Een kort bulletin deze maand, van het warme weer moest natuurlijk genoten worden

Inhoudelijk
Nieuws
De Nieuwsredactie is bezig met een onderzoek naar gedragingen van ruiters onderling tijdens buitenritten. Hierbij kun je denken aan gebeurtenissen waarbij je tijdens een buitenrit andere ruiters tegen kwam, maar bijvoorbeeld ook dat je getuige was van ruiters die zich op een positieve of negatieve manier richting andere mensen gedroegen. Ook dergelijke gebeurtenissen tijdens buitenritten georganiseerd door maneges en stallen zijn welkom. Lees meer hierover in dit topic. Reacties zijn nog steeds welkom, gebruik hiervoor het e-mailadres redactie@bokt.nl met als onderwerp "Buitenrijden".
Nieuwsbericht van de maand
Als Nieuwstopic voor de maand heeft de redactie gekozen voor het nieuwbericht over de uitslag van het NK: [VN] NK dressuur: Totilas lichtvoetig dansend naar de titel . En niet voor de vele reacties over zijn jasje, maar wel omdat we genoten hebben van het hoge niveau op het NK dit jaar, en uit jullie reacties bleek dat wij zeker niet de enige waren

Wiki
Op de foto is een heel oud tweespan te zien voor de slee. Op de Bokt Wiki kan je meer lezen over de slee en verschillende soorten rijtuigen, maar ook informatie over verschillende manieren van aanspannen, mennen, de aangespannen sport en het mentuig kan je hier terugvinden.
Horse Event
Bokt is net als vorig jaar weer aanwezig met een eigen stand op het Horse Event op 11, 12 en 13 september in Deurne. We mogen alle leden 20% korting op toegangskaarten aanbieden, kijk hier voor meer informatie en het bestelformulier. Bovendien hebben we ook nog een speciale actie: drie (teams van?) bokkers mogen een show geven op Horse Event. Dus heb je altijd al eens op willen treden voor een publiek van duizenden paardenliefhebbers: neem een kijkje in dit topic en geef je op!

Team
Nieuwe moderators
- *Volcano* - voor Arabische Volbloeden, InThePicture en SpringenInThePicture
- Intervarno - RijTechnisch, Endurance en Draf- en Rensport
- Vie - Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Longeren, RassenPraat Algemeen en Shetlanders en Minipaarden
Intervarno en Volcano zijn op 12 juni begonnen met hun taken en hebben ondertussen de knopjes al weten te vinden. En vanaf vandaag is Vie weer terug als moderator! Na een welverdiende break bleef het modden toch trekken en is ze weer 'back in green'. We wensen hen alle drie veel succes als moderator.
Ook een tweetal kleine wijzigingen deze maand. GillyZidane is van HAW overgestapt naar PaardenPraat, en Elles is gestopt met modden op VoederTijd, Manegepraat en de Manegehuiskamer.
Vertrek....
Ook deze maand hebben we afscheid moeten nemen van twee moderators. We gaan hen beide missen

Bezwaarcommissie
De bezwaarcommissie is vorige maand op zoek gegaan naar nieuwe leden, op dit moment worden de aanmeldingen besproken en we hopen binnenkort de nieuwe leden aan de commissie toe te voegen.
Overig
Topic van de maand
Als topic van de maand kozen wij dit keer voor een ruiter die met dit warme weer een extra impuls zocht om haar pony beweging te geven... [RIJ-ITP] Paardrijden les 1

Persoonlijk
Olympia heeft haar stage met een voldoende afgesloten en is naar CAS geweest! Het laatste was een groot feest met hoogtepunt een optreden van Marco Borsato!
Unwritten is naar Parkpop geweest en heeft daar heerlijk staan dansen op balkan muziek tot ergernis van vrienden

Hilli is begonnen aan haar nieuwe job en heeft het tot nu toe prima naar haar zin

Revanches is geslaagd voor haar ORUN Cursus Fase 2 - Allround. En mag zich nu instructrice noemen.
Urielle heeft voor het eerst na een peesblessure van 3/4 jaar weer met Wrangler gelest

Mas heeft een nieuwe motor gekocht, na de laatste loodjes van de tentamens hoopt ze heerlijk te kunnen toeren deze zomer.
A_lette heeft alweer heerlijk vakantie tot september

De egel van Zwartwitje heeft zijn pootje bezeerd, dus die zit nu in het (toepasselijk groene) gips

Imre's paard Kveldrodi gaat in training zodat hij na de zomer met Imre erop door het bos kan tölten
Faelivrin haar vrachtwagen rijbewijs heeft gehaald.

