HTML & BBcode

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

HTML & BBcode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 22:35

Het zal wel weer een ontzettend domme vraag zijn Clown , maar kan iemand mij eens uitleggen wat dat HTML én BBcode betekend Verward !!
Onderaan bij "nieuw antwword" staat dus °schakel HTML uit in dit bericht en daarnaast staat °Heel dit bericht bestaat uit HTML. De ene keer staat er een kruisje bij "uit" de andere keer dus in het andere vakje Scheve mond . Ik zit dus al steeds te kijken wat er bij het bericht met "uit" nu anders is als een bericht met "aan" maar ben er nog niet achter Bloos !

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:14

Hmm, die 'heel dit bericht bestaat uit HTML' hoort er eignelijk helemaal niet te staan voor 'normale' users.. Zo maar eens naar kijken.

Dat vinkje is er om aan te geven dat heel je bericht uit HTML bestaat (duh) Haha! Hierdoor wordt er helemaal niets met BBcode gedaan en worden returns ook niet omgezet naar de bijbehorende HTML code. Ook word de HTML niet nagekeken, je kan er dus alles inzetten wat je wilt (wat nogal link is als iedereen dat kan).

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 23:55

Sorry Bart, wel-is-waar bedankt voor je antwoord, maar ik weet nu nog steeds niet wat beide zijn Haha! !!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 00:37

BBcode zijn dingen als [b] en [img], dus codes om iets aan de opmaak te doen of om URL's of plaatjes in te voegen.

HTML is ongeveer hetzelfde, ook hiermee kan je plaatjes invoegen e.d. maar HTML is iets minder gebruiksvriendelijker. HTML is de 'taal' die gebruikt wordt om webpagina's te bouwen. Een deel van het HTML gebeuren kan je gebruiken in je berichten.

Die twee dingen kan je uitzetten in je berichten als je de HTML of BBcode wil laten zien, b.v. als je iets uitlegt (zoals ik nu Haha!).

Clear?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 23:54

Clear Haha! , dank je wel !

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:09

Ah dat geeft meteen antwoord op mijn vraag !