Technisch
Update forumsoftware
Deze maand heeft Bart een nieuwe versie van de software waar het Bokt forum op draait geïnstalleerd, tegelijkertijd zijn een aantal nieuwe functies aan Bokt toegevoegd. Een compleet overzicht vind je in dit topic, je vind daar onder andere uitleg over:
- De mogelijkheid om topics aan je 'eigen berichten' toe te voegen en uit deze lijst te verwijderen
- Het nieuwe favorieten tabblad en de 'nieuwe topics'
- En nog meer grote en kleinere veranderingen
Banfunctie
Om één van de nieuwe functies nog even uit te lichten: Op forumzaken bleek veel vraag naar een 'banknop' - mensen wilden een steuntje in de rug op het moment dat 'het blauwe scherm' aantrekkelijker bleef dan 'werken voor de baas', 'aan de studie' en/of de grasmaaier. Daar is wat opgevonden, het is nu mogelijk om jezelf te bannen van Bokt voor 30 minuten tot een dag.
Op forumzaken werd erg enthousiast op deze functie gereageerd, en uit de statistieken bleek dat deze de afgelopen 18 dagen al meer dan 1400 keer gebruikt is, gemiddeld dus zo'n 80 keer per dag! Zouden we daarmee het eerste forum zijn waar de gebruikers meer bannen dan de mods?

Beleid
Onderzoeken op Bokt
Soms wordt door gebruikers van Bokt testen gedaan met producten en/of producten onderzocht waarbij contact opgenomen met de fabrikanten. Dit is natuurlijk heel interessant en kan erg leerzaam zijn voor de Bokkers. Het is echter niet de bedoeling om in de communicatie met fabrikanten te spreken over 'Bokt-onderzoek' of 'Boktgebruikerstest'. Alleen het Bokt-beheer mag de 'merknaam' Bokt op deze wijze gebruiken. Houdt er dus rekening mee dat je, indien je contact opneemt met een fabrikant, duidelijk aangeeft dat je dit als lid van Bokt doet, en niet uit naam van Bokt.
Inhoudelijk
Overlijden Barco
Helaas bereikte deze maand ons ook het droevige bericht dat Eva, op Bokt bekend als Barco, op 29 jarige leeftijd is overleden. Barco laat een man en haar pasgeboren zoontje Thijmen van 2 weken achter. Barco zal door velen gemist gaan worden, en zeker de mensen waarmee zij dagelijks contact had in haar huiskamer topic.
Op deze plek willen wij familie, vrienden en iedereen die van haar hield, nog eens ontzettend veel sterkte wensen met dit grote verlies.
Nieuw forum [EJL-ITP] Een Jaar Lang In The Picture.
Ook dit jaar is er een nieuw forum voor al je jaar-overzichten van wat je het afgelopen jaar met je paard gedaan of beleefd hebt. Ben je benieuwd naar alle topics? Kijk dan snel hier : [EJL-ITP] Een jaar lang In The Picture
[LO] Longeren en [VD] Vrijheidsdressuur vanaf nu samen onder [GVL] Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Longeren.
Omdat 'Longeren' en 'Vrijheidsdressuur' beide erg rustige fora waren, hebben we besloten om beide onderwerpen op te laten gaan in een nieuw forum: Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Longeren. De foto's voor deze drie 'disciplines' waren al samen te vinden op het GVL-ITP forum, vanaf nu zijn dus ook de vragen en discussies op één forum te vinden.
Op het nieuwe forum kun je dus terecht voor alle vragen over grondwerk, discussies over longeren en het ontmoeten van mensen die net als jij aan vrijheidsdressuur doen. Ook voor vragen over aanverwante onderwerpen zoals bijvoorbeeld lange lijnen, clickertraining en voltige kun je hier terecht.
We hopen dat GVL een leuk forum wordt waar iedereen die 'uit het zadel' met z'n paard bezig is zijn vragen en reacties kwijt kan.

Aanvulling FAQ TAO met paardenverzekeringen
De FAQ van het forum [TAO] Transport, Afspraken en Overige is aangevuld met een overzicht van de mogelijke paardenverzekeringen in Nederland en België, wil je dus een rondshoppen en kijken naar je mogelijkheden, klik dan op deze link.
Team
Nieuwe moderators
Deze maand mochten we twee moderators verwelkomen. Dit waren ex-moderator Siempie, en nieuwe mod Chevax. We zijn erg blij met hun hulp en wensen ze veel plezier en succes.
Wijzigingen
Karl66 is hoofdmod geworden van het Young Riders tabblad.
TurdusMerula modt nu ook op de fora Eenmaal Andermaal.
Vertrek....
Deze maand hebben we afscheid genomen van Elanor en Snowdon als moderator. We willen beiden hierbij nogmaals hartelijk bedanken voor al hun inzet en werk!
Marije_Jiplover heeft verder een tijdelijke modvakantie genomen om zich volledig te kunnen storten op haar studie en andere zaken. We wensen haar hierbij veel succes en hopen haar over een tijdje weer terug te mogen verwelkomen.
Overig
Nieuw record
Het grootste aantal gebruikers online was 1917 op 04-01-09 20:04.
Topic van de maand
We vonden het lastig deze maand. Allereerst willen we dit topic op VVDD nog eens onder de aandacht brengen: Missmar plaatst twee blogs, één van vorig jaar op het moment dat haar merrie vocht tegen de ziekte Rhino - en één van dit jaar. Om de goede afloop alvast te verklappen: we wensen Missmar en Mystic nog veel fijne ritten samen toe!
Maar met een nipte meerderheid kozen de mods voor het nieuwsbericht: Vrouwen verkiezen paard boven partner. Arme partners van paardenmensen