Cayenne heeft twee vakanties in de planning staan

Eerst gaat ze naar Disneyland Parijs en van het najaar naar Zwitserland!
Banjer heeft weer heerlijk veel geknuffeld met Derek deze maand... en stiekem ook nog met een cameraman

Chevax is de dagen aan het aftellen dat ze weer met paard naar Drenthe kan afreizen voor een (welverdiende?) vakantie met eindeloze buitenritten!
Fnanne moet nog een paar daagjes werken en gaat dan met behulp van Sensation haar vakantie inluiden!!

Lontje is nog steeds aan het afkicken van 2 weken Spanje.
KatjaOp dit moment hard aan het werk is in Amerika.
Eline heeft een heerlijke vakantie achter de rug

Sammie

Testrecept
Het testrecept van de maand juni was een koffiekwark beker. Er waren genoeg testkoks en er werd weer massaal aan het bakken en kokkerellen geslagen. De gemiddelde score voor deze koffie kwark beker (of taart) is een dikke 8. Zo'n mooie hoge score omdat het recept naar ieders wens is aan te passen, het leuk is om bij de koffie te nuttigen, maar ook gewoon als lekker toetje!
Een foto van het resultaat met dank aan Antheman:

Het testrecept voor de maand juli is een heerlijke zomerse salade: [VT] Testrecept juli; frisse zomer salade!. Wil je meetesten, stuur dan Kris even een pb.
Tien vragen aan...
Dit is je kans om meer te weten te komen over de mensen-met-een-kleurtje: volgende maand zal Sjoert jullie kruisverhoor beantwoorden, rond de 20ste openen we daar weer een topic voor op ForumZaken. Hieronder de antwoorden op jullie 10 vragen aan Faelivrin
Citaat:Het was niet zo moeilijk 10 vragen uit te zoeken dus hierbij de antwoorden! De rest kunnen jullie in mijn profiel vinden.
Waar komt die grote passie voor vrachtwagens vandaan?
Die grote passie voor vrachtwagens komt van oorsprong bij mijn vader vandaan. Toen hij een nieuwe vrachtwagen kreeg heb ik mij aangemeld op http://www.v8power.nl, daar was toen een forum (en nu nog) waar een heleboel mensen lid waren die onwijs benieuwd waren naar de nieuwe auto. Van het een kwam het ander, uit eindelijk zit je er midden in. Nu mijn vriend ook in de vrachtwagens zit (show trucks) is het helemaal klaar en ben ik bijna ieder weekend op pad met 1 van de 3 special paint trucks. (foto’s in mijn profiel) sinds 29 juni mag ik ook zelf vrachtwagen rijden.
Wat is je grootste blunder, zowel op bokt als Privé?
Mijn grootste blunder op Bokt is toch wel in het begin van mijn moderatorcarriere gebeurt, toen ik net mod was en nog aan het oefenen was met het beheren van topic’s, heb ik wel eens één gesplitst en dan de andere helft (die dus naar de mesthoop moest) in HAW neer gezet. Erg handig was het niet maar ja. Privé maak ik nooit zoveel blunders. Had laatst wel een keer dat een goede vriend van mij ook naar een truckshow kwam, maar de weg niet meer wist. Hij belde mij want ik was er al en toen hij zijn naam zei wist ik echt niet met wie ik sprak. Zo erg. Het duurde even voor ik wist wie het was..
Welk land zou je graag nog eens bezoeken om te fotograferen?
Haha dat is niet zo’n hele moeilijke vraag. Ik wilde altijd al foto’s maken in Noorwegen. Ben er heel veel geweest maar de laatste keer is een aantal jaar geleden en toen fotografeerde ik nog niet. Dit jaar gaan we eind juli 15 dagen rondtrekken in Noorwegen dus krijg dan de kans om uitgebreid foto’s te maken!
