo denk ik er ook over.

Zo heeft laatst een meisje uit m'n (nieuwe) klas haar Petrielaarzen (!) , haar Chaps en al haar rijbroeken weggegooid omdat haar paard was verkocht en ze toch niet meer zou rijden. :\ Dat snap ik niet!! Geef het dan aan mij O:) ;) Toen kenden we elkaar nog niet goed genoeg dat zij al wist dat ik ook paardrijd. Maar hoe dom kun je zijn?! := Geef t anders eerst ff een paar weekjes 'de kans' op marktplaats?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:07

Sjukke schreef:
Zo heeft laatst een meisje uit m'n (nieuwe) klas haar Petrielaarzen (!) , haar Chaps en al haar rijbroeken weggegooid omdat haar paard was verkocht en ze toch niet meer zou rijden. :\ Dat snap ik niet!! Geef het dan aan mij O:) ;)

Sow dan zit je wel goed met jezelf overhoop!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:41

heb inderdaad het goedkoper weg gedaan toen mijn paard is ingeslapen en iemand erop bood
en heb ook wle eens dekjes gehad die niet meer de moeite waard waren maar de honden in het asiel liggen er lekker op:P

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:45

dancertje schreef:
heb inderdaad het goedkoper weg gedaan toen mijn paard is ingeslapen en iemand erop bood
en heb ook wle eens dekjes gehad die niet meer de moeite waard waren maar de honden in het asiel liggen er lekker op:P

Ik heb ook een dekje liggen waar niks mis mee is maar gewoon niet mooi meer is.
Dekje is nergens kapot alleen de kleur is op een paar plekken wat vervaagd (valt niet eens zo heel erg op xD).
Dat dekje geef ik ook gewoon bij een ander dekje mee.

Soms zie ik weleens mensen die een kapot of een lelijk gemaakt dekje hebben en ze dan nog proberen te verkopen.
En dan niet voor 50 cent ofso maar nee bieden vanaf €2,50..

Vind ik echt zo'n onzin :+

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:06

ja, inderdaad ;) Ik heb dat nu ook in mijn onderschrift staan, maar als het niet verkocht wordt gaat het ook echt naar een goed doel! En ik bied het aan voor 1 euro :+ Misschien dat ik er nog iemand blij mee kan maken? ;)

Maar het valt mij ook op, als je dan voor de spullen 20 euro wil geven terwijl er staat dat het tegen elk bod weg gaat omdat het anders weggegooit wordt, krijg je een boze pb terug dat ze geen onzinbiedingen willen... :+

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:52

Sjukke schreef:
Zo heeft laatst een meisje uit m'n (nieuwe) klas haar Petrielaarzen (!) , haar Chaps en al haar rijbroeken weggegooid omdat haar paard was verkocht en ze toch niet meer zou rijden.

Ik heb dat ook wel eens gedaan. Iets is dan niet meer zoveel waard (omdat het versleten is bijv.) en je wil er dan ook niet mee leuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:41

Ik heb dat ook wel eens gedaan. Iets is dan niet meer zoveel waard (omdat het versleten is bijv.) en je wil er dan ook niet mee leuren.[/quote]

Denk dat dit niet versleten was als je goed had gelezen had je kunnen lezen dat

Sjukke schreef:
Dat snap ik niet!! Geef het dan aan mij O:) ;)

er nog erg blij mee had kunnen maken, lijtk me niet het geval bij versleten rommel.