Persoonlijk
Kris is eindelijk weer op concours geweest!
Leo is weer back in bussiness en gaat er weer met frisse moed tegenaan. Ze is inmiddels verhuisd, zit volop in een zeer interessant studieproject en heeft een nieuw maatje in huis genomen; zwerfkatje Remi.
Mickey heeft na een revalidatieperiode weer heerlijk op de rug van haar paard mogen zitten.
Angela: met baby Laelia gaat alles erg goed. Met mama Angela ook, deze maand ben ik weer rustig aan begonnen met paardrijden!
Mocca heeft een heerlijke wintersport achter de rug, daarna hard gewerkt om alles voor de studie af te krijgen, en geniet nu weer van een weekje vakantie.
Prrrr gaat 't niet halen om nog voor de vakantie haar scriptie af te krijgen

Zwartwitje heeft geleerd dat geboorte en dood, vreugde en verdriet elkaar verbazingwekkend snel kunnen opvolgen.
Rinske heeft met veel verdriet afscheid moeten nemen van haar paard Nicole

Delerium is wegens ziekte weinig aanwezig geweest maar is de draad weer een beetje aan het oppakken. Of haar paarden daar ook blij mee zijn?
Banjer heeft weer met Derek geknuffeld

Neonlight is met haar kanjer Reedhill's Devdan naar de hengstenkeuring geweest, waar hij een 1e premie en wederom een goedkeuring voor een jaar haalde. Neonlight is supertrots op haar kanjer.

Jacimatho heeft al sinds de kerst de griep en is er heel erg zat van. Als iemand wondermiddeltjes weet om er vanaf te komen?
Gwen en haar partner hebben afscheid moeten nemen van hun allerliefste lapjespoes Pimmetje