Ben jij gelukkig? Met wie je bent, wat je doet en wat je hebt?
Ja! Ik ben heel erg gelukkig. Ik heb een leuk en prettig leven, lieve ouders en een fijn thuis. Ook heb ik nu bijna een jaar een hele lieve vriend die mij in alles steunt en er altijd voor me is. Ik heb een eigen bedrijf, een super baan en een fijn leven verder dus alles gaat me tot nog toe voor de wind. Ben tevreden met mezelf, mijn leven en met wat ik doe. Volledig.
Hoe bevalt je mod-baantje?
Helemaal goed hoor! Heb er erg veel plezier in. Het is wel een heleboel werk maar het is wel leuk werk, zeker als je weet dat je een hoop bokkers er blij mee maakt dat jij de boel op orde houd. Erg dankbaar werk is het zeker, heb er ook nog steeds een heleboel plezier in!
Red jij het met de standaard 24 uur in een dag?
Meestal wel maar af en toe heb ik wel wat slaap tekort. Wat dat betreft had er wel wat meer uur in een dag kunnen zitten, kan iedereen zich een stuk beter redden en word het een heel stuk relaxter in je leven denk ik. Maar over het algemeen kom ik wel rond met de 24 uur.
Als je 3 wensen mocht doen, welke zouden dat dan zijn?
Ik wens als aller eerste aller grootste wens dat iedereen in de hele wereld eens eerlijk tegenover elkaar kan zijn, elkaar kan respecteren, elkaar kan steunen en op elkaar kan vertrouwen. Een eerlijke respectvolle wereld en alle problemen zijn in 1 klap weg. Tevens wil ik voor mezelf wensen dat ik een lang en gelukkig leven mag hebben samen met mijn vriend en familie en alle geliefden om mij heen. En als 3de wens hoop ik dat ALLE goede doelen in heel de wereld erg veel steun mogen ontvangen van de mensen om zich heen. Dit zijn de drie die er zo uit mijn mouw rollen. Als ik er dieper over na ga denken komt er hetzelfde uit, volgorde maakt overigens niet uit het zijn alle 3 hele grote wensen van mij.
Ben je wel eens op een domme manier van het paard gevallen?
Ik zal je eerlijk vertellen dat ik door een enorme val van een paard 1 van mijn voortanden mis, deze is door middel van een operatie verwijderd en ik heb nu nog een ‘brug’ / ‘plaatje’ met 1 tand er voor zitten. Ik moet wachten tot ik een jaar of 22/23 ben voor ik een kroon krijg, een vast implantaat. Hoe het is gekomen? Ik reed altijd op pittige pony’s in de tijd dat ik een poos op manege’s heb gereden. Toen ik af wende schrok een ander paard van een vogel, waar mijn pony weer op reageerde. Toen hij er zo plotseling vandoor vloog ben ik er af gevallen. Zou zo weer op mijn pony stappen, voor mensen mij tegen hielden en me meldden dat ik een tand miste. Die hebben ze toen nog moeten zoeken in het zand. Hihi. Ach weer een ervaring rijker.
Van welke ruiter/amazone was jij vroeger fan?
Van Anky van Grunsven. Hoe simpel haha. Ik ben vroeger naar al haar fandagen en meetingen geweest. Heb zelfs nog een pet in de kast liggen met haar handtekening er op. En ben met haar op de foto geweest als klein kind. Overigens kan ik me bijna niks meer van de omgeving daar en haar stal herinneren, zo lang is het al geleden. Ik weet alleen dat ik er geweest ben.
Wat is het mooiste Friese woord en wat heb je daarmee?
Oant Moarn, omdat iedereen het kent. Verder vind ik ‘ik hou van jou’ in het Fries ook altijd erg mooi om te horen. Sowieso is Fries een hele mooie taal als je er in op groeit, als je het verstaat en kunt praten. Het is iets aparts, iets van ‘jezelf’.