A_lette heeft een keer al haar studiepunten van één blok in één keer gehaald

Sylvia is op zoek naar een steen die ze een paar maanden mag gebruiken om onder te kruipen.
Katja loopt inmiddels weer zelfstandig rond.
Testrecept
Testrecept van de maand januari was [VT] Testrecept Januari: Kip pesto met kaas en cherry tomaatjes.
Het gemiddelde cijfer is een 8. Lekker makkelijk toegankelijk recept wat bij velen in de smaak viel.
Helaas is het geen enkele Bokker gelukt om er een foto van te maken.
Het testrecept voor de maand februari is: [VT] Testrecept februari: Makreelschotel uit de oven.
Wil je mee testen, stuur dan even een PB naar Kris of Elles!
Eet smakelijk.
Tien vragen aan...
Dit is je kans om meer te weten te komen over de mensen-met-een-kleurtje: volgende maand zal Mocca jullie kruisverhoor beantwoorden, rond de 20ste openen we daar weer een topic voor op ForumZaken. Hieronder de antwoorden op jullie 10 vragen aan Vikki
Citaat:1.Wat is het meest VIEZE recept wat je ooit hebt gegeten? En waar kunnen ze je 's-nachts voor wakker maken??
Pfoeh... het meest vieze recept... Ik ben denk ik lastig genoeg om iets gewoon niet te eten als ik het vies vind of ook maar denk dat ik het vies vind... . Maar ik mag best voor een hoop dingen wakker worden gemaakt, nl. ; een leuke vakantie, een ontmoeting met de cast van Twilight en / of Eric Schweig, een rijpe avocado, een onverwacht bezoekje van mijn beste vriendin (die woont in TX en toen ze hier in Augustus was, hebben we heel wat uurtjes slaap ingeleverd) en voor vriendinnen, vrienden, familie of dieren in nood mag ik ook altijd wakker worden gemaakt.
2.Hoe kwam je eigenlijk in Australie terecht?
Uhm... met 2 verschillende vliegtuigen...Maar waarschijnlijk bedoel je dat niet...
Eind 2002 heb ik via internet (geheel onbedoeld, maar het leven kan soms raar lopen...) een leuke Australier leren kennen waar ik online hele leuke en gezellige gesprekken mee voerde. Kletsen in de chatroom werd kletsen op msn, kletsen op msn werd telefoneren, telefoneren werd een reisje naar Australie... en inmiddels woont hij al weer ruim 5 haar hier in Nederland.
3.Wat geeft jou de kracht om de (soms moeilijke) dagen door te komen?
Tsja, dit gaat vast niet het meest originele antwoord worden, maar het zijn denk ik toch zijn mijn dierbaren (zowel menselijke als dierlijke) die me daar bij helpen, de wetenschap dat er na regen zonneschijn komt en het feit dat ik denk dat mij vast nog heel veel leuke dingen en ontmoetingen staan te wachten staat gedurende de dagen die nog moeten komen.
4.Met welk personage uit de Twilight-serie zou je een date willen hebben en wat zou je hem/haar vragen?![]()
Met Jacob Black... (Jacob is stiekem mijn favoriete personage) en ik zou vragen of hij weet of er ook iets gebeurt (en met iets bedoel ik of er dan een transformatie plaats zou vinden) als hij in zijn wolvengedaante een mens zou bijten... En als hij dan zou vertellen dat het mens in kwestie dan ook een 'weerwolf' zou worden... dan zou ik hem vragen waarom hij Bella dan in hemelsnaam niet gebeten heeft... Dan zou Edward immers moeten vinden dat Bella een uur in de wind stinkt... wat Jacob's kansen bij Bella vast aanzienlijk zou vergroten.
5.Wat zou je in je leven over willen doen??
Ik zou 9 februari 2005 over willen doen ... dan zou ik mijn lieve Escalaatje namelijk behoeden voor haar vreselijke ongeluk.
6. Wat wil jij absoluut nog bereiken in het leven?
Ik wil heel graag iets waardevols doen voor kinderen die het niet zo goed hebben. Onze droom voor de nabije toekomst is om een boerderijtje te hebben in Frankrijk (of misschien Belgie?) en ik zou dan graag meerdere keren per jaar kinderen (ik denk aan kinderen die het niet zo goed hebben als ik het zelf heb gehad en die een dergelijk "uitje" goed kunnen gebruiken) willen "uitnodigen" om op onze kosten lekker even vakantie bij ons te vieren, een vakantie waarin we leuke dingen met ze doen en ze gewoon even kunnen genieten van het kind zijn. En misschien zit een vast pleegkindje er ooit ook wel in... Wat ik eigenlijk dus wil bereiken is dat ik een waardevolle toevoeging kan zijn in het leven van zulke kinderen.
7.Wat is er volgens jou zo leuk aan bokt?
Dat is zonder enige twijfel het feit dat ik door bokt een paar hele goede en lieve vriendinnen rijker ben. Ik vind dat een forum zoals bokt je wereld een stukje "groter" kan maken; ik heb hier mensen leren kennen die ik echt een waardevolle toevoeging vind aan mijn leven en ik denk niet dat ik die mensen zonder bokt tegen was gekomen. Wat ik natuurlijk ook leuk vind is het feit dat bokt een heel fijn klankbord kan zijn; een plek waar je je emoties kan delen met veel mensen die bijna altijd wel een opbeurend woord hebben wanneer je bv verdrietig bent.
8.Voor wie zou je je vriend stiekem wel willen inruilen?![]()
Hier hoor ik natuurlijk op te antwoorden met "helemaal niemand"...Maar ik wil geen spelbreker zijn, dus ik heb er even goed over na gedacht...
Als ik 20 jaar jonger was, dan zou ik wel willen ruilen voor Taylor Lautner...
Ik ben echter geen 20 jaar jonger, dus ik heb nog een optie achter de handen en wel Eric Schweig...
9.Wat is je favoriete reisbestemming en waarom?
Pffff... dat is best een moeilijke; tot voor kort zou ik zonder enige twijfel hebben gezegd dat Toscane mijn favoriete reisbestemming is... Maar afgelopen november zijn we op vakantie geweest in de Elzas in Frankrijk, wat een geweldige plek!!! We zijn daar een week in Colmar geweest en we hebben daar echt genoten. Colmar is een geweldig stadje, het landschap in de directe omgeving is werkelijk prachtig, de mensen zijn er onvoorstelbaar aardig en het eten is er heerlijk. Oftewel; zoals ik het nu voel is de Elzas / Colmar mijn favoriete reisbestemming.
10.Wat zou je nóóit van je leven doen?
Oef, heb je even?Ik zou nooit bungee jumpen, dieren onnodig pijn doen, kinderen mishandelen... en ik weet zeker dat er nog heel veel meer dingen zijn die ik nooit van mijn leven zou doen, maar ik zal het jullie maar niet aan doen om door te blijven draven over van alles en nog wat
.
En gewoon even ter info... blunders; die heb ik nog nooit gemaakt, of ik heb ze verdrongen...(het is vast het laatste), de paarden ontdekte ik pas toen ik 24 was dus ik heb nooit echt pennydromen gehad
, en voor tv series blijf ik toch echt niet thuis
.